Recenze Ford Focus 1.6 TDCi
“Dokud nevyzkoušíš, neuvěříš. ”

Autor recenze: Martin (28 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru: Stav km při koupi:185 000 km Stav km nyní:210 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 18 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 22. 2. 2023

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Sportovně laděný a zároveň komfortní podvozek
Velice silné brzdy
Ergonomie interieru
Velice výkonná halogenová světla a dobrý výhled z
Nízké provozní náklady

Slabé stránky

Vibrace motoru na volnoběh přenášené do interieru
Nižší stupeň odhlučnění

Závady a opravy na autě

Vůz jsem zakoupil jako ojetinu v 7/21. Na autě bylo slyšet, že rozvody už jsou v pánu a tak jsem je měnil hned po koupi a s nimi palivový filtr (to celkem za 9800,- a auto mělo najeto při výměně 187 tisíc km). Jinak za rok a půl provozu tohoto, podle mnohých problémového motoru, jsem na autě dělal jen olej, filtry a přední brzdové desky. Při druhé a zatím poslední výměně oleje v 199 tisíc km jsem dělal i proplach motoru olejem a další výměna mě čeká asi příští měsíc. V souvislosti s aktuálním nájezdem 210 tisíc kilometrů se k výměně hlásí zadní tlumiče a začíná prosakovat hodní hydrosilentblock motoru. Jinak za 25 tisíc kilometrů na autě řeším jen běžný servis. Lehce prosakuje olej skrze víko, kde vede odvětrávání, ale to je asi dvě deci, možná ani ne, na 12 tisíc km. Takže jednou za půl roku stříknu pěnou, vyfoukám kompresorem a je zase na dobu čisto. Takovému prosakování se ale snad neubrání žádný ojetý motor a tak toto opravdu jako závadu neberu. Na jaře mě tedy čeká hydrosilentblock, zadní tlumiče a olej s filtry. Turbodmychadlo motoru není hlučné a výkon víc než odpovídá papírovým hodnotám. Ve srovnání s 1.6 TDI CR 77kW ve dvojkové Oktavii, jede Focus lépe. Nejsem si jistý, jaká značka vstřikovačů se dávala na tento motor. Každopádně můj Focus má namontované vstřikovače BOSCH a tak jsou již možná v minulosti měněné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto je velice dobré na každodenní ježdění. Ve městě je pohodlné a pokud se vydáte, jako my, například do rakouských Alp, budete příjemně překvapeni sedačkami, které jsou v této verzi Titanium opravdu vynikající a těch 700 km v nich se zvládne s naprostým komfortem, bez bolesti zad a nohou. Ve srovnání s dvojkovou Oktavií, která také nemá vůbec špatné sedačky, jsou sedadla ve Focusu Titanium opravdu naprostá špička.

Radost bude dělat špičkový podvozek. Hodně naddimenzované brzdy, které by klidně zvládali výkon kolem 160ti koní, spíš i více.

Uvidíme, jak spolehlivý bude Focus dále, ale zatím si vede výborně.


Doplnění recenze ze dne 31.03.2023

Stav km nyní: 211 423 km

Ke dni 30.3.2023 je na voze vyměněn olej s filtrem a vzduchovým filtrem. Olej vypuštěn, motor prolitý olejem a s novou olejovou náplní, která se bude těšit na dalších 10 až 12 tisíc kilometrů. Všiml jsem si, že odvětrávání klikovky bude chtít nové těsnění, protože olej trochu prosakuje ven, ale nic hrozného. Vůz je jinak motorově bez dalších závad.


Doplnění recenze ze dne 10.04.2023

Stav km nyní: 213 200 km

Tak máme za sebou další úspěšnou cestu do Tirolska. 700 tam, 700 zpět bez sebemenšího zaškobrtnutí. Cestou zpět, jsem za to, přes Německo, trochu víc tahal, takže spotřeba byla na 5.9l/100. Jsem spokojený !!!


Doplnění recenze ze dne 24.06.2023

Stav km nyní: 217 000 km

Tak Focus má najeto těsně pod 217 tisíc kilometrů a před nedávnem byla byla úvaha o novějším modelu. Nicméně stávající model souboj ustál a tak se ale nevyhnul nějakému tomu servisu. Na autě jsou montována nová přední světla. Původní už za moc nestála a parkovačka byla sotva vidět. Nové zadní tlumiče od Sachs a kompletní přední příčná ramena od značky Meyle. Dala se original kola, montovaná na Fordy od roku myslím 2010, takže jen taký omlazovací prvek. Budou se ještě dělat kompletní brzdy. Původní spojka je zatím v pohodě. Turbodmychadlo nevykazuje razantní známky opotřebená. Dělalo se přetěsnění všech vstřikovačů.

