Rok výroby:2007Typ motoru:1,8TDCIStav km při koupi:15 kmStav km nyní:30 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:24. 5. 2007
Zatím žádné poruchy. (je víceméně úplně nové). Jenom garanční prohlídka a došla voda v ostřikovačích (velká spotřeba díky ostřiku světel).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jízdní vlastnosti vozu: Perfektní, Perfektní, Perfektní. Podvozek, který umožňuje parádní jízdu za všech okolností. Nedotáčivý ale v některých situacích (tvrdý průjezd zatáčkama) i mírně přetáčivý (asi způsobeno zimními pneumatikami). JInak je celkově řízení skvělé - hydraulický posilovač = skvělá odezva volantu.
Interiér: Někde mu vytýkají jeho strohost, ale ovládání je intuitivní až na malé ovladače rádia (SONY), ovládání rádia pod volantem je skvěláá věcička. Volant čtyřramenný, polohovatelný jak výškově, tak podélně, čtyřramenný - dobře se drží. Sedadlo s výškovým nastavením a bederní operkou vypadá sice na první pohled nic-moc, ale skvěle se vněm sedí. Zadní sedadla taky super jenom málo místa nad hlavou. Řadící páka má skvělý tvar a řazení jde taky dobře.
Motor: 1,8TDCI (červené CI) výkon 115 koní, je to sice nafta, takže o nějaké rychlé jizdě nemůže být řeč, ale zátah je perfektní a na okreskách si s tímto motorem taky užívám, hlavně perfektního podvozku a řízení.
Shrnutí: Skvělé auto na každodenní použití a na takové menší vyřádění taky stačí :o) :o)
Ford rocnik 2007 vybava Ghia + cuvacie senzory , najazdene 140 000 km pravidelny servis , kupeny od leasingovky v SR pri 134 000 km. Super auto, mam este Nissan Almeru 1,5 benzin 2003 rocnik - Ford - diesel - je proti tomu " sepot kvetin" Pohodlne auto, od sedenia vas neboli chrbat ako v octavii II combi ambiente po 4 hodinach jazdy, tiche = minimalny aerodynamicky sum a odhlucneny podvozok, zamatove potahy na sedacke, pri 140 km/h sa kludne v kabine mozete rozpravat bez potreby zvysenia hlasu. Podla mechanika tento motor - 1,8 tdci ma planovanu vymenu rozvodov na 190 000 km- nie je z PSA. Na to ze auto z vonku tvarovo je nic moc - je super v tejto triede - este za cenu 8.300 eur(novy stal 21 000 eur)
Koukám, že tvoje spotřeba je 6,7. Už jsem si myslel, že jenom mě to tak žere. Připadá mi to hodně na nafťáka. Když se snažím ject co nejúsporněji, vleze mi to něco málo pod šest litrů. Minimálně jsem měl 5,7 l. Před Focusem jsem měl octávku, taky naftovou 1.9. Byla o něco slabší, ale motor byl mnohem víc pružnější. Normálně žrala pod 5 litrů a při spořivé jízdě na vzdálenost cca 300 se mi povedlo srazit spotřebu na 3 litry!!! Takže říkám, na to co ta 1.8 tcdi předvádí je to hrozný žrout !!!
Možno práve pre to, že to vymyslel VW to budúcnosť nemá. Ono, niekedy je lepšie použiť niečo všeobecne rozšírené, ako pchať peniaze do niečoho, čo nemá budúcnosť. Čo sa týka francúzskych áut, mám už druhé a som maximálne spokojný. Komfort, kľud, pohoda - tak si ja predstavujem vozenie. Možno keď som mal 20, tak som sa na to pozeral inak. Nemám rád autá, ktoré pripomínajú poľnohospodárske stroje a dizajnéri pri konštruovaní trpeli akútnym nedostatkom fantázie. Takže vďaka bohu za Francúzov.
