Rok výroby:2010Typ motoru:1600Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:11 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:22. 5. 2011
Auto som kupoval nové. Jediná "porucha" bola zistená pri preberaní auta - zadné okno za vodičom nešlo stiahnuť úplne dole. Chyba bola v tesniacej gumičke. Po asi 5. týždňoch! čakania mi ju vymenili (Údajne také niečo ešte neriešili a ani nevedeli čo vlastne majú objednať. Až zistili, že tesnenie, ktoré sa používa v predných dverách sa dá použiť aj na zadné dvere).
Ale inak počas ročnej prevádzky som nemal žiadnu poruchu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Hneď na úvod treba povedať, že auto je výborné.
Motor: Čítal som pred kúpu auto, že 74 Kw je na takéto auto málo. Ja vravím, že ako pre koho. Som vodič, ktorý dodržuje max. povolené rýchlosti. Toto auto bez problémov zvláda rýchlosti do 130 Km/h (viac som ani nešiel). Jedine pri plne obsadenom aute s batožinou, treba už počítať s horšou dynamikou. Na motore mi zo začiatku vadil jeho výraznejší zvuk v interieri (v porovnaní s otcovim vw polo 1,3). Ale k takémuto auto patrí razantnejší zvuk.
Spotreba: S autom najčastejšie jazdím TT - BA po dialnici ešte s jednou osobou. Moja spotreba sa na tejto trase pohybuje od 5,6 l až po 6 l, čo je celkom prijatelná spotreba. Opäť musím nesúhlasiť s mnohými recenziami, kde uvádzajú spotrebu až o 1,5 litra viac. To by som sa veľmi rád pozrel ako jazdia. Taktiež sa mi nezdá, že by klíma výrazne zvyšovala spotrebu. Podľa mňa tak max. o 0,2 l. V meste sa spotreba pobybuje podľa plynulosti premávky do 7,5 l - hold je to väčšie auto a hlavne pri akcelerácii je spotreba dvojciferná. Za celý uplynulý rok som mal teda výslednú spotrebu 6,3 l.
Jazdné vlastnosti: Podvozok je výborný. Hlavne v zákrutách nemusím riešiť "ako na ne". Jednoducho pootočím volant a auto ide želaným smerom. Minimálne nakláňanie a veľmi dobré filtrovanie nerovností. Auto má aj ESP, ale zatiaľ som jeho služby nepotreboval. Podvozok si sám poradí. K tomu ešte pripočítam športovo tvarované sedadlá, v ktorých nelietam hore-dole a zážitok z jazdy je dokonalí.
Dojmy z jazdy: Auto patrí k najširším vo svojej triede ale s parkovaním nemám problém. Výhľad do zadu a aj cez bočné okná je dostačujúci. Pôvodne mnou zamýšľané cúvacie senzory nie sú potrebné. Chce to len trochu praxe. Výkon klimatizácie sa my zdá len priemerný, mohol by byť aj lepší.
Negatíva:
- CD nedokáže prehrať mp3 a o USB vstupe môžem len snívať (AUX tak je)
- Po vypnutí motora nemôžem zavrieť okná. Taktiež pri zatváraní musí byť tlačítko stále zatlačené. Na jeden dotyk sa len otvára.
- chýba odkladacie púzdro na okuliare a schránka vo dverách je dosť malá. Tak akurát pre automapu alebo CD (1,5 litrovú fľašu nikde neodložíte)
- osvetlenie interieru zabezpečuje len malá lampička v predu. Na takéto auto je už potrebné aj svetlo v zadu.
