Recenze Ford Focus 1,6TDCi
“Auto, které nemá výrazné slabiny ani předosti. Někomu to může vadit. (Že nemá ty přednosti).”

Autor recenze: Jan Buttig (50 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2012 Typ motoru:1,6TDCi Stav km při koupi:114 000 km Stav km nyní:125 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 4,6 l/100 km Vloženo: 21. 2. 2016

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo 1,8TDCi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mám třičtvrtě roku, cca 10000km, klasika - býv. služebák z Německa 114000km r. 2012. Motor 1,6TDci a 115k. Spotřeba dle palubního počítače 4,6l/100km. Olej měněn dle servisky. Budu měnit po10000km a s vypláchnutím. (Olejem, ne spec. prostředky. Důvod: malá olejová vana s malou, a tím pádem rychle degradující náplní - 3,8l – např. motor 1,8TDCi měl 5,5l). V testu radí jiné motory, ale problém je, že 90% trhu má zrovna tyto. Jinak jsem měl asi štěstí na kus, ale v autě jsem nenašel prakticky žádné nedodělky, vrzání, předčasné opotřebení. Hodnotit můžu ale jízdní vlastnosti a ergonometrii a užitné vlastnosti auta. Předesílám, že jsem vlastnil Ford Focus ll, r.v. 2007, 1,8TDCi, Mondeo 1,8TDCi, r.v. 2009, tři roky jsme měli také Volvo V50 r.2006, 2,4 benzín. Porovnávám tedy především s nimi. Opěvované sportovní jízdní vlastnosti Focusu ll jsem v klidu oželel, výměnou za pohodné cestování v současném. Nadprůměrně dobře - tiše bez bouchání a otřesů překonává české děravé silnice. Volvo, které mělo podvozek z Forda bylo naladěno o něco "jistěji", tedy tvrději a současný Focus mi ho hodně připomíná. Jenže Volvo mělo 170 koní a tak jsem měl důvod si ho někdy užít. "Tramvajové" zrychlování současných motorů s tzv. plynulým a tudíž nezábavným zrychlování vás ke sportovní jízdě nevyprovokuje a popravdě řečeno jestli se vysloveně nechci za jeden den vybodovat, není ani důvod si na to stěžovat. To 1,8TDCi v minulých Fordech s nakopnutím při 1800 otáčkách bylo jiné kafe. A dalo se to krásně využívat při předjíždění.
Věc na kterou si špatně zvykám, je taková ta „díra“ pod plynem. Zařadíte jedničku, pouštíte pomalu spojku a lechtáte plyn, třeba při pojíždění v koloně. Chyba lávky. Plyn má nějaké 2 cm kdy se nic neděje, pak mu to dojde a vyrazí. Musí se to hlídat prokluzem spojky. To třeba u Mondea 1,8 TDCi jsem jen pouštěl spojku a plyn si to „udělalo“ samo. Tady je to hold moderní, eko, elektronické a na prd.
Zato řízení je přesné, řazení bezvadné - zatím nejlepší z mých cca 18 aut.
Teď ale k drobnostem, které někomu přijdou malicherné, někomu zvednou žluč. Týká se to např. interiéru. Opravdu pro postavy jako já (186cm), je to na hraně. Palubka je nafouklá a na některých místech to opravdu naštve. Od levého kolena 2cm vzdálený volič světel, při nastupování, vystupování mi atakuje koleno a přepíná se. Vůbec místem se šetří, zvlášť po přesednutí z Mondea. Řidič si na to zvykne relativně brzy - musí se držet volantu a řadičky a vrtět se tak moc nemůže, ale spolucestujícím to bude vadit mnohem víc. Obzvlášť vzadu, kde je pro dospělé na delší trasu místa taktak. Další "opruz": tlačítka na volantu, hlavně pravé, co potřebujete nejvíc - ovládání hlasitosti rádia. Tvarem kopíruje volant, čímž znemožňuje palci ho rychle a pohodlně ovládat. Zvlášť při každém pokusu o zesílení je potřeba ruku nepřirozeně zkroutit a to opravdu, ale opravdu při snaze volantem hlavně ovládat auto spolehlivě zprudí. Co při horším počasí budete taky řešit denně je pekelně rychle špinící se zadek auta. Já vím, je to kombi, ale na stírání zadního skla jsem skoro rezignoval. Ukrutně špinavý nárazník, o který se při neopatrném nahnutí do kufru ušpiníte to taky asi znáte, ale kontrast, jak je auto celé čisté, jen zadek jak prase, to mě zarazí pokaždé.
Málem bych zapomněl: Kufr bez připomínek - litry do něj neleju, jak nám udávají tech. údaje, ale využitelnost báječná, hlavně šířka a pravidelný tvar. Prostě ne vysoký tunel, jen aby mohli v reklamě ohromovat číslama přes 600l.
Vím, že to už člověk u auta z druhé ruky neovlivní, ale výbava si s námi může někdy pěkně zažertovat. Posuďte např. s čím jsem auto nafasoval já: automatické parkování (fakt funguje, i když jen "do řady"), hlasové ovládání audia, včetně volby interpreta z hudby uložené na USB, automatické přivolání záchrany při havárii přes mobil... Fajn, ale co nemám, je obyčejný tempomat, loketní opěrku... Za co Bože, za co?
Závěr? Jede příjemně měkce, tiše, tam kam chcete, málo žere, hodně uveze, co víc chtít? Já vím, aby jezdil bez poruch tak 7 - 10 let. Tak to je opravdu ve hvězdách. Ale doba je rychlá, je potřeba víc vyrábět, takže to bude nejspíš stejná otázka štěstí, jak u jiných značek...:)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář