Recenze Ford Focus 1,6 85kW Ghia
“Splněný sen, maximální spokojenost, výborné auto”

Autor recenze: Festr (35 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1,6 85kW Ti-VCT Stav km při koupi:120 000 km Stav km nyní:122 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 2. 7. 2015

Hodnocení inzerátu: 63 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 10.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Prostor
Spotřeba
Ve vybevní Ghia spousta užitečných vychytávek
Ve vybevní Ghia spousta užitečných vychytávek
Perfektní podvozek

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Po koupi v bazaru jsme nechali udělat ten základ, který by měl udělat každý, když koupí ojeté auto. Nové rozvody, vyměnili olej, filtr, vzduchový filtr, pylový filtr, nechali udělat kontrolu klimatizace a doplnění chladiva.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Čekali jsme cca rok, než jsme se dočkali vytouženého modelu. Trval jsem na tom, že to bude ve výbavě GHIA a bude v perfektním stavu. Chtěl jsem ročník 2007, protože původní design se mi líbil více, než faceliftovaný, ale zároveň jsem chtěl už to lépe vypadající autorádio s digiklimou, co v tom roce teprve začínaly právě v těch modelech s vyšší výbavou. Jestli to bude s motorem 1,6 74 nebo 85kw nebo 1,8 s 92kW, to mi bylo jedno. Vyloučil jsem jen 2,0 a to jen kvůli povinnému ručení, protože jinak tento motor platí za velice zdařilý a vhodný.

MOTOR:Máme motor 1,6 TI-VCT. Výkon 85kW, točivý moment 155Nm. Papírově má mít nižší spotřebu, než slabší nevariabilní 1,6ka se 74kW. S tím to srovnat nemohu, ale ve srovnání s mým starším modelem Focus 1 rv.2002, kde mám motor 1,6 74kW to vypadá, že o ty 2-3 desetiny litru úspornější je a to je dvojkový focus mnohem těžší, než jedničkový.
Dvojkový focus má oproti jedničkovému kratší převody. Důvod asi nikdy nepochopím, ale obavy z toho, že bude kvůli tomu vyšší spotřeba asi nejsou na místě. Vyšší spotřeba v důsledku krátkých převodů se projeví asi až na dlouhé dálniční jízdě. Pětka dvojkového focusu není o moc delší, než čtyřka v jedničkovém a už chápu, proč někteří říkají, že mu chybí šestka, ale v městském provozu to má výhodu. Mnohem častěji se zadaří zařadit právě pětku, zatímco u jedničkového to šlo opravdu výjimečně.
V číslech: Na pětku při 2000ot/min. jel první focus 1,6 rychlostí 82km/h. Dvojkový jede rychlostí jen 70km/h. Pozitivní je, že u F2 už není taková propast mezi dvojkou a trojkou (u jedničkového jste při rozjezdu do kopce museli dvojku dlouho podržet, než bylo možné řadit pětku), ale čtyřku a pětku mohli klidně nechat delší.
Starší typ motoru 1,6 v F1 měl na poměry benzínových motorů vynikající zátah už od nějakých 1800 ot/min. Motor 1,6 Ti-VCT se takovým zátahem pochlubit nemůže, ale možná je to jen pocitové v důsledku toho, o kolik je nový focus těžší.
Spotřeba na delších cestách řidič + 2 osoby s plným zavazadelníkem 5,7 - 6,0 litrů, ve městě máme 7-8,3 L. (se starším fokusem mívám na dlouhých cestách 6L a ve městě 7,3 - 9L).

Interiér:
Model ve výbavě GHIA nabízí lépe tvarované sedačky (což byl jeden z hlavních důvodů, protože jinak sedačky focusu nejsou žádný zázrak - velká škoda, vzhledem k podvozku - a spoustu komfortních a designových vychytávek. Stmívací zpětné zrcátko, přihrádka navíc v palubovce, klimatizovaná hlavní přihrádka, dešťový senzor, loketní opěrka, tempomat, všechna okna v elektrice,... je toho hodně.
Je to takový trend, že auta rostou, ale uvnitř je stále míň a míň místa. Focus 2 má obrovskou šířku ale uvnitř už to není o tolik. Cestující vzadu o nic nepřišli, tam je stále místa na rozdávání, ale vpředu - hlavně spolujezdec, se trochu platí za široký středový přístrojový sloupek. Nic nevadí, nikde vás nic netlačí, ale toho místa je tam prostě méně.
Zavazadelník má papírově cca o 40 litrů méně, než jednička, ale v praxi to poznat nelze. Zavazadelník je opět řešen skvěle. Práh 5. dveří lícuje s podlahou, sklopené sedačky také nevytváří schod, rezerva se vejde plnohodnotná. Boční přihrádky jsou oproti jedničce zmenšeny molitanovými vycpávkami, ale díky tomu tam lékárnička a žárovky neposkakují a nemlátí do plechů.
Jak do jedničkového, tak i zde se nám vešly dovnitř tři jízdní kola a zavazadla. Jsme tři a díky tomu můžeme odjet na dovolenou i s jízdními koly bez střešního nosiče.
Přístroje a ovládací prvky jsou rozmístěny perfektně - intuitivně. Nic nehledáte. Vše je snadno zapamatovatelné. Budíky máme v tomto konkrétním provedení podsvětleny bílou a červenou a to je nádhera. Ta zelená, která se z devadesátých let přehoupla i do prvních modelů je už prostě trochu mimo mísu.

Takovou nenápadnou výhodou jsou i rozměry pneumatik. V základu jsou tam ty všudypřítomné 195/65 R15, které se prodávají velice levně, a také následující 205/55 R16 jsou oblíbený rozměr mnoha a mnoha značek, takže je velký výběr mezi výrobci pneu a za dobré ceny.

V první focusu jste díky jeho kompaktnějším rozměrům a nižší hmotnosti měli v rukách mrštnější auto, kde jste neměli zábrany si občas zadovádět. Ve dvojkovém focusu je to jiné. V porovnání s jedničkovým se tady cítím jako baron v kočáře a chci se prostě poklidně vézt.

Jsem z toho auta nadšený, ale na otázku, zda bych si koupil další auto od tohoto výrobce musím říci ne. Trojkový focus se mi před faceliftem nelíbil vůbec, po faceliftu je mnohem mnohem lepší, ale ty zmenšené přetlakované motory, to ne. To mému vkusu prostě nelahodí. Budu se těšit, až se za pár let začnou plnit bazary mazdami s atmosférickými motory skyactive.


Doplnění recenze ze dne 09.09.2015

Prováděli jsem GO přední nápravy. S nějakým tím lehkým klepáním už jsme to koupili, takže jsme s tím počítali, a jelikož v naší obci dělali kanalizaci a tak nějak tam zapomněli udělat nový asfalt - asi nezbyly prachy - tak tam teď jezdíme po oraništi a ty vůle v nápravě nabraly ryclý spád. Oprava stála 10000 - spousta drobných věcí - uložení, silentbloky, čepy, uložení tlumiče, a taky ložisko levého kola.
Do půl roku počítám, že budou na řadě brzdové destičky a původní spojka, pokud vydrží pružiny přítlaku, má před sebou tak 20tis.km - víc tomu nedávám.


Doplnění recenze ze dne 09.09.2015

Spotřeba: Jeli jsme na výlet do hor. Tam a zpátky 192km. Spotřeba tam 6,5L, zpátky spotřeba 5,0L - průměr 5,75. Krásné - v 5 lidech s batožinou - s benzíňákem.


Doplnění recenze ze dne 26.12.2015

Další úspěch se spotřebou. Opět výlet do hor. Cesta tam 6,3, cesta zpět 4,4 litrů. Průměr tedy 5,35L.


Doplnění recenze ze dne 09.05.2019

Stav km nyní: 157 500 km

Po dlouhé době doplňuji.
V roce 2016 nová spojka + gufera hnací hřídele. Od té doby jen náplně a filtry. Perfektní - když vezmu v úvahu, že stav kilometrů, jelikož se jedná o auto z bazaru, nemusí být pravda - ta spojka by tomu nasvědčovala - tak je to super.


Doplnění recenze ze dne 05.03.2020

Stav km nyní: 166 000 km

Posilovač řízení měl výpadky při rychlejším manévrování na parkovišti. Někdy to může být hodně starou kapalinou v servu, většinou ale samotné servo, které se zanese opotřebením - nezvládá přesouvat tlaky. Dle servisáků běžná věc u auta takového věku. Výměna s prací 8500 Kč. Stálo to za to. Neuvěřitelná změna. Volant jde lehounce jak u nového.


Doplnění recenze ze dne 01.12.2021

Stav km nyní: 187 000 km

14 let staré auto poslední rok a půl denního provozu bez jediné poruchy. Jen výměna oleje a svépomocí jsem, jako každý rok, ošetřil a natřel spodek a díly náprav, oni to na STK mají moc rádi. Akorát taková úsměvná historka: Když mi technik stav vozu pochválil a vysloveně se divil, jak krásně je auto udržováno i zespoda, tak jak to dořekl, otevřel zásuvku k TZ a z té na něj vytekla voda. Jen se usmál a řekl: A tohle si doma vyměňte. Až to budete potřebovat, asi to nebude fungovat. Klapka zásuvky evidentně těsní dobře, když se tam ta voda udržela. Teče vám tam přes těsnící gumičku od přívodního kabelu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 63


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

Hlučnost Ti-VCT

Předfaceliftové Focusy Mk2 byly často po 100 tisících nadměrně hlučné, hlavně při startu. Jak je to s tímto těsně před FL? Děkuji.

01.09.2023 | 10:24:03 | Petr164  | 194.213.207.* Reagovat

Dotaz na autoservis

Mám dotaz na autora hodnocení vozidla. Napište mi prosím adresu autoservisu, kde jste si nechal udělat GO motoru na Focusu I za 23 000,-. Děkuji

05.12.2016 | 14:33:51 | Nevar  | 91.219.246.* Reagovat

RE: Dotaz na autoservis

U kamaráda, který je servisák.

05.03.2020 | 17:28:10 | Festr  | 37.48.12.* Reagovat

Mám přivezeného fokuse 2007 sedana z Německa a je tam vše v němčině.Sice jsem tam našla další jazyky,ale češtinu bohužel ne.mám tam i velkou navigaci a chci se zeptat,jestli někdo nemá zkušenosti a neví,jestli tam ta čeština není někde jinde schovaná.Děkuji

26.11.2015 | 22:07:08 | Jana  | 80.188.131.* Reagovat

RE:

Není.Češtinu neumí.

27.11.2015 | 08:22:38 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

Vydrží

Mám toto auto už nějaký rok. Koupil jsem ho ojeté v AAA, kde jsem nakonec našel Ghia výbavu. Auto je spolehlivé. Dopřávám mu časté výměny náplní, pravidelný servis a takřka bez investic slouží každý den. Trochu zastaralý interiér velmi dobře vyváží dobrý podvozek.

16.09.2015 | 12:16:08 | kavicka  | 109.81.209.* Reagovat

RE: Vydrží

souhlasím, mám FoFo Ghia 2006, 85kW, při pravidelném servisu najeto 162tis. km, bez problému

25.06.2017 | 16:15:07 | Jan  | 194.79.55.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Focus
  • Ford Focus