Petříu VW narozdíl od jiných výrobců, kteří nic nevyvíjeli a skočili po vymyšleném CR tuším Alfou Romeo někdy v devadesátých letech. PD je evolučně velmi mladá technologie, nicméně má své nedostatky, jako klad nemá náchylnost závad vysokotlakého potrubí z důvodu jeho absence, jako zápor poněkud méně kultivovaný chod a prudký nástup v nižších otáčkách.nevím proč by se VW měl stydět za PD? Prostě se tento systém neukázal jako perspektivní a další vývoj by stál spoustu financí, tak přešel na CR, který používají všichni výrobci. Mě se na VW líbí, že dokázal jít vlastní cestou vývoje. hlavně nekupuj francouzké krámy- jsou levné a jsou to sráče.
pani TDicka su vysoko spolahlive motory co sa vymysloch inych automobileik povedat neda... mozno su trosku hlucnejsie ale kaslat na ked su spolahlive ..radsej si kupim TDi a viem ze ked s nim budem jazdit ako mam tak vydrzi bez problemov 500 000km ako nejaky experiment ..a vsetci ktori tvrdite opak asi len zavidite a mate doma nejake bicykle za par supov od fordu peugeotu a inych somarin...adios nech to jazdi..
Nie, neodpaľoval som s ním loptičky na golfovom ihrisku. Je to proste realita. O motoroch so systémom vstrekovania PD sa dnes dá hovoriť ako o anachronizme. Pravdepodobne si v koncerne zvolili iný výraz pre to, čo som ja nazval hanbou, pravdou však je, že systém vstrekovania vymeniť museli. Z jednoduchého dôvodu. Nemohli držať s ostatnými výrobcami krok v kultúre chodu, priebehom nárastu krútiaceho momentu, rozsahom využiteľných otáčok a emisiami. A čo sa týka Mitsubishi, mám dojem, že nakupujú diesle tak trochu bezhlavo. Napr. 2.0 od VW, 2.2 od PSA......
"Za ten motor sa hanbí aj VW, nakoľko prechádza na common rail" To ti povedal Martin Winterkorn pri pive, alebo pocas partie golfu? VW presiel na CR aj kvoli tomu, ze ak by chcel dalej vyvijat system PD, stalo by to omnoho viac penazi, nez ich stala sucasna varianta s CR. Ja si nemyslim, ze by PDTDI boli zle motory, len sa dostali do slepej ulicky vyvoja -> ved napriklad novy Lancer pouziva motor 2,0TDI 140k. Inak k recenzii -> uplne suhlasim s autorom, sam mam sice stareho Focusa s TDdi, ale jazdievam na novom Trende 1,8TDCi 85kW a vzdy z neho nerad vystupujem a zasnem, ako je mozne spravit auto s prednym nahonom, ktore sa obcas tvari ako keby to bola zadokolka.
Moja volba bola jasna. Ford focus to jednoducho vyhral. Konkurovala mu len kia ceed sw ale nakoniec sa mi zdalo rozumnejsie kupit ford. Jednoducho mi viac vyhovoval. A este sa vratim k teme o klasicko TDi. Niekto tam pisal ze sa za neho hanbi aj VW. To by som tak netvrdil ze je to zly motor. Common rail je super vec kym neodidu vstreky kde jeden vstrek stoji okolo 20 000SK kdezto u klasickeho TDi stoji vstrek okolo 6000Sk. A to nehovorim o narocnosti na kvalitu nafty, Podla mna viac vydrzi klasicky TDi ako TDCi, HDi, CRDi a co ja viem co este. Niesom odporca common rail len posem realne argumenty. Napokon sam som si objednal focusa s TDCi. Dufam ze budem mat stastie na naftu nebudem musiet investovat do novych vstrekov. Tot moj nazor
Podle mé čerstvé zkušenosti je hlučnost způsobená nejen motorem, ta u 1,6 benzinu je celkem OK, ale pro mě až nečekanou hlučností podvozku, rozuměj hluku od kol apod. a to i když to porovnám se starším focuse, docela mě to překvapilo. Pocitově mě ani interiérem moc nepřekvapil, přemýšlel jsem o výměně mondea 2002 za nového Focuse, ale rozhodně mě přesvědčil že by to nebyl krok dopředu
Souhlasím s hlučností Fordu, když není zahřátý je hlučný opravdu jako koncerny WV, ale osobně mám pocit, že hluk uvnitř vozu je menší jak od 1,6 benínu, který sem taky testoval
Ver alebo never, ale bol to Focus 1.8 TDCi vo verzii combi. Sám dealer vo Forde mi povedal, že tento diesel je z dielne Fordu, takže je hlučnejší a on by si kúpil Focus s motorom HDi od PSA, lebo sú to jednoducho najlepšie diesle na svete. Bohužiaľ v akcii boli HDi s nižším výkonom, než o aký som mal záujem. A neboj, kúpil som si auto s HDi-čkom. Do Tdi so systémom pumpa-dýza by som nešiel. Za ten motor sa hanbí aj VW, nakoľko prechádza na common rail.
