Recenze Ford Focus
“Rodinný vůz pro všechny, co rádi řídí auto”


Rok výroby:2013 Typ motoru:1,6 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:1 700 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Vloženo: 4. 12. 2013

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

motor 1,6 Ecoboost
odhlučnění kabiny

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

zatím nic


Hodnocení a zkušenosti s autem

Výběrem nového vozu jsem strávil poměrně dlouhou dobu, chtěl jsem auto s dostatečným kufrem pro rodinu, ale také auto, které by mě bavilo řídit. Do nejužšího finále se nakonec dostala OctaviaIII a Focus kombi. Při zkušební jízdě Octavií (2.0 TDI) jsem byl zklamán z hluku, který v autě panoval. Nejvíc to šlo slyšet asi od pneumatik. Bylo v ní ale zase více místa než ve Focusu. Když jsem poprvé nasednul do Focusu, cítil jsem se stísněně, zejména kvůli masivní přístrojové desce. Teď mi to už ale příjde úplně normální a v autě se cítím pohodlně. Nejvíc jsem se bál, že budu levým kolenem narážet do přepínače světel a obecně do boku přístrojové desky, která na první pohled při otevřených trčí do prostoru řidiče, ale ještě se mi to nestalo ani jednou. Sedadla jsou pohodlná a ani při jízdě z Prahy do Ostravy a zpět jsem necítil žádné nepohodlí. Posez ve Focusu mi přijde vyšší než v Octavii a dobře se mi do auta nastupuje. Ikdyž mám přes 180 cm tak si můžu sedadlo nastavit hodně vysoko aniž bych se bouchal do hlavy.

Výběr motoru byl pro mě celkem jednoduchý, 1.6 Ecoboost - 110 kw. Všichni prodejci, které jsem navštívil sice prezentovali tříválcovou alternativu Ecoboostu jako nejlepší volbu, ale dal jsem přednost čtyřem válcům.

Výbavu jsem zvolil Trend, doplnil jsem vyhřívaná sedadla a čelní sklo. Musím říci, že se na to dá velice rychle zvyknout. Rána už jsou mrazivá a místo abych vzal škrabku (z dvířek od nádrže :-)) a začal drhnout sklo tak si sednu do auta, pustím vyhřívaní sedadla a čelního skla a během minutky může setřít stěrače a odjet. Do výbavy jsem přidal i parkovací asistent, který se vzhledem k omezenému výhledu vzad hodí.

I po pár kilometrech, které jsem s 1.6 Ecoboostem ujel, můžu říct, že je to skvělý motor. První úsměv, který se mi objevil při řízení na tváři bylo při, pro mě subjektivně okamžitém, zrychlení na třetí rychlostní stupeň při nájezdu na dálnici z krátkého připojovacího pruhu, a to s naloženým kufrem a třemi lidmi na palubě.

Už je to asi klišé, ale další radost, kterou mi Focus dělá, je každé ostřejší projetí zatáčkou. Je úplně cítit, jak se přední i zadní kola zakousnou do asfaltu a drží zvolenou stopu, ikdyž se jedná o karoserie kombi.

Abych jenom nechválil, tak co mi zatím vadí je málo místa na levou nohu spolujezdce. Je potřeba si sedadlo posunou kousek víc dozadu. Dále mi vadí menší schránka v přístrojové desce u spolujezdce. Z Astry jsem byl zvyklý vozit spousty různéno harampádí, ale když jsem to chtěl všechno přendat do Focuse tak jsem narazil.





Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

Jezdil jsem s jedničkou, byl jsem úplně v sedmém nebi z 1,6 85kw ghia ve dvojce, ale teď - jsem zklamán trendem downsizingu. Focus 3 po faceliftu se mi taky moc líbil, ale byl jsem zklamán nabídkou motorů. Představoval bych si, že by tam mohli teda aspoň atmosférickou 1,6 nabízet s 92kw v manuálu, když u to jde u jiných modelů. Nebo alespoň, když už ne perfektní 2,0, tak aspoň tu atmosférickou 1,8 "nataktovanou" např. na 100kw. Víte, byl jsem před pár dny v salonu Mazdy, a když jsem si vyzkušel Mazdu 3 a zjistil jsem, jakou mají nabídku atmosférických motorů a ten výkon a ta spotřeba, tak jsem jen zamáčkl slzu, že se trojka nedělá v kombíku, protože to bych bez váhání hodin focuse za hlavu, ale mazda 6, která je v kombi je drahá a já ten zavazadelník zkrátka potřebuji. No - asi si koupím Focuse a necham si tam namontovat motor z mazdy. :-)

