Rok výroby:2000Typ motoru:1,25Stav km při koupi:35 000 kmStav km nyní:45 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:8. 8. 2006
Zřejmě díky nízkému počtu najetých km (35000) bezporuchové - až na:
- překvapivě shnilý výfuk, nutná výměna již při koupi
- přestalo fungovat dálkové otvírání (ale v servisu jsem s tím nebyl)
- řazení zpátečky - někdy nutno znovu zmáčknout spojku nebo jde přes zuby
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem velmi spokojený, krom benzínu nic neptá. :-) Velikostí vhodný pro 1 osobu či pár. Ve více lidech na dovolenou je nutná rakev na střechu.
Motor (1,25 55kw): slabý v nizkých otáčkách, ale výborně táhne v rozmezí 3 - 5,5t. otáček. Ujedete s ním i starším 1,6l. :-).
Spotřeba:
město 50%, okresky 50%: 6,2 litrů. Při sportovní jízdě do 7. Pod 6 se nedostanu ani když šetřím.
Komfort:
pohodlí na předních sedadlech, ikdyž málo stavitelné. Velmi málo místa vzadu, malý kufr. Dost tvrdý podvozek na české "silnice" (v mém voze zřejmě snížený + tlumiče Monroe). Špatně umístěná rezerva - v obleku bych kolo neměnil...
Výbava:
Mám verzi Techno = klima, 2x airbag, posilovač, centrál DO, okna v elektrice, mlhovky, lité kola. Na tak malé auto výbava dobrá. Chybí detaily - například nastavení frekvence cyklovače (pomalého chodu stěračů), nastavení volantu, málo odkládacích prostor.
Brzdy: Slabší. Sám to neumím posoudit, ale zkušený kamarád je tak ohodnotil.
Hlavní výhoda:
Prodává se za dobré ceny. Sám jsem koupil 4 roky staré, málo jeté, lehce zezadu bourané (ale opravené), dobře vybavené auto ve výborném stavu za 120tKč. Srovnejte si to s cenami Felicií/Fábií.
Nemuzes srovnavat 1.25 s 1.3 je to uplne jinej motor a spotreba je u nej vyssi ale 9 v meste mi pripada hodne zkus jiz zminovanou vahu vzduchu (spravne snimac prutoku nasavaneho vzduchu) jestli auto prestane znatelne tahnout ve vyssich otackach (4000-4500) tak je to docela mozny a vysoka spotreba by tomu napovidala...
Najeto 68tkm, stále bez problému. Mohu jen chvalit. 3 roky to bylo naprosto spolehlive auto. Dlouhodoba spotreba 6,4l.
No, ted se mi rozrostla rodina a auto uz bylo prilis male. Muj nejvetsi problem ted je sehnat neco vetsiho, ale stejne spolehliveho. Uz se desim jednani s temi bazarpodvodniky.
PS: Pri predvadeci jizde (pro prodejce) prestalo svitit zadni svetlo a zaclo neco vrzat ve volantu. Proste pech. :-)
Mám taky Fiestu 1,25 16V ale z 1996 a najeto má 110000, někdo mi říkal, že jsou to výborný motory což se mi potvrzuje, ale taky sem slyšel, že tyhle ročníky maj problémy s váhou vzduchu což se mi taky bohužel potvrdilo. Ale jinak super jsem první majitel v ČR. Auto je z Itálie a je vidět, že tammaj o trochu lepší silnice:-)). Podvozek naprosto bez problémů.
Mám Fiestu 1.3 44kw r.v. 2000. Když jsem jí koupil byla dovezena z francie a stav tchm byl 60tis. Spotřeba (hlavně město) dělala 7,7 l. Teď mám najeto skoro 90tis. a nejdu ve městě pod 9 l. To nechápu. Nejezdím sportovně. Provádím běžnou udržbu atd. (olej, filtry) Může někdo poradit, jak snížit spotřebu....? Díky za pomoc a odpověď. (i na mail)
Zdravím, píšete, že máte spotřebu kolem 7 litrů, dokonce jste se dostal i pod 6. Já jsem koupil 1,25 GT/55 kW, klima, 2x airbag, mělo najeto 90.000 km a se spotřebou jsem se ještě nedostal pod 7 litrů. Průměrnou spotřebu za tři roky mám 7,9 litrů. Jezdím cca 50% město, 50% okresky, často krátké jízdy (do práce), ale ani na dlouhé štreky se nedostanu pod 7 litrů. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Jinak s autem jsem moc spokojen a potvrzuji, co jste již zde napsali.
