Recenze Ford Fiesta Fiesta 1,25, 16V, 55kw, Zetec, Ghia
“Výborná koupě za velmi dobrou cenu a ve své třídě a době nadstandartně až luxusně vybavený vůz.”
Rok výroby:1997Typ motoru:1224Stav km při koupi:107 457 kmStav km nyní:215 005 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:12. 3. 2010
Když jsem Fiestu koupil, měla již najeto přes 100.000 km, ale přesto vypadala velmi pěkně. Byla s řádně vedenou servisní knížkou, od prvního majitele, dovežená z německa, nehavarovaná (vlastnil ji německý důchodce, který ji využíval jako druhé auto - automobil na nákupy). První co jsem udělal bylo to, že jsem vyměnil rozvody včetně kladek a klínového řemene. Dále jsem vyměnil olej, brzdovou kapalinu a svíčky. Přibližně okolo 150.000 km mi přestal fungovat ventilátor na polohu I., II. a III. Fungoval jen na polohu č. IV. Ve značkové prodejně Ford mi bylo řečeno, že odešel předřadný odpor, který mi samotný neprodají, ale pouze s montáží. Včetně montáže mi byla nabídnuta cena cca 5.000 Kč. Odmítl jsem a zasurfoval na internetu, kde jsem doplnil vědomosti a sám si předřadný odpor vymontoval. Odnesl jsem jej za známým opravářem televizorů, který na něj napájel nějaký vadný čip a odpor jsem zamontoval zpět. Oprava včetně práce a čipu stála neuvěřitelných 20 Kč. V současné době má Fiesta najeto již přes 200.000 km a zatím bez problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S Fiestou 1,25 jsem velmi spokojen. Zpočátku jsem příliš nevěřil, že tak malý obsah dokáže takové divy. Předtím jsem měl Fabii 1,4 16V 74 kw a byl jsem zvyklý honit motor ve vysokých otáčkách - Fabia od spoda nechtěla táhnout. S Fiestou jsem byl velmi mile překvapen, že dokáže tahat od malých otáček. Je to velmi živé autíčko s neuvěřitelným zrychlením. Druhé auto v rodině máme Felicii 1,6 55 kw a troufám si říci, že co se týče výkonu a akcelerace - jsou si obě autíčka naprosto rovna. S fiestou ušetřím na povinném ručení, ale přesto má nadbytek výkonu, který využiji k bezpečnému předjíždění. Spotřeba se pohybuje průměrně okolo 6,8 l na 100 km. Nikdy jsem se však nedostal pod 6,2 a naopak v zimě nebo pokud jedu sportovně jsem se nikdy nedostal přes 7,3 l. Již 2 x jsem s ní byl v Chorvatsku a jako plus mohu říci, že v plném zatížení (4 dospělé osoby a rakev na střeše) do kopců v Alpách (přes Rakousk a Slovinsko)pohodlně stačila dvoulitrům a bez problémů předjížděla auta jako je Peugeot 206, Fabia, Opel Corsa, ale i Opel Astra apod. Její slabinou jsou naopak brzdy - ty jsou znatelně slabší než např. u Fabie a z Alpských kopců i přes rychlost se mi od brzd kouřilo. Ve srovnání s auty, která jsem měl nebo měl možnost jízdy - je Fiesta naprostá jednička. Srovnání mám s Fabií 1,2, Fabií 1,4 16V 74 kw, Felicií 1,3 50 kw, Felicií 1,6 55 kw, Octavií 1,6, Peugeotem 206, Fiatem 126, Favoritem 135. Fiesta 1,25 16V má ve své podstatě shodný motor s Pumou, kde je jen obsah 1,4. Puma převzala podvozek od Fiesty - tedy mohu říci, že mám podvozek závodního vozu, který v zatáčkách sedí. S Fiestou jsem skutečně spokojen, protože je to takřka bezúdržbové a velmi spolehlivé auto.
1.) Potřeboval jsem koupit levně druhé auto. Fieta byla levně. 2.) Moje první auto je Octavia 1,9 nafťák 3.) Fiesta báječně sedí. Překvapila mě a nečekal jsem to. 4.) Není to žádné ořezávátko a ně mě je to až příliš ostré auto, ale zvyknu si rychle. 5.) Srovnání s těma dvou až třílitrama? V křižovatce ho bez problémů vezmu, vrátí mi to zhruba mezi 70 a 80km/h, nemám potřebu se vytahovat, jen se potřebuju dostat například do pravého pruhu, ale majitelé silnějších velkých aut (hlavně mladší generace) to bere jako útok na jejich image. V malých rychlostech je to takové předjetí jakoby mimochodem, naprosto bez křeče. 6.) Přes zadní okno není téměř vidět, je tam třetí světlo brzd. Vnitřní zrcátko téměř nepoužívám, ale manželka ano. 7.) Fiesta má malá zrcátka, manželka to moc nezvládá.
Motor 1,25 Zetec je opravdu velmi povedený. Do města bych hledal ideálnější auto jen těžko. K autu jsem přišel bez vztahu a dokonce s nedůvěrou ve Ford, ale zamiloval jsem se. A manželka? Ať si jezdí Octávií.
Dobře mírně jsem se přepočítal,máte pravdu auto co má už přes 200koní a rozumnou hmotnost ujede Fiestě.Přesto mi nemůžete upřít že je to tahoun kterej opravdu zvládne táhnout na plaťáku dvě auta.Samozřejmě že to není potom nějak živá ale jede to hezky.Jinak zrychlení kamarád naměřil 19.8s na 100km/h a na 130 40.5s tak to snad mluví za vše.Přece to není žádná lemra-
24.04.2013 | 18:51:34 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Ta hmotnost
Poslední dva dny je to samá sranda...:DDD No ty naměřené hodnoty jsou až příliš extrémní.
Když tady tak čtu ty příspěvky tak nevím jestli se mám smát nebo plakat:)
To by totiž znamenalo že poslední čtyři roky úplně zbytečně vyhazuji peníze za vyšší pojistku a provozní náklady.Protože spotřeba je u mého vozu celkem vysoká.A to jen abych měl trochu silnější a rychlejší auto. Přitom mezi námi děvčaty mě dneska na dálnici dokáže už potrápit kdejaké silnější TDI.
A na místo toho jsem mohl už dávno mít Fiestu která dokonce dokáže držet krok s auty jejichž výkonné parametry jsou podobné nebo totožné jako u Supersportů za miliony korun.
Takže dneska odpoledne auto prodám nebo hodím rovnou ze skály a zajdu do autobazaru. Když řeknu prodejci jak mě ukáže to žihadlo a dvakrát na něj mrknu tak snad bude vědět oč se jedná. Jen doufám že skafandr k té raketě dostanu zadarmo protože to asi nebude jen tak laciná záležitost.A hlavně nechci riskovat zdraví.
Ted bez legrace proti Fieste nic nemám a věřím že pro běžné používaní určitě motor stačí. A určitě pokud mu člověk šlape na krk ta to bude i celkem malé svižné auto:)
Tak pro ty jenž tento vůz vlastní bych měl pár slov:) Zkuste se projet v tom dvou litru nebo tří litru předtím než začnete tímto způsobem hodnotit tento motor. A hlavně si ze svého auta nedělejte veřejně srandu! Myslím že vtipů na různá auta je dost. A řekl bych že Fiesta mezi ně určitě nepatří:)
Fiesta 1.25 v zrychlení je schopná se držet s třílitry,beze srandy stará Audi RS6 má 325kw ale velkou hmotnost takže jí Fiesta ujede do těch čtyřista metrů a pak Audi nabere vítr a v stočtyřiceti začne smozřejmě ujíždět.Audi to roztáhne na 250 omezovač ale Fiesta 180kmh.Troufl bych si říct že by držela krok S Mercedesem S 65AMG a ten má 650koní,samozřejmě do stošedesáti tam už by měla Fiesta smůlu.Mám osobně Aygo a už jsem párkrát narazil na Fiestu,zkusil jsem to-upřímě měl jsem smůlu.Fiesta má obrovskou výhodu že má samosvorný diferenciál takže v zatáčkách vás to tolik nevináší.Mám známého a má Fiestu r.v2000 1.25 a tahá auta na dvoj plaťáku z Portugalska,vozí především Land Rovery a občas Cadillac Escalady samozřejmě po dvou.To autíčko krásně tahá od spoda jak mi říkal i kamarád ale říkal že když veze dva Land Rovery tak má problém v prudkém kopci kde musí podřadit klidně i za čtyři.
