Rok výroby:2002Typ motoru:1,6 16VStav km při koupi:125 000 kmStav km nyní:134 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,6 l/100 kmVloženo:11. 1. 2013
spolehlivost Prostor ve všech směrech Nízká spotřeba
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Po koupi v bazaru výměna brzdové kap., měření a doplnění chladící, výměna motorového oleje, výměna vzduch. filtru a olej. filtru, kontrola náprav a řízení, geometrie, měření stavu brzd. Vše bez závad. To vše vyšlo v neautorizovaném servisu (kam chodím už 14 let s každým autem) cca na 3000 Kč, přičemž největší položkou byl olej ford synt.5W/30. Po roce ježdění a cca 9000km žádná závada.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Interiér: Na svou dobu měl nestandardní design, ale nepřipraví žádné nepříjemné překvapení. Všechny ovládací prvky jsou rozmístěny výborně, logicky, intuitivně. Neměl jsem problém něco najít, nebyl problém se okamžitě zžít s tím, jak fungují páčky u volantu. Návod k obsluze předchozí majitel předal, ale nebyl zapotřebí. Chybí kontrolka světel, ale stačí pohled na ovladač a víte, jestli jsou zapnuté nebo ne. Prostor je perfektní. Na to, že má na šířku "jen" 1709mm působí uvnitř jako podstatně širší auto. Netlačíte se na okno, nedloubete loktem do spolujezdce. Když je na zadních sedadlech dítě v sedačce, pořád je dost místa pro další dvě dospělé osoby. V podélném směru taky perfektní a navíc jsme menších postav, takže osoby za námi by si daly i nohu přes nohu. Výhled z auta perfektní. Věnec volantu je silný, dobře tvarovaný, volant nastavitelný výškově i podélně, sedačka také - nebyl problém najít si správnou polohu a přitom vidět na budíky. Sedačky by mohly být měkčí, ale pořád jsou fajn. Vyhovují mi (např. v Octavii I jsem měl pocit, že sedím na dřevěné židli - proti tomu je focus výrazně pohodlnější). Boční vedení by mohlo být lepší, ale to bude opravdu vadit jen tomu, kdo rád řeže zatáčky. Mi to zatím nevadilo, takže jen konstatuji. Na našich cestách netrpíte. Podvozek je tvrdší, ale s dírami se umí vypořádat dobře a uvntitř je klid. Zavazadelník je velice prostorný a díky tvaru 5. dveří je dobře využitelný až po strop. 520 litrů + po stranách jsou boxy pro lékárničku atd., takže povinnou výbavu a spousta dalších drobností uložíte tam a v kufru se nic neválí. Pod zavazadelníkem je místo pro plnohodnotnou rezervu, kam se vejde bez problémů i ta nejširší povolená pneumatika. Dno zavazadelníku lícuje s nákladovou hranou, takže nakládka a vykládka je bez problémů. Jízdní vlastnosti: Jelikož jsem klidný řidič, ani nemohu docenit i odborníky chválený podvozek. Navíc zmiňované slabší boční vedení sedaček a trochu vyšší posez člověka ani nějak emotivně nevybízí ke sportovní jízdě. To např. v Seatu Leon či Toledu z té doby usednete za volant a sevření v sedačce s červenými budíky před sebou opravdu máte chuť dupnout na pedál i s dýchavičnou 1,4 nebo 50kw SDíčkem, ačkoliv jejich podvozek a krátký rozvor není zázrak. Kdo si bude chtít u Focusu vychutnat možnosti jeho stability, ten by se měl dívat po nejvýkonnějších motorizacích a investovat do sportovních sedaček. Zkrátka focus na to je stavěný, ale řidičského bouřliváka v základu za srdce nechytí. Já jsem s jízdou mimořádně spokojen. Nezkouším, co to dovede a pravidla jsou pro mě svatá, takže jsem nechal budíky vyšplhat jen na 140km/h (což by mohla být reálná 130) a užíval jsem si, že si vůz poklidně a jistě pluje směrem, který vy udáváte a je znát, že je stavěn pro mnohem rychlejší jízdu a silnější motory, než je 100koní. Zkoušel jsem na odlehlé nevyužívané silnici co dělá na sněhu: Ambice zádi kombíka předběhnout předek jsou velké. Buďte připraveni, že vás záď přetočí víc, než byste čekali. Máme i hatchbacka a ten se při těchto situacích ovládá skvěle, ale vězte, že kombi není na hraní a zkoušení hranic - je to prostor pro rodinu s mnoha batohy, stanem a karimatkami.