re: Petrik Tak nevím v jakém autě jsi jezdit, ale Focus to asi nebyl , Tdci od Forda a Hdi od Peugeotu jsou jedny z nejtišších dieselu. Předpokládám že jsi si koupil to "krásně" odhlučněné Tdi koncernu WV :-) To jest můj názor. Nic ve zlém a přeji tobě i KASHA hodně kilometrů bez nehody!!!
Keď som si začiatkom roka vyberal svoje nové auto, tak jedna z možností bol aj Focus s týmto motorom. Po skúšobnej jazde som túto možnosť zavrhol. Sedadlá majú úzke sedáky, pravému kolenu zavadzala stredová konzola a hluk v kabíne od motora bol nad akceptovateľnú hranicu. Lepšie odhlučnenie by tomuto autu veľmi prospelo. Pri vyšších otáčkach sme už takmer po sebe kričali. Inak riadenie a ovládateľnosť nemali chybu. Nakoniec som si vybral auto, v ktorom podobne výkonný diesel nepočuť.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
Focus combi Ghia 1.8 tdci
Ford rocnik 2007 vybava Ghia + cuvacie senzory , najazdene 140 000 km pravidelny servis , kupeny od leasingovky v SR pri 134 000 km. Super auto, mam este Nissan Almeru 1,5 benzin 2003 rocnik - Ford - diesel - je proti tomu " sepot kvetin" Pohodlne auto, od sedenia vas neboli chrbat ako v octavii II combi ambiente po 4 hodinach jazdy, tiche = minimalny aerodynamicky sum a odhlucneny podvozok, zamatove potahy na sedacke, pri 140 km/h sa kludne v kabine mozete rozpravat bez potreby zvysenia hlasu. Podla mechanika tento motor - 1,8 tdci ma planovanu vymenu rozvodov na 190 000 km- nie je z PSA. Na to ze auto z vonku tvarovo je nic moc - je super v tejto triede - este za cenu 8.300 eur(novy stal 21 000 eur)
25.10.2010 | 21:19:47 | pejsi Reagovat
spotřeba
Koukám, že tvoje spotřeba je 6,7. Už jsem si myslel, že jenom mě to tak žere. Připadá mi to hodně na nafťáka. Když se snažím ject co nejúsporněji, vleze mi to něco málo pod šest litrů. Minimálně jsem měl 5,7 l. Před Focusem jsem měl octávku, taky naftovou 1.9. Byla o něco slabší, ale motor byl mnohem víc pružnější. Normálně žrala pod 5 litrů a při spořivé jízdě na vzdálenost cca 300 se mi povedlo srazit spotřebu na 3 litry!!! Takže říkám, na to co ta 1.8 tcdi předvádí je to hrozný žrout !!!
20.02.2009 | 14:23:39 | Kabi Reagovat
koukni radši na tohle
xxx.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv
21.09.2008 | 19:54:14 | Dan Reagovat
No neviem, či ju mám a teda budem mať vždy. Je to len môj názor a niekto má určite iný.
