Rok výroby:2007Typ motoru:1,3Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:81 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 6. 2009
Jedinou výtkou je neznámé občasné vrzání ze zadní části vozu
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám toto auto 2 roky najezdil jsem zhruba 81 tisíc kilometrů a jsem naprosto spokojený. S tímto autem se dá jet celkem klidně, ale i docela sportovně, na silnici perfektrně sedí a při držení motoru v otáčkách (3,5-4 tisíce) je celkem výkonné auto. Při klidné jíždě (90-110) mám spotřebu cca 6 litrů. maximální spotřeba co jsem dosáhl bylo 7,6 po dálnici 150 a s klimou. Asi hodně záleží jak se auto zajede, (protože když jsem si ho přebíral tak mi technik radil, že jak si ho naučím jezdit tak jezdit bude a musím říct, že jsem rád že mi toto poradil) jelikož jsem jel s fiestou sousedky a měl jsem pocit že sedím v úplně jiném autě.
Otec má 3 roky Fiestu 1,3, pred tým mal 4 roky Fabiu 1,4MPI a ja som mal rovnakú Fabiu služobnú, tak môže porovnávať. Motorovo sa Fiesta 1,3 na staru Fabiu 1,4 s MPI-čkovým motorom ani náhodou nechytá. Obehnúť nakladak na Fieste chce podstatne dlhšiu rozbehovú dráhu ako na Fabke. Dokonca by som povedal, že Favorit s ktorým som začínal pri podradení do 3ky mal pri 80ke lepšie zrýchlenie než lenivá Fiesta.. Už ani nehovoriac o akcelerácii do kopca. Na severnej D1 pod Tatrami v kopcoch na miestach kde si Fabia držala rýchlosť, Fieste padajú otáčky aj keď mám plyn na podlahe. Výhoda Fiesty 1,3 oproti Fabke 1,4MPI je, že sa dá na nej docieliť úsporá paliva pri pomalejšej a plynulejšej jazde, kým pri MPI-čkovej Fabii prakticky bolo jedno či som na to dupal alebo sa vliekol 100kou po dialnici, lebo som ušetril cca. 0,5 litra na 100 km čo rozhodne nestojí za to riziko, že za volantom zaspím. Pri fieste sa ale da spotreba 7,8 litra pri športovej jazde stlačiť na 6,25 litra pri jazde zhruba dodržiavajúcej rýchlostné limity. Inými slovami, cesta Blava - Humenné - Blava ma Fabiou vychádza cca. 92€ kým Fiestou len 75€. Tých cca. 500 Sk je už celkom citeľná úspora a keby som šiel celý čas 90kou tak určite by sa dala spotreba na Fieste ešte o trochu stlačiť dole. Výhodou Fiesty je 14 cm svetlá výška oproti 12 cm Fabie, čo je super na rozbité slovenské a hlavne bratislavské cesty a tento 2 cm rozdiel je na nezaplatenie hlavne pri bratislavskom parkovaní a vychádzaní na obrubníky. Pričom vyššia svetlosť Fiesty sa vôbec neodráža na horších jazdných vlastnostiach, Fiesta sedí v zákrutách rovnako dobre ako Fabia. Každopdáne na Fieste je cítiť, že to autíčko je značne ochudobnené aby cena bola čo najnižšia a už po prvom nasadnutí do autá a pár prvých kilometrov som cítil, že je to oproti Fabii krok späť. Prakticky už od novoty vo Fieste klepocu zadné sedadlá, prefukujú dvere a počuť kdejaké zvuky z palubovky, ktoré na Fabii neboli ani po 4 rokoch jazdenia a 100 tis. km. Kto chce ušetriť 50 tis. ten nech si kúpi Fiestu, kto ale má tých 50 tis. navyše, tak podľa mňa urobí lepšie ak si kupi radšej Fabiu. Predsa len škodovácky servis je lacnejší ako forďácky. Taká výmena čelného skla na Fieste vyšla 12.200 Sk, čo mi prišlo veľmi veľa oproti škodovkám, keď na Faváči som vymenil sklo za 3000 Sk a na Fabke za 8000 Sk... Navyše tuším Fabia II už má aj vyšší podvozok ako staré fabie, tak už aj podľa mňa