ked moja zena jazdi do prace cca okolo 4 km tak spotreba 8.6 ked snim pojdem dialkovo aj dialnica 20Km napr 150 km kludne. dam to 6.6 teraz ta ista trasa palby 7.1 ale tocim aj 5500 pri rozbiehani .dialnica chorvatsko v kuse 140 tempomat 7.8.to su moje realne spotreby dlhodobo za cely cas co mam auto 8.3 na spotrebach .cz.ale ked vnom sedim ja tak mudam trochu zabrat pri zene leniveje
Ford má dojezdy a expres. el. oken jen pokud jsou všechny 4 okna v el. Také dovírání oken zamknutím centrálem jen všechny 4. PS:Zkuste si někdy přečís manuál k autu které vlastníte a nebudete řešit blbiny
Tak buď je porucha na autě, nebo hovoříte o hustém, pomalém městském provozu. O městském provozu se nedá hovořit obecně. Každý má tu cestu městem do práce jinou. Někdo projede kus města na pětku rychlostí 80km/h, někdo musí na 5 kilometrech zdolat 15 semaforů a neustále se plíží v koloně na dvojku. To je ten hlavní důsledek. A pak musí člověk umět řadit rychlostní stupně a zacházet s plynem. Pošlete dva lidi stejnou trasou a každý bude mít jinou spotřebu. My jezdíme s focusem benzín 1,6 74kw dlouhé trasy na výlety či dovolenou plně naložení se spotřebou 6,0 litrů (A když jsem chtěl, tak jsem předjížděl - žádné šnečí tempo). Ve městě cesta do práce (30% cesty je možné jet 80km/h, po cestě je 5 křižovatek se semafory a 4 bez semaforů. - Těžko říct, kolik máme přímo tím cestováním ve městě. Ono vždy na tu jednu nádrž stihneme udělat i nějaký ten výlet. každopádně spotřeba zatím nikdy nepřekonala 7,3 litrů/100km (ani v zimě). Umím si představit, že kdybych pracoval někde v centru a měl bych tam každý den trávit minuty v kolonách jízdou na dvojku či na trojku, tak je ta spotřeba samozřejmě někde jinde. Věřím, že někdo má spotřebu 6,5 cestou do práce do města, věřím, že někdo může mít se stejným autem 9 litrů a nemusí to být proto, že neumí jezdit. To musí vědět každý sám, zda má ve svém stylu jízdy rezervy, nebo to prostě vzhledem k úseku cesty lépe nejde. Možná je pak na zváženou, zda kupovat relativně velké auto se silným motorem, když jezdím celý rok městem kousek do práce. Ale těžko radit, když někdo potřebuje auto pro rodinu, aby ji odvezl na dovolenou, tak si nebude kupovat něco, kam se vejde jen taška s nákupem.
Máme doma F1 hatchback i combi. Obě 1,6 benzín. Při cestě na dovolenou z Ostravy na Šumavu jen okresky, mimo dálnici, plně naložení s kombíkem spotřeba 6,3. S hatchbackem na jižní moravu 3 osoby a plný kufr se spotřebou 6,0L. Po Ostravě jezdím já s kombíkem do práce tam i zpět 8+8km se spotřebou 7 léto -8,5 zima. Manželka s hatchbackem 12+12km 6,9 léto - 7,7 zima. Ono hodně záleží, jestli někdo jede městem převážně na dvojku a trojku a courá se v kolonách, nebo máte cestu po rychlejších úsecích, kdy jedete většinou na čtyřku nebo pětku. Porovnávat auta a spotřebu je rozumnější na dlouhých cestách.
Můj rekord, kdy jsem jel prázdný a opravdu jen na spotřebu, je 5,3 litrů. Každopádně jsem defenzivní řidič. Nejedu za někým v řadě na trojku, abych pak byl první, kdo vystřelí kupředu a začne předbíhat. Tyhle situace řeším větším odstupem a jen si tak piánko temperuji na pětku. No ale i když se nesnažím trhnout zrovna rekord ve spotřebě a jedu si tak nějak normálně jak chci, a když občas někoho pomalého předběhnu (slabé auto v kopci, kamion) i tak jsem se vždy, vždy a vždy vešel do 7 až 7,2 litrů - i s plnou posádkou. Focusy 1,6 74kw mají spotřebu perfektní. Na dlouhých cestách tomu navíc velice pomáhá dlouhá pětka. Někdo to nemá rád, já si dlouhé převody nemohu vynachválit.