Motor, ač šestnáctiventil, táhne dobře už od nějakých 1800ot.min, takže i defenzivní řidič, který si hlídá spotřebu, bude spokojen, a to já jsem. Převody jsou dlouhé a to mi také vyhovuje, ačkoliv převážně auto využívám jen na cestu do práce a na dlouhou trať se vydáváme jednou za rok na dovču. Dlouhé převody na dlouhých cestách šetří. Jak články v časopisech, tak i mí blízcí ho chválili pro nízkou spotřebu a já jsem rád, že mohu potvrdit. Spotřeba na cestování na dovolenou byla s plně obsazeným vozem 5,9 litrů. Ve městě při 50km/h můžete mít zařazeno čtyřku. Ta je také dlouhá, při 2000ot./min. s ní ručička na tachometru ukazuje mírně přes 60km/h, což mají některé auta na pětku (mám tu zkušenost např. s R.Thalia první generace 1,4 55kw)a při potřebě zrychlit není problém tam tu 4 nechat. Jinak jezdím krátké trasy - do práce 8km, přičemž v půlce ještě zastávka u školky, takže tam se snažit o nějakou dobrou spotřebu je utopie. I tak se ale v létě vejdu do 7,2 litrů a v zimě v mrazech do 8,5L (měřeno při dotankování do plna). Proto jsem taky i v dnešní době volil benzín. 99% mých cest jsou takto krátké jízdy. Motor se velmi rychle prohřeje na provozní teplotu. I v mrazech na to stačí 2-3km.
Ford focus je prostorný spolehlivý vůz. S tímto motorem ho doporučuji těm, kdo už mají bouřlivé řidičské období za sebou, mají rodinu a potřebují prostor (zvláště dlouháni ocení prostor v podélném směru), a nejezdí pravidelně dlouhé trasy - jestli to máte do práce 20km a více, benzín pro vás asi v dnešní době nebude správná volba. Motorizace 1,6 16V je z benzínových nejúspornější a přitom dostatečně výkonná, vyhlášená svou spolehlivostí a úsporností nejen v rámci fordu, ale napříč výrobci. Kdo je však polykač kilometrů a chtěl by úspornou naftu, tomu bych doporučil, aby uvažoval o něčem jiném, než je ford. Milovníci nafty by měli svůj los vsadit spíše na škodovku a její koncernové nevlastní sourozence, pokud je pro ně naftový motor prioritou.
Doplnění recenze ze dne 09.04.2013
Stav km nyní: 136 500 km
9.4.2013. Zlobí mě ventilátory na chladiči. Spouští se i po krátké jízdě (cca už po 6-8km), i když na palubovce ukazuje ručička teplotu motoru v normálu. Vyměnil jsem čidlo i termostat a dělá to stále. Teplotu chladící kapaliny jsme měřili a je také v pořádku. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Může to být problém v řídící jednotce?
Doplnění recenze ze dne 22.05.2013
Problém s ventilátory vyřešen. Celý zádrhel byl v tom, že neumím německy. Jinak bych si v manuálu přečetl, že když se nastaví směr ofuku jen na čelní sklo, spustí se klima. :-) Rada pro všechny: Čtěte manuály - když tak si je přeložte.
Doplnění recenze ze dne 03.12.2013
Tak zase po čase příspěvek, který možná pomůže i dalším majitelům nebo těm, kdo si chtějí focus koupit. Měl jsem problém s pověstným skvělým zátahem v nízkých otáčkách. Tedy už to tak netáhlo. Motor pořádně zabral až při sešlápnutí plynu na podlahu, přičemž dříve stačilo se pedálu sotva dotknout a motor už od 1700 otáček perfektně táhnul. K tomu problému s výkonem se samozřejmě dost zvýšila spotřeba. Otestovali asi 5 věcí, než došli k tomu, že příčinou špatného chodu a chybějícího zátahu od nízkých otáček byl vadný snímač otáček. Dalším problémem bylo dlouhé startování za tepla. Tady už to bylo horší. Byly špatné dva vstřikovače (prodává se jen celá lišta - ale zase mi pro příště zbyly dva dobré na staré liště) a také špatné svíčky. Svíčky prý dokonce byly docela zánovní, ale nebyl to správný typ. Vzali jsme svíčky z motoru focusu mé ženy, který funguje perfektně a šli jsme do fordu, aby nám dali tytéž. No a teď už vše šlape. Kdo si kupujete focuse, vězte, že 1,6 která je opravdu vpořádku, má na 16 ventilový motor opravdu nebývalý zátah už od nějakých 1700ot min. a pokud ne, příčim může být mnoho.