hlavnú výhodu Fiesta stratila. Teraz v Ženeve Fabia prišla s novými úspornejšími motormi. Už asi jediná výhoda Fiesty je, že ma normálnu prevodovku so spiatočkou pod 5kou ako mali Š120, Faváče a Feldy čo určite drvivá väčšina čechoslovákov zvyknutých na jazdu v týchto vozoch ocení. Každopádne po desiatkach tisícoch kilometrov najazdených vo Fabii aj vo Fieste môže povedať, že by som uprednostnil Fabiu pred Fiestou... Fiesta je pre tých čo sa jazda hlavne po meste a mimo obce sa nikam neponáhľajú, neobiehajú a keď dobehnú 80kou sa vlečúcu Aviu, tak sa radšej za tohto smraďocha zaradia a vytvoria kolonu než aby ju obehli a tešia sa z toho, že takouto ostatným vodičom na nervy idúcou jazdou a dýchajúc naftové splodiny z Avie na 100 najazdených km ušetria 30 korún.... Kto má rodinu a teda nebude sedieť v aute sám, plus ešte aj prihodi nejaké to kilo do kufra a chce s autom bezpečne obehnúť smradľavú Aviu aj inde ako pri jazde dole kopcom, ten nech radšej zostane verný našej Fabke.
Asi tak nějak:)I když taková malá auta moc nemusím tak i stará Fiesta 1998 mě přišla pohodlnější,komfortnější a sympatičtější jako Fabie první generace.A i dnešní Fiesta mě přijde hezčí,pohodlnější a mám mnohem lepší podvozek jako Fabia II.Dvojkovou bych si taky nekoupil ale je mě trochu sympatičtější a v některých provedeních musím uznat že se mě sem tam designově i líbí,což o první generaci nikdy neřeknu...:D
Fábia 3-písťák a Fiesta 1.3 jedou podobně,záleží opravdu na dobrém zajetí(nesmí se moc dusit při zajíždění,ale točit).Co však má fábia nesrovnatelné,tak to je příliš velká spotřeba !
Neverte tomu čo sa tu píše, mal som 1,2 -ku áno ťahá dobre ale po rovinke a iba s vodičom, do kopca je to hrôza treba ju nehorázne vytáčať a vtedy spotreba ajajaj a rýchlosť úbohé k spotrebe. Jedno však musím priznať má dobrý krútiaci moment už od spodu len škoda že ten ťah motora vydrží do cca. do 3200 ot/min. Teraz mám Ford Fiesta 1,4l 16V a je to celkom iná káva a spotreba? Po rovinke a ľahkým plynom sa dá ísť aj pod 5l/100km
No nevím nevím z tohoto auta jsem velmi rozladěn!!!! V práci máme 4 ks těchto vozidel a každé se musí vehementně přemlouvat k jízdě :-( :-( :-(!!! Ano záleží jak si člověk auto zajede takové ho má, ale u Fiesty si tím nejsem tak jistej!!! 3ks ve firmě slouží pánům z provozu a používají ho i v soukromí, takže si myslím, že zajeté musejí být naprosto v pohodě!! Zbejvací kousek je zajet paní z laboratoře a to mluví samo o sobě... :-) Auta vůbec prostě netáhnou a aby člověk zažil sportovní jízdu musí to točit a točit a šlapat na krk co to dá!!! Ale komunikace jsou pro klidnou jízdu a né na závodění takže to bych ustál a smířím se stím.... není to auto na závodění a nikdo to od něj ani neočekává, jenže kámen úrazu nastává při jízdě po dálnici!!! Jakmile Fiestu rozjedeme šlape jak hodinky, jenže pokud uberem plyn a někoho pouštíme trvá dlouho vrátit se na rychlost 130-150km/h je to prostě línééé. Pokud ubereme v kopci pustíme rycheljší auto a následně zrychlujeme nedosáhneme více jak 120-130 a i tak trvá nejméně půl minuty naž se člověk dostane ze 100km/h na 130km/h.... Jedním slovem hrůzaaaaa, pokud to srovnám s Fábii HTP 1.2 51 Kw tak kam se na ní Fiesta hrabe!!!! Řekl bych že to jsou srovnatelné vozy a po stránce interiéru a HLAVNĚ motor je mnohem lepší, lépe táhne!!!!