Mám také Fiestu s tím samým motorem a nemohu si ho vynachválit. Je to dáno nízkou váhou (necelá tuna) a relativně lehkými převody. Bezpečné předjíždění je bez problémů - stačí podřadit. S 1,6 se to porovnávat samozejmě nedá a ani to tu nikdo nezkoušel. Rádoby znalcům, kteří zde psali kritiku bych nejprve doporučil se v tom svést a teprve potom kritizovat, jedna věc je teorie a druhá věc je praxe víte!? Nechápu, jak to tu nějaký amatér mohl srovnávat s Fábí 1.0, když bez problému drží krok i s 1,4 55kw. Neříkám, že je to kdovíjaký zázrak, ale na 1,25 předvádí hodně solidní kousky.
Ještě jedna oprava recenze. Jak mi poradil "Kutil", tak fiesta nastavení frekvence stěračů možné je. Stačí jej zapnout, vypnout a po požadované pauze opět zapnout. Tuto rychlost si pak pamatuje. Jinde jsem se s tím nesetkal, zajímavé... :-) To Kutil: Hodně záleží s čím ten motor člověk srovnává - recenze je vždycky subjektivní.
Mám stejný motor a není to žádný zázrak, ale od 3000 opravdu zabere a když ho porovnám třeba s Fabií 1.2, tak jede dost dobře, na mě až moc reaguje na plyn. Předtím jsem měl Polo 1.3 také 55kW, ale ten byl mnohem živější a měl perfektní zátah v celém rozsahu otáček.
To TRRR: Hřát u srdce mě to nemusí. Do recenze jsem tu poznámku dal, abych naznačil, že motor je lepší než by se podle obsahu mohlo zdát... Doplnění recenze: Pohledem pod tachásek jsem zjistil že Fiesta má najeto už 51 000, nikoliv 45 jak jsem psal výše. Člověk nestíhá koukat, jak se ten tachásek kroutí... Takže auto má za sebou 16tkm bez závad. :-)
No Felicia je všeobecně bez výbavy, a to ať už jde o LX či GLXi, obě stojí absolutně za prd, každopádně Felicie =Favorit. No šak jsem psal,že s tím ujedeš staré 1.6, to je ale všechno,to tě přece nemůže hřát u srdce.
Felicie z roku 2000 za pakatel, jsou: bez výbavy, najeto 200t a zrezle od podlahy až na půdu. Srovnávat s Fiestou nejdou v žádném případě. Fabia srovnatelná je, ale ve stejné výbavě dražší. Ujet 1,6 se dá - samozřejmě jen některým. Ideální jsou jeden a půl tunky ze začátku 90 let. A k tomu nepříliš dlouhé rovinky, protože od 130 ztrácí dech. :-) To David: Máš pravdu, do 3t netáhne, až od 3 jede dobře - ale to jsem v té recenzi napsal. A ikdyž to tak třeba vyznělo - určitě jsem nechtěl obecně 1,25 přirovnávat k 1,6...
No tak Felicie z roku 2000 je absolutně za pakatel, to každopádně i ta tvoje Fiesta, která je v téhle té generaci absolutně fuj, až ta nová co jse vyrábí dodnes je opravdu pěkná a hlavně až ta může konkurovat Fabii. Tady tenhle tvůj šrot s technickým ztákladem někde začátkem 90. let už je absolutně za zenitem a není očem mluvit, to můžeš srovnávat opravdu jenom s tou Felckou. A nevím jak chceš 1.6 ujet s tím tvým koťátkem. Jedině že by to byla opravdu stará 1.6, tak Ford Escort 1.6 r.v. 198x. Takový auto stratí půlku výkonu mezi motorem a kolama. To předjede i borec s litrovou Fabií
Kde s ním ujedeš starší 1.6 ce? V táhlém dlouhém dálničním stoupání nebo to chce ideální podmínky do určité rychlosti např. odjezd z křižovatky, kdy dotyčný ani neví, že se závodí? Můžeš výkonově srovnávat starší 1.6 s 1.25, obě můžou mít 55 kW, jenže točivý moment má zcela jistě jinou hodnotu a ten je pro pohodlnou jízdu důležitější. Daň za vysoký výkon z malého objemu je malý rozsah otáček, kde je motor životaschopný. Proto je motor do 3000 prakticky mrtvý. Udělal jsem stejnou zkušenost s motorem 1.6 MPi, který má výkon lepší než je na mé staré 1.8. Motor byl opravdu živý, ale až nad 3500, dole nedělal nic. To mi vadilo. Na mé 10 let staré 1.8-ce se dá velmi slušně jet už od 1500rpm až do 5500 s rovnoměrným tahem a v táhlých dálničních stoupáních se ze 140-ky ještě rozjíždí i když rozvážně, ale té 1.6-ce už docházel dech. Ale jsem si 100pro jist, že z křižovatky by mi 1.6-ka ujela, a to i vlivem kratší převodovky.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
to pnboss
Nemuzes srovnavat 1.25 s 1.3 je to uplne jinej motor a spotreba je u nej vyssi ale 9 v meste mi pripada hodne zkus jiz zminovanou vahu vzduchu (spravne snimac prutoku nasavaneho vzduchu) jestli auto prestane znatelne tahnout ve vyssich otackach (4000-4500) tak je to docela mozny a vysoka spotreba by tomu napovidala...