Doplnění recenze ze dne 21.06.2014
Stav km nyní: 147 000 km
Tak jsem z toho udělal skoro nové auto, jak mi řekli v servisu, když mi ho vydávali zpět. Nové brzdy - kotoučové vpředu i vzadu celkem 7000Kč vč. kapaliny. Výměna řízení za repasované řízení 5000Kč. Nová spojková sada komplet včetně ložiska 7000 Kč. Nové přední tlumiče 3700. Na dvou místech nutná oprava středního dílu výfuku 500. Ceny včetně práce. Stálo to za to. Je to super. Taky jsem vyměnil olej. Na tom by obvykle nebylo nic., co by stálo za zmínku, ale já měl problém, že s fordovským 5W/30 A1/B1 jsem měl osobní problém, že jsem musel stále hlídat rysku a dost dolévat. Možná úspora paliva s lehkoběžným olejem už se u vozu starého 12 let trochu míjí účinkem, když ušetříte 100Kč na PHM a koupíte olej za 170. Tak mi poradili a prodali mi ford 5W/30 A3/B3. Olej s normální viskozitou. Spotřeba se při stejném stylu jízdy může zvýšit o 0,2L, ale olej - po ujetí 1000km mohu potvrdit, neubývá. Možná si říkáte, proč jsem to vše udělal na autě starém 12 let. Jednoduše proto, že na auto staré 5 let nemám a vždy pro mě bude dostupnější dát 20tis za "renovaci" auta které znám, než 150tis za bazarové auto, které stejně vždycky překvapí řadou věcí, které je třeba dát dopořádku. A pak samozřejmě jistý citový vztah k oblíbenému autu. Neříkám, že budu dalších 10 let jedit ve focusu 1. Už teď si brousím zuby na dvojku, ale já se o auto starám a vozím v něm rodinu a jezdím na dovolenou, takže jsem rád, když vím, že je v pořádku.
Doplnění recenze ze dne 26.12.2015
Stav km nyní: 160 000 km
Tak to, že olej neubývá, to byl jen první dojem. Provedli jsme v 12/2014 GO motoru. Vše včetně nového kompresoru klimy vyšlo na 23000 Kč. Teď je 12/2015, takže to bylo před rokem. Auto od té doby šlape jak hodinky. Nedolil jsem (za ten rok) ani deci oleje. Skvělý chod, skvělý zátah. Rok 2015 tedy poprvé bez závad a bez investic.
Doplnění recenze ze dne 14.07.2016
Stav km nyní: 164 500 km
Servis bylo nutné vyměnit staré části výfuku: Nové svody a střední tlumič + drobné příslušenství. Cena 7500 včetně práce. Jinak auto šlape jako hodinky. Bez poruch.
Doplnění recenze ze dne 01.12.2021
Auto v provozu. Měla ho po mě pár let sestra, teď ho prodala dál. Nový majitel si ho vypulíroval, opravil prahy a jezdí stále dál. Přeci jen už to ale má své roky i kilometry, takže oprav tam pár bylo. Startér, alternátor, měněný výfuk, opravované lemy zadních blatníků a zadní křídlo rezivělo dole pod sklem.
17.08.2018 | 01:10:26 | Jiří Augustini
| 88.102.48.*Reagovat
Dotaz
Dobrý den. NEprodáváte toto auto náhodou? Všiml jsem si, že už máte nového focuse, tak se zkusím zeptat. Klidně mi napište na mejl: jonasmartas@gmail.com
20.09.2017 | 11:23:54 | MArtin
| 194.228.68.*Reagovat
Dotaz na autoservis
Mám dotaz na autora hodnocení vozidla. Napište mi prosím adresu autoservisu, kde jste si nechal udělat GO motoru na Focusu I za 23 000,-. Děkuji
05.12.2016 | 14:52:00 | Nevar
| 91.219.246.*Reagovat
Spolehlivost
Hodnocení 10 hvězdiček u spolehlivosti s přibývajícími kilometry se zdá být značně nadhodnocená. Koukám, že během 40 000 km už je těch vymněněných věcí tolik, že by z toho bylo opravdu nové auto.
Většina těch věcí, co jsem spravoval (spojka, opotřebované brzdy, řízení), s těma jsem to už koupil. Šlo spíše o to, že jsem to finančně nedovedl opravit najednou, takže to šlo postupně podle nutnosti. Auto mě nikdy nikde nenechalo stát. Nějakou poruchu, kvůli které bych musel okamžitě do servisu, jsem nezažil. Mohl jsem se na všechno vykašlat, nechat to dojít téměř do mrtva a po 4 letech ježdění to prodat, ale já s tím jezdím denně do práce a 1000km na dovolenou a tak se starám, protože chci mít jistotu. Opotřebování brzd, spojky, to nesouvisí se spolehlivostí. To je běžné opotřebování věcí. Porucha je pro mě, když svítí kontrolka světel ale světla ne, porucha je pro mě, když stáhnete okno a ono pak nejde nahoru, že vypínají budíky, že se zvlní nové kotouče. Když u 16 let starého auta měním alternátor, původní čidlo otáček či vstřiky, není to pro mě porucha.