21.09.2008 | 15:32:16 | Petrík Reagovat
Petrík má pravdu a vždycky mít bude.Vývojáři měli kolem roku 2000 vědět,že ceny všeho půjdou mnohonásobně nahóru a na vývoj už tolik peněz nebude.
21.09.2008 | 12:57:53 | Reagovat
to Simon
Možno práve pre to, že to vymyslel VW to budúcnosť nemá. Ono, niekedy je lepšie použiť niečo všeobecne rozšírené, ako pchať peniaze do niečoho, čo nemá budúcnosť.
Čo sa týka francúzskych áut, mám už druhé a som maximálne spokojný. Komfort, kľud, pohoda - tak si ja predstavujem vozenie. Možno keď som mal 20, tak som sa na to pozeral inak. Nemám rád autá, ktoré pripomínajú poľnohospodárske stroje a dizajnéri pri konštruovaní trpeli akútnym nedostatkom fantázie. Takže vďaka bohu za Francúzov.
21.09.2008 | 00:42:00 | Petrík Reagovat
Petřík
Petříu VW narozdíl od jiných výrobců, kteří nic nevyvíjeli a skočili po vymyšleném CR tuším Alfou Romeo někdy v devadesátých letech. PD je evolučně velmi mladá technologie, nicméně má své nedostatky, jako klad nemá náchylnost závad vysokotlakého potrubí z důvodu jeho absence, jako zápor poněkud méně kultivovaný chod a prudký nástup v nižších otáčkách.nevím proč by se VW měl stydět za PD? Prostě se tento systém neukázal jako perspektivní a další vývoj by stál spoustu financí, tak přešel na CR, který používají všichni výrobci. Mě se na VW líbí, že dokázal jít vlastní cestou vývoje. hlavně nekupuj francouzké krámy- jsou levné a jsou to sráče.
21.09.2008 | 00:06:00 | Simon Reagovat
pani TDicka su vysoko spolahlive motory co sa vymysloch inych automobileik povedat neda... mozno su trosku hlucnejsie ale kaslat na ked su spolahlive ..radsej si kupim TDi a viem ze ked s nim budem jazdit ako mam tak vydrzi bez problemov 500 000km ako nejaky experiment ..a vsetci ktori tvrdite opak asi len zavidite a mate doma nejake bicykle za par supov od fordu peugeotu a inych somarin...adios nech to jazdi..
20.09.2008 | 21:53:03 | Reagovat
to Anonym
Nie, neodpaľoval som s ním loptičky na golfovom ihrisku. Je to proste realita. O motoroch so systémom vstrekovania PD sa dnes dá hovoriť ako o anachronizme. Pravdepodobne si v koncerne zvolili iný výraz pre to, čo som ja nazval hanbou, pravdou však je, že systém vstrekovania vymeniť museli. Z jednoduchého dôvodu. Nemohli držať s ostatnými výrobcami krok v kultúre chodu, priebehom nárastu krútiaceho momentu, rozsahom využiteľných otáčok a emisiami.
A čo sa týka Mitsubishi, mám dojem, že nakupujú diesle tak trochu bezhlavo. Napr. 2.0 od VW, 2.2 od PSA......
20.09.2008 | 20:19:05 | Petrík Reagovat
re: Petrik
"Za ten motor sa hanbí aj VW, nakoľko prechádza na common rail" To ti povedal Martin Winterkorn pri pive, alebo pocas partie golfu? VW presiel na CR aj kvoli tomu, ze ak by chcel dalej vyvijat system PD, stalo by to omnoho viac penazi, nez ich stala sucasna varianta s CR. Ja si nemyslim, ze by PDTDI boli zle motory, len sa dostali do slepej ulicky vyvoja -> ved napriklad novy Lancer pouziva motor 2,0TDI 140k. Inak k recenzii -> uplne suhlasim s autorom, sam mam sice stareho Focusa s TDdi, ale jazdievam na novom Trende 1,8TDCi 85kW a vzdy z neho nerad vystupujem a zasnem, ako je mozne spravit auto s prednym nahonom, ktore sa obcas tvari ako keby to bola zadokolka.