24.04.2013 | 02:23:11 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Je to o hmotnosti
Tedka nevím jestli je to sranda nebo to myslíte opravdu:D dokud bych to neviděl na vlastní oči tak neuvěřím. Vzhledem k tomu že jsem jel už kolikrát s auty o stejném obsahu tak tomu nemohu nějak věřit. Jelikož tohle auto neznám tak jsem momentálně zhlédnul několik videi akcelerace něco se dočetl a to auto je rádo že se dostane pod 13 sekund na sto při vytáčení do 6000 otáček a na každém druhém videu má zvuk jakoby jelo z posledních sil:D.
Řekl bych že ta Fiesta by měla co dělat s 1.2 TSI o výkonu přes 60KW. Natož aby se držela aut o výkonu 300KW nebo i snad 650HP. Tod říká mě to rozum zkušenost a ta trocha co jsem o autě tak zlehka v momentu zjistil:D
Jinak pokud jsem nenaletěl na vtip.:DD Tak celkem jsou důležité parametry samotného výrobce. A ty jsou následující váha neváha. Fiesta 55KW 125NM 0-100 12.9 vteřin. Audi 320KW 435NW 0-100 4.9 vteřin. Fiesta má maximálku na 180Km přičemž Audina zvládne 200Km/h za 17 vteřin:D.
Človíčku, ty se nech vyšetřit anebo se rovnou nech zavřít k doc. Chocholouškovi. Až jednou někdo z těch aut co jsi jmenoval bude chtít opravdu závodit s Fiestou, tak si řidič Fiesty bude myslet, že stojí. Tak rychle se mu vzdálí. Stejně tak jí "vypráší" kožich kterákoliv jednašestka, o dvoulitrech a víc ani nemluvě. To, že Tvoje autíčko dovede "držet krok" s AUDI RS6 atd. není proto, že AUDI jede nadoraz :-), ale proto, že s outsidery majitelé takovýchto vozů většinou nezávodí :-). À propos, zkus si jednou ze srandy spočítat, jaký výkon v kW na kg hmotnosti má AUDI, či MERCEDES AMG a kolik má chudinka FIESTA 1,2L. Přejdou Tě roupy. Jinak nic proti Fiestě, auto za hloupého řidiče či majitele nemůže.
Sranda jmenovat jaké typy aut jste předjel:)A ještě tvrdit jak se dokáže držet obsahu 2.0 taky k zamyšlení.
By mě zajímalo jak poznáte že konkrétní auto má zrovna obsah 2.0 až na TDI(možná) se to nikde ani neznačí. Ačkoliv možná některé postarší auta to mají ale i tak je to celkem blbost.Když by měla lehká Fiesta 100KW tak se tomu dá i věřit jinak jsou to pohádky. Kdo má zkušenost se silným i slabým motorem tak pravdu zná. Zákonitě není možné aby při plném výkonu byl motor o výkonu třeba 85-120KW což mají většina dvou litrů pomalejší nebo na stejné úrovni jako motor který je jednou tolik slabší.Váha tam třeba taky hraje roli ale bud ten rozdíl ve výkonu musí být minimální nebo stejný. Jinak je to kravina nemluvě o tom že tyto silniční závody kdy závodí jen jeden jsou absolutně neobjektivní.Protože když bude chtít tak ten silnější vždycky ujede.
Přesně tak, dynamika Fiesty s motorem 1,25 je na dnešní poměry bohužel jen průměrná.Jakákoliv 1,6 zabudovaná i v nižší střední třídě musí být pro Fiestu setsakramentsky tvrdý oříšek.Řidič dvoulitru musí jet Eco,jinak je to fantasmagorie,váha neváha,navíc po důchodci který jezdil pouze na nákupy to bude zaprděně líné.Nekažme ale optimistickou radost,pravda to není ale je to tak.
Jsem 20ti lety student s minimalnima jizdnima zkusenostma a taky nemam sto klacku na nejak trojkovy bavco....tudiz pro me asi takovy auto bude idealka ale do konce zivota u nej skoncit fakt nechci a ze by natrelo dvoulitr? tomu se mi moc verit nechce. a pokud je tu i nekdo kdo se nechce jen hadat tak by mi mohl poradit nejlepsi volbu v teto cenovy kategorii pac sem na nic lepsiho nez fiestu v.r.1998-9 nenatrefil.
23.04.2013 | 18:40:01 | Michal
| 37.188.237.*Reagovat
Puma není přece žádný závodní vůz, jen vypadá dynamicky.I když Fiesta podvozek nemá vyloženě špatný ,k závodnímu má hodně daleko.Puma má konstrukčně stejný podvozek,ale řadu úprav-jiný stabilizátor,jiné tlumiče,...
Anonym 20:39: Presne, keď som utíšil záchvat smiechu,
tak som si spomenul na tohtoročnú cestu do Talianska na Veľkú noc: Noc, pod Udine na Veronu prakticky prázdna diaľnica...: Zrazu v späťákoch nejaké svetlá, maličké, na tachometri som mal nejakých 180-190 km/h, išiel som bližšie k stredovej čiare, ešte rozmýšľajúc, či niekto pôjde rýchlejšie... . Asi som sa stiahol k pravému okraju, neviem, ale autom /607/ to zamávalo, normálne mi mykalo volantom, ale kým som stihol vypnúťˇdiaľkové: PAGANI ZONDA!! /dúfam, že píšem dobre názov/. Ako som na to prišiel? Dal som sa ho " naháňať" . Po takej polhodinke ma predbehol opäť.... . Asi v 300-340-tke. Alebo som musel v čase jeho predbiehania asi stáť na brzde, inak si ten rozdiel neviem vysvetliť...:((To sa opakovalo ešte raz.... A až pri platení na mýtnici som ho dobehol. Automat mu asi blbol pri vydávaní peňazí, takže som vyrazil z druhého boxu asi o 5 sekúnd skôr... Hej, vlastne som mu to natrel na plnej čiare...dodnes som trochu postihnutý. Stiahol som okno, ohluchol na ľavé ucho a zabudol zavrieť ústa.... Mať tie peniaze, tak s radosťou ohluchnem úplne. .
Když ti to jede min. 145 km-h, tak proč bys nemohl předjíždět Octávie které si jedou 140 km-h.Na tom přece není nic divného.Když pojede Ferari 140 a ty 145 tak ho logicky taky předjedeš.Nechápu takové ptakoviny.
Fiestu vlastním právě se zmiňovaným motorem 1,25 zetec-s.Ten motůrek se fakt poved kolikrát ostatntí řidiči v octávkách docela "čumí" když je ve 140 předjíždí fiesta =) Doporučují nasadit min. 185 gumy,to se pak řežou zátočiny... Fiestám zdar a zetecu obzlášť
Jdi už do prdele, pomatenče. Běž si ho honit na recenze C1. Tebe už tady zná každej, debile. Schizofrenie je tvůj problém, jenže to ty jako schizofrenik nepochopíš.