Mno....já měl C-maxe r.v.2009 má přes 250tkm a pořád bez potíží jezdí, investice nad servisplán byla jen nedávná oprava toho přístrojového štítu (přeletování spojů), jinak ani ň....
Mám problém ráno nastartovat motor točí, ale nechce chytnout, má snahu když chytne ,tak otáčky spadnou jak kdyby tam nešla nafta, až na počtvrté to konečně chytne a motor pak běží avšak musím chvíli přidržet plynový pedál a pak už to drží jak má.Istartuje potom napoprvé a jede bez problémů.
Je. Máte pravdu. Udávám, co mi ukazují budíky na palubovce, ale podle technika ford má ten můj focus ve skutečnosti nalítáno cca 220tis. :-) Těším se na to, až bude u nás stáčení kilometrů trestný čin.
MAM NALITANO 255tis. a odesly mi budiky z niceho nic a vypinami motor muze temy poradyt 1.6 1999
17.12.2015 | 19:40:32 | ROMAN
| 92.28.168.*Reagovat
RE: 147 000 ?
Obě poruchy budou mít souvislou. Někde dochází k problému a zhasínání motoru s tím bude souviset. Doporučuji zajít přímo na diagnostiku Ford. Bez diagnostiky by se příčina hledala donekonečna. Informace z čidel jdou do budíků přes řídící jednotku. Není vyloučeno, že to může být i chybou přímo v řídící jednotce, ale ty poruchové nebývají. Spíše za to může nějaké čidlo.
Vypínal se mi motor při volnoběhu, ručička otáčkoměru padala na nulu, nebo naopak různě poletovala po budíku. Rovněž ručička tachometru. Zašel jsem na diagnostiku a bylo to čidlo otáček.
měl jsem FoFo 1,6-tku 6let a ve všem souhlas. Loni jsem ho vyměnil za model 2010 a skoro lituji. Elektronický plyn, Euro5, krátké kvalty a široký středový panel mě přímo, no víte co!
No, těším se, že přesednu do novějšího F II, ale ne dřív, než za 3 roky. A je fakt, že to prostě už není takový zázrak, jako jednička. Nicméně má mnohem lepší antikorozi - o tom žádná. Budu se ale asi ohlížet po silnějším. těch 10 koní ve F I je akorát, ale když si představím, že nový je cca o 150kg těžší, asi to půjde znát a tak si tak pohrávám s myšlenkou, jestli bych byl se 100 koňmi spokojen. Uvažuji i o naftě, ale fordi je mají dost citlivé. Otec má od novoty C-MAXE v naftě. Až bude mít najeto přes 150tis, uvidím, co ho do té doby potkalo a pak se rozhodnu. Přeci jen mít spotřebu o 2-3 litry menší už je kopa peněz a když uvidím, že při slušném zacházení to vydrží dlouho, půjdu do toho.
Dobrý den, po přečtení této recenze chci jen reagovat na výměny oleje, já dávám švagrovy do focusu 10 W40 a už najel 100 000 km, nyní má cca 200 000 km a motor je bezproblémoví a dalším třem Focusům co ke mně jezdí na pravidelný servis liju 5W40 a žádný problém není, takže podle mně bych neřešil oleje, ale i ten Ford olej se dá sehnat do 150 KČ/l
Moc dobrá recenze. Ovšem zastávám názor, že divočit se docela dá i se 100koňovou 1.6 :), nevím jak s kombíkem, ale s hatchbackem určitě, samozřejmě při vytáčení roste spotřeba, občas je ale třeba auto protáhnout, "pročistit trysky" :). Skvělý podvozek sice určitě snese daleko silnější motorizaci, ale 1.6 je velmi dobrá volba cena/výkon/spotřeba. Dá se jezdit kolem 6-6.5 l, což není překážkou ani většímu kilometrovému proběhu za rok. Navíc diesel z druhé ruky je vždycky obrovský risk. Když je potřeba rychlejší jízdy, dá se po dálnici i 180 s tím, že je auto dobře ovladatelné a nezáludné, ale spotřeba už bude někde na 9-10 litrech....ideální auto pro mladé, i starší, páry, single i rodiny, navíc focusů tady jezdí pomalu jako Škodovek, díly jsou dokonce levnější než na Octavii, no a i kdyby se pokazilo cokoliv zásadního, jsou těchto aut v relativně dobrém stavu plné vrakáče, dílů je mnoho,(bouráno na zadek nebo předek, podle toho co kdo potřebuje :) navíc většina nezávislých servisů si s těmito auty ví rady
Taky jsem šťasným majitelem tohoto výborného vozu.Rok 2004,motor stejný.Focus má opravdu delší převody,pro mě vyhovující.V testech od vzniku tohoto modelu to ale testéři většinou zařazovali jako mínus,a hle dnes je to přesně naopak -kdo nemá šestku a nebo na pětku při 130 km točí 4000 ot.,tam by chtěli delší převody.Nakonec i tím Focus předběhl svou dobu.Tomu autu a této mtorizaci není v podstatě nic moc vytknout.Jedinou věc ale pocenili-ochrana náprav před korozí-je třeba si pod to občas lehnout se štětcem.Jinak OK.
