Rok výroby:2010Typ motoru:1250Stav km při koupi:2 500 kmStav km nyní:4 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:24. 9. 2010
Úvod Díky výhře v soutěži o vůz na víkend, jsem dostal možnost vyzkoušet si zánovní vůz Ford Fiesta 1,25 16v s 2500 km na tachometru. S Fiestou jsem během víkendu urazil po českých luzích a hájích cca 800 km a rád bych se podělil o dojmy z tohoto vozu. Design: Jakkoli je tato neměřitelná hodnota individuální, nový malý Ford mě v tomto ohledu ohromil. Obecně jsem nikdy neměl v lásce malá auta a designy již mě vůbec neomračovali, ale s Fiestou to bylo od prvního okamžiku jiné.Malé Velké auto lepší přirovnání mě nenapadá, od první chvíle jsem byl vpravdě okouzlen jejím stylem, úzká a členitá světla s projektory velký přední nárazník a výrazně sklopená kapota na které navazuje velká prosklená plocha předního okna.Střecha se postupně svažuje k výrazné zádi které dominují vertikálně uložená a dle mého názoru velmi povedená zadní světla.Celkově jsem snad poprvé v životě neměl takový ten chlapský syndrom, ale naopak jsem si užíval. Do Fiesty se bud okamžitě zamilujete, anebo se vám její nový styl už nebude nikdy líbit. Prostě nic mezi Fiesta je všechno jenom né nudná. Interiér: Tak tady jsem prožil asi největší šok v pozitivním slova smyslu. Velkou masivní klikou otevíráme dveře interiéru, a hned při prvním pohledu si nemůžete nevšimnout velkého prostoru nad hlavami pasažérů. Má výška je 185 cm a přesto jsem měl v interiéru ještě velkou rezervu. Dílenské zpracování je pak kapitola sama pro sebe. Něco takového bych opravdu nečekal. Fiesty předchozích generací měly právě tady jednu z více achylových pat, tady se ovšem setkáváme s perfektní německou precizností kde veškeré ovládací prvky jsou tam kde by jste je očekávaly, navrch velice kvalitní materiály které bych očekával v segmentu tak minimálně o třídu výše. Vše dokonale slícované bez pazvuků a nepřesností na danou třídu až neuvěřitelně. Výborná audio souprava s ovládáním na kůži obšitém a do ruky špičkově sednoucím volantu, dlouhé sedáky umožňující delší cesty bez výrazné únavy a takto bych mohl pokračovat do nekonečna. Interiér jedna báseň při cestách jsem se nejednou přistihl že mé podvědomí vnímá že řídím sedan nějaké střední třídy.Abych pouze nechválil tak výhled směrem dozadu je vlivem designérsky sice velmi povedeného ale fukčně neštastně řešeného zadního okna přinejmenším špatný. Co se týká prostoru na zadních sedačkách prostor nad hlavou opět super, kolenní prostor je již pouze průměrný. Také sedačky jakkoli jsou skvělé na délku, by si zasloužily mnohem lepší boční vedení. Jízda, Jízdní vlastnosti Jízda novou Fiestou je veskze příjemným zážitkem. Skvěle nekalibrovaný posilovač řízení s perfektně padnoucím volantem do ruky. Přesné a dobře odstupňované řazení, vynikající brzdy s až brutálním nástupem. Fiesta dokonale pohlcuje drtivou většinu nerovností českých hrůzosilnic, a navrch přidává stabilitu, kterou jsem u tohoto segmentu nečekal ani ve snu. V zatáčkách se ani při vyšších rychlostech prakticky nenaklání, a ani nemá tendenci někam tzv. ustřelit. Její stabilita a vyváženost spolu s precizně naladěným podvozkem je nakažlivá, a vy chcete ujíždět dál a dál a nechce se vystupovat. V ostrém kontrastu s těmito pozitivy byl bohužel motor. 1250 cm 16 V je sice skvělý motor na vytáčení, ale nevím, koho ve Fordu napadlo uškrtit ho na 60 koní. Nejlépe se motor cítí v pásmu 2-3 tisíce otáček kde je příjemně pružný, dále již nemá cenu ho vytáčet neboť se v postatě nic neděje. Spotřeba v kombinovaném provozu se mi držela na příjemných 6 litrech. Všem zájemcům bych k tomuto vynikajícímu malému vozu doporučil silnější motor.
Závěr: Na nové Fiestě odvedli britští a němečtí technici obrovský kus práce, v tomto ohledu se nejedná o pouhou evoluci ale spíše revoluci. Super design, vynikající dílenské zpracování, skvělý interiér a na danou třída famózní jízdní vlastnosti učinily z Fordu velkého hráče na v segmentu malých vozů, a přidělali nejednu vrásku akcionářům České Škody Auto. Pokuď navíc zvolíte ten správný motor uděláte kup který si budete několik let pochvalovat. Za mě potlesk na otevřené scéně.
OK, Nová Fiesta je dobré auto/ snáď to bude možné konštatovať aj po rokoch/, ale...
Neviem, asi nepatrím medzi tie vlezlé týpky, ktoré napíšu obsiahlu reklamu ako zavďak za víkend grátis s nádejov na ešte jeden ˇfiremný týždeň grátis, event. zľavu pri kúpe.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
zima
Zdravim . Pánové nějaká zkušenost : jak to jezdí na sněhu? Uvažuji nad koupí ,ale bydlím v horách ,samej kotár ,tak abych někam vyjel.Děkuji.
05.07.2013 | 08:02:54 | luba | 95.173.218.* Reagovat
RE: zima
Za necelých 300 000,- se bude dělat suzuki swift 4x4,jinak lehký předohraby ti toho moc nevyjedou a budou na tom všechny podobně.
05.07.2013 | 17:38:09 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
super
auto mam už 2 roky spotreba je v lete 6l. v zime na zimnych kolesach je 7 l. auto je dobre ovladatelne som spokojny
13.11.2010 | 11:05:20 | gilby Reagovat
No...
OK, Nová Fiesta je dobré auto/ snáď to bude možné konštatovať aj po rokoch/, ale...
Neviem, asi nepatrím medzi tie vlezlé týpky, ktoré napíšu obsiahlu reklamu ako zavďak za víkend grátis
s nádejov na ešte jeden ˇfiremný týždeň grátis, event. zľavu pri kúpe.
29.10.2010 | 17:08:05 | Crusoe Reagovat
Aspoň vidíš, že i malé auto může být "velké" a dobré. A to neplatí jen o Fiestě, ze které jsi padl na prdel.
24.09.2010 | 20:22:57 | Reagovat