Co tu furt řešíte magoři? Fiesta je sračka která na dvoulitr nemá ani ve snu a tečka. Co sem taháte ňákou cé1 pořád! Pisatel recenze je cvok kterej nepoznal lepší auto a basta
anonyme a Juro v jedné osobě, napsal jsem pouze, ať se chudák pisatel recenze podívá třeba na recenze kolíňat nebo fabií HTP, jak to tam pitomci jako ty zkurvili. Takže nechápu tvůj nervový záchvat a tvoji schizofrenii. Moje auto je už 8 let stará Mazda a o jiném zatím neuvažuji. Rozum mi ale zůstává stát nad tím, čeho jsi schopen když jen vidíš slovo Kolín :-)) a než budeš hodnotit něčí duševní stav, zamysli se nad tím svým. Pokud to co předvádíš má být legrace pro tvé pobavení, tak je to ubohost. A pokud to myslíš vážně, jsi kretén. Čus
Ale to víš, že má C1, je to ten blb, co se sere do recenzí a všem podstrkuje tu svoji směšnou ojebanou hračku. Dokonce píše dokola recenze, akorát se pokaždé jinak podepíše. Je to blázen, tak se s ním moc nehádej.
Nevím. Nemám C1. Jsi opravdu až tolik blbej? Néééé, už vím. Jsi ten čuráčí čurák, kterej tady kurví všem recenze! Vítej, pitomče, díky tobě to tady má šťávu!
Anonym 21:11 Štěstí, že má C1 holý plechy, to se ti ty zvratky budou líp uklízet. Další přednost raketoplánu? Než vyjedeš nasazuješ přetlakový oblek nebo to má přetlakovanou celou kabinu? Kolik to dá G-éček na dálnici?
To by mě zajímalo, ty blbečku, čím jsi traumatizován ty, že se tady vyléváš. v dětství tě tatínek bil řemenem? A jak jsi přišel na c1? Maminka je vědma? Jen pro tvou informaci, nemám c1. Tak už se uklidni. Tvé nekonečné žvásty jen potvrzují původní pravdu: Jsi osel, ze kterých se na těchto recenzích chce leckomu včetně mne blít.
Anonym 15:27 je určitě majitel tankeru C1. Kdo by jste měli málo místa v Mercedesu S, BMW 7 či Jaguaru, kupte si C1. Bude vám vysvětleno, že právě tento holoplech bez kufru je vlastně to jediné pohodlné auto na této planetě, prakticky vila na kolečkách.
Recenzi nesmažeš, a nikdo ti jí už neodpáře. A nevztekej se, úplně stejně dopadli všichni, kdo pochválili malý auto. Podívej se na recenze třeba kolíňat, co tam je za příspěvky oslů, kteří ta auta neznají, nebo fábií HTP. Pobleješ se. Ještě jsi dopadl docela dobře :-)))
Tady na těch stránkách,co sou PARODIE na auto-stránky se nikomu moc nezavděčíš,a nemůžeš čekat,že tady nebudou blbci.Vždyť je to totálně anonymní,každej si sem může psát,co chce (tim nemyslim tvojí recenzi),a proto to tady takhle vypadá. Tady je to spíš pro zasmání,hádání,a trumfování se,kdo je "lepší"...
Vážení, když jsem kupoval Fiestu - moc jsem o nich nevěděl. Převážně jsem informace čerpal od známých, kteří Fiesty mají nebo v knihovně a hlavně na internetu. Nejvíce jsem asi pochytil v recenzích na netu. Vzhledem k tomu, že jsem informace sám takto čerpal, chtěl jsem jen další informace poskytnout jiným. Rozhodně jsem se nechtěl Fiestou chlubit či vytahovat. Možná jsem to i špatně formuloval, ale Fiesta je ve své třídě (co se týče velikosti, obsahu, vybavenosti, spotřeby atd.) prostě vůz č. 1. Soudím tedy dle své Fiesty, která má výborný motor, 2x airbag, servo, ABS, 2x el. okna, 2x el. zrcátka, klimatizaci, elektricky výškově stavitelnou sedačku řidiče a spolujezdce, elektricky otvíratelný kufr a kupudivu, přestože má klimu - tak i střešní okno. Takto malé auto v podobné výbavě se jen tak nevidí. Co se týče spotřeby - velmi rozumná, povinné ručení je skutečně menší než u 1.3. Pro 2 je to auto ideální a jen jsem chtěl napsat, že se s ním dá zvládnout i dovolená s dětmi nebo ve 4 lidech. Rozhodně nemá komfort pro nohy jako Mondeo nebo větší auta, ale na dovču pro 4 lidi v pohodě. Pokud se tu chtějí Lojzové hádat - ať jdou do jiné kategorie nebo prostě recenzi smažu. Jen jsem chtěl pomoci tomu, kdo váhá jaké auto koupit a surfuje na netu po recenzích. Další info a své zkušenosti mohu poskytnout vážným zájemcům mimo recenzi -
Je pravda,že tyhle "auto stránky" maj kvalitu asi jako tričko s dírou od vjetnamců,a sou spíš pro lidi,kteří se mezi dloubánim ve frňáku a dloubánim v zadku nudí,nemaj co dělat,a chtěj jít dávat "rozumy",a chtěj se jít pohádat... K ničemu jinýmu tyhle stránky nejsou...
Tak jsem se tu chtěl podívat na recenze, protože uvažuji o malém autě pro ženu. Zatím to tady vypadá, že majitelé velkých a drahých aut uráží menší vozítka. Je to tady prostě bordel. Jdi shánět recenze jinam. Honza.
Nemyslim si,že fiesta s 1,25 16V,55kW pojede špatně,bude to dostačujůcí auto,ale nevim,jestli bych si troufnul na srovnávání s dvoulitrem... Jinak ale jízdní vlastnosti nemusí být tak hrozný.
No jistě, podvozek je ze staré fiesty, převzatý na pumu a následně zase použitý na TUTO fiestu. Holt každý si to dovede překroutit po svém, že. Tak vlastně TATO fiesta má podvozek ze staré fiesty, stejně jako puma. A už s tím dejte pokoj, kašpaři!
Dvoulitry třeste se, je tady fiesta! Raketové zrychlení, kufr větší než passat, na dovolenou ve čtyřech super kára! Copak jste se tady všichni zbláznili??? Jste natolik zakomplexovaní, se se tady musíte léčit, protože máte malé auto a cítíte se méněcenní? Majitelé této fiesty jsou asi duševně nemocní. Kdyby jakejkoliv dvoulitr chtěl, tak tě nejen předjedy kdykoli a kdekoli, ale ta tlaková vlna z rychlosti, jakou kolem tebe proletí, tě smete do škarpy i s tvým závoďáckým podvozkem.
Mám doma chytrou knížku a tam píšou, že se vyráběla Fiesta 1.3 Endura a následně se začalo přemýšlet nad Pumou. Když dobíhala výroba Fiesty (model 1996-1999) - vyráběla se již Puma a podvozek na 1,25 Zeteky Fiesty byl skutečně převzat od Pumy - ne naopak. Taky mám Fiestu 16V a jsem velmi spokojen. Snad mi ještě pár let vydrží - mám najeto již 280.000 km a začíná mi koroze zadních lemů. Fiestám zdar a anonymům zmar!
Těm co haní Fiestu a neumí se ani podepsat. Fiesta není jako Fiesta. Je Fiesta 1.3 Endura, která je sice dobrá, ale srovnatelná s Felicií. Potom je Fiesta 1,25, 16V, která je komfortem srovnatelná s Fabií a co se týče jízdních vlastností i s mnogem silnějšími vozy jako jsou např Octavia 1.9 TDi, kterou jsem mimochodem též měl a při stavbě RD nedokázal uživit (spotřeba byla dobrá, ale povinné ručení a další provozní náklady jako jsou neustálé opravy). Nakonec jsem Octavku prodal a nechal si jen auto ženy - Fiestu. Ve své třídě je to prostě nejlepší auto. S novým vozem se to však nedá srovnávat - je to fakt - pokrok jde dopředu, ale ve své době to byl vysoký nadprůměr. Co se týče podvozku - skutečně byl vyvíjen pro sportovní účely a následně jej převzala Puma na sportovní vozy - zcela bez úprav. Zkuste se projet s Felicií a následně si přesednout do Fiesty a řezat zatáčky. Fiesta se chová jako motokára. Sedí a neutrhne se. Měl jsem možnost řídit mnoho vozů, ale skutečně co se týče jízdních vlastností, spotřeby, náhradních dílů, poruch - nejlepší Fiesta. Je to prostě jednička a ti co haní se příště podepište, protože názor bez podpisu není názor.