Ano, máte pravdu. Jsou v tomto slabší. S kombíkem jsme měl asi velké štěstí. Předchozí majitel dla pravděpodobně provézt nástřik a ošetření všeho co je dole nejspíš krátce po koupi. Vše je v perfektní stavu na na dílech je jasně zřetelný nástřik. To ten krátký focus, kterého máme, tomu odkládám po stovkách na karosáře. Plechy a samotné dno je vpořádku, ale díly náprav - ramena a pod - jsou rezavé a proto je chci co nejdříve dát ošetřit. S mondeem 2001-2007 provedl ford výraznou modernizaci technologie provádění antikoroze a tedy i focusy rv. od 2002 by na tom s karosářskými díly měly být stejně dobře, jako mondeo a focus II, ale u těch částí podvozku se to myslím nezlepšilo. A když už jsme u těch vylepšování, je dobré vědět, že spolu s faceliftem model. řad od 2002 krom lepší antikoroze prý dostávaly focusy také lepší řídící jednotku (ty první 1998-2001 prý občas zlobily)+ nějaké to vylepšení kvůli emisím - ty novější jsou znatelné už podle oplastování horní části motoru - ty modernizované mají výrazným písmem napsáno Zetec - SE. Obecně se dá říci, že nejlepší volbou jsou zkrátka ty, které byly vyrobeny od r. 2002. To je obecně platné pravidlo, že kupovat první ročníky jakéhokoliv moelu jakékoliv značky není nejlepší volba.
Mám F1 kupovaný nový v r.2004,1,6 benzín ,5dvéř.Jezdí to bez poruch,zátah je lineární takže žádný mimořádný tah od spodu se nekoná (16v bez proměnlivého zdvihu ventilů),zahřátí na provozní teplotu se nevymyká průměru(různých aut máme více),naopak topení má slabší nástup-pak to jde.Koroze náprav a dvou hran bočních dveří i v roce výroby 2004,spotřeba cca 7 l v průměru(včetně 50na50 tahání přívěs.vozíku)a krátké trasy-takže dle mého velmi dobrá.Podvozek velmi dobrý,odolný,dobře nastavený do Česka optimum,brzdy průměr,řízení výborné,motor žádný kryt ani nápis Zetek SE(nikde)nemá,je dost špinavý ale na funkci ani spolehlivost to nemá žádný vliv.Řazení velmi dobré,pazvuky žádné,motor je vcelku dobrý kompromis ,tam není co řešit (na ten obsah).Při koupi ojetiny bych se zaměřil na spodní hrany všech dveří,(možná koroze) a korozi dílů náprav-nástřik bez předchozího důkladného odrezení před aplikací může znamenat dočasný optický klam.Chápu že to jde jen velmi těžko poznat co se před tím nástřikem dělo.Můj poznatek nakonec-do hran napadených dveří jsem jen zkusmo nastříkal velmi vzlínavý trafo-olej,vypadá to že se to zastavilo,je to furt mastné,lak to nenarušilo(po dvou letech od aplikace to vypadá stejně).To co jsem vyjmenoval jsou jen mé poznatky z provozu a případný kupec ojetiny(především nehavarovaný ,po opravách to už jde rychle s korozí z kopce))s tímto motorem neudělá špatně.(Hodně odcházejí žárovkyH7,vyřešit odporem,baterie původní-zdá se že přežie i tuto zimu,jinak nic zásadniho).Dobré a spolehlivé benzínové auto.
Můj Focus 1 1,6 16v se těší i nadále dobrému zdraví.Kritika na korozi náprav znamená zvýšený pohyb se štětcem pak OK. Motoricky i vzhledem k dlouhým převodům dostatečně dynamický,dovolím si říci tiché auto.Moc chyb to nemá,pracant.I v roce 2013 velmi dobré auto.Pořídit si toto už dnes jen ojeté auto se zaručenou historií znamená jen minimální riziko.Uvádí se že motor 1,6 se vyvíjel ve spolupráci z japonskou značkou Yamaha.Funguje výborně.Od doby vzniku tohoto modelu uběhlo patnáct let a vývoj nezastavíš.Ale i přes to.....Ok
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
hgsv
Ford Focus zelená metalíza
17.08.2018 | 01:10:26 | Jiří Augustini | 88.102.48.* Reagovat
Dotaz
Dobrý den.
NEprodáváte toto auto náhodou?
Všiml jsem si, že už máte nového focuse, tak se zkusím zeptat.