10.01.2015 | 21:57:42 |   | 89.24.189.* Reagovat

Srovnání současný Focus kombi 1,6TDCi 85kW(2012) s mým současným - Focus 2 hatchback 1,6TDCi 66kW(2006)...
Měl jsem půjčeného nového kombíka od Fordu na 8 dnů v rámci opravy svého stávajícího Focusu ad. výše a mám k nové verzi(samozřejmě se týká zmíněné motorizace, ne benzínu, tam může být jinak) tyto "postřehy" :-):
1. Když jsem poprvé do new Focuse sednul, byl to hodně stísněný pocit, posléze jsem si částečně zvykl, ale je tam toho prostě moc(plastů) a blízko...:-)
2. Přístrojovka na mě lehce působí jako z vietnamské tržnice, zejména modré rafičky přístrojů :-)
3. Ovládání automatické klimy pochromovanými kolečky - je to pěkné, ale klouže to mezi prsty
4. Sedačky mi přijdou pocitově užší a nemám ani nějak lepší pocit z bočního vedení těla, ale je to samozřejmě můj subjektivní pocit
5. Zavíráte kufr a slyšíte zvuk plechové popelnice, to u starého modelu Focusu fakt není
6. Otevírání dveří je pro opravdu silné chlapy, děti k tomu nepouštějte nebo je zpětná síla přirazí do dveří
7. Sluneční clona má zvláštní aretaci v pár bodech, takže je poměrně problematické ji polohovat zrovna tam, kde ji chcete mít
8. Ovládání rádia na volantu bylo lepší původním pádlem, kde jste pořád i při řízení jednou rukou zvládali zároveň tou samou rukou ovládat rádio
9. Řízení je slabší stránkou hodně dobrých jízdních vlastností, jde nějak zvláštně ztuha a vlastně moc nevíte, co se děje pod koly, to u staršího Fofíka taky není
10. Poměrně malý kufr u kombi a kufr vpodstatě na jednu igelitku u nového hatchbacku, nerozumím důvodům, 80litrů rozdíl do mínusu
11. Líbilo se mi startování tlačítkem
12. Slušná spotřeba 1,6TDCi 85kW(je super, že je tam i "šestka") a zrychlení, i když určitá "turbodíra", která tam při rychlejším přidání plynu vznikne, mě dost vytáčela
Celkově mě ale toto auto úplně nenadchlo, čekal jsem, že mě dostane stejně jako před lety můj současný Fo při zkušební jízdě u dealera, kdy v serpentýnách jsem žasnul, jak je úžasné toto auto řídit(vzpomněl jsem na Primeru P10), ale je možné, že rozdíl je v provedení kombi kontra hatchback a Focus hatchback 2014 by mě dostal svými jízdními vlastnostmi podobně, asi vyzkouším :-)

21.05.2014 | 13:29:35 | rostic  | 192.168.99.* Reagovat

Doplnění po 2600 km

Po ujetí 2600 km doplňuji další informace.

Po prvotním nemilém překvapení, kdy byla kombinovaná spotřeba vozu něco přes 8 litrů jsem se dostal na 6,9 litru což už je dle mého názoru přijatelná hodnota, která se začíná blížit údajům výrobce (měřeno na benzínce při doplňování paliva). Chtělo to upravit jízdní styl a nejpozději v 2500 otáčkách řadit. Věřím, že po dálších pár tisících kilometrech půjde spotřeba ještě dolů. Cesty co jezdím jsou 20% dálnice 60% okresky a 20% město. Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 6,5 litru.

Další negativní věc, která se projevila obzvláště při sychravém počasí je špinění zadního okna. Zadní stěrač je naprostou nutností, protože se zadní okno neustále špiní a dozadu není vidět.

Dost už, ale negativ. Pocit z jízdy ve Focusu mám čím dal lepší. I na panelové dálnici D1 panuje v autě relativně klid, na okreskách a v rámci rychlostních limitů motor skoro neslyším a hluk od kol nebo okolního větru není vůbec rušivý. ESP jsem probudil k životu pouze jednou, když jsem na břečce ve městě při odbočování na křižovatce přidal na 2. rychlostní stupeň více plynu než by bylo zdrávo. Ale i tak to bylo jen na vteřinku a auto se okamžitě srovnalo. Odmrazování skel funguje skvěle a příště bych už auto, které tuto funkci nemá nechtěl. Parkovací asistent jsem zatím použil asi 4 krát, a to většinou jen abych ho předvedl přátelům. Funguje. Spíše jsem si zvyknul na parkovací senzory, které jsou výborná věc vpředu i vzadu.