S Vašim komentářem naprosto souhlasím. Taky vlastním Fiestu r.v. 1998, motor 1,25 16V Zetec a s jízdními vlastnostmi jsem spokojen. Je živá, ale až po překročení 3500 otáček. Při plném zatížení je nicméně výrazně dochází dech-což se, ale dá čekat. Mám jen výtku k dražším náhradním dílům a k naprosté neochotě ve značkovém servise Ford!!!!!
Sám Fiestu nemám, ale chtěl bych si koupit Zeteca 1,25. Má ji však děda. Kupoval ji novou v roce 99 a to má taky auto na nákupy. Má ještě Mondeo. S Fiestou jezdí jen na nákupy z vesnice (Vinary - Královehradecký kraj) do Jičína, do Prahy a do Hradce Králové. Jezdí s Fiestou skutečně jen na nákupy - většinou vymetá slevy a obchoďáky v Praze kam jezdí tak 1 za 14 dní a má na Fiestě najeto asi 120 tisíc km. Věřím, že i důchodce z německa mohl mít najeto přes 100 tisíc km. Nezdá se to, ale km skákají.
Vážený anonyme, nemusíš urážet, když se sám nedokážeš podepsat. Sám mám Fiestu 1,25 z roku 1999 a mohu říci, že souhlasím s autorem recenze. Má sice malý obsah, ale tak neuvěřitelné zrychlení, že se v kopcích rovná i těm dvoulitrům, které jsou nepoměrně těžší. Ke všemu v porovnání spotřeby jsou dvoulitry žravější. Co se týká srovnání s Favoritem nebo Felicií - to jsou obyčejně jednatrojky, ale toto je 1,25 - tudíž skutečně např. u Generalli výrazně nižší povinné ručení - osobně s bonusem platím 1498 Kč ročně. Ještě mám služebního Favorita a tam je povinné ručení s tím samým bonusem 2515 Kč - též roční. Jen pro to, že je o něco málo větší obsah. Za dvoulitra bych povinné ručení platit nechtěl. Co se týče nákupní tašky - též nesouhlasím, protože jsem s tímto autíčkem byl na dovolené v Itálii - dokonce 3x a mám 4člennou rodinu. Když jsem měl malé děti, do kufru se pohodlně vlezl kočárek nebo 2 zelené bramborové bedny - což se např. do fabie nevejde, protože Fabia má robusní plasty. Též anonyme - jel jsi někdy Passatem? Viděl jsi jaký je to koráb a jaký má kufr? Má tak řešený kufr, že je jen minimálně větší než má Fiesta. Kdo s tímto autíčkem nejel - nemůže soudit. Měj alespoň špetku slušnosti se příště podepsat. Jarda.
Víš jak vypadá podvozek závodního vozu? Ty musíš bejt asi fakt řádně praštěnej! Ano, píšeš že puma převzala podvozek z fiesty. Takže žádný závodní vůz, ani sportovní vůz, jen převlečená fiesta, která se tváří jako by byla něco jiného, než ve skutečnosti je: Nákupní taška pro ženský. Kdyby tomu bylo naopak, že by existoval sporťák puma a z něho převzali podvozek pro fiestu, tak klobouk dolu. Je to ale bohužel obráceně. Tak si můžeš jít zazávodit tak akorát na parkoviště k supermarketu, ňoumo! A nízké povinné ručení? Vždyť je to kategorie jako favorit, felicie a jiné jednatrojky. Probuď se už a nenalhávej tady sám sobě, ani ostatním něco, co není pravda.
Fiesta s timhle motorem je podle me nejlepsi volba.. Nizke povinne ruceni, solidni vykon a jizdni vlastnosti, a rozumna spotreba.. Jinak skutecne jede lepe jak felicia 1.6 ale s temi dvoulitry uz bych to bral jako nadsazku.. Preji at auto slouzi co nejdele..
Toto auto je nákupní taška pro ženy, na jezdění po městě a v blízkém okolí. kdo si myslí něco jiného, je blázen nebo masochista. A s tím výkonem: Už se někdo z vás svezl ve dvoulitru? To byste se probudili a nekecali takovýhle nesmysly. Mezi náma, prdel tomuto prdítku by natrhlo i Aygo, a nepotřebuje k tom u dvoulitr. Tak se tady neztrapňujte s takovou lemrou a jejími nadpozemskými vlastnostmi.
mam ju tiez a co si napisal je uplna pravda. aj ked to ze ked je plne nalozena tak ide dobre je trosku prehnane ale ked sme v nej dvaja tak staci aj na dvojlitre, ved je aj o polovicu lahsia a vykonu ma dost :) co by asi robila s motorom 1.7 16V zetec s pumy :)
Když v kopcích stačí naložená 1,25 včetně rakve na střeše dvoulitru určitě to není tím ,že ten malý obsah tak jede ,ale tím ,že ten v tom dvoulitru to jen lechtal a nebo v něm seděl právě takový důchodce ,který za pár let najel 100 000 km při jízdě pro nákupy.Je zajímavé že většina aut z Německa je od důchodců.
Fantasto! Motor 1,25 táhne odspodu....má na daleko silnější vozy....neuvěřitelné zrychlení.... v plném naložení předjíždíš Astry.... To přeci není možné. Obsah ničím nenahradíš! nejsi náhodou Standa?
Novou Fiestu jsem omrkl u prodejce. Je určitě na pohled atraktivní, bohužel uvnitř nic moc prostorná, ale stále podstatně lepší, než Mazda 2. Mají teď snížené ceny, ale jsou tu v této třídě prostornější auta a dokonce levnější - nemyslím teď Dacii :-) Fiesta se mi zvenku líbí, ale jen proto si ji nekoupím, uvnitř mě nepřesvědčila, i když i tam je atraktivní. Jenže já mám 190 cm.... :-)
"od prvního majitele, dovežená z německa, nehavarovaná (vlastnil ji německý důchodce, který ji využíval jako druhé auto - automobil na nákupy)" ...hmm. Pan důchodce asi bydlel v Berlíně a jezdil nakupovat do Mnichova. Jinak nechápu jak mohl natočit 100.000. Můj děda je přesně tento popisovaný typ. V roce 1995 si koupil corollu a najel tak 25.000 km... Jinak ať auti slouží. Mám Fiestu o 1 generaci novější. Jízdní vlastnosti se výrazně zlepšily, motor zůstal stejný nebo spíš horší (1.3 51kW 8V) a celkově se výrazně zhoršila kvalita provedení...
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
Vím, budete mě nenávidět, ale
1.) Potřeboval jsem koupit levně druhé auto. Fieta byla levně.
2.) Moje první auto je Octavia 1,9 nafťák
3.) Fiesta báječně sedí. Překvapila mě a nečekal jsem to.
4.) Není to žádné ořezávátko a ně mě je to až příliš ostré auto, ale zvyknu si rychle.
5.) Srovnání s těma dvou až třílitrama? V křižovatce ho bez problémů vezmu, vrátí mi to zhruba mezi 70 a 80km/h, nemám potřebu se vytahovat, jen se potřebuju dostat například do pravého pruhu, ale majitelé silnějších velkých aut (hlavně mladší generace) to bere jako útok na jejich image. V malých rychlostech je to takové předjetí jakoby mimochodem, naprosto bez křeče.
6.) Přes zadní okno není téměř vidět, je tam třetí světlo brzd. Vnitřní zrcátko téměř nepoužívám, ale manželka ano.
7.) Fiesta má malá zrcátka, manželka to moc nezvládá.
