Recenze Ford Focus kombi
“Spokojnosť”

Autor recenze: anafranil (28 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1.8 TDCI/85kW Stav km při koupi:140 000 km Stav km nyní:175 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 15 měsíců Průměrná spotřeba: 6- 7 l/100 km Vloženo: 13. 5. 2011

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 100 125 130 Citroën Xsara Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto bolo zakúpené vo februári 2010, za 120.000 CZK, ako dovoz z Talianska. Asi po dvoch mesiacoch od kúpy pri akcelerácii Focus stratil výkon a rozblikala sa kontrolka žhavenia. Jazdil som s ním po servisoch, jedni tvrdili, že je vadný EGR ventil, v značkovom servise mi robili diagnostiku a vyhlásili, že sú vadné všetky vstrekovače. Jazdil som s ním takto ešte rok-plyn maximálne do polovice, predbiehanie nebezpečné,asi 2x som sa s tým skoro vysekal, keď mi to vyplo pri predbiehaní...Medzi tým mi začal rachtať dvojhmotový zotrvačník. Cena vo Forde 2.000 E!!! Zohnal som celý spojkový komplet Valeo. Aj s prácou ma to vyšlo cca na 900 E... Nedávno som sa teda rozhodol vymeniť tie vstreky, dal som si pre istotu urobiť ešte jednu diagnostiku v Delphi, a bolo to čerpadlo. Repasované stojí 11.000 CZK. Spolu s tým som menil aj klinové remene a stabilizačné tyčky. Po chvíli kompletne odišli brzdy- výmena za nové (kotúče plus doštičky SAMKO- komplet za 2.600 CZK -v servise mi chceli vnútiť jeden kotúč za 1.600 CZK...),plus rozhýbanie seknutého zadného valčeka. Práca na brzdách stála 1.350 CZK. Krátko na to mi praskly obidve predné pružiny,dozvedel som sa,že to bola vadná séria a že sa to deje skôr či neskôr na všetkých focusoch tohto roku výroby. Nové pružiny-polsko stáli 1.800 CZK, výmena 500 CZK. Takže resumé: Za rok a štvrť, čo auto vlastním som s ním najazdil 35.000 km a menil som spojku, čerpadlo, brzdy a predpokladám, že čoskoro mi odídu aj vstrekovače- výmena za repas. asi 13.500 v delphi. Remene, tyčky, žhaviče a iné sprostosti chápem ako súčasť bežnej údržby,musí sa to meniť na každom vozidle priebežne. Na opravách som minul zhruba 40.000 CZK. Dúfam, že okrem vstrekov, ktoré sú už asi pred smrťou (pri miernejšej akcelerácii cítim šklbanie, prudká akcelerácia ok), už do tohto auta nebudem musieť podstatnejšie investovať aspoň ďalších 100.000 km, inak si asi hodím mašlu...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Čo sa týka jazdy, som s ním nadmieru spokojný. Motor je tichý, výborne akceleruje, spotreba 6, pri ostrejšej jazde 7 litrov/100 km. O tom,ako sedí v zatáčkach sa už popísalo dosť, jazdu cez šturec, makov a pod. si vždy krásne užívam, dostať auto do šmyku je takmer nemožné.
Ohľadne komfortu- vadí mi, že mám ťažkosti nájsť si za volantom pohodlnú polohu- pedále sú blízko,volant ďaleko a koleno mi tlačí o stredový panel, ktorý zaberá veľa priestoru. Chcelo by to volant nastaviteľný v oboch smeroch.
Batožinový priestor je nadštandardne priestorný v porovnaní s ostatnými kombíkmi tejto triedy. Po sklopení zadných sedačiek v ňom v pohode odveziem pinčla, či simsona, prípadne sa tam pri výletoch môžu pohodlne vyspať dvaja ľudia...
Focus výborne spĺňa všetko, čo potrebujem od auta vzhľadom k účelom, ku ktorým ho používam.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

Anonym

Nemusí být stočené nic .Je to auto podělat se může kdykoliv cokoliv.

18.05.2011 | 14:48:59 | luke20 Reagovat

Stočené km

To musí být stočené km, dvouhmoťák rachtá až po 200tkm nejméně. Ostatní jako ty vstřiky na Ford Common railu to se sere stejně často jako lepší svíčky u benzínu. :D Akurát, že ty svíčky stojí pár šušňů. Diesel má žhavičky 3x dražší a vstřiky snad 20x. :D
Záleží pak na tom za kolik se to opravuje.:D
Takže pokud má někdo naftu za levno proč nekoupit diesla, ale né common rail. Tomu stačí dokonce když náhodou dojde nafta a do vstřiku se dostane vzduch, to se to pak krásně načne. Takhle se dá odjebat vstřik i při jakémkoliv zásahu do motoru, hlavně ať ty vstřiky neznají vzduch. Jinak ojetý nafťák ano, jedině s mechanickým čerpadlem. :D
Ty nové diesly, dokud budou stát vstřiky x tisíc, tak to absolutně nemá smysl.
Zlatý benzín. :o)

16.05.2011 | 10:58:06 |  Reagovat

1. Vždy som kupoval "ojetého" nafťáka (Peuget 405 GRD, Citroen Xsara Picasso 2,0 HD, Ford Focus Combi 1,8) a nikdy som nemal dojem že som peniaze vyhodil zbytočne. Len sa nesmieš ulakomiť na tú "najlepšiu" cenu.
2. Ford Focus r.v. 2003 (dovoz Holandsko) pri kúpe 120000 km (leto 2007), teraz 165000. Okrem výmeny žhavičov, stabilizačnej tyčky, snímača otáčok, a spojky som musel iba dolievať naftu a vymieňať olej.

14.05.2011 | 22:59:45 | jokr68 Reagovat

Koupit ojetého nafťáka jsou vyhozené peníze.To je neskutečné co bylo třeba vyměnit.

14.05.2011 | 20:56:02 |  Reagovat

km

snad to malo naozaj tych 140tis pri kupe.Skus nejake fora o fordoch ak tam uz nahodou niesu zaregistrovany,oplati sa suciastky nakupovat cez clenov,neporovnatelne lacnejsie .Focus 2003 bez problemov zdiagnostikujes aj sam,nie je to az taka alchymia,kup si na fore kabel,dva razy pripojis a mas cenu naspat.

14.05.2011 | 20:37:50 | jozef Reagovat