Rok výroby:2010Typ motoru:1,6 16vStav km při koupi:7 kmStav km nyní:7 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:BenzínVloženo:19. 9. 2011
jízdní vlastnosti tuhá karoserie řízení,řazení vnitřní prostornost v době koupě poměr cena/výbava
Slabé stránky
slabá vrstva laku šedivý plasty v interieru dílenský zpracování
Závady a opravy na autě
Zatím samozřejmě nic,průběžně budu doplňovat.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z důvodu očekávání druhého potomka,jsme se se začali doma poohlížet po větším vozidle.Chtěli jsme kombi nižší střední s benzínovým motorem a nějakou tu výbavu.V úvahu připadali ještě dva francouzi p 308 sw a megane grandtour,korejský dvojčata i30 a ceed,němci astra a golf a domácí octavia.Po výběrovým řízení,zkušebních jízdách a procházení ceníků vyhrál focus.Byl od začátku mým favoritem,šlo o to se v tom utrvrdit.Ještě jsme čekali na uvedení trojkovýho kombi,ale ten by vyšel o víc jak 100 000,- dráž než tenhle.Ford na odcházející model nasadil akční ceny a navíc jsme dostali ještě dobrou slevu od dealera a nějaký kravinky zdarma.Tenhle je skladovka vyrobená v prosinci 2010 v německu,je ve výbavě trend,která obsahuje ESP,mlhovky,6x airbag,centrál s do,přední okna v el.atd.Navíc má sadu design (loketní opěrka,aut. duální klimatizace,lepší disky),stříbrný střešní ližiny a vyhřívaný čelní sklo.Jelikož se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů,výrobce už tak neškudlil jako u starších focusů v trendu.Motor má spodní plastový kryt a odhlučnění kapoty,sedačky jsou z výbavy sport s lepším bočním vedením a s bederní opěrkou.Ty starý trenďácký byly fakt hrozný.V obkladech dveřích je látka ne hnusnej plast,od r.2009 je vyřešeno vrzání sedačky.Řadit jde taky líp.U starších kousků občas zadrhávala trojka,údajně vyřešeno řidším převodovým olejem.Tohle všechno za cenu ani ne tak vybavený fabie kombi s 1,4 16v. Motor je klasická stokoňová jednašestka vyvíjená společně s Yamahou známá už s Focusu I,která stačí na běžný rodinný ježdění a když to srovnám s konkurencí je to všechno podobný.V rámci běžnýho ježdění mezi dvěma až čtyřma tisícema otáček to jede všechno stejně. Podvozek a jízdní vlastnosti nemaj cenu nějak podrobně představovat,snad akorát že má oproti hatchbacku jinak uložený zadní tlumiče a díky tomu je širší zavazadlový prostor než třeba v octavii a stejnou podvozkovou platformu využívá mazda 3 a volvo v50,s40. Kotouče jsou na všech čtyřech kolech.Brzdy jsou nevadnoucí dobře dávkovatelný bez ostřejšího nástupu. Řízení má výbornou zpětnou vazbu díky hydraulickýmu posilovači,který dneska už téměř vymizel. Řazení je přesný bez pazvuků a zadrhávání. Někdo si stěžuje na hlučnost při dálničních rychlostech,mě to přijde podobný jako v OII TDI. Spotřeba osciluje mezi 6.5-8l podle stylu jízdy. Vnitřní prostornost je plně dostačující.Ve třídě je focus jeden z nejširších. Dílenský zpracování je řekl bych průměr.Golf to prostě není.Někomu se nemusí líbit šedý plasty v interieru a střírný dekory na středovým panelu.V americe si holt na to nepotrpěj. Kufr má objem 482l ,není tak hlubokej jako v octavii,ale má v rovině nakládací hranu a je širší.Navíc zadní sklo není tak zkosený takže po střechu se tam toho naloží víc.Zlatý starý volva. Spolehlivost zatím u tohodle nebudu hodnotit,ale dvojkovej focus se už nějakej ten pátek dělá a patří k nadprůměrně spolehlivým,zejména se zážehovejma motorama.Průběžně budu doplňovat. Servisní intervaly jsou rok nebo 20 000km,rozvody u tohodle motoru mění při 160 000 km nebo sedmi letech.