S vozem jsem spokojený a nevypadá, že bych se ho po dobu několika dalších let zbavovat.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

?

Tak, má to už něco najeto, ale ne tak moc. Mě to přijde,z toho výčtu údržby, že za 32000 km, což najedu za rok a půl, to bylo vrtání se v autě až až.

07.07.2023 | 13:43:12 | Ital  | 89.24.56.* Reagovat

Měl jsem ho jako firemní auto(2007) a teď ho dojíždí tchán. Motorově úplně v pohodě. Teď má na hrbu 200tkm a co vím tak v pohodě jezdí.
do 150Tkm se měnila spojka a turbo jinak motor ok. Origoš baterka vydržela snad 7 let. Za mě super prostorné auto s docela živým motorem jen se muselo vychytat v kolika otáčkách se připojí turbo. Spotřeba 5,5 mix Praha / Dalnice

24.02.2023 | 14:15:44 | Duke  | 80.95.247.* Reagovat

RE: nejhorší motor

Za mně 1,6 TDCI 80kW nejhorší motor od Forda, s touhle motorizací jich jsou plný bazary a inzeráty.Jsem na Fordy zatížený, měl jsem Escorty, Mondea i Focusy, takže trochu vím. Měl jsem i tenhle motor a po 200 tis km se to začalo neuvěřitelně s.át. Velice mně to připomnělo starou pracovní Fabii 1,2 tříválec.... Tohle už nikdy!

07.03.2023 | 18:45:58 | Vláďa  | 185.243.124.* Reagovat

RE: nejhorší motor

Já taky trochu vím, nechci ani říkat, že neexistuje špatný motor, jen špatná údržba, jak někdo říká. Není to pravda. Ale podle mě tento motor určitě nepatří striktně mezi problémové. Těch 200 tisíc jste s autem najel sám? Jaká byla údržba?

15.03.2023 | 18:06:02 |   | 213.19.99.* Reagovat

RE: nejhorší motor

1.6TDCi je objektívne najviac poruchovy motor pre Focus 2. Osobne jazdím 1.6 benzín 74kw a ten nemá problém.

18.04.2023 | 13:52:46 | Jeremy Hamilton  | 85.135.230.* Reagovat

RE: nejhorší motor

Ešte k 1,6 16V 74kw doplním. Spotreba s plne obsadeným autom s plným kufrom a klímou obce a okresky tak do 120km/h. 7l/100km. Pre porovnanie podobná trasa s prázdnym autom s klímou, avšak dynamickou jazdou vkuse 120-140 mimo obec, občas ťuk k 160km/h tacho + klíma. Spotreba 8,5l/100km.

03.06.2023 | 21:55:49 | Jeremy Hamilton  | 85.135.226.* Reagovat

RE: nejhorší motor

1.6 16V 74kW je ovšem zážeh že? :-)))

04.06.2023 | 11:03:30 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: nejhorší motor

Měl jsem ho v C-maxu, po 250 tkma má sice zvuk jak ropa, ale pořád jezdí, spotřeba ovšem běžně kolem 8,5-9 lt..., hlučnost nejspíše děljí vypálená sedla ventilů (motor má podložky ne hydroštely).

04.06.2023 | 11:05:26 | Vašek  | 88.103.233.* Reagovat

RE: nejhorší motor

Ano cca 180Tkm jsem najezdil sám, zbytek tchán. auto prvních 6 let servisovano pravidelně auto Charous, pak noname, pravidelně se dělal olej, už nevím jestli po 10 nebo 15 tkm. ve firmě jsme jich měli cca 10 a nikdy tam nebyl průser s motorem. spíš odcházeli spojky a to hodně záleží na řidiči. To větší problém byl s 1.8 motorem, který bez viditelného výkonového růstu oproti 1.6 žral výrazně víc. A mám pocit že tam byla i nějaká oprava motoru.

26.05.2023 | 10:14:17 | Duke  | 80.95.247.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Focus
  • Ford Focus
  • Ford Focus