Klidně mi napište na mejl: jonasmartas@gmail.com
20.09.2017 | 11:23:54 | MArtin | 194.228.68.* Reagovat
Dotaz na autoservis
Mám dotaz na autora hodnocení vozidla. Napište mi prosím adresu autoservisu, kde jste si nechal udělat GO motoru na Focusu I za 23 000,-. Děkuji
05.12.2016 | 14:52:00 | Nevar | 91.219.246.* Reagovat
Spolehlivost
Hodnocení 10 hvězdiček u spolehlivosti s přibývajícími kilometry se zdá být značně nadhodnocená. Koukám, že během 40 000 km už je těch vymněněných věcí tolik, že by z toho bylo opravdu nové auto.
15.07.2016 | 16:23:59 | Temp | 78.45.100.* Reagovat
RE: Spolehlivost
Většina těch věcí, co jsem spravoval (spojka, opotřebované brzdy, řízení), s těma jsem to už koupil. Šlo spíše o to, že jsem to finančně nedovedl opravit najednou, takže to šlo postupně podle nutnosti.
Auto mě nikdy nikde nenechalo stát. Nějakou poruchu, kvůli které bych musel okamžitě do servisu, jsem nezažil. Mohl jsem se na všechno vykašlat, nechat to dojít téměř do mrtva a po 4 letech ježdění to prodat, ale já s tím jezdím denně do práce a 1000km na dovolenou a tak se starám, protože chci mít jistotu. Opotřebování brzd, spojky, to nesouvisí se spolehlivostí. To je běžné opotřebování věcí. Porucha je pro mě, když svítí kontrolka světel ale světla ne, porucha je pro mě, když stáhnete okno a ono pak nejde nahoru, že vypínají budíky, že se zvlní nové kotouče. Když u 16 let starého auta měním alternátor, původní čidlo otáček či vstřiky, není to pro mě porucha.
10.10.2016 | 17:37:38 | | 89.24.189.* Reagovat
RE: Spolehlivost
Mno....já měl C-maxe r.v.2009 má přes 250tkm a pořád bez potíží jezdí, investice nad servisplán byla jen nedávná oprava toho přístrojového štítu (přeletování spojů), jinak ani ň....
30.01.2023 | 16:07:09 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
Dotaz
Mám problém ráno nastartovat motor točí, ale nechce chytnout, má snahu když chytne ,tak otáčky spadnou jak kdyby tam nešla nafta, až na počtvrté to konečně chytne a motor pak běží avšak musím chvíli přidržet plynový pedál a pak už to drží jak má.Istartuje potom napoprvé a jede bez problémů.
31.03.2016 | 12:54:16 | Jan | 88.81.79.* Reagovat
RE: Dotaz
S naftou zkušenosti nemám. Kamarád měl u benzínové verze problém s teplými starty. Musely se měnit vstřiky za nové.
14.07.2016 | 21:40:38 | Festr | 89.24.189.* Reagovat
147 000 ?
Při pouhých 147 000 najetých km bylo nutné měnit řízení a měnit celou spojku?? Není to v těchto km nějak brzy..?
09.04.2015 | 20:09:55 | Sláva | 90.178.188.* Reagovat
RE: 147 000 ?
Je. Máte pravdu. Udávám, co mi ukazují budíky na palubovce, ale podle technika ford má ten můj focus ve skutečnosti nalítáno cca 220tis. :-) Těším se na to, až bude u nás stáčení kilometrů trestný čin.
20.04.2015 | 21:51:02 | | 89.24.189.* Reagovat
RE: 147 000 ?
MAM NALITANO 255tis. a odesly mi budiky z niceho nic a vypinami motor muze temy poradyt 1.6 1999
17.12.2015 | 19:40:32 | ROMAN | 92.28.168.* Reagovat
RE: 147 000 ?
Obě poruchy budou mít souvislou. Někde dochází k problému a zhasínání motoru s tím bude souviset. Doporučuji zajít přímo na diagnostiku Ford. Bez diagnostiky by se příčina hledala donekonečna.
Informace z čidel jdou do budíků přes řídící jednotku. Není vyloučeno, že to může být i chybou přímo v řídící jednotce, ale ty poruchové nebývají. Spíše za to může nějaké čidlo.
10.10.2016 | 17:47:46 | | 89.24.189.* Reagovat
RE: 147 000 ?
Vypínal se mi motor při volnoběhu, ručička otáčkoměru padala na nulu, nebo naopak různě poletovala po budíku. Rovněž ručička tachometru. Zašel jsem na diagnostiku a bylo to čidlo otáček.
30.01.2023 | 14:44:11 | kubin | 46.135.226.* Reagovat
RE: 147 000 ?
Častý problém napříč značkami....blbé je, když to jako mně na Rendlu má za následek nekontrolovatelné zrychlování, které nelze normálně přerušit...