Jo. taky se mi povedlo jet z Brna do Ovy s benzínem se spotřebou 5,7, ale to bylo jen tak z hecu a je to dřina. :-) Člověk nemyslí na nic jiného a v hlavně musíte mít omezovač na 85km/h a 3000 otáček. :-) Ale jinak běžně a bez přemáhání se dá jet za 6,3 - 6,7.
pro mne osobně má Ford Focus jeden velký nedostatek, je to téměř nečitelný display palubního počítače při ostřejším slunci. Kromě při slunci nečitelného displaye už žádná výrazná negativa nevidím, naopak s autem jsem maximálně spokojen. Právě jsme se vrátili z dovolené na Slovensku a průměrná spotřeba na 530km dlouhé trase (Ostrava-Donovaly, popojíždky, Donovaly -Ostrava) byla dle palubního PC 5,7l/100km !, mluvím o 1,6 74kw benzínovém motoru. Je pravda, že po cestě nebyla skoro žádná dálnice, ale i tak mne ta spotřeba mile překvapila. (ještě ji ověřím dotankováním do plna :)
Vela zavisi od roku vyroby a vybavy. O Focusoch sa vravi ze kazdy je podla vybavy original. Dokonca aj v tej istej vybave je vela rozdielov. Ja mam Ghia r.v. 2007 a podrzanim dialkoveho viem vsetky okna zavriet aj otvorit. Podobne mam na vsetky okna 4polohove ovladace (Auto) teda dotlacenim, alebo vytiahnutim sa zavru naplno resp. otvoria. Co sa vnutornych svetiel tyka mam ich vpredu, v strede a kedze mam kombik tak aj v zadu v kufri.
Těch moderních aut moc neznáš.V rodině máme 1,5 roků a 8 měsíců staré auta nižší střední třídy v lepších výbavách a dodatečné zavření oken po vytažení klíčku nejde ani u jednoho,a nastavit to nejde.Samozřejmě to není žádná vada,okna zavírám před zhasnutím motoru a problém s tím nemám.
Jeden tip. Skus pri zatvoreni auta dialkovym dlhsie podrzat zatvaranie, ci sa nezacnu zatvarat okna. Ked nie, stale mas este moznost pozriet manual, ci na to nejaky grif nieje, alebo ci sa to neda nastavit v palubnom pocitaci - nepoznam moderne auto, ktore by nevedelo dodatocne zatvorit okna..
Na vyššiu rýchlosť radím pri 2500 ot., takže si nemyslím, že by som ho "dusil". Čo sa týka spotreby uvádzam údaj len z PC, možno to raz vyskúšam podľa metódy plná nádrž - prázdna nádrž. Potom dám vedieť. Ale zatiaľ rád verím PC :-)
Ta průměrná spotřeba bude opravdu blbost.Zase jeden co hledí na PC a neumí to spočítat při tankování.Jinak Focusům fandím,mám Focuse 1-ten je lehčí ,motor stejný,těžší převody-takže můžu srovnávat.Chlape,trochu ho protáhni,vždyť těch tvých dosud max. 130 jezdí většina šestnástistovek na trojku a nemusí mít ani pedál na podlaze.Samozřejmě tě nenabádám k svižné jízdě která ti je zřejmě proti srsti ale nebát se vytočit motor menšího výkonu může znamenat taky kus aktívní bezpečnosti pří např.předjíždění.
Ahoj tu spotřebu ti nevěřím,tolik žere 1,6 tdci a ne benzín.Znám jednoho šetřílka a ten s 1,6 duratec jezdí za 6,7 l,ale míň v normálním provozu nejde dosáhnout,pokud to nijak extrémě nepodtáčíš,což asi bude tvůj případ.
Když máme my spotřebu 6,7, tak už si říkáme, že to bylo tentonkrát nějak víc. Bežně jezdíme za 6,4-6,5. V zimě se dostaneme na 7,5 (jak byly letos ty dlouhé mrazy) (máme kombík 1,6 74kw). na dlouhých cestách máme 5,8-6,1. Jestli má někdo takovou spotřebu s 1,6 TDCi, tak si asi zapomíná vypnout klimu, nebo co. Známý má 1,6 TDCi 66kw a jezdí pravidelně za 4,5 litrů. 5,2 měl spotřebu, když jeli plné auto na dovolenou 130-140km/h po dálnici se zapnutou klimou.