Při rozhodování jaké auto si koupit jsem právě fiestu testoval na vlastní kůži a krom brzd a stability v zatáčkách ( hodně dobrý ) mě nic neoslovilo!!! Zařadit zpátečku je mnohdy velmi obtížné a neustále praskaj žárovky z důvodu přepětí! Auto autem dělá hlavně motor a v tomhle ohledu mě fiesta hodně sklamala, chtěl jsem auto po normální provoz na klidné ježdění a za ty many co stojí se dá rozhodně pořídit kvalitnějši a živější auto ve stejné třídě!!!
ahoj, nastrikej WD40 na lanko rucni brzdy tesne u bovdenu jak u obou zadnich kol, tak i pod autem u vstupu lanka do bovdenu ale musis odsroubovat ten kryci plech nad vyfukovym potrubim, aby ses tam dostal a je po problemu s vrzanim. S tim zajetim motoru musim souhlasit moje Fiesta jezdi jen po meste a sem tam dal ale vše max do 50 km takto najezdila 25000 km za 4 roky, letos sem sni jel trasu Ostrava - Ceske Budejovice a zpet, jel jsem s autem na doraz vykonu motoru, A zda se mi, ze motor se konecne rozhybal a neni tak lenivy jako predtim.
18.06.2009 | 14:08:31 | Pavel (Ford Fiesta 1.3 51kW)Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fiesta
Otec má 3 roky Fiestu 1,3, pred tým mal 4 roky Fabiu 1,4MPI a ja som mal rovnakú Fabiu služobnú, tak môže porovnávať. Motorovo sa Fiesta 1,3 na staru Fabiu 1,4 s MPI-čkovým motorom ani náhodou nechytá. Obehnúť nakladak na Fieste chce podstatne dlhšiu rozbehovú dráhu ako na Fabke. Dokonca by som povedal, že Favorit s ktorým som začínal pri podradení do 3ky mal pri 80ke lepšie zrýchlenie než lenivá Fiesta.. Už ani nehovoriac o akcelerácii do kopca. Na severnej D1 pod Tatrami v kopcoch na miestach kde si Fabia držala rýchlosť, Fieste padajú otáčky aj keď mám plyn na podlahe. Výhoda Fiesty 1,3 oproti Fabke 1,4MPI je, že sa dá na nej docieliť úsporá paliva pri pomalejšej a plynulejšej jazde, kým pri MPI-čkovej Fabii prakticky bolo jedno či som na to dupal alebo sa vliekol 100kou po dialnici, lebo som ušetril cca. 0,5 litra na 100 km čo rozhodne nestojí za to riziko, že za volantom zaspím. Pri fieste sa ale da spotreba 7,8 litra pri športovej jazde stlačiť na 6,25 litra pri jazde zhruba dodržiavajúcej rýchlostné limity. Inými slovami, cesta Blava - Humenné - Blava ma Fabiou vychádza cca. 92€ kým Fiestou len 75€. Tých cca. 500 Sk je už celkom citeľná úspora a keby som šiel celý čas 90kou tak určite by sa dala spotreba na Fieste ešte o trochu stlačiť dole.
