Recenze Ford Fiesta
“Nespolehlivé i když poměrně komfortní vozidlo.”

Autor recenze: UndeRR (23 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:1.25 Duratec Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:6 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km Vloženo: 2. 12. 2010

Hodnocení inzerátu: 22 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.4

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Alfa Romeo 145 Romeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

100 km - první porucha brzd
4500km - porucha řídící jednotky
5000km - druhá porucha brzd


Hodnocení a zkušenosti s autem

Asi před půl rokem jsme se s přítelkyní rozhodli, že si koupíme nový vůz. Naše dvanáct let stará Alfa Romeo 145 už měla něco nového a tak jsme začali pátrat po novém. Jelikož jsme byli s třívdeřovým vozem spokojeni, vybírali jsme ve stejné kategorii. Volba padla na nový Ford Fiesta. Auto jsme tedy objednali a za dva měsíce konečně nastal den kdy jsme si je šli vyzvednout.
Designem nová Fiesta určitě na první pohled zaujme. Na první pohled vypadá velmi sportovně a dynamicky. Design interiéru je také dle mého názoru zdařilý. Naše volba padla na motor 1.25 Duratec 44kW. Na prví pohled slabý motor. Na tak malé a lehké auto se ale zdá se býti dostačující. Musím říct, že mě mile překvapil, že není vůbec až tak líný jak jsem od něj očekával. Po první kilometrech s novou Fiestou tedy panovala naprostá spokojenost.
Ta ale velmi záhy opadla. Po prvních 100km se vyskytla první závada, nefungující ABS. Další asi 4000km byly bez závad. Poté se však objevila další. Porucha řídící jednotky, auto nebylo schopno se ani rozjet. Jednotka prostě nebyla schopna správně řídit zápaly. Závada byla odstraněna, avšak výrazně stoupla spotřeba vozidla. Po 500km následovalo opět zklamání. ABS znovu vypovědělo funkci, tentokrát ovšem bez jakéhokoliv varování kontrolkou.
Myslím, že po najetí 6000km mít u zcela nového vozu 3 poměrně vážné závady není zrovna standardní. A to je přede mnou další návštěva servisu, protože se mi zdá, že "opravená" řídící jednotka asi nepracuje jak má.
Mě tedy Ford Fiesta 2010 zklamal téměř na celé čáře. Vozidlo máme teprve pár měsíců a jsou s ním jen samé problémy. Musím se přiznat, že už teď uvažuji že se vozidla raději zbavím a koupíme jiné.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 22


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta

Vložit komentář

:-)

To jsou ale keci ...

05.05.2017 | 20:45:27 | Srnec  | 109.81.213.* Reagovat

Vlastním též Fiestu 1,25 44kw,zatím bez problémů.
Je to můj již několikátý vůz,tak si myslím,že můžu posoudit provoz
tohoto vozu. V zatáčkách i při ostřejší jízdě naprosto stabilní,
ale to je vlastnost všech Fordů,tichý,pohodlný vůz.
Překvapuje mě v recenzi udávaná spotřeba 7,5l.Nejezdím pomalu a průměrnou spotřebu mám 6,2l. Oproti Fabii lepší jízdní vlastnosti,ceny v servisu jsou příznivé. Najezdím cca 22 000km. ročně a nemyslím,že spolehlivost tohoto vozu je špatná!!!

24.09.2011 | 20:40:53 |   | 89.235.13.* Reagovat

RE:

Pohodlná a pěkná je, řídí se dobře, ale ty problémy od přední nápravy jsou velmi zlé. Také mě překvapuje, přístup servisu Charouze, který na naší nespokojenost odvětil, že jsme pouze fyziká osoba a neví, co chceme - fungující vůz. Vibrace se objevily opět kolem rychlosti 140 - výměna nějakého kloubu či co ve 30tis. Nevím co bude, až skončí záruka :(

01.11.2011 | 22:27:02 | Martin  | 78.45.158.* Reagovat

RE:

Souhlasilm s vámi.

09.10.2015 | 22:09:29 | fero  | 109.81.209.* Reagovat

Věcný komentář

Zdravím, také jsme s přítelkyní majiteli nové fiesty a kromě designu a pohodlí nejsme příliš spokojeni. V servis jsme častěji, než je zdrávo - tu skřípající převodovka, tu uvolněný plast v interiéru, nebo chyba v řídící jednotce. Největší problémy ovšem máme někde od přední nápravy - vibrace silné při 90 až 110 km/h, poprvé po 9000km - výměna poloosy a rok poté cca po 16tis se to projevilo znovu. Takže Fiestu nemůžu doporučit. V případě dotazů nebo připomínek udávám i email: tarmin@seznam.cz