Jeli jsme dva focusy do chorvatska. Já s benzínem 1,6 74kw, kámoš s 1,6TDCI 80kw. Já měl spotřebu přesně 6 litrů a kámoš s naftou 4,6 a to jel za mnou, což je horší, protože to, jak na dlouhé cestě stále dorovnáváte rychlost toho před vámi, má vždy negat. vliv na spotřebu. Podotýkám, že v každém autě bylo 5 lidí a zavazadla. Ono taky záleží na tom, kde čerpáš PHM. Jestli někteří sosají nějaké sra.. na pofiderních čerpačkách, tak se nemohou divit, že mají spotřebu jak s tankem. Ono je to rozdíl, u koho berete naftu či natural. Mám to x krát odzkoušené. Jsou dvě značky, se kterými jsem vždy měl perfektní spotřebu a posledních 5 let snad ani nikde jinde nečerpám. Asi by to byla nedovolená reklama, takže vám tady nenapíšu, které to jsou. Zkuste na to přijít. Jestli máte při jízdě čertíka v těle a točíte každou chvíli přes 5000 ot./min, tak na to asi nepříjdete, ale jestli jezdíte slušně podle pravidel a umíte řadit, můžete mít na úplně stejném úseku rozdíl i 2 litry. Když si pak spočítáte, kolik jste ušetřil na levném stojanu a kolik vás doopravdy stálo ujetí 500km, už nikdy si nekoupíte levný benál.
že tankovat na "levných" pumpách se nevyplatí. Před mnoha lety jsem také z "lakoty" nakoupil benál a pár haléřů levněji a stálo mne to třikrát vyčištění palivové soustavy, nakonec jsem musel propláchnout i nádrž, dvakrát jsem kvůli tomu zůstal viset na silnici daleko od domova a ty nervy.... Dnes už se jen směji těm, kteří neváhají jet za levným benzínem i do vedlejší obce, jen aby na 60-ti litrech ušetřili 30 kaček. Úsměvné. Tankuji, stejně jako autor, jen na dvou, třech značkách po celé Evropě(reklamu dělat nebudu)a od té doby neznám problém s palivovou soustavou a i spotřeba je velmi přijatelná,tedy pokud nevyháním pavouky z výfuku. :-D
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
spotreba
ked moja zena jazdi do prace cca okolo 4 km tak spotreba 8.6 ked snim pojdem dialkovo aj dialnica 20Km napr 150 km kludne. dam to 6.6 teraz ta ista trasa palby 7.1 ale tocim aj 5500 pri rozbiehani .dialnica chorvatsko v kuse 140 tempomat 7.8.to su moje realne spotreby dlhodobo za cely cas co mam auto 8.3 na spotrebach .cz.ale ked vnom sedim ja tak mudam trochu zabrat pri zene leniveje
15.01.2012 | 11:28:44 | stanik | 141.136.49.* Reagovat
el. okna
Ford má dojezdy a expres. el. oken jen pokud jsou všechny 4 okna v el. Také dovírání oken zamknutím centrálem jen všechny 4.
PS:Zkuste si někdy přečís manuál k autu které vlastníte a nebudete řešit blbiny
11.01.2012 | 16:28:59 | T | 109.202.68.* Reagovat
?
Nechápu jak to udělá by jezdil za 7.5 po městě .Známí má starší typ 1.6 16v a jezdí v rozmezí 9-10L.A to jede v celku klidně.
12.07.2011 | 14:51:02 | luke20 Reagovat
RE: ?
Tak buď je porucha na autě, nebo hovoříte o hustém, pomalém městském provozu. O městském provozu se nedá hovořit obecně. Každý má tu cestu městem do práce jinou. Někdo projede kus města na pětku rychlostí 80km/h, někdo musí na 5 kilometrech zdolat 15 semaforů a neustále se plíží v koloně na dvojku. To je ten hlavní důsledek. A pak musí člověk umět řadit rychlostní stupně a zacházet s plynem. Pošlete dva lidi stejnou trasou a každý bude mít jinou spotřebu.