30.01.2023 | 16:01:57 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
RE: 147 000 ?
U Fordů (zejm. Focus a příbuzné modely od r. cca 2004 do začátku produkce nového modelu) odcházely přístrojové štíty - spoje, nutno celé přeletovat...
30.01.2023 | 16:04:26 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
Souhlas
měl jsem FoFo 1,6-tku 6let a ve všem souhlas. Loni jsem ho vyměnil za model 2010 a skoro lituji. Elektronický plyn, Euro5, krátké kvalty a široký středový panel mě přímo, no víte co!
03.06.2013 | 19:14:46 | Hujer | 193.165.69.* Reagovat
RE: Souhlas
No, těším se, že přesednu do novějšího F II, ale ne dřív, než za 3 roky. A je fakt, že to prostě už není takový zázrak, jako jednička. Nicméně má mnohem lepší antikorozi - o tom žádná. Budu se ale asi ohlížet po silnějším. těch 10 koní ve F I je akorát, ale když si představím, že nový je cca o 150kg těžší, asi to půjde znát a tak si tak pohrávám s myšlenkou, jestli bych byl se 100 koňmi spokojen. Uvažuji i o naftě, ale fordi je mají dost citlivé. Otec má od novoty C-MAXE v naftě. Až bude mít najeto přes 150tis, uvidím, co ho do té doby potkalo a pak se rozhodnu. Přeci jen mít spotřebu o 2-3 litry menší už je kopa peněz a když uvidím, že při slušném zacházení to vydrží dlouho, půjdu do toho.
30.08.2013 | 11:43:21 | Festr | 81.91.216.* Reagovat
Olej
Dobrý den, po přečtení této recenze chci jen reagovat na výměny oleje, já dávám švagrovy do focusu 10 W40 a už najel 100 000 km, nyní má cca 200 000 km a motor je bezproblémoví a dalším třem Focusům co ke mně jezdí na pravidelný servis liju 5W40 a žádný problém není, takže podle mně bych neřešil oleje, ale i ten Ford olej se dá sehnat do 150 KČ/l
10.04.2013 | 13:05:59 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: Olej
Ano, není problém sehnat Přímo orig. FORD FORMULA 5W-30 A1-B1 do 150Kč/litr, takže fantazie. A žádný e-shop, ale "kamenný" obchod s oleji a mazivy.
25.06.2013 | 13:15:39 | Festr | 81.91.216.* Reagovat
dobrý článek
Moc dobrá recenze. Ovšem zastávám názor, že divočit se docela dá i se 100koňovou 1.6 :), nevím jak s kombíkem, ale s hatchbackem určitě, samozřejmě při vytáčení roste spotřeba, občas je ale třeba auto protáhnout, "pročistit trysky" :). Skvělý podvozek sice určitě snese daleko silnější motorizaci, ale 1.6 je velmi dobrá volba cena/výkon/spotřeba. Dá se jezdit kolem 6-6.5 l, což není překážkou ani většímu kilometrovému proběhu za rok. Navíc diesel z druhé ruky je vždycky obrovský risk. Když je potřeba rychlejší jízdy, dá se po dálnici i 180 s tím, že je auto dobře ovladatelné a nezáludné, ale spotřeba už bude někde na 9-10 litrech....ideální auto pro mladé, i starší, páry, single i rodiny, navíc focusů tady jezdí pomalu jako Škodovek, díly jsou dokonce levnější než na Octavii, no a i kdyby se pokazilo cokoliv zásadního, jsou těchto aut v relativně dobrém stavu plné vrakáče, dílů je mnoho,(bouráno na zadek nebo předek, podle toho co kdo potřebuje :) navíc většina nezávislých servisů si s těmito auty ví rady
10.04.2013 | 10:57:44 | | 10.10.122.* Reagovat
výborná recenzia, ktorá záujemcovi o uvedený typ vozidla dá hodne...prajem autorovi veľa šťastných kilometrov!
11.01.2013 | 15:16:11 | SKnacionalista | 92.60.58.* Reagovat
RE:
Taky jsem šťasným majitelem tohoto výborného vozu.Rok 2004,motor stejný.Focus má opravdu delší převody,pro mě vyhovující.V testech od vzniku tohoto modelu to ale testéři většinou zařazovali jako mínus,a hle dnes je to přesně naopak -kdo nemá šestku a nebo na pětku při 130 km točí 4000 ot.,tam by chtěli delší převody.Nakonec i tím Focus předběhl svou dobu.Tomu autu a této mtorizaci není v podstatě nic moc vytknout.Jedinou věc ale pocenili-ochrana náprav před korozí-je třeba si pod to občas lehnout se štětcem.Jinak OK.