12.10.2008 | 10:39:22 | Johny Reagovat
Prodej auta
Tak jsem právě Fiestu prodal.
Najeto 68tkm, stále bez problému. Mohu jen chvalit. 3 roky to bylo naprosto spolehlive auto. Dlouhodoba spotreba 6,4l.
No, ted se mi rozrostla rodina a auto uz bylo prilis male. Muj nejvetsi problem ted je sehnat neco vetsiho, ale stejne spolehliveho. Uz se desim jednani s temi bazarpodvodniky.
PS: Pri predvadeci jizde (pro prodejce) prestalo svitit zadni svetlo a zaclo neco vrzat ve volantu. Proste pech. :-)
11.10.2008 | 21:10:45 | Hawkey Reagovat
Váha vzduchu
Mám taky Fiestu 1,25 16V ale z 1996 a najeto má 110000, někdo mi říkal, že jsou to výborný motory což se mi potvrzuje, ale taky sem slyšel, že tyhle ročníky maj problémy s váhou vzduchu což se mi taky bohužel potvrdilo. Ale jinak super jsem první majitel v ČR. Auto je z Itálie a je vidět, že tammaj o trochu lepší silnice:-)). Podvozek naprosto bez problémů.
22.04.2008 | 12:28:33 | Pítr Reagovat
Spotřeba
Mám také Ford Fiestu 1,25 16V z roku 2000. Snažím se jezdit úsporně- otáčky držím mezi 2000 a 3000.
Spotřeba se mi poslední dobou zvýšila z původnich cca 6,4l do 7,3l, zřejmě vlivem poruchy zapalování, kdy motor běžel někdy jen na 3 válce.
Motor po výměně svíček, kabelů a zapalovací cívky běží zase jako nový, tak jsem zvědavý jaký bude vliv na spotřebu..
27.01.2008 | 12:32:11 | danp2 Reagovat
tak jak to je?
Mám Fiestu 1.3 44kw r.v. 2000. Když jsem jí koupil byla dovezena z francie a stav tchm byl 60tis. Spotřeba (hlavně město) dělala 7,7 l. Teď mám najeto skoro 90tis. a nejdu ve městě pod 9 l. To nechápu. Nejezdím sportovně. Provádím běžnou udržbu atd. (olej, filtry) Může někdo poradit, jak snížit spotřebu....? Díky za pomoc a odpověď. (i na mail)
01.10.2007 | 22:40:04 | pnboss Reagovat
Spotřeba
Zdravím, píšete, že máte spotřebu kolem 7 litrů, dokonce jste se dostal i pod 6. Já jsem koupil 1,25 GT/55 kW, klima, 2x airbag, mělo najeto 90.000 km a se spotřebou jsem se ještě nedostal pod 7 litrů. Průměrnou spotřebu za tři roky mám 7,9 litrů. Jezdím cca 50% město, 50% okresky, často krátké jízdy (do práce), ale ani na dlouhé štreky se nedostanu pod 7 litrů. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Jinak s autem jsem moc spokojen a potvrzuji, co jste již zde napsali.
19.07.2007 | 01:05:06 | Vítek Reagovat
Doplnění recenze 07
Aktuální stav km: 60000. Nedávno výměna brzd, jinak stále bez závad. Začínají se ozývat vrzající plasty.
Nový poznatek: Už umím jet i pod šest litrů, když nespěchám. :-)
16.07.2007 | 14:51:58 | Hawkey Reagovat
Mám také Fiestu s tím samým motorem a nemohu si ho vynachválit. Je to dáno nízkou váhou (necelá tuna) a relativně lehkými převody. Bezpečné předjíždění je bez problémů - stačí podřadit. S 1,6 se to porovnávat samozejmě nedá a ani to tu nikdo nezkoušel. Rádoby znalcům, kteří zde psali kritiku bych nejprve doporučil se v tom svést a teprve potom kritizovat, jedna věc je teorie a druhá věc je praxe víte!? Nechápu, jak to tu nějaký amatér mohl srovnávat s Fábí 1.0, když bez problému drží krok i s 1,4 55kw. Neříkám, že je to kdovíjaký zázrak, ale na 1,25 předvádí hodně solidní kousky.
