Recenze Ford Fiesta 1,25 GHIA (Zeltec 55kw)
“říká se že Fordem tam a zpátky vlakem. Ale tak to není. Je spolehlivé”

Autor recenze: Majeros (30 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1,25 Zeltech Stav km při koupi:36 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 7 let Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 10. 1. 2010

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

- tyčky stabilizátoru, gumy na ramenách, přední tlumiče (po 100 000)
- unik oleje přes čídlo
- výfuk (uhnil 3 spoj mezi 2 a 3 dílem, jezdím zima nezima)
- relé vyhřívání předního okna
- žárovka v palubní desce (podsvícení nastavení rychlosti ventilátoru)
- dálkové ovládání na klíčku (podruhé po krátké době přestalo fungovat zřejmě kvůli baterie, ale nedokážu si to znovu spárovat s autem)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako šestileté. Dnes už auto vlastním šest let a jsem rád, že jsem si ho pořídil Uvažuji o koupi něčeho novějšího a většího hlavně kvůli rozrůstající rodiny.

MOTOR - na tak malé auto je motor opravdu poměrně živý. Do Itálie jsem měl spotřebu 5,18 l na 100km (jeli jsme dva a měli plný kufr). Do práce se s ní dá jezdit za 6,2l (mám to 18km). V zimě i za 8,5 l, ale to si vezme každé auto více. Olej mi to bere asi tak 1dl na 1000km. Na staří vozu si myslím slušné. Žádné závažné poruchy motoru jsem po celou dobu neměl.

PODVOZEK - je tvrdší a dobře drží na cestě. Bohužel jsem měl problém problém s přední náprvou. Docela to tlouklo a ve Fordu v Novém Jičíně mi vyměnili tyčku stabilizátoru a více se jim zdálo v pořádku. Musely se ale ještě vyměnit i gumy na ramenách, pak to přestalo. Toto jsem řešil v prvním roce, tedy v 7 letech stáří vozu. Od té doby nic a to ji docela zatěžuji, protože si z ní sem tam udělám pracanta a vozím v ní dřevo :-)

KAROSERIE - do 11 let spodek v pohodě. Teď už je zespodu koroze, ale nic prohnilého. Levý zadní lem jsem musel vyměnit a pravý se jen přebrousil a zastříkal. Je to k nepoznání a do smrti ji to bude stačit.

INTERIER - když jsem si auto koupil, tak jsem se mi moc nelíbilo autorádio a některé prvky na palubní desce. Zvykl jsem si, protože jsou opravdu praktická. Ať si říká kdo chce co chce.

EXTERIÉR - ve své době to muselo být designově pěkné auto. Určitě se odlišovalo od ostatnch té doby. Mi osobně nijak k srdci nepřirostl výraz "smutných očí"- předních světlometů, ale nijak zklamaný jsem z toho taky na druhou stranu nebyl. Hlavně jde o kvalitu, která u tohoto kousku byla velmi dobrá.

KUFR - menší, ale vleze se do něj i sportovní kočárek, takže opravdu dostačující. Na druhé malé dítě už to ale není, protože nebude kam uložit hlubokou korbu

OSVĚTLENÍ - přední světla svítí skvěle. Líbí se mi, že už v tom autě je pomalu stmívací vnitřní osvětlení. Čtecí lampičky jsou taky pro mně dost praktické.
Přední světlomety - k výměně potřebuji šroubovák a povolit 3 šrouby, takže to zabere asi 5-10 minut.
Zadní světla - výměna bez šroubováku do 1 minuty
Mlhovky - povolím jeden šroubek a hotovo, 2 minuty

KOMFORT - jsem větší postavy, takže nic moc. Na zadních sedačkách je málo místa. Pro řidiče místa dost, ale nemám rád sedání tak nízko, ikdyž mám výškově nastavitelné sedadlo. Na třídu auta a rok výroby víc než dobré.

Mám plnou výbavu, takže vyhřívané sklo, ABS, el. výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Akorát jsem nikdy nepochopil jak funguje ten protiskluzový systém co se mi objevuje na přístrojovce. Při otočení klíčkem při startu se rozsvítí, ale nikdy jsem nepocítil jeho funkci.

ZIMNÍ PROVOZ - vyhřívání předního skla jsem si moc neužil, protože se mi pokalzilo rélé k vyhřívání předního skla asi v druhém roce v mém vlastnictví. Nechal jsem si to ve Fordu vyměnit, ale po roce se mi začalo dít, že se vyhřívání pak nešlo vypnout vybilo baterku. Pak jsem začal pro jistotu vytahovat pojistku a pak jsem ji někde ztratil. Tak už to nepoužívám.
Vyhřívání zadního okna se mi zdá slabé, trvá podle mně dlouho.
Vyhřívání zrcátek, skvělé, rychle se rozmrazí.


SERVIS - jsem zklamán servisem. Nechci tady ani rozebírat, jak se mnou vždycky vydrbali v servise v Novém Jičíně (tehdy to byl ještě CarTip).
Oprava vyhřívání předního skla - odjížděl jsem s nadtandardní funkcí. Když jsem si zapl světla, spustili se mi i stěrače a musel jsem s tím jezdit celý výkend.
Oprava tyčky stabilizátoru - po třech týdnech jsem zjistil, že olej, který jsem si vyměnil tři týdny předtím (4 litry 5W40), tak mi 2,5 listru chybělo. Měl jsem to napsáno na štítku motoru, tak se to asi někomu hodilo. Navíc si naúčtovali geometrii a po 4 dvou tisících km jsem mohl vyměnit obě přední gumy (to jsem na nich najel 2,5 tisíce km, před opravou 500km).
Oprava spárování dálkového ovládání na klíčku - měl jsem čekat 15 minut na elektrykáře. Po hodině jsem viděl odjet nějaké auto ze servisu, tak jsem se optat na příjmu jak to se mnou vypadá, že už tu dlouho čekám. A on to odjel právě ten elektrikář. To mně vytočilo (to už se mi stalo za nového majitele F67).

ZÁVĚR - každé auto má své klady a zápory. Jsem s tímto autem spokojený, protože jsem neměl žádnou výraznou chybu. Když si čtu ostatní recenze např. na VW Touran (který se mi líbí) nebo Opel Zfira, tak mám strach, že budou problémy. Já vlastně řeším je pravidelný servis a slouží to jak má. A to najezdím 25 tisíc ročně. Kdybych věděl, že mi bude sloužit tak dlouho, tak bych si to už dávno předělal na plyn (snad by mi to nedělalo žádné další problémy). Vím, že by to i tak ztratilo výkon, ale do práce by se to oplatilo.

Je to auto, které už pomalu v tomto ročníku dosluhuje, takže rok výroby 97 už říká NASHLEDANOU. A já mu odpovídám TĚŠILO MNĚ.
Ještě ji mám v garáži, ale v létě už se asi opravdu rozloučíme.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta

Vložit komentář