Rok výroby:2007Typ motoru:1,6Stav km při koupi:77 000 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:29. 9. 2020
Vnitřní prostor Spolehlivý úsporný motor Celková spolehlivost všeho
Slabé stránky
Vzhledem k celkovým rozměrům menší zavazadelník
Závady a opravy na autě
Po roce užívání jsme měnili rozvody a vodní pumpu dle předpisu v servisní knížce po 10 letech. U PP kola menší vůle na nápravě - klepání na nerovnostech. Po koupi se dělaly nové přední brzdy a výfuk a teď po 4 letech zadní brzdy. Po celou dobu provozování porucha pouze na zadních reprobednách. Ani okna, ani páčky u volantu, zrcátka, atd, nic. Vše stále funguje bez poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor 1,6 74kW (100 koní). Starý, klasický spolehlivý atmosféricky motor. Skvěle táhne už od nějakých 1700 otáček. Mohu porovnat s motorem 1,6 85kw Ti-VCT, který také máme. Ten je v nízkých otáčkách lenivý, až přidušený, ale jde mnohem ochotněji do otáček v polohách nad 4000/min. Dokázal jsem s tím jet několikrát na delších cestách pod 5L/100km, ale to už byla opravdu jízda na spotřebu s naximálkou 80-90km/h. Běžně není problém se bez větší snahy udržet na delších cestách se spotřebou kolem 5,9L. Když auto naložíte lidmi i zavazadly a pojede kus cesty po dálnici, budete někde na 6,5-6,7L. Ve městě 6,5 - 8,5 podle provozu a ročního období. Krátké převody jsou doslova dělané na jízdu po městě a po okreskách. Na dálnici to moc není. Při 130km/h točí skoro 4000. Už při stovce člověk zoufale hledá šestý převodový stupeň, který podle mě tato motorizace při takto zkrácených převodech oproti první generaci zkrátka měla mít. Zavazadlový prostor byl pod spodním deklem nesmyslně vystlaný polystyrenovými přihrádkami tak, že dekl byl výškově zároveň s nakládací hranou, ale bylo to úplně zbytečné. 7cm výšky jsem z toho odřízl - i tak tam zůstala plnohodnotná rezerva a místo pro povinnou výbavu - a zavazadelník tím citelně narostl. Uvnitř prostor pro posádku výborný - vpředu i vzadu, ve výšce ramen i nad hlavami. Tempomat - skvělá věc. Nikdy jsem ho do té doby neměl a už ho budu vždy chtít. U nižších výbav jsou sedadla nic moc. Pokud jste v tomto náročnější, hledejte výbavy Ghia a Titanium, kde byly sedadla mnohem lepší. Mnohem výraznější boční vedení a celkově lepší posezení. Dnes, v roce 2020 seženete krásné zachovalé kusy za cenu do 100000. Jsou v bazarech i za 40-50 tis, ale to budou vybydlené kusy od majitelů, pro které už je auto spotřební zboží-jak to dnes bývá. Říká se, že jim reznou prahy, ale když se dobře staráte, natíráte spodek atd... vidíte na fotografii, jak může vypadat 13 let starý Ford Focus. Ve své době platil za velmi široký vůz (1840mm) - výrazně širší, než ostatní vozy té třídy a platí to dodnes. Pro představu je jen o 1cm užší, než současné mondeo. Parkování ale není problém. Výhled z auta je skvělý a většinou mají focusy z této doby parkovací senzory. Musíte je ale udržovat čisté, jinak budou pípat, jak se jim zlíbí. Na to, jak je to velké auto, má spíše podprůměrný zavazadelník. Ten však lze slušně zvětšit, vložíte-li místo plnohodnotné rezervy jen dojezdové kolo a upravíte si vycpávky kolem něj, aby kleslo dno zavazadelníku. Novější modely od 2008 už mívaly většinou jen sadu na opravu pneumatik a stou už měl zavazadelník skoro 400L, což už je na hatchback výborné. Ačkoliv jsem byl z focusů 1 a 2 vždy nadšen, uvádím v závěru, že bych si od výrobce další vůz nekoupil a to proto, že u třetího focuse se mi nelíbil vzhled, který se v r. 2015 faceliftem změnil na krásné auto, ale skončili s atmosférickými motory.
Doplnění recenze ze dne 01.12.2021
Nyní už ve vlastnictví tchána, který si to hýčká a jezdí jen příložitostně. Ročně najede asi 4000km, takže jednou to asi bude moci prodat jako cenného veterána. :-) Auto jezdí bez poruch.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus