Recenze Ford Fiesta
“Vůz výborný svou spotřebou, velikostí a vzhledem - nepřekvapí - neurazí.”

Autor recenze: MIKEs (21 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1119 - 37kW->50k Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5-6,5 l/100 km Vloženo: 6. 7. 2005

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

V současné době všechny "mouchy" pochytány ... ?!? Jeden nikdy nevím, asi se budou za pár měsíců dělat přetěsnění hlavy motoru, nové šálky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po koupi z našeho nejmenovaného NEJvětšího autobazaru v ČR jsem myslel, že z něj zešílím...

Naivně jsem si myslel, že prostě budu jezdit a jezdit a občas něco pojedu do servisu vyměnit či spravit - běžné věci jako svíčky, olej, destičky a věci, které se prostě jednou za čas mění.

Já ovšem těch věcí měnil dost a to najednou - po koupi jsem chtěl mít auto prověřené a tak jsem zajel do servisu, kde mi našly vady ...

1) zadní díl výfuku měl v sobě díru (2000Kč za nový zadní díl výfuku)
2) přední tlumiče vytečené
3) špatná geometrie
4) netěsný motor - později motor začal neskutečně "hulit" (černý dým zamnou nešel nepřehlédnout) a tak následovala výměna motoru.

Sehnal jsem si motor přes inzerát, kde mě prodávající (jako laika docela snadno) přesvědčil, že motor je v super stavu a není třeba nic víc, než, že se vymění se stávajícím. Tady začal blázinec...

Když jsem tento "nový" motor přitáhl mechanikům, kteří mi jej měli vyměnit, se ukázalo, že nesedí přítlačák spojky a lamela je sama o sobě dost opotřebovaná (následoval honička po cca 5ti vrakovištích - nakonec se podařilo - za 2 500Kč jsem sehnal lamelu i přítlačák). Avšak přítlačák byl trochu jiných rozměrů, než bylo třeba - zde se naskytla otázka - zkusit znovu hledat po vrakovištích nebo ho soustruhem "vybrat" ? Vyzkoušel jsem tedy variantu za použití soustruhu a světe div se - ačkoliv to nevypadalo úplně suprově, tak sedí.

Další problém nastal, když mi mechanik nasadil z původního motoru na motor nový olejovou vanu - olej stříkal všude a tak bylo nezbytné motor znovu demontoval a vany vyměnit (nevím, proč to neudělal hned). Poté jsem si říkal, že už je snad vše OK - NEBYLO! Jen co jsem se vydal na cestu a trochu víc (cca k 3 tisícům) motor protočil, tak se ozvalo šíílené klepání - klika to měla za sebou (přebroušení kliky - 1800Kč). Taky bylo třeba zaplatit mechanika, který napoprvé odhadoval cenu výměny motoru na 3000Kč -> nakonec se nestyděl říci si o 6500Kč :-(

Poté jsem cca 3 měsíci jezdil dá se říct bez poruch avšak při jedné cestě po dálnici mi zničeho nic přestal chodit tachometr - zastavil jsem se v servisu a diagnóza byla jasná - náhon tachometru se přetrhl (950Kč jsem vytáhl za náhon a už mi bylo proti vůli sledoval stále červenou kontrolu mazání, tak jsem si za 450Kč pořídil novou).
Od té doby jen výměna svíček, olej, klínové řemenu a spotřeba benzínu...

Před cca 10 dny jsem se rozhodl, že je na čase zajistit si STK a s tím na mě přišly náklady spojené s výměnou bředních brzd. kotoučů a desek (vcelku levná varianta 2100Kč), zadní čelisti, válečky a ložiska (3500Kč). Také jsem si říkal, že je na čase vyměnit tlumiče přední nápravy (3800Kč) a také ramena, které to měly zasebou (2700Kč).

STK prošla bez problému, takže alespoň z toho pohledu můžu být skopojen, avšak za 3 dny se mi ozvalo ono vyměněné ložisko - zdá se, že je třeba jej vyměnit, takže předpokládám, výdaj dalšího cca 1000Kč za 1 kus. A také se přidává zrezivělý střední a měněný zadní díl výfuku (už jsem se díval na netu, cca 2800Kč za oba kusy), ale ten doufám, že počká po zimě :-)

Když to sečtu - sakum prdum mě zatím opravy na autě vyšly - jen materiál na 20 000Kč a práce tak cca na dalších 13 000Kč.

FORD jako značka ve srovnání s jinými vozy mi příjde na náhradní díly jako veeelmi drahý špás -> v průměru cca 20-60%

Příští auto bude určitě česká produkce - ŠKODA!

Jediné s čím jsem ve Fiestě spokojen je v současné době spotřeba, která s palivem VP95 dělá při delších trasách 5l/100km a ve městě jsem schopen se vejít k 6-6,5l/100km.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta

Vložit komentář

Fiesta III

Mam fiestu pul roku. Najel sem uz skoro 10000 a jedinej problem je, ze trosku zere olej. To je ale u tak staryho auta vcelklu normalni. Spotreba je tech 5 i min litru po dalnici. Nedavno sem byl na stk a prosla bez problemu. Mechanik co to kontroloval, nez sem na ni jel, tak menil jen manzetu a jeste me nezapomel pochvalit skoro novy tlumice. Hold sem kapl na kousek po nemcovi v duchodu, co toho s tim moc nenajezdil.

12.04.2009 | 18:20:11 | karel Reagovat

spotřeba

No mě Fiesta žere 10-11l. Takže se spotřebou spokojen nejsem:/.

30.10.2007 | 10:16:53 | carrytwo Reagovat

Ha

Mám tu samou fiestu, je to stary auto, ale spolehlivé. Celý výfuk: 3100 s prací (vč.spoj. materiálu), NOVÁ spojka 4500 (s prací).
Nevyplatí se něco kupovat na vrakovišti, ceny v mototechnách jsou jen o něco dražší.
Na Fiestu si nemůžu stěžovat, super auto, super spotřeba.

04.09.2007 | 17:56:05 | Lukáš Reagovat

Ford že má drahé náhradní díly??? A která značka má levnější?

20.11.2006 | 08:07:06 | Luboš Reagovat

Ceny náhradních dílů

Nevím, proč mezi lidmi stále přežívá názor, že naše česká Škoda má levnější díly. To platilo u řady 105 a s přimhouřením oka až do Felicie. Novější typy jsou sice Škoda, ale už ne naše česká. Ceny náhradních dílů tomu také odpovídají.

02.11.2005 | 01:09:19 | j174 Reagovat

No ta cena těch náhradních dílů je celkem malá, ne určitě nejdražší!!

07.07.2005 | 13:52:18 | Golfis Reagovat