Rok výroby:1990Typ motoru:1.6 CVH EfiStav km při koupi:171 000 kmStav km nyní:184 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 měsícůPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:28. 8. 2008
Předchozí auto:Škoda 100 favorit a dočasně Fiat coupé 1,8 16V
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Při 177 000km mi odešel alternátor.
Při 183 000km zase vodní pumpa a pod ventilovým víkem trochu utíká volej.
Teď budu muset měnit silenblok na pravém předním ramenu, ale to je zaviněno mou chybou, přejel jsem přes obrubník.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ford Fiesta XR2i je malá raketa na čtyřech kolech, na svou dobu má špičkový podvozek, vepředu jsou už v základu vnitřně chlazené brzdy. Auto sedí jak přibité, i přes absenci ABS to brzdí líp než většina aut ve kterých jsem jezdil.
Sedadla jsou víc než pohodlná s příjemným bočním vedením, řazení je přesné, akorát při řazení zpátečky čas od času spočítáte zuby, ale to je nemoc starších aut. Motor přede jako hodinky, do 2,5tis ot/min si jen tak vklidu vrní, ale když ho otevřete, tak je tenhle mazlík schopný odgumovat celou křižovatku a při řazení si ještě krásně střelí do výfuku. 77kW s takhle lehoučkým autem docela uhání.
Moje osobní maximálka je 195km/h a to ještě do mírného kopce a ve 4 lidech. Kamarád co mi to prodal s tím má po rovince a sám maximálku okolo 205km/h. I přes závady které na autě za dobu mého užívání (si) vznikli, si myslím, že je to špičkový malý sporťák. Ideální pro mladé řidiče co mají už nějaký ten tisíc naježděný.
Osobně jsem s tím na sprintech porazil i Hondu Accord 2.0i, o namyšlených frajerech někde na světelných křižovatkách ani nemluvím. Spotřeba tohohle mazlíka se pohybuje při jemné noze na plynu okolo 6ti litrů, když si budete chtít trochu zařádit a zatáčky brát pod plynem aby hvízdali gumy, připravte se že se pod 9 litrů nedostanete.
Závěr: Kvalitní automobil, který výborně sedí v zatáčkách, skvěle brzdí a ještě líp jede.
Máme doma tohoto mazlíčka (už asi před 4 lety jsem ho "vyženil"). Jelikož máme ani ne ročního synka, chtěl jsem se usadit a vzít méně mrštné a větší auto (nejlépe Volvo V70). Jelikož ale nejsou dost prachy a dost nóbl ojetá Volva tady v ČR, rozhodl jsem se Fiestu nerušit a uskromnit se. Zatím se tam 3 vejdem. Co se týče investic, tak za ty roky si holka řekla na opravách asi 30 tisíc, ale máme nové rozvody, spojku, nežerem olej (přetěsněno), brzdíme jako noví a máme novej skoro celej výfuk včetně katalyzátoru (starej upadl, šmejd jeden). Trabličky nám po 19 letech dělá kapku korozička (zadní kufr nedělá dobrý dojem), museli jsme měnit stahovačku pravých dveří (za ruční pohon). Auto dost řve dovnitř, taky vám hučí pětka jak vytočenej vysavač ??. Co se týče jízdy, tak spotřeba běžně okolo 7 l, dá se i 6,5, ale to už se mi dlouho nepovedlo v dnešním hustém provozu, páč člověk musí ty .... v těch Fábiích furt předjíždět (nedá se jet za něma). Na naše okrsky kapku tvrdé auto, ale kdo to přežije, Fiesta dobře sedí v zatáčkách, takže se to dá pěkně střihat. Nevím jestli to mají všechny modely, ale náš rok 1990 má nějak do pomala převody? Můj dojem je, že 1-ka a 2-ka strašně krátké, 3-ka taky ne moc dlouhá, 4-ka dlouhá a 5-ka končí tak u 170 km/h. Je fakt že dál už mi to moc nejelo a byl to strašnej řev. Možná že by mi to míň rvalo uši, kdybych použil lepší olej (mám tam obyč. Starline). Jakej olej je nejlepší do XR2ky ?? Jinak brzdy jsou výtečné, ne jak ve služebních Fabiích, tam si připadám že to dobrzdím o toho přede mnou :-) Suma sumárum, pokud někomu není líto po letech do auta vrazit nutné investice, auto vás odradí od koupě jiného tím, že vás prostě neustále drží za srdce. Fiesta je prostě srdcovka.