My jezdíme s focusem benzín 1,6 74kw dlouhé trasy na výlety či dovolenou plně naložení se spotřebou 6,0 litrů (A když jsem chtěl, tak jsem předjížděl - žádné šnečí tempo). Ve městě cesta do práce (30% cesty je možné jet 80km/h, po cestě je 5 křižovatek se semafory a 4 bez semaforů. - Těžko říct, kolik máme přímo tím cestováním ve městě. Ono vždy na tu jednu nádrž stihneme udělat i nějaký ten výlet. každopádně spotřeba zatím nikdy nepřekonala 7,3 litrů/100km (ani v zimě). Umím si představit, že kdybych pracoval někde v centru a měl bych tam každý den trávit minuty v kolonách jízdou na dvojku či na trojku, tak je ta spotřeba samozřejmě někde jinde. Věřím, že někdo má spotřebu 6,5 cestou do práce do města, věřím, že někdo může mít se stejným autem 9 litrů a nemusí to být proto, že neumí jezdit.
To musí vědět každý sám, zda má ve svém stylu jízdy rezervy, nebo to prostě vzhledem k úseku cesty lépe nejde.
Možná je pak na zváženou, zda kupovat relativně velké auto se silným motorem, když jezdím celý rok městem kousek do práce. Ale těžko radit, když někdo potřebuje auto pro rodinu, aby ji odvezl na dovolenou, tak si nebude kupovat něco, kam se vejde jen taška s nákupem.
10.09.2012 | 08:29:27 | Kubla | 81.91.216.* Reagovat
RE: ?
Máme doma F1 hatchback i combi. Obě 1,6 benzín. Při cestě na dovolenou z Ostravy na Šumavu jen okresky, mimo dálnici, plně naložení s kombíkem spotřeba 6,3. S hatchbackem na jižní moravu 3 osoby a plný kufr se spotřebou 6,0L. Po Ostravě jezdím já s kombíkem do práce tam i zpět 8+8km se spotřebou 7 léto -8,5 zima. Manželka s hatchbackem 12+12km 6,9 léto - 7,7 zima.
Ono hodně záleží, jestli někdo jede městem převážně na dvojku a trojku a courá se v kolonách, nebo máte cestu po rychlejších úsecích, kdy jedete většinou na čtyřku nebo pětku. Porovnávat auta a spotřebu je rozumnější na dlouhých cestách.
21.04.2015 | 20:37:33 | | 89.24.189.* Reagovat
S focusem 1,6 74 se dá jezdit mezi 5,5 - 6 l/100 km, ale to je hodně defenzivní styl. Taky jsem to zkoušel, ale je to dost přemáhání.
12.07.2011 | 14:22:35 | Paul Reagovat
RE:
Můj rekord, kdy jsem jel prázdný a opravdu jen na spotřebu, je 5,3 litrů. Každopádně jsem defenzivní řidič. Nejedu za někým v řadě na trojku, abych pak byl první, kdo vystřelí kupředu a začne předbíhat. Tyhle situace řeším větším odstupem a jen si tak piánko temperuji na pětku. No ale i když se nesnažím trhnout zrovna rekord ve spotřebě a jedu si tak nějak normálně jak chci, a když občas někoho pomalého předběhnu (slabé auto v kopci, kamion) i tak jsem se vždy, vždy a vždy vešel do 7 až 7,2 litrů - i s plnou posádkou.
Focusy 1,6 74kw mají spotřebu perfektní. Na dlouhých cestách tomu navíc velice pomáhá dlouhá pětka. Někdo to nemá rád, já si dlouhé převody nemohu vynachválit.
10.09.2012 | 08:39:53 | pája | 81.91.216.* Reagovat
RE:
Jo. taky se mi povedlo jet z Brna do Ovy s benzínem se spotřebou 5,7, ale to bylo jen tak z hecu a je to dřina. :-) Člověk nemyslí na nic jiného a v hlavně musíte mít omezovač na 85km/h a 3000 otáček. :-)
Ale jinak běžně a bez přemáhání se dá jet za 6,3 - 6,7.