31.12.2013 | 14:47:54 | M  | 188.95.60.* Reagovat

RE: Doplnění po 2600 km

S tím motorem to byla myslím dobrá volba. Hodnoty litrového třívalce jsou myslím dobrým lákadlem, ale podle mě to ocení především ti, kdo chtějí větší auto pro rodinu, ale 90% jízd budou jezdit po městě. V městském provozu se jistě ocení větší rozdíl ve spotřebě u těchto dvou motorizací a při té občasné delší cestě za město či na dovolenou výkon tříválce pro nenáročné postačí. Kdo ale jezdí spíše delší trasy a bude pravidelně vozit rodinu na chatu vzdálenou 100km, udělá dobře, když dá přednost 1,6. A konečně kdo si to auto bude kupovat "napořád". Myslím tím, že si ho bude chtít hýčkat nejméně 10let, ten by asi udělal nejlépe, kdyby šel do nesmrtelné atmosférické 1,6, která ani po delší době užívání nezaskočí majitele drahými opravami. Budu se těšit, až budou focusy III s touto motorizací k mání v bazaru. :-)

29.01.2014 | 15:42:02 | kubič  | 81.91.216.* Reagovat

RE: Doplnění po 2600 km

Tak zadní okno se sviní snad u každého kombi, neznám žádné u kterého by nebyl stěrač potřeba :-), spíše jde o to, jak velkou plochu stírá - tady má myslím ještě ford rezervu...

30.01.2014 | 08:27:54 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

odhlučnění

Prostě odhlučnění diselů O2 hlavně 2.0tdi byla katastrofa. A Škoda se zdá se opět nepoučila.

05.12.2013 | 15:14:23 | blak  | 91.247.65.* Reagovat

Vnútorný priestor

Mám 187cm a 100kíl a keď si nastavím predné sedadlo pre seba, môj 9 ročný syn do tohto Focusu si za mňa nemôže sadnúť, jednoducho sa mu nevôjdu nohy. Toľko k rodinnému autu. Možno tak pre tlupu nižšieho vzrastu.

04.12.2013 | 09:31:41 | Toky  | 85.159.107.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

No nevím, mám 183 a můj 16-ti letý syn si za mne sedl naprosto bez potíží, mě jsem jej jen vypůjčen na 10 dní ze servisu jako náhradu za opravovaný max s již zmiňovaným 100k tříválcem a byl jsem naprosto spokojen. O spolehlivosti za tu chvilku mluvit nemůžu, ale zvykl jsem si strašně rychle. Inteier útulný, vše po ruce, s tím tříválcem se dá jezdit za 5 nebo taky za 13 podle stylu. Co mne trochu zarazilo je plastový díl na pátých dveřích, ten se tam tak divně mrmlá, to mohli souzi od forda vychytat lépe, ale jinak super. Sedí ja přibitý.

04.12.2013 | 11:26:15 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

Výška a váha je jedna věc,další je taky najít si správnou polohu za volantem.Já třeba vzadu upírám mnohem více místa opěradlem i když mám o 10CM méně jako kolega.Protože mě přijde pohodlnější a přirozenější takto sedět než jako prkno.

04.12.2013 | 15:36:14 |   | 94.112.170.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

Tak tak, to je presné. JA sa rád v aute rozvaľujem, to nieje ako sedieť v autobuse medzi cudzími ľuďmi, ztuha a v pozore. Kvôli tomu sa mi aj z nižších áut zle vychádza von, som v nich totiž taktrochu pololežmo.

05.12.2013 | 16:50:03 | Toky  | 85.159.107.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

Tak ono je to také o tom, jak má kdo rád položené ruce. Sklopit si více opěradlo by pro mě znamenalo jet s nataženýma rukama a to osobně nemám rád. Já mám třeba radši, když mám ruce volně, v loktech pokrčené a na to musím mít sedák trochu víc napřímený. A pak mám takto také lepší výhled.

29.01.2014 | 15:33:41 | kubič  | 81.91.216.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

Odpozorovat zhruba správné nastavení sklonu se dá od soutěžáků.Nikdo z nich neleží spíše naopak,až to někdy vypadá že mají opěradlo až moc kolmo.Velký sklon opěradla a natažené ruce = bolest zad a neohrabanost při rychlejší jízdě v zatáčkovitých partiích.Ale komu se dobře řídí když leží tak nic proti tomu ,já taky raději opěradlo kolměji.

29.01.2014 | 20:51:30 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

Souhlas. Součastný focus je prostě prcek.
Se běžte podívat na Focus a pak na Astru a pochopíte co to je mít v autě místo. I o třídu levnější Rapid je proti Focusu uvnitř obr.
Jako podvozek to má ok, ale tím to končí. Nebudu kupovat auto jen kvůli podvozku :-D

06.02.2018 | 14:41:22 | Pepa  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Vnútorný priestor

No vidíš, já si ho koupil hlavně kvůli tomu podvozku :-))), dáse jezdit svižněji a v krizi tě podrží...........

07.02.2018 | 09:12:02 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Ford Focus