Motor 1,25 Zetec je opravdu velmi povedený. Do města bych hledal ideálnější auto jen těžko. K autu jsem přišel bez vztahu a dokonce s nedůvěrou ve Ford, ale zamiloval jsem se. A manželka? Ať si jezdí Octávií.
22.11.2013 | 11:41:23 | Profic | 80.188.50.* Reagovat
Ta hmotnost
Dobře mírně jsem se přepočítal,máte pravdu auto co má už přes 200koní a rozumnou hmotnost ujede Fiestě.Přesto mi nemůžete upřít že je to tahoun kterej opravdu zvládne táhnout na plaťáku dvě auta.Samozřejmě že to není potom nějak živá ale jede to hezky.Jinak zrychlení kamarád naměřil 19.8s na 100km/h a na 130 40.5s tak to snad mluví za vše.Přece to není žádná lemra-
24.04.2013 | 18:51:34 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Ta hmotnost
Poslední dva dny je to samá sranda...:DDD No ty naměřené hodnoty jsou až příliš extrémní.
24.04.2013 | 19:45:29 | | 62.245.124.* Reagovat
Jasná Volba
Když tady tak čtu ty příspěvky tak nevím jestli se mám smát nebo plakat:)
To by totiž znamenalo že poslední čtyři roky úplně zbytečně vyhazuji peníze za vyšší pojistku a provozní náklady.Protože spotřeba je u mého vozu celkem vysoká.A to jen abych měl trochu silnější a rychlejší auto.
Přitom mezi námi děvčaty mě dneska na dálnici dokáže už potrápit kdejaké silnější TDI.
A na místo toho jsem mohl už dávno mít Fiestu která dokonce dokáže držet krok s auty jejichž výkonné parametry jsou podobné nebo totožné jako u Supersportů za miliony korun.
Takže dneska odpoledne auto prodám nebo hodím rovnou ze skály a zajdu do autobazaru.
Když řeknu prodejci jak mě ukáže to žihadlo a dvakrát na něj mrknu tak snad bude vědět oč se jedná.
Jen doufám že skafandr k té raketě dostanu zadarmo protože to asi nebude jen tak laciná záležitost.A hlavně nechci riskovat zdraví.
Ted bez legrace proti Fieste nic nemám a věřím že pro běžné používaní určitě motor stačí.
A určitě pokud mu člověk šlape na krk ta to bude i celkem malé svižné auto:)
Tak pro ty jenž tento vůz vlastní bych měl pár slov:)
Zkuste se projet v tom dvou litru nebo tří litru předtím než začnete tímto způsobem hodnotit tento motor.
A hlavně si ze svého auta nedělejte veřejně srandu! Myslím že vtipů na různá auta je dost.
A řekl bych že Fiesta mezi ně určitě nepatří:)
24.04.2013 | 06:38:46 | | 62.245.124.* Reagovat
Je to o hmotnosti
Fiesta 1.25 v zrychlení je schopná se držet s třílitry,beze srandy stará Audi RS6 má 325kw ale velkou hmotnost takže jí Fiesta ujede do těch čtyřista metrů a pak Audi nabere vítr a v stočtyřiceti začne smozřejmě ujíždět.Audi to roztáhne na 250 omezovač ale Fiesta 180kmh.Troufl bych si říct že by držela krok S Mercedesem S 65AMG a ten má 650koní,samozřejmě do stošedesáti tam už by měla Fiesta smůlu.Mám osobně Aygo a už jsem párkrát narazil na Fiestu,zkusil jsem to-upřímě měl jsem smůlu.Fiesta má obrovskou výhodu že má samosvorný diferenciál takže v zatáčkách vás to tolik nevináší.Mám známého a má Fiestu r.v2000 1.25 a tahá auta na dvoj plaťáku z Portugalska,vozí především Land Rovery a občas Cadillac Escalady samozřejmě po dvou.To autíčko krásně tahá od spoda jak mi říkal i kamarád ale říkal že když veze dva Land Rovery tak má problém v prudkém kopci kde musí podřadit klidně i za čtyři.
24.04.2013 | 02:23:11 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Je to o hmotnosti
Tedka nevím jestli je to sranda nebo to myslíte opravdu:D dokud bych to neviděl na vlastní oči tak neuvěřím.
Vzhledem k tomu že jsem jel už kolikrát s auty o stejném obsahu tak tomu nemohu nějak věřit.
Jelikož tohle auto neznám tak jsem momentálně zhlédnul několik videi akcelerace něco se dočetl a to auto je rádo že se dostane pod 13 sekund na sto při vytáčení do 6000 otáček a na každém druhém videu má zvuk jakoby jelo z posledních sil:D.
Řekl bych že ta Fiesta by měla co dělat s 1.2 TSI o výkonu přes 60KW.
Natož aby se držela aut o výkonu 300KW nebo i snad 650HP.
Tod říká mě to rozum zkušenost a ta trocha co jsem o autě tak zlehka v momentu zjistil:D
24.04.2013 | 04:32:11 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Je to o hmotnosti
Jinak pokud jsem nenaletěl na vtip.:DD
Tak celkem jsou důležité parametry samotného výrobce.
A ty jsou následující váha neváha.
Fiesta 55KW 125NM 0-100 12.9 vteřin.
Audi 320KW 435NW 0-100 4.9 vteřin.
Fiesta má maximálku na 180Km přičemž Audina zvládne 200Km/h za 17 vteřin:D.
24.04.2013 | 05:00:32 | | 62.245.124.* Reagovat
To Anonym II.
Človíčku, ty se nech vyšetřit anebo se rovnou nech zavřít k doc. Chocholouškovi. Až jednou někdo z těch aut co jsi jmenoval bude chtít opravdu závodit s Fiestou, tak si řidič Fiesty bude myslet, že stojí. Tak rychle se mu vzdálí. Stejně tak jí "vypráší" kožich kterákoliv jednašestka, o dvoulitrech a víc ani nemluvě. To, že Tvoje autíčko dovede "držet krok" s AUDI RS6 atd. není proto, že AUDI jede nadoraz :-), ale proto, že s outsidery majitelé takovýchto vozů většinou nezávodí :-). À propos, zkus si jednou ze srandy spočítat, jaký výkon v kW na kg hmotnosti má AUDI, či MERCEDES AMG a kolik má chudinka FIESTA 1,2L. Přejdou Tě roupy. Jinak nic proti Fiestě, auto za hloupého řidiče či majitele nemůže.
24.04.2013 | 08:43:07 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
To Anonym II - dovětek.
Tedy za předpokladu, že svůj příspěvek myslíš vážně, o čemž pochybuji, "páč" jinak je to na Bohnice.
24.04.2013 | 08:56:52 | Kolemjdoucí. | 188.175.53.* Reagovat
Ujela dvoulitrům...
Sranda jmenovat jaké typy aut jste předjel:)A ještě tvrdit jak se dokáže držet obsahu 2.0 taky k zamyšlení.
By mě zajímalo jak poznáte že konkrétní auto má zrovna obsah 2.0 až na TDI(možná) se to nikde ani neznačí.
Ačkoliv možná některé postarší auta to mají ale i tak je to celkem blbost.Když by měla lehká Fiesta 100KW tak se tomu dá i věřit jinak jsou to pohádky.
Kdo má zkušenost se silným i slabým motorem tak pravdu zná.
Zákonitě není možné aby při plném výkonu byl motor o výkonu třeba 85-120KW což mají většina dvou litrů pomalejší nebo na stejné úrovni jako motor který je jednou tolik slabší.Váha tam třeba taky hraje roli ale bud ten rozdíl ve výkonu musí být minimální nebo stejný.
Jinak je to kravina nemluvě o tom že tyto silniční závody kdy závodí jen jeden jsou absolutně neobjektivní.Protože když bude chtít tak ten silnější vždycky ujede.
23.04.2013 | 19:25:16 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Ujela dvoulitrům...