21.04.2015 | 20:42:02 | | 89.24.189.* Reagovat
Jo podle tý dosažený spotřeby to vypadá na kapitána šneka.
07.07.2011 | 12:24:04 | Jiří Reagovat
RE:
Nebo na někoho, kdo nejezdí jak pra.. a myslí na svou peněženku. Proč si utahujete z někoho za to, že umí jezdit úsporně.
10.09.2012 | 08:43:07 | | 81.91.216.* Reagovat
ale,no tak
To je fakt velký nedostatek-co na ten displej furt čučíš.Dívej se radějí na cestu,snad nesleduješ stále okamžitou spotřebu?
06.07.2011 | 21:08:38 | Vilém Reagovat
k negativům
pro mne osobně má Ford Focus jeden velký nedostatek, je to téměř nečitelný display palubního počítače při ostřejším slunci. Kromě při slunci nečitelného displaye už žádná výrazná negativa nevidím, naopak s autem jsem maximálně spokojen. Právě jsme se vrátili z dovolené na Slovensku a průměrná spotřeba na 530km dlouhé trase (Ostrava-Donovaly, popojíždky, Donovaly -Ostrava) byla dle palubního PC 5,7l/100km !, mluvím o 1,6 74kw benzínovém motoru. Je pravda, že po cestě nebyla skoro žádná dálnice, ale i tak mne ta spotřeba mile překvapila. (ještě ji ověřím dotankováním do plna :)
06.07.2011 | 18:22:53 | petr Reagovat
RE: k negativům
Tak to ještě pro jistotu ověř:)
17.04.2013 | 11:59:39 | k22 | 85.70.138.* Reagovat
K tym negativam
Vela zavisi od roku vyroby a vybavy. O Focusoch sa vravi ze kazdy je podla vybavy original. Dokonca aj v tej istej vybave je vela rozdielov.
Ja mam Ghia r.v. 2007 a podrzanim dialkoveho viem vsetky okna zavriet aj otvorit. Podobne mam na vsetky okna 4polohove ovladace (Auto) teda dotlacenim, alebo vytiahnutim sa zavru naplno resp. otvoria.
Co sa vnutornych svetiel tyka mam ich vpredu, v strede a kedze mam kombik tak aj v zadu v kufri.
29.06.2011 | 21:06:23 | Jaro Reagovat
22.13: tak to je potom záhada, už na Citroene Xsara z 2003, či 607 z 2004 sa dajú diaľkovo zavrieť okná, či šíber, bez kľúčav zapaľovaní...
21.06.2011 | 20:48:01 | ľuboš Reagovat
Těch moderních aut moc neznáš.V rodině máme 1,5 roků a 8 měsíců staré auta nižší střední třídy v lepších výbavách a dodatečné zavření oken po vytažení klíčku nejde ani u jednoho,a nastavit to nejde.Samozřejmě to není žádná vada,okna zavírám před zhasnutím motoru a problém s tím nemám.
25.05.2011 | 22:13:29 | Reagovat
K tym oknam..
Jeden tip. Skus pri zatvoreni auta dialkovym dlhsie podrzat zatvaranie, ci sa nezacnu zatvarat okna.
Ked nie, stale mas este moznost pozriet manual, ci na to nejaky grif nieje, alebo ci sa to neda nastavit v palubnom pocitaci - nepoznam moderne auto, ktore by nevedelo dodatocne zatvorit okna..
25.05.2011 | 12:57:44 | Firetruck Reagovat
re:
Na vyššiu rýchlosť radím pri 2500 ot., takže si nemyslím, že by som ho "dusil". Čo sa týka spotreby uvádzam údaj len z PC, možno to raz vyskúšam podľa metódy plná nádrž - prázdna nádrž. Potom dám vedieť. Ale zatiaľ rád verím PC :-)
23.05.2011 | 19:40:39 | Martin Reagovat
Ta průměrná spotřeba bude opravdu blbost.Zase jeden co hledí na PC a neumí to spočítat při tankování.Jinak Focusům fandím,mám Focuse 1-ten je lehčí ,motor stejný,těžší převody-takže můžu srovnávat.Chlape,trochu ho protáhni,vždyť těch tvých dosud max. 130 jezdí většina šestnástistovek na trojku a nemusí mít ani pedál na podlaze.Samozřejmě tě nenabádám k svižné jízdě která ti je zřejmě proti srsti ale nebát se vytočit motor menšího výkonu může znamenat taky kus aktívní bezpečnosti pří např.předjíždění.