Myslel jsem že xr2i meli 96kw a ne 77kw.každopádně si ji chci na jaře koupit.teď mám Escorta 1,6 16v-90koní není zlejch ale je to málo.každopádně jsem mel před tím taky fiestu a udajně to byla předchudce téhle xr2i. r.v. 1977 (měla kulatá světla a trochu odlišný interiér a byla origoš oplastovaná)a já blb ju dal do pryč...mrzí mě to proptože to byl obsah 1.1 a měla jen 4 kvalty ale jela líp jak posldní řada Fáčka bleck line-to jsem měl a musím uznat že to byla chyba ju poslat do konzerv!ať slouží-kolečkama dolů a anténkou nahoru!zdařec
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
Fiestička - nejrychlejší
Máme doma tohoto mazlíčka (už asi před 4 lety jsem ho "vyženil"). Jelikož máme ani ne ročního synka, chtěl jsem se usadit a vzít méně mrštné a větší auto (nejlépe Volvo V70).
Jelikož ale nejsou dost prachy a dost nóbl ojetá Volva tady v ČR, rozhodl jsem se Fiestu nerušit a uskromnit se.
Zatím se tam 3 vejdem.
Co se týče investic, tak za ty roky si holka řekla na opravách asi 30 tisíc, ale máme nové rozvody, spojku, nežerem olej (přetěsněno), brzdíme jako noví a máme novej skoro celej výfuk včetně katalyzátoru (starej upadl, šmejd jeden). Trabličky nám po 19 letech dělá kapku korozička (zadní kufr nedělá dobrý dojem), museli jsme měnit stahovačku pravých dveří (za ruční pohon). Auto dost řve dovnitř, taky vám hučí pětka jak vytočenej vysavač ??.
Co se týče jízdy, tak spotřeba běžně okolo 7 l, dá se i 6,5, ale to už se mi dlouho nepovedlo v dnešním hustém provozu, páč člověk musí ty .... v těch Fábiích furt předjíždět (nedá se jet za něma). Na naše okrsky kapku tvrdé auto, ale kdo to přežije, Fiesta dobře sedí v zatáčkách, takže se to dá pěkně střihat. Nevím jestli to mají všechny modely, ale náš rok 1990 má nějak do pomala převody? Můj dojem je, že 1-ka a 2-ka strašně krátké, 3-ka taky ne moc dlouhá, 4-ka dlouhá a 5-ka končí tak u 170 km/h. Je fakt že dál už mi to moc nejelo a byl to strašnej řev. Možná že by mi to míň rvalo uši, kdybych použil lepší olej (mám tam obyč. Starline). Jakej olej je nejlepší do XR2ky ?? Jinak brzdy jsou výtečné, ne jak ve služebních Fabiích, tam si připadám že to dobrzdím o toho přede mnou :-) Suma sumárum, pokud někomu není líto po letech do auta vrazit nutné investice, auto vás odradí od koupě jiného tím, že vás prostě neustále drží za srdce. Fiesta je prostě srdcovka.
29.03.2009 | 22:23:31 | Lord Owl Reagovat
jo Ford
Myslel jsem že xr2i meli 96kw a ne 77kw.každopádně si ji chci na jaře koupit.teď mám Escorta 1,6 16v-90koní není zlejch ale je to málo.každopádně jsem mel před tím taky fiestu a udajně to byla předchudce téhle xr2i. r.v. 1977 (měla kulatá světla a trochu odlišný interiér a byla origoš oplastovaná)a já blb ju dal do pryč...mrzí mě to proptože to byl obsah 1.1 a měla jen 4 kvalty ale jela líp jak posldní řada Fáčka bleck line-to jsem měl a musím uznat že to byla chyba ju poslat do konzerv!ať slouží-kolečkama dolů a anténkou nahoru!zdařec
22.12.2008 | 01:13:25 | DavyD Reagovat
Silenblok
A je to vyměněné, šlo to jak pomásle. Za 2 hodinky nebylo co řešit. Auto zas sedí jako přibité. Prostě bomba pocit z jízdy.
04.09.2008 | 15:43:14 | Torch Reagovat