Výhodou Fiesty je 14 cm svetlá výška oproti 12 cm Fabie, čo je super na rozbité slovenské a hlavne bratislavské cesty a tento 2 cm rozdiel je na nezaplatenie hlavne pri bratislavskom parkovaní a vychádzaní na obrubníky. Pričom vyššia svetlosť Fiesty sa vôbec neodráža na horších jazdných vlastnostiach, Fiesta sedí v zákrutách rovnako dobre ako Fabia. Každopdáne na Fieste je cítiť, že to autíčko je značne ochudobnené aby cena bola čo najnižšia a už po prvom nasadnutí do autá a pár prvých kilometrov som cítil, že je to oproti Fabii krok späť. Prakticky už od novoty vo Fieste klepocu zadné sedadlá, prefukujú dvere a počuť kdejaké zvuky z palubovky, ktoré na Fabii neboli ani po 4 rokoch jazdenia a 100 tis. km. Kto chce ušetriť 50 tis. ten nech si kúpi Fiestu, kto ale má tých 50 tis. navyše, tak podľa mňa urobí lepšie ak si kupi radšej Fabiu. Predsa len škodovácky servis je lacnejší ako forďácky. Taká výmena čelného skla na Fieste vyšla 12.200 Sk, čo mi prišlo veľmi veľa oproti škodovkám, keď na Faváči som vymenil sklo za 3000 Sk a na Fabke za 8000 Sk... Navyše tuším Fabia II už má aj vyšší podvozok ako staré fabie, tak už aj podľa mňa hlavnú výhodu Fiesta stratila. Teraz v Ženeve Fabia prišla s novými úspornejšími motormi. Už asi jediná výhoda Fiesty je, že ma normálnu prevodovku so spiatočkou pod 5kou ako mali Š120, Faváče a Feldy čo určite drvivá väčšina čechoslovákov zvyknutých na jazdu v týchto vozoch ocení. Každopádne po desiatkach tisícoch kilometrov najazdených vo Fabii aj vo Fieste môže povedať, že by som uprednostnil Fabiu pred Fiestou... Fiesta je pre tých čo sa jazda hlavne po meste a mimo obce sa nikam neponáhľajú, neobiehajú a keď dobehnú 80kou sa vlečúcu Aviu, tak sa radšej za tohto smraďocha zaradia a vytvoria kolonu než aby ju obehli a tešia sa z toho, že takouto ostatným vodičom na nervy idúcou jazdou a dýchajúc naftové splodiny z Avie na 100 najazdených km ušetria 30 korún.... Kto má rodinu a teda nebude sedieť v aute sám, plus ešte aj prihodi nejaké to kilo do kufra a chce s autom bezpečne obehnúť smradľavú Aviu aj inde ako pri jazde dole kopcom, ten nech radšej zostane verný našej Fabke.
04.03.2010 | 10:11:26 | Psycho Reagovat
RE:
Mám Fiestu 1,25 16V -55KW a s Fábiou sa to nedá porovnať. Keď je dobre zabehnutá tak to nemá chybu.
26.09.2013 | 15:55:34 | Jožo | 87.197.163.* Reagovat
RE:
Fiesta se s Fábií nedá porovnat.To znamená že je horší?
26.09.2013 | 19:17:47 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
To znamená, že Fóbie má krom otřesného designu,horšího podvozku, vyšší ceny,slabé výbavy i neskutečně mizerné mrzáky HTP.............. :-).
27.09.2013 | 13:07:58 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Asi tak nějak:)I když taková malá auta moc nemusím tak i stará Fiesta 1998 mě přišla pohodlnější,komfortnější a sympatičtější jako Fabie první generace.A i dnešní Fiesta mě přijde hezčí,pohodlnější a mám mnohem lepší podvozek jako Fabia II.Dvojkovou bych si taky nekoupil ale je mě trochu sympatičtější a v některých provedeních musím uznat že se mě sem tam designově i líbí,což o první generaci nikdy neřeknu...:D
27.09.2013 | 13:55:08 | | 78.102.114.* Reagovat
RE:
A mě zase přijde že Fábie 2 kromě vzhledu je plnohodnotným soupeřem.Přijde jak přijde.
28.09.2013 | 20:13:36 | | 88.100.179.* Reagovat
Fábia 3-písťák a Fiesta 1.3 jedou podobně,záleží opravdu na dobrém zajetí(nesmí se moc dusit při zajíždění,ale točit).Co však má fábia nesrovnatelné,tak to je příliš velká spotřeba !
11.11.2009 | 16:39:28 | Reagovat
V te konkretni vete to tak nevyznelo...
11.11.2009 | 16:20:13 | jamieson Reagovat
Jamieson
On porovnával Fabku a Fiestu ty doktore! A musím uznat z vlastní zkušenosti, že HTP proti této fiestě je drak :-))
11.11.2009 | 16:09:27 | Reagovat
to tibi
Fabka 1.2 taha dobre po rovnice s ridicem ? Po rovince s ridicem taha RELATIVNE dobre tak mozna Fabka 2.0, nebo RS...HTP je smejd.