Doplnění recenze ze dne 13.09.2012
Stav km nyní: 16 000 km
Auto šlape bez problémů, nikde nic nevrže a všechno funguje jak má. Letní spotřeba po dovolený dle PP 7l/100km, absolvována první servisní prohlídka (olej, filtry, umytí), která stála 3000,-.
Doplnění recenze ze dne 17.04.2013
Stav km nyní: 21 000 km
19.4.2013 končí dvouletá záruka. Při prohlídce ze spodu jsem zjistil, že prosakuje převodový olej z převodovky kolem pravého gufera u pravé poloosy. Auto odvezeno do servisu a zdararma ho vyměněj. Prý vadná serie tak kdo máte rok výroby konec 2010 začátek 2011, tak to radši zkontrolujte. Zároveň mi udělají servisní prohlídku po dvou letech.
Doplnění recenze ze dne 27.03.2014
Stav km nyní: 30 000 km
Další bezporuchový rok provozu s Focusem za mnou.Domontoval jsem zamykací závěsný zařízení,který musí být doplněno elektroinstalací s odděleným napájením.Ta original Ford stojí cca 4000,- nicméně já jsem použil univerzální modul UNI KIT,kterej vyšel na cca 1500,-.Čeká mě třetí servis (olej,filtry,svíčky),kterej si udělám sám akorát u kamaráda nechám preventivně doplnit klimatizaci.Olej Ford Formula F 5l 5W30 vyjde na 550,- a original svíčky Motorcraft a filtry na cca 1200,-.S jinejma než originálníma svíčkama si tenhle motor moc nerozumí.Jinak spotřeba je pořád kolem 7l/100 km.Občas mu proženu krovky aby nezlenivěl.
Doplnění recenze ze dne 15.12.2014
Stav km nyní: 40 000 km
První závada se objevila.Auto malinko pocukávalo tak postupným hledáním jsem zjistil,že byla vadná zapalovací cívka.Nebylo to nic hroznýho a leckterej laik by to při jízdě ani nepoznal leč mě to vadilo tak jsem jí vyměnil a stála 1000,-.Na starý byla malá prasklina.Spotřeba lehce klesla dle PP zima 6,8 a léto 6,5 l/100km.Nevím jestli na to má vliv,že do benzínu leju aditivum VIF Super Benzín,ale nejspíš jo.Jinak se žádnej další problém nevyskytl a s Focusem jsem nadmíru spokojenej.
Doplnění recenze ze dne 14.07.2018
Stav km nyní: 83 000 km
Stále jezdíme bez nečekaných investic jen s běžnou údržbou.Jediný co jsem dělal navíc,tak na jaře ošetření dutin,podvozku a spodku karoserie.
zajíždím nového firemního Focuse 3 kombi s motorem 2,0 TDCI, zatím 500 km, proti benziňáku výrazně tvrdší předek, i s pneu 205x16"x55 neskutečně perfektně drží stopu (předtím služební Octavie s 1,9TDI/94 kW rozhodně nebyla tak jistá) , výborně odhlučněn, debilní střední panel tlačící do nohou (jak je u Focusu zvykem), konečně kloudné radio s 2x USB a audiovstupem, které umí i MP3 z CD, extrémně silný posilovač řízení zprvu potlačoval pocit hravosti , který jsem měl z benzinového Focuse 2, po týdnu se na už nového Focuse těším - silně návykový...