Přesně tak, dynamika Fiesty s motorem 1,25 je na dnešní poměry bohužel jen průměrná.Jakákoliv 1,6 zabudovaná i v nižší střední třídě musí být pro Fiestu setsakramentsky tvrdý oříšek.Řidič dvoulitru musí jet Eco,jinak je to fantasmagorie,váha neváha,navíc po důchodci který jezdil pouze na nákupy to bude zaprděně líné.Nekažme ale optimistickou radost,pravda to není ale je to tak.
23.04.2013 | 19:52:03 | | 88.100.179.* Reagovat
skvela volba avsak jak pro koho
Jsem 20ti lety student s minimalnima jizdnima zkusenostma a taky nemam sto klacku na nejak trojkovy bavco....tudiz pro me asi takovy auto bude idealka ale do konce zivota u nej skoncit fakt nechci a ze by natrelo dvoulitr? tomu se mi moc verit nechce. a pokud je tu i nekdo kdo se nechce jen hadat tak by mi mohl poradit nejlepsi volbu v teto cenovy kategorii pac sem na nic lepsiho nez fiestu v.r.1998-9 nenatrefil.
23.04.2013 | 18:40:01 | Michal | 37.188.237.* Reagovat
Puma není přece žádný závodní vůz, jen vypadá dynamicky.I když Fiesta podvozek nemá vyloženě špatný ,k závodnímu má hodně daleko.Puma má konstrukčně stejný podvozek,ale řadu úprav-jiný stabilizátor,jiné tlumiče,...
28.04.2010 | 04:34:08 | jenda Reagovat
Anonym 20:39: Presne, keď som utíšil záchvat smiechu,
tak som si spomenul na tohtoročnú cestu do Talianska na Veľkú noc:
Noc, pod Udine na Veronu prakticky prázdna diaľnica...:
Zrazu v späťákoch nejaké svetlá, maličké, na tachometri som mal nejakých 180-190 km/h, išiel som bližšie k stredovej čiare, ešte rozmýšľajúc, či niekto pôjde rýchlejšie... .
Asi som sa stiahol k pravému okraju, neviem, ale autom /607/ to zamávalo, normálne mi mykalo volantom, ale kým som stihol vypnúťˇdiaľkové: PAGANI ZONDA!! /dúfam, že píšem dobre názov/.
Ako som na to prišiel? Dal som sa ho " naháňať" .
Po takej polhodinke ma predbehol opäť.... . Asi v 300-340-tke. Alebo som musel v čase jeho predbiehania asi stáť na brzde, inak si ten rozdiel neviem vysvetliť...:((To sa opakovalo ešte raz....
A až pri platení na mýtnici som ho dobehol. Automat mu asi blbol pri vydávaní peňazí, takže som vyrazil z druhého boxu asi o 5 sekúnd skôr...
Hej, vlastne som mu to natrel na plnej čiare...dodnes som trochu postihnutý. Stiahol som okno, ohluchol na ľavé ucho a zabudol zavrieť ústa.... Mať tie peniaze, tak s radosťou ohluchnem úplne. .
27.04.2010 | 21:04:11 | ľuboš Reagovat
My debilové co máme c1 ve 140ti teprve řadíme z trojky čtyřku. A co jako má bejt? To je znak nějakého super motoru, že ti ve 140ti předjídí Octávie?
27.04.2010 | 20:54:28 | Reagovat
Když ti to jede min. 145 km-h, tak proč bys nemohl předjíždět Octávie které si jedou 140 km-h.Na tom přece není nic divného.Když pojede Ferari 140 a ty 145 tak ho logicky taky předjedeš.Nechápu takové ptakoviny.
27.04.2010 | 20:39:56 | Reagovat
Kuba
Fiestu vlastním právě se zmiňovaným motorem 1,25 zetec-s.Ten motůrek se fakt poved kolikrát ostatntí řidiči v octávkách docela "čumí" když je ve 140 předjíždí fiesta =)
Doporučují nasadit min. 185 gumy,to se pak řežou zátočiny... Fiestám zdar a zetecu obzlášť
27.04.2010 | 19:53:55 | Reagovat
Co -který ??????????????
23.03.2010 | 08:40:26 | pepe Reagovat
Který?:-)
23.03.2010 | 08:36:40 | Reagovat
Neřek bych,že to sou mindráky -holt každej chce vychválit to svoje auto
Ale některý přirovnávání je fakt docela komický...
23.03.2010 | 08:30:49 | pepe Reagovat
Souhlas, přečti si recenze, co většina z toho dělá. Mají holt mindráky.
23.03.2010 | 08:24:58 | Reagovat
Upřímně-C1 obyčejný auto,nic k vychvalování,jako je fiesta
23.03.2010 | 08:01:00 | pepe Reagovat
Pepe
Kdybys byl objektivní, tak vidíš, že urážel především majitel orbitální stanice C1.
23.03.2010 | 07:56:54 | Reagovat
jura a ostatní
že vás baví se pořát dohadovat a urážet....
23.03.2010 | 07:40:29 | pepe Reagovat
anonym 22:40
Jdi už do prdele, pomatenče. Běž si ho honit na recenze C1. Tebe už tady zná každej, debile. Schizofrenie je tvůj problém, jenže to ty jako schizofrenik nepochopíš.
22.03.2010 | 23:22:16 | jura Reagovat
Anonym 22:40 Ještě chvíli vydrž, povídej dál.
22.03.2010 | 23:18:57 | Reagovat
Co tu furt řešíte magoři? Fiesta je sračka která na dvoulitr nemá ani ve snu a tečka. Co sem taháte ňákou cé1 pořád! Pisatel recenze je cvok kterej nepoznal lepší auto a basta
22.03.2010 | 22:47:16 | Honza Reagovat
anonyme a Juro v jedné osobě, napsal jsem pouze, ať se chudák pisatel recenze podívá třeba na recenze kolíňat nebo fabií HTP, jak to tam pitomci jako ty zkurvili. Takže nechápu tvůj nervový záchvat a tvoji schizofrenii. Moje auto je už 8 let stará Mazda a o jiném zatím neuvažuji. Rozum mi ale zůstává stát nad tím, čeho jsi schopen když jen vidíš slovo Kolín :-)) a než budeš hodnotit něčí duševní stav, zamysli se nad tím svým. Pokud to co předvádíš má být legrace pro tvé pobavení, tak je to ubohost. A pokud to myslíš vážně, jsi kretén. Čus
22.03.2010 | 22:40:17 | Reagovat
anonym 21:51
Ale to víš, že má C1, je to ten blb, co se sere do recenzí a všem podstrkuje tu svoji směšnou ojebanou hračku. Dokonce píše dokola recenze, akorát se pokaždé jinak podepíše. Je to blázen, tak se s ním moc nehádej.
22.03.2010 | 22:14:02 | jura Reagovat
Anonym 21:45 První znak lži - vulgarita. Nestyď se, že máš malý auto - holátko a v tvým případě i malý mozek - též holátko.
22.03.2010 | 21:51:53 | Reagovat
Nevím. Nemám C1. Jsi opravdu až tolik blbej? Néééé, už vím. Jsi ten čuráčí čurák, kterej tady kurví všem recenze! Vítej, pitomče, díky tobě to tady má šťávu!
22.03.2010 | 21:45:39 | Reagovat
Anonym 21:11 Štěstí, že má C1 holý plechy, to se ti ty zvratky budou líp uklízet. Další přednost raketoplánu? Než vyjedeš nasazuješ přetlakový oblek nebo to má přetlakovanou celou kabinu? Kolik to dá G-éček na dálnici?
22.03.2010 | 21:31:27 | Reagovat
To by mě zajímalo, ty blbečku, čím jsi traumatizován ty, že se tady vyléváš. v dětství tě tatínek bil řemenem? A jak jsi přišel na c1? Maminka je vědma? Jen pro tvou informaci, nemám c1. Tak už se uklidni. Tvé nekonečné žvásty jen potvrzují původní pravdu: Jsi osel, ze kterých se na těchto recenzích chce leckomu včetně mne blít.