11.01.2013 | 19:53:42 | | 88.102.67.* Reagovat
Koroze
Ano, máte pravdu. Jsou v tomto slabší. S kombíkem jsme měl asi velké štěstí. Předchozí majitel dla pravděpodobně provézt nástřik a ošetření všeho co je dole nejspíš krátce po koupi. Vše je v perfektní stavu na na dílech je jasně zřetelný nástřik.
To ten krátký focus, kterého máme, tomu odkládám po stovkách na karosáře. Plechy a samotné dno je vpořádku, ale díly náprav - ramena a pod - jsou rezavé a proto je chci co nejdříve dát ošetřit.
S mondeem 2001-2007 provedl ford výraznou modernizaci technologie provádění antikoroze a tedy i focusy rv. od 2002 by na tom s karosářskými díly měly být stejně dobře, jako mondeo a focus II, ale u těch částí podvozku se to myslím nezlepšilo.
A když už jsme u těch vylepšování, je dobré vědět, že spolu s faceliftem model. řad od 2002 krom lepší antikoroze prý dostávaly focusy také lepší řídící jednotku (ty první 1998-2001 prý občas zlobily)+ nějaké to vylepšení kvůli emisím - ty novější jsou znatelné už podle oplastování horní části motoru - ty modernizované mají výrazným písmem napsáno Zetec - SE.
Obecně se dá říci, že nejlepší volbou jsou zkrátka ty, které byly vyrobeny od r. 2002.
To je obecně platné pravidlo, že kupovat první ročníky jakéhokoliv moelu jakékoliv značky není nejlepší volba.
11.02.2013 | 08:36:17 | Festr | 81.91.216.* Reagovat
RE: Koroze
Mám F1 kupovaný nový v r.2004,1,6 benzín ,5dvéř.Jezdí to bez poruch,zátah je lineární takže žádný mimořádný tah od spodu se nekoná (16v bez proměnlivého zdvihu ventilů),zahřátí na provozní teplotu se nevymyká průměru(různých aut máme více),naopak topení má slabší nástup-pak to jde.Koroze náprav a dvou hran bočních dveří i v roce výroby 2004,spotřeba cca 7 l v průměru(včetně 50na50 tahání přívěs.vozíku)a krátké trasy-takže dle mého velmi dobrá.Podvozek velmi dobrý,odolný,dobře nastavený do Česka optimum,brzdy průměr,řízení výborné,motor žádný kryt ani nápis Zetek SE(nikde)nemá,je dost špinavý ale na funkci ani spolehlivost to nemá žádný vliv.Řazení velmi dobré,pazvuky žádné,motor je vcelku dobrý kompromis ,tam není co řešit (na ten obsah).Při koupi ojetiny bych se zaměřil na spodní hrany všech dveří,(možná koroze) a korozi dílů náprav-nástřik bez předchozího důkladného odrezení před aplikací může znamenat dočasný optický klam.Chápu že to jde jen velmi těžko poznat co se před tím nástřikem dělo.Můj poznatek nakonec-do hran napadených dveří jsem jen zkusmo nastříkal velmi vzlínavý trafo-olej,vypadá to že se to zastavilo,je to furt mastné,lak to nenarušilo(po dvou letech od aplikace to vypadá stejně).To co jsem vyjmenoval jsou jen mé poznatky z provozu a případný kupec ojetiny(především nehavarovaný ,po opravách to už jde rychle s korozí z kopce))s tímto motorem neudělá špatně.(Hodně odcházejí žárovkyH7,vyřešit odporem,baterie původní-zdá se že přežie i tuto zimu,jinak nic zásadniho).Dobré a spolehlivé benzínové auto.
03.12.2013 | 20:31:05 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Můj Focus 1 1,6 16v se těší i nadále dobrému zdraví.Kritika na korozi náprav znamená zvýšený pohyb se štětcem pak OK. Motoricky i vzhledem k dlouhým převodům dostatečně dynamický,dovolím si říci tiché auto.Moc chyb to nemá,pracant.I v roce 2013 velmi dobré auto.Pořídit si toto už dnes jen ojeté auto se zaručenou historií znamená jen minimální riziko.Uvádí se že motor 1,6 se vyvíjel ve spolupráci z japonskou značkou Yamaha.Funguje výborně.Od doby vzniku tohoto modelu uběhlo patnáct let a vývoj nezastavíš.Ale i přes to.....Ok
30.08.2013 | 22:52:17 | | 88.100.179.* Reagovat
RE:
Děkuji. I vám hodně štěstí na cestách.
07.02.2013 | 21:01:49 | | 89.24.189.* Reagovat
RE: Převod
Co se týče převodů,tak jsou dlouhé už od Escorta 95-99 vše stejné jak u fokusů.
25.05.2013 | 19:48:46 | Mark | 77.104.214.* Reagovat