24.11.2006 | 13:23:46 | Martin Reagovat
Cyklovač
Ještě jedna oprava recenze. Jak mi poradil "Kutil", tak fiesta nastavení frekvence stěračů možné je. Stačí jej zapnout, vypnout a po požadované pauze opět zapnout. Tuto rychlost si pak pamatuje. Jinde jsem se s tím nesetkal, zajímavé... :-)
To Kutil: Hodně záleží s čím ten motor člověk srovnává - recenze je vždycky subjektivní.
21.08.2006 | 14:55:44 | Hawkey Reagovat
Výkon a zátah motoru.
Mám stejný motor a není to žádný zázrak, ale od 3000 opravdu zabere a když ho porovnám třeba s Fabií 1.2, tak jede dost dobře, na mě až moc reaguje na plyn. Předtím jsem měl Polo 1.3 také 55kW, ale ten byl mnohem živější a měl perfektní zátah v celém rozsahu otáček.
21.08.2006 | 12:13:18 | kutil Reagovat
km
To TRRR: Hřát u srdce mě to nemusí. Do recenze jsem tu poznámku dal, abych naznačil, že motor je lepší než by se podle obsahu mohlo zdát...
Doplnění recenze: Pohledem pod tachásek jsem zjistil že Fiesta má najeto už 51 000, nikoliv 45 jak jsem psal výše. Člověk nestíhá koukat, jak se ten tachásek kroutí... Takže auto má za sebou 16tkm bez závad. :-)
14.08.2006 | 15:19:58 | Hawkey Reagovat
No Felicia je všeobecně bez výbavy, a to ať už jde o LX či GLXi, obě stojí absolutně za prd, každopádně Felicie =Favorit. No šak jsem psal,že s tím ujedeš staré 1.6, to je ale všechno,to tě přece nemůže hřát u srdce.
10.08.2006 | 18:52:02 | TRRR Reagovat
Pro R
Felicie z roku 2000 za pakatel, jsou: bez výbavy, najeto 200t a zrezle od podlahy až na půdu. Srovnávat s Fiestou nejdou v žádném případě.
Fabia srovnatelná je, ale ve stejné výbavě dražší.
Ujet 1,6 se dá - samozřejmě jen některým. Ideální jsou jeden a půl tunky ze začátku 90 let. A k tomu nepříliš dlouhé rovinky, protože od 130 ztrácí dech. :-)
To David: Máš pravdu, do 3t netáhne, až od 3 jede dobře - ale to jsem v té recenzi napsal. A ikdyž to tak třeba vyznělo - určitě jsem nechtěl obecně 1,25 přirovnávat k 1,6...
09.08.2006 | 21:44:30 | Hawkey Reagovat
hmm
No tak Felicie z roku 2000 je absolutně za pakatel, to každopádně i ta tvoje Fiesta, která je v téhle té generaci absolutně fuj, až ta nová co jse vyrábí dodnes je opravdu pěkná a hlavně až ta může konkurovat Fabii. Tady tenhle tvůj šrot s technickým ztákladem někde začátkem 90. let už je absolutně za zenitem a není očem mluvit, to můžeš srovnávat opravdu jenom s tou Felckou. A nevím jak chceš 1.6 ujet s tím tvým koťátkem. Jedině že by to byla opravdu stará 1.6, tak Ford Escort 1.6 r.v. 198x. Takový auto stratí půlku výkonu mezi motorem a kolama. To předjede i borec s litrovou Fabií
09.08.2006 | 19:55:24 | TRRR Reagovat
1.25 vs. 1.6
Kde s ním ujedeš starší 1.6 ce? V táhlém dlouhém dálničním stoupání nebo to chce ideální podmínky do určité rychlosti např. odjezd z křižovatky, kdy dotyčný ani neví, že se závodí? Můžeš výkonově srovnávat starší 1.6 s 1.25, obě můžou mít 55 kW, jenže točivý moment má zcela jistě jinou hodnotu a ten je pro pohodlnou jízdu důležitější. Daň za vysoký výkon z malého objemu je malý rozsah otáček, kde je motor životaschopný. Proto je motor do 3000 prakticky mrtvý. Udělal jsem stejnou zkušenost s motorem 1.6 MPi, který má výkon lepší než je na mé staré 1.8. Motor byl opravdu živý, ale až nad 3500, dole nedělal nic. To mi vadilo. Na mé 10 let staré 1.8-ce se dá velmi slušně jet už od 1500rpm až do 5500 s rovnoměrným tahem a v táhlých dálničních stoupáních se ze 140-ky ještě rozjíždí i když rozvážně, ale té 1.6-ce už docházel dech. Ale jsem si 100pro jist, že z křižovatky by mi 1.6-ka ujela, a to i vlivem kratší převodovky.
09.08.2006 | 10:51:20 | David Reagovat