08.08.2011 | 23:09:00 | Martin  | 78.102.45.* Reagovat

RE:Věcný komentář

S těmi vibracemi jsem se taky potýkal, to je takový dilema, který může být nepříjemný. U jednoho auta jsem to dokonce vzdal, protože obměna všech možných dílů by vyšla dráž než pořízení auta. :D
Tak nejprve bych se zaměřil na to, pokud člověk často chce dělat do podvozku, nebo jestli na to dlabe jako já. :D
Jestli to druhé, radím, po opotřebení původních vyměňte pneu za nejšírší možné. Protože jsem přišel na to, že to vibrování většinou dělá kvůli přecitlivělosti úzkého profilu pneumatik, dělalo mi to hlavně v zimě a na nákladácích se taky s tím řidiči potýkají. :D
Někdo řekne, zvedne se spotřeba nebo tak, ale je to daň za lepší vedení na cestě a větší jistotu držení volantu. To většinou dělá, když volant nemá vůbec žádnou vůli, čili řízení je v perfekt stavu, za to ostatní, čepy, jako ramena, atd. jsou na odpis. Záleží jak to vibruje, jestli to kope, nebo tak. Poloosa lze poznat i jinak když je opotřebená, hučí, praská tak nevím.
No a pokud s tím chcete něco mermomocí dělat. Stačí zajít na nejbližší STK zaplatit za prohlídku na rampě dvě stovky a oni tam mají takové válce, které ty kola rozhýbou a jde krásně vidět, který čep (na první pohled ve skvělém stavu) je volný a je nutné jej nechat vyměnit. Jo a ještě, při jakýchkoliv úpravách do řízení a vlastně podvozku by se měla dělat geometrie.

09.08.2011 | 06:28:31 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Kdybych se styděl za sebe a svoje názory, asi bych byl taky anonym. To se pak musí pěkně nadávat všem do idiotů!

09.12.2010 | 23:17:19 | marne Reagovat

Lubo

:-)

09.12.2010 | 22:50:09 | Admin - Aliki Reagovat

Admin- Aliki: Niéééé, Martinka, to nám nerob:)). My sme asi všetci ženatí, manželky nám nedajú, frajerky už tiež nie...:)), pes rozprávať nevie..:((, veď je to najsrandovnejšia stránka:))

Na ostatných fórach sú debaty o ničom, KOHO?!! už dnes zaujímajú hrdzavé plechovky s kolesami?!:))..:(( Aj tak sú všetky debaty na jedno kopyto:((

Neberte nám princeznúúúú:((. Dík.

P.S. Takto kričíš aj na priateľa?:)), Ty brďo, to musia lietať taniere:))

09.12.2010 | 22:38:55 | ľuboš Reagovat

Jen doplním, že po najetí 6000km se objevila díra ve výfuku...opravdu se nestačím divit co je Ford za neskutečný zmetek...

09.12.2010 | 22:08:26 | UndeRR Reagovat

A UZ DOST !!

nebo vam to tu zablokuju a bude to!!! uz toho nechte!! na to nikdo neni zvedavej. jestli si chcete zanadavat, tak si vyberte jiny zpusob je jich dneska hodne od mailu pocinaje icq konce. Vase vylevy jiste zajemce nezajimaji a jsou od veci k recenzi.

09.12.2010 | 22:04:25 | Admin - Aliki Reagovat

21:15: Stando: Už konečne prestaň SKUVIŇAŤ a nadávať...:((
Zaujímavé, že Ty môžeš každému, aj mne nadávaš do toho, čo Tebe chýba:)), tak už prestaň, lebo si smiešny..:((, či skôr trápny.

09.12.2010 | 21:59:14 | ľuboš Reagovat

Jirka a podobní

a čím víc mě budeš nazývat Stando, tím víc mě utvrzuješ, že jsi prostě blbec. Mě tím nijak neurážíš, Pepa, Jarda, nebo Standa... ale musí to mít nějaký smysl. Víš, že se mi na těchto recenzích začíná líbit? Ti rozumní se chovají normálně, a těch pár stupidních idiotů kteří si mě vybrali pro pobavení baví vlastně mě. Zdravím vás, trubky (speciálně pro tebe Jirko, Luboše, Marne).

09.12.2010 | 21:15:18 |  Reagovat

Jirka

Ale teď vážně. Ve fordech jsem najezdil možná víc, než ty jsi nachodil pěšky. Poučuj si někoho ze sobě rovných. Taky vím, na rozdíl od tebe, že ford je spotřebák, který není ani na dlouho, ani na žádné emoce a požitek z jízdy. To že pro cestu do zaměstnání používám kolíně neříká vůbec nic o tom, co dělám. Ale to tobě, rozřezávači jízdních kol na střešní nosič nic neříká. Ve své jednoduchosti jsi naprosto spokojený, nevíš sice mnoho, ale o to jsi šťastnější. Stačí si přečíst tvé příspěvky na mnoha recenzích.

09.12.2010 | 21:11:24 |  Reagovat

Jirka

Jirko, ty jsi tak chytrej.... ach....

09.12.2010 | 21:07:27 |  Reagovat

Doufám, že také tyto recenze přimějí zákazníky k opatrnosti při výběru auta a výrobce k větší péči o kvalitu aut.