mám odsud Focus 2 kombi,Trend, r.v.2009, najeto 180.000 km, závady: po ca 130000 km gufero na hřídeli, po ca 140000 táhla předního stabilizátoru, po ca 150000 doplnění media klimošky , (nezjištěno místo většího úniku). Celkové hodnocení: + superrychlý ohřev motoru, spolehlivý, dobře žehlí nerovnosti + robustnost podvozku, výborné jízdní vlastnosti, spotřeba při ekonomic. jízdě do 6,5 l (nejhorší je spotřeba na dálnici), nemá tak "tvrdý" předek jako turbodiesly - chybí 6 rychlost (na 130 km v hod. točí motor 4000!!!), málo odhlučněné, debilní střední panel omezující nohy, radio neumí přehrávat CD s MP3 a nemá audio vstup Rada : nejlepší rozměr pneu - 204 x 16/ 55%, dobrý je sportovní přední stabilizátor, původní je moc měkký
Měl jsem Fíka r.v.99 1.8 85 kW combi, teď opět combi FF r.v. 2010, 1.6 74 kW. Naprostá spokojenost, jsem prostě forďák,jen pár postřehů. Není to žádný dravec (nepotřebuji to) , středový sloupek je na můj vkus širší, jinak vše naprosto v pohodě.Jízdní vlastnosti super, v zatáčkách to nemá ve své třídě konkurenci !
25.01.2015 | 22:19:13 | Martin
| 178.77.233.*Reagovat
Psal jsi, že používáš VIF Super benzin aditiv. Tankuješ tzv. prémiové benzíny (Shell, Agip, OMV, Benzina) a k tomu ten aditiv, nebo se nebojíš jít do neprémiovek (Ono, Pap, apod)? A s aditivem spokojenost?
Ahoj, mám toto vozítko také, ale zklamalo mě pískání palivového čerpadla. Prostě hrůza! Četl jsem různé stesky na fórech a prý je to normální a je třeba si no to zvyknout. No potěš Pánbůh....
Pískání palivového čerpadla rozhodně normální není, oznamuje, že co nevidět vypoví službu. Na jeho místě už bych dávno jezdil s náhradním palivovým čerpadlem. Co se stalo a jak tomu předcházet? A)výrobní vada – neprokazatelné, pokud se tomu nestane v nějakém procentuálním množství rozhodně se to neřeší. V záruce je to samozřejmé, že vám to MUSÍ vyměnit, něco taky musí snést za určitou dobu a je na to zkoušený, že musí něco snést i na takzvaný koeficient špatnýho užívání. b)neodborný zásah c) jízda na sucho, čili vždycky tak kolem rezervy a při zastavení auta v kopci či jiném náklonu atd. čerpadlo dostává látu, je to přeci vodní čerpadlo a jak se tam dostává vzduch, automaticky se přidírá a začíná pískat. Předcházet tomu lze snadno, jezdit s dostatečným benzínem, a mít nádrž vždy tak nad 15l ideální stav. Chodit do servisu po záruce a žádat něco o palivové čerpadlo tak se na vás mechanik dívá jako na chudáka co nemá na benzín a dal za auto všechny naspořený peníze, ale do očí vám to určitě neřekne, pokud si ho necháváte normálně vyměnit, tak je rád, že kolem toho neděláte rozruch, taková závada je spíš o ostudě majitele vozu a následném poučení, že na výpary se jezdit nedá, ono v těch hadičkách atd. může být třeba až 5litrů pohonných hmot čili si může vzít při určitém sešlápnutí víc najednou a pak to třeba vrátí zpět do nádrže, takže díky tomu vůbec není dobré jezdit často s malou dávkou v nádrži…
Dobrý den, mám totožné vozítko, můžete mi napsat, kde jste měl servisku za 3t? Já našel nejlevnější za 4. Děkuji milan.douda@gmail.com
19.09.2012 | 13:10:17 | Milan
| 194.50.240.*Reagovat
S láskou vzpomínám a zase si koupím
Měl, jsem Fokuse z r. 2001 1,8 diesel prodal jsem ho a koupil jinou značku. S láskou vzpomínám, jak se to auto bezvadně řídilo. Neříkám proč, nejsem odborník, aly bylo to moje 14. auto, takže můžu říct, že už jsem něco odjezdil. Tak 75 000 km ročně.Dalo se jet po okreskách pod 5 litrů, po dálnici a dalších za 6,4. Za 5 let jsem vyměnil řemen, ložiska, destičky, filtr palivový a jednu žárovku. Jinak palivo, olej, filtry a vodu do ostřikovače. Fakt dobrý.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
FOCUS MK3 kombi 2,0 TDCI
zajíždím nového firemního Focuse 3 kombi s motorem 2,0 TDCI,
zatím 500 km, proti benziňáku výrazně tvrdší předek, i s pneu 205x16"x55 neskutečně perfektně drží stopu (předtím služební Octavie s 1,9TDI/94 kW rozhodně nebyla tak jistá) , výborně odhlučněn, debilní střední panel tlačící do nohou (jak je u Focusu zvykem), konečně kloudné radio s 2x USB a audiovstupem, které umí i MP3 z CD, extrémně silný posilovač řízení zprvu potlačoval pocit hravosti , který jsem měl z benzinového Focuse 2, po týdnu se na už nového Focuse těším - silně návykový...