22.03.2010 | 21:11:20 | Reagovat
Anonym 19:11 traumatizován velikostí svého C1 to začíná hrát na filozofii.
22.03.2010 | 20:38:24 | Reagovat
Anonym 17:44 je majitel velkého hovna a chorého mozku.
22.03.2010 | 19:11:06 | Reagovat
Anonym 15:27 je určitě majitel tankeru C1. Kdo by jste měli málo místa v Mercedesu S, BMW 7 či Jaguaru, kupte si C1. Bude vám vysvětleno, že právě tento holoplech bez kufru je vlastně to jediné pohodlné auto na této planetě, prakticky vila na kolečkách.
22.03.2010 | 17:44:20 | Reagovat
S takovou srajdou předjížděl dvoulitry-šmánkote to jsou zase kecy a ještě plně naloženej. Lidi vzpamatujte se.
22.03.2010 | 15:41:25 | Reagovat
Recenzi nesmažeš, a nikdo ti jí už neodpáře. A nevztekej se, úplně stejně dopadli všichni, kdo pochválili malý auto. Podívej se na recenze třeba kolíňat, co tam je za příspěvky oslů, kteří ta auta neznají, nebo fábií HTP. Pobleješ se. Ještě jsi dopadl docela dobře :-)))
22.03.2010 | 15:27:26 | Reagovat
Bo je to tady v piči
22.03.2010 | 14:10:26 | brňák Reagovat
22. března 2010 | 13:24 | Moclek |
Tady na těch stránkách,co sou PARODIE na auto-stránky se nikomu moc nezavděčíš,a nemůžeš čekat,že tady nebudou blbci.Vždyť je to totálně anonymní,každej si sem může psát,co chce (tim nemyslim tvojí recenzi),a proto to tady takhle vypadá.
Tady je to spíš pro zasmání,hádání,a trumfování se,kdo je "lepší"...
22.03.2010 | 13:41:07 | Reagovat
Recenzi asi smažu
Vážení, když jsem kupoval Fiestu - moc jsem o nich nevěděl. Převážně jsem informace čerpal od známých, kteří Fiesty mají nebo v knihovně a hlavně na internetu. Nejvíce jsem asi pochytil v recenzích na netu. Vzhledem k tomu, že jsem informace sám takto čerpal, chtěl jsem jen další informace poskytnout jiným. Rozhodně jsem se nechtěl Fiestou chlubit či vytahovat. Možná jsem to i špatně formuloval, ale Fiesta je ve své třídě (co se týče velikosti, obsahu, vybavenosti, spotřeby atd.) prostě vůz č. 1. Soudím tedy dle své Fiesty, která má výborný motor, 2x airbag, servo, ABS, 2x el. okna, 2x el. zrcátka, klimatizaci, elektricky výškově stavitelnou sedačku řidiče a spolujezdce, elektricky otvíratelný kufr a kupudivu, přestože má klimu - tak i střešní okno. Takto malé auto v podobné výbavě se jen tak nevidí. Co se týče spotřeby - velmi rozumná, povinné ručení je skutečně menší než u 1.3. Pro 2 je to auto ideální a jen jsem chtěl napsat, že se s ním dá zvládnout i dovolená s dětmi nebo ve 4 lidech. Rozhodně nemá komfort pro nohy jako Mondeo nebo větší auta, ale na dovču pro 4 lidi v pohodě. Pokud se tu chtějí Lojzové hádat - ať jdou do jiné kategorie nebo prostě recenzi smažu. Jen jsem chtěl pomoci tomu, kdo váhá jaké auto koupit a surfuje na netu po recenzích. Další info a své zkušenosti mohu poskytnout vážným zájemcům mimo recenzi -
22.03.2010 | 13:24:14 | Moclek Reagovat
Je pravda,že tyhle "auto stránky" maj kvalitu asi jako tričko s dírou od vjetnamců,a sou spíš pro lidi,kteří se mezi dloubánim ve frňáku a dloubánim v zadku nudí,nemaj co dělat,a chtěj jít dávat "rozumy",a chtěj se jít pohádat...
K ničemu jinýmu tyhle stránky nejsou...
22.03.2010 | 12:01:18 | Reagovat
Kdo má velký auto je King
Tak jsem se tu chtěl podívat na recenze, protože uvažuji o malém autě pro ženu. Zatím to tady vypadá, že majitelé velkých a drahých aut uráží menší vozítka. Je to tady prostě bordel. Jdi shánět recenze jinam. Honza.
22.03.2010 | 11:52:20 | Honza Reagovat
Anonym
Tak každej majitel svýho "miláčka" si o něm myslí,že je nejjj....
To samý si myslim já i o mojí SX4
Ale je mi jasný,že sou 100X lepší auta.
22.03.2010 | 11:46:17 | pepe Reagovat
pepe
Souhlas. Jen je potřeba mít zdravý rozum.
22.03.2010 | 11:43:11 | Reagovat
Nemyslim si,že fiesta s 1,25 16V,55kW pojede špatně,bude to dostačujůcí auto,ale nevim,jestli bych si troufnul na srovnávání s dvoulitrem...
Jinak ale jízdní vlastnosti nemusí být tak hrozný.
22.03.2010 | 10:20:24 | pepe Reagovat
Martin
No jistě, podvozek je ze staré fiesty, převzatý na pumu a následně zase použitý na TUTO fiestu. Holt každý si to dovede překroutit po svém, že. Tak vlastně TATO fiesta má podvozek ze staré fiesty, stejně jako puma. A už s tím dejte pokoj, kašpaři!
22.03.2010 | 10:07:49 | Reagovat
Dvoulitry třeste se, je tady fiesta! Raketové zrychlení, kufr větší než passat, na dovolenou ve čtyřech super kára! Copak jste se tady všichni zbláznili??? Jste natolik zakomplexovaní, se se tady musíte léčit, protože máte malé auto a cítíte se méněcenní? Majitelé této fiesty jsou asi duševně nemocní. Kdyby jakejkoliv dvoulitr chtěl, tak tě nejen předjedy kdykoli a kdekoli, ale ta tlaková vlna z rychlosti, jakou kolem tebe proletí, tě smete do škarpy i s tvým závoďáckým podvozkem.
22.03.2010 | 10:05:18 | Reagovat
Závodní podvozek
Mám doma chytrou knížku a tam píšou, že se vyráběla Fiesta 1.3 Endura a následně se začalo přemýšlet nad Pumou. Když dobíhala výroba Fiesty (model 1996-1999) - vyráběla se již Puma a podvozek na 1,25 Zeteky Fiesty byl skutečně převzat od Pumy - ne naopak. Taky mám Fiestu 16V a jsem velmi spokojen. Snad mi ještě pár let vydrží - mám najeto již 280.000 km a začíná mi koroze zadních lemů. Fiestám zdar a anonymům zmar!
22.03.2010 | 10:01:14 | Martin Reagovat
Jedinej pokrok -oholil sem si roskrok
22.03.2010 | 09:44:39 | Reagovat
Fiesta není jako Fiesta
Těm co haní Fiestu a neumí se ani podepsat. Fiesta není jako Fiesta. Je Fiesta 1.3 Endura, která je sice dobrá, ale srovnatelná s Felicií. Potom je Fiesta 1,25, 16V, která je komfortem srovnatelná s Fabií a co se týče jízdních vlastností i s mnogem silnějšími vozy jako jsou např Octavia 1.9 TDi, kterou jsem mimochodem též měl a při stavbě RD nedokázal uživit (spotřeba byla dobrá, ale povinné ručení a další provozní náklady jako jsou neustálé opravy). Nakonec jsem Octavku prodal a nechal si jen auto ženy - Fiestu. Ve své třídě je to prostě nejlepší auto. S novým vozem se to však nedá srovnávat - je to fakt - pokrok jde dopředu, ale ve své době to byl vysoký nadprůměr. Co se týče podvozku - skutečně byl vyvíjen pro sportovní účely a následně jej převzala Puma na sportovní vozy - zcela bez úprav. Zkuste se projet s Felicií a následně si přesednout do Fiesty a řezat zatáčky. Fiesta se chová jako motokára. Sedí a neutrhne se. Měl jsem možnost řídit mnoho vozů, ale skutečně co se týče jízdních vlastností, spotřeby, náhradních dílů, poruch - nejlepší Fiesta. Je to prostě jednička a ti co haní se příště podepište, protože názor bez podpisu není názor.