20.09.2008 | 16:14:40 | Reagovat
Moja volba bola jasna. Ford focus to jednoducho vyhral. Konkurovala mu len kia ceed sw ale nakoniec sa mi zdalo rozumnejsie kupit ford. Jednoducho mi viac vyhovoval. A este sa vratim k teme o klasicko TDi. Niekto tam pisal ze sa za neho hanbi aj VW. To by som tak netvrdil ze je to zly motor. Common rail je super vec kym neodidu vstreky kde jeden vstrek stoji okolo 20 000SK kdezto u klasickeho TDi stoji vstrek okolo 6000Sk. A to nehovorim o narocnosti na kvalitu nafty, Podla mna viac vydrzi klasicky TDi ako TDCi, HDi, CRDi a co ja viem co este. Niesom odporca common rail len posem realne argumenty. Napokon sam som si objednal focusa s TDCi. Dufam ze budem mat stastie na naftu nebudem musiet investovat do novych vstrekov. Tot moj nazor
09.03.2008 | 11:26:24 | Peter Reagovat
joda
Podle mé čerstvé zkušenosti je hlučnost způsobená nejen motorem, ta u 1,6 benzinu je celkem OK, ale pro mě až nečekanou hlučností podvozku, rozuměj hluku od kol apod. a to i když to porovnám se starším focuse, docela mě to překvapilo. Pocitově mě ani interiérem moc nepřekvapil, přemýšlel jsem o výměně mondea 2002 za nového Focuse, ale rozhodně mě přesvědčil že by to nebyl krok dopředu
14.07.2007 | 16:02:24 | Reagovat
Hluk
Suhlas s hlukom - 1,6 TDCI teda huci fakt dost. Asi som ale namlsany z vyssej triedy ...
05.06.2007 | 14:23:34 | Mickey Reagovat
Souhlas
Souhlasím s hlučností Fordu, když není zahřátý je hlučný opravdu jako koncerny WV, ale osobně mám pocit, že hluk uvnitř vozu je menší jak od 1,6 benínu, který sem taky testoval
03.06.2007 | 22:22:15 | KASHA Reagovat
re:Maty
Ver alebo never, ale bol to Focus 1.8 TDCi vo verzii combi. Sám dealer vo Forde mi povedal, že tento diesel je z dielne Fordu, takže je hlučnejší a on by si kúpil Focus s motorom HDi od PSA, lebo sú to jednoducho najlepšie diesle na svete. Bohužiaľ v akcii boli HDi s nižším výkonom, než o aký som mal záujem. A neboj, kúpil som si auto s HDi-čkom. Do Tdi so systémom pumpa-dýza by som nešiel. Za ten motor sa hanbí aj VW, nakoľko prechádza na common rail.
25.05.2007 | 22:06:29 | Petrík Reagovat
re: Petrik
Tak nevím v jakém autě jsi jezdit, ale Focus to asi nebyl , Tdci od Forda a Hdi od Peugeotu jsou jedny z nejtišších dieselu. Předpokládám že jsi si koupil to "krásně" odhlučněné Tdi koncernu WV :-)
To jest můj názor. Nic ve zlém a přeji tobě i KASHA hodně kilometrů bez nehody!!!
25.05.2007 | 20:58:48 | Maty Reagovat
Keď som si začiatkom roka vyberal svoje nové auto, tak jedna z možností bol aj Focus s týmto motorom. Po skúšobnej jazde som túto možnosť zavrhol. Sedadlá majú úzke sedáky, pravému kolenu zavadzala stredová konzola a hluk v kabíne od motora bol nad akceptovateľnú hranicu. Lepšie odhlučnenie by tomuto autu veľmi prospelo. Pri vyšších otáčkach sme už takmer po sebe kričali. Inak riadenie a ovládateľnosť nemali chybu. Nakoniec som si vybral auto, v ktorom podobne výkonný diesel nepočuť.
24.05.2007 | 20:18:42 | Petrík Reagovat