04.04.2015 | 17:12:15 | SAGI | 89.176.218.* Reagovat
FOCUS MK2 1,6 benz.
mám odsud Focus 2 kombi,Trend, r.v.2009, najeto 180.000 km, závady:
po ca 130000 km gufero na hřídeli, po ca 140000 táhla předního stabilizátoru, po ca 150000 doplnění media klimošky , (nezjištěno místo většího úniku).
Celkové hodnocení: + superrychlý ohřev motoru, spolehlivý, dobře žehlí nerovnosti + robustnost podvozku, výborné jízdní vlastnosti, spotřeba při ekonomic. jízdě do 6,5 l (nejhorší je spotřeba na dálnici), nemá tak "tvrdý" předek jako turbodiesly
- chybí 6 rychlost (na 130 km v hod. točí motor 4000!!!), málo odhlučněné, debilní střední panel omezující nohy, radio neumí přehrávat CD s MP3 a nemá audio vstup
Rada : nejlepší rozměr pneu - 204 x 16/ 55%, dobrý je sportovní přední stabilizátor, původní je moc měkký
04.04.2015 | 17:02:51 | SAGI | 89.176.218.* Reagovat
souhlas
Měl jsem Fíka r.v.99 1.8 85 kW combi, teď opět combi FF r.v. 2010, 1.6 74 kW. Naprostá spokojenost, jsem prostě forďák,jen pár postřehů.
Není to žádný dravec (nepotřebuji to) , středový sloupek je na můj vkus širší, jinak vše naprosto v pohodě.Jízdní vlastnosti super, v zatáčkách to nemá ve své třídě konkurenci !
25.01.2015 | 22:19:13 | Martin | 178.77.233.* Reagovat
Psal jsi, že používáš VIF Super benzin aditiv. Tankuješ tzv. prémiové benzíny (Shell, Agip, OMV, Benzina) a k tomu ten aditiv, nebo se nebojíš jít do neprémiovek (Ono, Pap, apod)? A s aditivem spokojenost?
17.01.2015 | 22:08:33 | | 89.102.162.* Reagovat
Gufero vyměněný v záruce a zároveň udělaná serviska po dvou letech ve Ford Kruml Brandýs nad Labem (olej,filtry a brzdovka),která stála cca 4000,-.
09.05.2013 | 07:48:41 | Jirka | 82.117.130.* Reagovat
Jirka
Doplněná recenze a fotka pravý poloosy od oleje.
17.04.2013 | 08:20:38 | Jirka | 82.117.130.* Reagovat
Pískání palivového čerpadla
Ahoj,
mám toto vozítko také, ale zklamalo mě pískání palivového čerpadla. Prostě hrůza! Četl jsem různé stesky na fórech a prý je to normální a je třeba si no to zvyknout. No potěš Pánbůh....
24.02.2013 | 18:23:36 | Jirka | 83.208.11.* Reagovat
RE: Pískání palivového čerpadla
Reklamuj to.Mě nic nepíská a rozhodně to není normální.
25.02.2013 | 09:39:33 | Jirka | 82.117.130.* Reagovat
RE: Pískání palivového čerpadla
Pískání palivového čerpadla rozhodně normální není, oznamuje, že co nevidět vypoví službu. Na jeho místě už bych dávno jezdil s náhradním palivovým čerpadlem.
Co se stalo a jak tomu předcházet?