22.03.2010 | 09:21:23 | Petr Reagovat
RE: Fiesta není jako Fiesta
S Vašim komentářem naprosto souhlasím. Taky vlastním Fiestu r.v. 1998, motor 1,25 16V Zetec a s jízdními vlastnostmi jsem spokojen. Je živá, ale až po překročení 3500 otáček. Při plném zatížení je nicméně výrazně dochází dech-což se, ale dá čekat. Mám jen výtku k dražším náhradním dílům a k naprosté neochotě ve značkovém servise Ford!!!!!
17.02.2012 | 14:56:14 | dwain | 85.160.177.* Reagovat
Pro Jirku
Sám Fiestu nemám, ale chtěl bych si koupit Zeteca 1,25. Má ji však děda. Kupoval ji novou v roce 99 a to má taky auto na nákupy. Má ještě Mondeo. S Fiestou jezdí jen na nákupy z vesnice (Vinary - Královehradecký kraj) do Jičína, do Prahy a do Hradce Králové. Jezdí s Fiestou skutečně jen na nákupy - většinou vymetá slevy a obchoďáky v Praze kam jezdí tak 1 za 14 dní a má na Fiestě najeto asi 120 tisíc km. Věřím, že i důchodce z německa mohl mít najeto přes 100 tisíc km. Nezdá se to, ale km skákají.
22.03.2010 | 09:13:05 | Jink Reagovat
Anonymovi
Vážený anonyme, nemusíš urážet, když se sám nedokážeš podepsat. Sám mám Fiestu 1,25 z roku 1999 a mohu říci, že souhlasím s autorem recenze. Má sice malý obsah, ale tak neuvěřitelné zrychlení, že se v kopcích rovná i těm dvoulitrům, které jsou nepoměrně těžší. Ke všemu v porovnání spotřeby jsou dvoulitry žravější. Co se týká srovnání s Favoritem nebo Felicií - to jsou obyčejně jednatrojky, ale toto je 1,25 - tudíž skutečně např. u Generalli výrazně nižší povinné ručení - osobně s bonusem platím 1498 Kč ročně. Ještě mám služebního Favorita a tam je povinné ručení s tím samým bonusem 2515 Kč - též roční. Jen pro to, že je o něco málo větší obsah. Za dvoulitra bych povinné ručení platit nechtěl. Co se týče nákupní tašky - též nesouhlasím, protože jsem s tímto autíčkem byl na dovolené v Itálii - dokonce 3x a mám 4člennou rodinu. Když jsem měl malé děti, do kufru se pohodlně vlezl kočárek nebo 2 zelené bramborové bedny - což se např. do fabie nevejde, protože Fabia má robusní plasty. Též anonyme - jel jsi někdy Passatem? Viděl jsi jaký je to koráb a jaký má kufr? Má tak řešený kufr, že je jen minimálně větší než má Fiesta. Kdo s tímto autíčkem nejel - nemůže soudit. Měj alespoň špetku slušnosti se příště podepsat. Jarda.
22.03.2010 | 09:07:08 | Jarda Reagovat
Autorovi recenze
Víš jak vypadá podvozek závodního vozu? Ty musíš bejt asi fakt řádně praštěnej! Ano, píšeš že puma převzala podvozek z fiesty. Takže žádný závodní vůz, ani sportovní vůz, jen převlečená fiesta, která se tváří jako by byla něco jiného, než ve skutečnosti je: Nákupní taška pro ženský. Kdyby tomu bylo naopak, že by existoval sporťák puma a z něho převzali podvozek pro fiestu, tak klobouk dolu. Je to ale bohužel obráceně. Tak si můžeš jít zazávodit tak akorát na parkoviště k supermarketu, ňoumo! A nízké povinné ručení? Vždyť je to kategorie jako favorit, felicie a jiné jednatrojky. Probuď se už a nenalhávej tady sám sobě, ani ostatním něco, co není pravda.
21.03.2010 | 18:18:41 | Reagovat
Fiesta s timhle motorem je podle me nejlepsi volba.. Nizke povinne ruceni, solidni vykon a jizdni vlastnosti, a rozumna spotreba.. Jinak skutecne jede lepe jak felicia 1.6 ale s temi dvoulitry uz bych to bral jako nadsazku.. Preji at auto slouzi co nejdele..
19.03.2010 | 18:28:36 | Honza Reagovat
Toto auto je nákupní taška pro ženy, na jezdění po městě a v blízkém okolí. kdo si myslí něco jiného, je blázen nebo masochista. A s tím výkonem: Už se někdo z vás svezl ve dvoulitru? To byste se probudili a nekecali takovýhle nesmysly. Mezi náma, prdel tomuto prdítku by natrhlo i Aygo, a nepotřebuje k tom u dvoulitr. Tak se tady neztrapňujte s takovou lemrou a jejími nadpozemskými vlastnostmi.
18.03.2010 | 18:01:12 | Reagovat
SOUHLAS
mam ju tiez a co si napisal je uplna pravda. aj ked to ze ked je plne nalozena tak ide dobre je trosku prehnane ale ked sme v nej dvaja tak staci aj na dvojlitre, ved je aj o polovicu lahsia a vykonu ma dost :) co by asi robila s motorom 1.7 16V zetec s pumy :)
18.03.2010 | 12:50:56 | Reagovat
Když v kopcích stačí naložená 1,25 včetně rakve na střeše dvoulitru určitě to není tím ,že ten malý obsah tak jede ,ale tím ,že ten v tom dvoulitru to jen lechtal a nebo v něm seděl právě takový důchodce ,který za pár let najel 100 000 km při jízdě pro nákupy.Je zajímavé že většina aut z Německa je od důchodců.
16.03.2010 | 20:56:00 | Reagovat
Autorovi
Fantasto! Motor 1,25 táhne odspodu....má na daleko silnější vozy....neuvěřitelné zrychlení.... v plném naložení předjíždíš Astry.... To přeci není možné. Obsah ničím nenahradíš! nejsi náhodou Standa?
16.03.2010 | 18:53:54 | Reagovat
Novou Fiestu jsem omrkl u prodejce. Je určitě na pohled atraktivní, bohužel uvnitř nic moc prostorná, ale stále podstatně lepší, než Mazda 2. Mají teď snížené ceny, ale jsou tu v této třídě prostornější auta a dokonce levnější - nemyslím teď Dacii :-) Fiesta se mi zvenku líbí, ale jen proto si ji nekoupím, uvnitř mě nepřesvědčila, i když i tam je atraktivní. Jenže já mám 190 cm.... :-)
16.03.2010 | 15:37:23 | Itall Reagovat
důchodce
"od prvního majitele, dovežená z německa, nehavarovaná (vlastnil ji německý důchodce, který ji využíval jako druhé auto - automobil na nákupy)" ...hmm. Pan důchodce asi bydlel v Berlíně a jezdil nakupovat do Mnichova. Jinak nechápu jak mohl natočit 100.000. Můj děda je přesně tento popisovaný typ. V roce 1995 si koupil corollu a najel tak 25.000 km...
Jinak ať auti slouží. Mám Fiestu o 1 generaci novější. Jízdní vlastnosti se výrazně zlepšily, motor zůstal stejný nebo spíš horší (1.3 51kW 8V) a celkově se výrazně zhoršila kvalita provedení...
16.03.2010 | 15:29:34 | Jirka Reagovat