23.05.2011 | 13:04:56 | Terek Reagovat
Ahoj tu spotřebu ti nevěřím,tolik žere 1,6 tdci a ne benzín.Znám jednoho šetřílka a ten s 1,6 duratec jezdí za 6,7 l,ale míň v normálním provozu nejde dosáhnout,pokud to nijak extrémě nepodtáčíš,což asi bude tvůj případ.
22.05.2011 | 18:49:08 | Jirka Reagovat
RE:
Když máme my spotřebu 6,7, tak už si říkáme, že to bylo tentonkrát nějak víc. Bežně jezdíme za 6,4-6,5. V zimě se dostaneme na 7,5 (jak byly letos ty dlouhé mrazy) (máme kombík 1,6 74kw). na dlouhých cestách máme 5,8-6,1. Jestli má někdo takovou spotřebu s 1,6 TDCi, tak si asi zapomíná vypnout klimu, nebo co.
Známý má 1,6 TDCi 66kw a jezdí pravidelně za 4,5 litrů. 5,2 měl spotřebu, když jeli plné auto na dovolenou 130-140km/h po dálnici se zapnutou klimou.
10.09.2012 | 08:50:57 | | 81.91.216.* Reagovat
RE:
Jeli jsme dva focusy do chorvatska. Já s benzínem 1,6 74kw, kámoš s 1,6TDCI 80kw. Já měl spotřebu přesně 6 litrů a kámoš s naftou 4,6 a to jel za mnou, což je horší, protože to, jak na dlouhé cestě stále dorovnáváte rychlost toho před vámi, má vždy negat. vliv na spotřebu. Podotýkám, že v každém autě bylo 5 lidí a zavazadla.
Ono taky záleží na tom, kde čerpáš PHM. Jestli někteří sosají nějaké sra.. na pofiderních čerpačkách, tak se nemohou divit, že mají spotřebu jak s tankem. Ono je to rozdíl, u koho berete naftu či natural. Mám to x krát odzkoušené. Jsou dvě značky, se kterými jsem vždy měl perfektní spotřebu a posledních 5 let snad ani nikde jinde nečerpám. Asi by to byla nedovolená reklama, takže vám tady nenapíšu, které to jsou. Zkuste na to přijít. Jestli máte při jízdě čertíka v těle a točíte každou chvíli přes 5000 ot./min, tak na to asi nepříjdete, ale jestli jezdíte slušně podle pravidel a umíte řadit, můžete mít na úplně stejném úseku rozdíl i 2 litry. Když si pak spočítáte, kolik jste ušetřil na levném stojanu a kolik vás doopravdy stálo ujetí 500km, už nikdy si nekoupíte levný benál.
10.09.2012 | 09:03:28 | | 81.91.216.* Reagovat
Mohu jen potvrdit,
že tankovat na "levných" pumpách se nevyplatí. Před mnoha lety jsem také z "lakoty" nakoupil benál a pár haléřů levněji a stálo mne to třikrát vyčištění palivové soustavy, nakonec jsem musel propláchnout i nádrž, dvakrát jsem kvůli tomu zůstal viset na silnici daleko od domova a ty nervy.... Dnes už se jen směji těm, kteří neváhají jet za levným benzínem i do vedlejší obce, jen aby na 60-ti litrech ušetřili 30 kaček. Úsměvné. Tankuji, stejně jako autor, jen na dvou, třech značkách po celé Evropě(reklamu dělat nebudu)a od té doby neznám problém s palivovou soustavou a i spotřeba je velmi přijatelná,tedy pokud nevyháním pavouky z výfuku. :-D
10.09.2012 | 09:40:05 | | 188.175.53.* Reagovat