A)výrobní vada – neprokazatelné, pokud se tomu nestane v nějakém procentuálním množství rozhodně se to neřeší. V záruce je to samozřejmé, že vám to MUSÍ vyměnit, něco taky musí snést za určitou dobu a je na to zkoušený, že musí něco snést i na takzvaný koeficient špatnýho užívání.
b)neodborný zásah
c) jízda na sucho, čili vždycky tak kolem rezervy a při zastavení auta v kopci či jiném náklonu atd. čerpadlo dostává látu, je to přeci vodní čerpadlo a jak se tam dostává vzduch, automaticky se přidírá a začíná pískat. Předcházet tomu lze snadno, jezdit s dostatečným benzínem, a mít nádrž vždy tak nad 15l ideální stav. Chodit do servisu po záruce a žádat něco o palivové čerpadlo tak se na vás mechanik dívá jako na chudáka co nemá na benzín a dal za auto všechny naspořený peníze, ale do očí vám to určitě neřekne, pokud si ho necháváte normálně vyměnit, tak je rád, že kolem toho neděláte rozruch, taková závada je spíš o ostudě majitele vozu a následném poučení, že na výpary se jezdit nedá, ono v těch hadičkách atd. může být třeba až 5litrů pohonných hmot čili si může vzít při určitém sešlápnutí víc najednou a pak to třeba vrátí zpět do nádrže, takže díky tomu vůbec není dobré jezdit často s malou dávkou v nádrži…
25.02.2013 | 11:56:28 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Serviska za 3 tisíce
Dobrý den,
mám totožné vozítko, můžete mi napsat, kde jste měl servisku za 3t? Já našel nejlevnější za 4.
Děkuji milan.douda@gmail.com
19.09.2012 | 13:10:17 | Milan | 194.50.240.* Reagovat
S láskou vzpomínám a zase si koupím
Měl, jsem Fokuse z r. 2001 1,8 diesel prodal jsem ho a koupil jinou značku. S láskou vzpomínám, jak se to auto bezvadně řídilo. Neříkám proč, nejsem odborník, aly bylo to moje 14. auto, takže můžu říct, že už jsem něco odjezdil. Tak 75 000 km ročně.Dalo se jet po okreskách pod 5 litrů, po dálnici a dalších za 6,4. Za 5 let jsem vyměnil řemen, ložiska, destičky, filtr palivový a jednu žárovku. Jinak palivo, olej, filtry a vodu do ostřikovače. Fakt dobrý.
29.02.2012 | 22:04:19 | Jura | 93.89.107.* Reagovat
RE: S láskou vzpomínám a zase si koupím
Tých remeňov muselo byť trochu viac, nie? 5x75.000, tu sú už niekde inde servisné náklady, prakticky každý 2-3.mesiac v servise...:))
13.09.2012 | 23:44:18 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: S láskou vzpomínám a zase si koupím
Ten kecá až se mu práší od huby.... 75 000 ročně po dobu 5 let, ha ha ha a servis skoro žádný. Brzdy to už asi nemá vůbec...
30.03.2013 | 21:17:04 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: S láskou vzpomínám a zase si koupím
No, mozno myslel tak, ze jazdil 75.000 km rocne, ale na Focuse nabehal za malo a tak mu to mohlo vydrzat.
Len naozaj je to tak napisane, ze tomu ani diva svina nerozumie..:).
K mojmu znamemu doniesli na voziku Favorit,pozostalost dedicstva po nejakom dedkovi....
...lebo absolutne nebrzdilo. Na tachometri asi 22.000 km, r.v.89..:)
Smola je v tom, ze stalo poslednych 12-15 rokov bez pohnutia v byvalej mastali, kde ostala mocovka..
Zvonku, interier ako novy..., ale brzdy odpadli, ked dal na zdvihak, cele auto je uplne hrdzave, az tak, ze ho uz zrejme nebude mozne zachranit.
A to kvoli nemu sa prisli potencialni kupci z druheho konca republiky..., iba tak na okraj.
31.03.2013 | 08:46:40 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
Pěkně napsáno.
21.09.2011 | 09:08:40 | Adam | 192.168.1.* Reagovat
RE:
ford už mi nesmí do baráku. Je to ...
20.07.2014 | 16:49:43 | | 79.110.36.* Reagovat