11.11.2009 | 14:57:05 | jamieson Reagovat
fabia 1,2l ???
Neverte tomu čo sa tu píše, mal som 1,2 -ku áno ťahá dobre ale po rovinke a iba s vodičom, do kopca je to hrôza treba ju nehorázne vytáčať a vtedy spotreba ajajaj
a rýchlosť úbohé k spotrebe. Jedno však musím priznať má dobrý krútiaci moment už od spodu len škoda že ten ťah motora vydrží do cca. do 3200 ot/min. Teraz mám Ford Fiesta 1,4l 16V a je to celkom iná káva a spotreba? Po rovinke a ľahkým plynom sa dá ísť aj pod 5l/100km
11.11.2009 | 14:03:28 | tibi Reagovat
celkové hodnocení auta
No nevím nevím z tohoto auta jsem velmi rozladěn!!!! V práci máme 4 ks těchto vozidel a každé se musí vehementně přemlouvat k jízdě :-( :-( :-(!!! Ano záleží jak si člověk auto zajede takové ho má, ale u Fiesty si tím nejsem tak jistej!!! 3ks ve firmě slouží pánům z provozu a používají ho i v soukromí, takže si myslím, že zajeté musejí být naprosto v pohodě!! Zbejvací kousek je zajet paní z laboratoře a to mluví samo o sobě... :-)
Auta vůbec prostě netáhnou a aby člověk zažil sportovní jízdu musí to točit a točit a šlapat na krk co to dá!!! Ale komunikace jsou pro klidnou jízdu a né na závodění takže to bych ustál a smířím se stím.... není to auto na závodění a nikdo to od něj ani neočekává, jenže kámen úrazu nastává při jízdě po dálnici!!! Jakmile Fiestu rozjedeme šlape jak hodinky, jenže pokud uberem plyn a někoho pouštíme trvá dlouho vrátit se na rychlost 130-150km/h je to prostě línééé. Pokud ubereme v kopci pustíme rycheljší auto a následně zrychlujeme nedosáhneme více jak 120-130 a i tak trvá nejméně půl minuty naž se člověk dostane ze 100km/h na 130km/h.... Jedním slovem hrůzaaaaa, pokud to srovnám s Fábii HTP 1.2 51 Kw tak kam se na ní Fiesta hrabe!!!! Řekl bych že to jsou srovnatelné vozy a po stránce interiéru a HLAVNĚ motor je mnohem lepší, lépe táhne!!!!
Při rozhodování jaké auto si koupit jsem právě fiestu testoval na vlastní kůži a krom brzd a stability v zatáčkách ( hodně dobrý ) mě nic neoslovilo!!! Zařadit zpátečku je mnohdy velmi obtížné a neustále praskaj žárovky z důvodu přepětí! Auto autem dělá hlavně motor a v tomhle ohledu mě fiesta hodně sklamala, chtěl jsem auto po normální provoz na klidné ježdění a za ty many co stojí se dá rozhodně pořídit kvalitnějši a živější auto ve stejné třídě!!!
15.10.2009 | 13:53:45 | Nafftak Reagovat
Vrzani
ahoj, nastrikej WD40 na lanko rucni brzdy tesne u bovdenu jak u obou zadnich kol, tak i pod autem u vstupu lanka do bovdenu ale musis odsroubovat ten kryci plech nad vyfukovym potrubim, aby ses tam dostal a je po problemu s vrzanim. S tim zajetim motoru musim souhlasit moje Fiesta jezdi jen po meste a sem tam dal ale vše max do 50 km takto najezdila 25000 km za 4 roky, letos sem sni jel trasu Ostrava - Ceske Budejovice a zpet, jel jsem s autem na doraz vykonu motoru, A zda se mi, ze motor se konecne rozhybal a neni tak lenivy jako predtim.
18.06.2009 | 14:08:31 | Pavel (Ford Fiesta 1.3 51kW) Reagovat