Rok výroby:1998Typ motoru:1250Stav km při koupi:75 000 kmStav km nyní:89 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6.6 l/100 kmVloženo:31. 7. 2007
Předchozí auto: Š100,Peugeot 106,Kia Sephia 1.5,R.Laguna 2.0,Volvo V40D
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Vadné čidlo sání v někde v hadicích? - v systému, které způsobovalo při vyřazení rychlosti vyšší otáčky kolem 2000 ot/min, než jsem zastavil. Odstranění ve značkovém servisu asi 2000 Kč.
Bylo nutno vyměnit nové třmeny(kousaly se), nutně kotouče i bubny a obložení - komplet brzdové rozvody, cirka kolem 20 000 Kč ve zn.servisu Ford. Silenbloky uchycení zadní kyvné nápravy u známého, vyšly 3500 Kč a rovněž kostičky řízení - stabilizátory asi 1500Kč.
Jinak OK, ale staršího forda bych osobně asi už neriskoval. Při opravách nebyly díly zrovna nejlevnější. Koupě staršího stojí učitě za důkladnou prohlídku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsme koupili v bazaru před asi 5 roky. Rok výroby 1998. Byla to dovozovka z Rakouska. Mám už přes 3 roky Volvo V40 1.9D. Užívá ho spokojeně nadále moje matka.
I přes rozdílný typ vozu byl velmi dobrý a některé drobnosti výbavy mi dnes ve Volvu chybí - jako vyhřívané přední okno.
Typ: Ford Fiesta1.25i Zet-tec, Ghia o výkonu 75 koní. Podle sdělení známého, který se zajímá v širším měřítku o motory a vozy byl údajně vyroben ve spolupráci s Yamahou a na tehdejší dobu, prý jeden z nejlepších vysokootáčkových motorů ve své třídě. Výbava Ghia: 2x airbag, mlhovky, elektrony Ford 14", zrcátka v elektrice s vyhříváním, vyhřívané ostřikovače stěračů, elektricky nastavitelná výška sedadla řidiče, přední okna v el., pár náznaků imitace dřeva, originál autorádio a bezvadná manuální klimatizace. El.regulace výšky světel.Klasicky vyhřívané zadní a bezkonkrenčně i přední okno. Perfektně tvarovaný, malý originální volant. Interiér, čalounění i volant v světlešedé barvě.
Do města i na menší cestování nejen pro mladé, příjemné vozítko. Interiér je například před spolujezdcem vytvarován tak, aby měla i delší postava, kde složit nohy. Slušný posilovač řízení a snad trochu menší rejt. Z auta dobrý výhled.
Moje přísné měřítko u vozů: velice slušně svítí přední světlomety, tudíž při jízdě večer nemohu dát výtku. Velice dobře volené umístění tlačítek mlhovek, dobré ovládání páček u volantu. Za dost trapnou věc považuji, že by v této výbavě mohl mít dvě rychlosti zadní stěrač. Příjemně zelené a přehledné podsvícení tlačítek, přístrojové desky a rádia.
Motor je pro tento obsah slušně živý. Průměrná spotřeba vycházela kolem 6.6 litru. Nejezdil jsem zrovna předpisově. Dovolím si po letech říci, že převodovkou je Fiesta pro mne jedno z nejlepších aut z poznaných. Velice dobře volené odstupňování rychlostních stupňů, přesné řazení s příjemnou menší řadící pákou,. Nikdy jsem se netrápil s myšlenkou, že je některý rychlostní stupeň silný nebo slabý. Jela nadmíru pohodově a tiše, maximální rychlost si přesně nepamatuji, ale mám pocit, že bez větru do 180 Km/h. :o) Ohledně podvozku - pérování mohu jen chválit.
V létě startování bez problémů, klimatizace po celou dobu bez poruch a kabinu vychladí nejrychleji, co jsem rovněž zatím poznal. Pneumatiky /původní stará koncepce-kvalitní typ/ Michelin Pilot 185/14/55 jsou obuty dodnes a jsou neuvěřitelné asi s 60% vzorku. Sedí nadmíru bezvadně i za deště. Fiesta s nimi sedí jako přibitá a s možností vytáčení motoru do asi 6000 ot/min jsme nejednou zamávali provokujícím řidičům na rozloučenou v jedné naší naučené oblíbené dvouproudové zatáčce :o)
V zimě rovněž bezchybné startování, vytopení prostoru velmi rychle a dobrý pohodový pocit z jízdy se zmíněným vyhříváním oken a zrcátek. V zimě 160/65/13 jakš, takš, ale s řetězy celkem kamkoliv. Nepamatuji si, že by kdy v interiéru něco vrzalo. Na uježděném sněhu se kratší Fiesta chovala stabilně. Menší problém byl akorát ve vyjetých sněhových nebo ledových kolejích, kdy lehký vůz měl snahu si zaskotačit.
Nemohu zapomenout zmínit, že jsem stál v zimě venku a při námraze jsem zapnul vyhřívání oken a zároveň zrcátek, shodil jsem sníh a námrazu na oknech polil teplou vodou jako to dělám i dnes. Ovšem, tenkrát jsem to nemusel, tak rychle stahovat gumovou stěrkou, protože vyhřívání předního okna nedovolilo vodě zmrznout. Pravda, nešly chvilku stáhnout okna. Jednou jsem vyhřívání použil za jízdy při mrznoucím mrholení, kdy ostatní beznadějně zastavovali u krajnice a já vesele drnčel dál. Pro šťouraly, kterým se honí hlavou proč mi okno při polévání nepraskne - nepoužívám vřelou vodu.
Tak tomu já říkám naprosto skvělá a dechberoucí recenze do posledního puntíku. Také jsem s Fiestou spokojen až na dražší náhradní díly-na tak staré auto!
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
chvála
Tak tomu já říkám naprosto skvělá a dechberoucí recenze do posledního puntíku. Také jsem s Fiestou spokojen až na dražší náhradní díly-na tak staré auto!
17.02.2012 | 14:13:18 | dwain | 85.160.177.* Reagovat