09.12.2010 | 20:48:52 | Itall Reagovat

Tak se svez ve Fordu a uvidíš Stando.Novej Megane už je lepší,ale na Forda pořád ztrácí.Stando,když vjedeš na led,to poznáš s každým autem,akorát ve Fordu se cejtíš bezpečněji a víš přesně co dělaj kola a to u francouzů ani u kolíněte nezažiješ.Ford je pro ty kdo rádi řídí.

09.12.2010 | 20:15:02 | Jirka Reagovat

RE:

No to je tedy blábol :-))) vím, vzhledem ke stáří příspěvku už nemá cenu o tom mluvit. Ale i po letech pobaví :-))

06.05.2017 | 18:01:46 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

No to ani náhodou blábol není, je to tak!! Já vedel, že se tady po letech objeví nenávistní komentár plný zášti vuči mému bratru, tak to bedlive sleduji a zasílám rozčílenou reakci. Ňoumo.

08.05.2017 | 13:47:32 | Véňa-starší bratr Jirku  | 95.102.45.* Reagovat

RE:

:-) :-) :-) Super, pozdravuje tě moje ségra :-)

08.05.2017 | 15:08:26 |   | 89.176.46.* Reagovat

andrej

Které francouze máš konkrétně na mysli? já řídil několik francouzů, od P 106 až po C4 Grand picasso, (přes C3, P 205, atd) ale nikdy jsem nezaznamenal přeposilované řízení. Naopak - progresivní, jedeš rychleji a posilovač tuhne. Dokonce poznáš, když vjedeš na led. Takže prosím o konkrétnost. Nebo jen naslepo nahozená fráze o francouzích? Za Forda - a Fiestu konkrétně - bych neměnil žádného z francouzů, které znám.

09.12.2010 | 19:47:08 |  Reagovat

@honza

Práveže Fordy majú dobre nastavené riadenie - dobrá tuhosť volanov, nie ako u Francúzov kde je to tak ľahké, že človek necíti vôbec nič, proste pre ženu na parkovisko ako stvorené ale inak na okreskách nič moc.

09.12.2010 | 19:20:16 | Andrej Reagovat

mám alfu 145 sport edition a za forda bych jako další auto asi neměnil:
mel jsem escort 1,4 motor jak šicí stroj, šel bych do hyundai, opel corsa, fiat bravo, škoda fabia, octavia- asi taková střední cesta, renault megane i kombi mají super design.
Ve fordu jsem z jízdy neměl žádný požitek z jízdy - takový strnulý auto, všechny díly dobře smontovány, ale auto tvrdý.
Nebýt toho, tak bych si jej klidně koupil.

06.12.2010 | 19:44:20 | honza Reagovat

nejde o tych 44kW, podla mna je naopak dobre, ze ma vyrobca aj taketo auto v ponuke, v podstate to je dost na obycajne jazdenie ale presadnut z podstatne silnejsej Alfy to mi nejde dohromady. Nemam Alfu ale mal som tu cest jazdit docela casto s 1,4 103PS a musim povedat, ze je to celkom kalup na tuto triedu a hlavne zakladnu motorizaciu. A ta zabava ked sa to toci do 7200 a ten zvuk. Proste ani vas nenapadne, ze je to zakladny motor a zrazu sa ocitnete v 44kW tazkej fieste, ktora aj keby mala tiez 103PS, tak nema sancu zastat ulohu tej Alfy...

04.12.2010 | 09:16:12 | nstar Reagovat

1,25

No na 1,2 litrovy motor je to teda extremne slaby vykon na to ze je rok 2010 a 21 storocie tak to je az trapas by som povedal, ved aj taka naj naj naj slabsia trojvalcova !!! fabia ma dnes toho pod kapotou viac. No a to auto teda az tak extremne lahke nie je.

04.12.2010 | 07:57:29 | visna Reagovat

44 kW měly před 20ti lety pežoty 1.1 a tyto motory se montovaly i do Citroenů saxo a C3. Na auto o 20 let mladší mi to nepřijde nijak zajímavé. A že Fordy vůbec nejsou žádné zázraky, už bylo napsáno taky dost. tato recenze to bohužel jen potvrzuje. Nové auto se třemi závadami by frčelo zpátky k prodejci, podle zákona, a vrátit peníze.

03.12.2010 | 22:57:41 |  Reagovat

mne nejde do hlavy, ze presadnut z Alfy do Fiesty...
Ved taka alfa ma s najslabsim motorm skoro o polovicu vacsi vykon, tak ako moze byt potom 44kW dost?

03.12.2010 | 22:18:13 | nstar Reagovat

Detská nemoc? šak ten motor sa do Fiest dáva x rokov, ten už musí mať vychytané všetko.

03.12.2010 | 21:31:48 |  Reagovat

dětskí nemoci

No jo no dětské nemoci. Ale jakmile by někdo něco takového napsal o fr. nebo it. autech tak jsou to hned sráče.

03.12.2010 | 21:09:58 |  Reagovat

Dětské nemoci ...

... těm se nevyhne skoro žádná automobilka při uvádění nových modelů na trh. S tím byste měl počítat :-)

03.12.2010 | 19:13:53 | Tycoon Reagovat