Rok výroby:2000Typ motoru:FYDAStav km při koupi:109 000 kmStav km nyní:168 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:14. 11. 2012
značný vnitřní prostor (díky rozvoru) kufr (kombi je slušnej stěhovák) spolehlivost motoru 1.6i elegantní a nadčasový design karoserie podvozek a tuhost karoserie
Focus jsem koupil v jednom menším východočeském bazaru, údajně po prvním majiteli z Hamburku (serviska nebyla). Po zakoupení jsem nechal vyměnit rozvody a provozní náplně (to jsem považoval za standard při nájezdu přes 100 tis.Km). Po předchozí Felicii kombi (1.3i, 50kW) to byla úžasná změna - vnitřní prostor, kufr, chod motoru (pouze "ševelení" proti rachtajícímu rozvod.řetězu Feldy). Jen se mi zdálo, že při projíždění zatáček zadek auta podivně "plul" - takže následoval test tlumičů a následně výměna zadních (pravý zadní byl KO). Nechal jsem se ukecat na plynové od Kayaby a to jsem teda neprohloupil - jízda s novými tlumiči byla neskutečná auto sedělo jak přibité a zatáčky se daly řezat opravdu dost (proti karoserii Felicie zn. Chewing Gum).
Z hlediska spotřeby jsem oproti předchozímu autu více než spokojen - dlouhodobý průměr (za celé 3 roky) mám 6,3 L/100 km (motor 74kW/100k). Většinu km jsou cesty do práce cca 35 km tam a zpět, takže žádné couračky po městě. Motor je živý, pružný a rychle naběhne na provozní teplotu.
Konektor u palivového čerpadla byl vyměněn poté, co naši celou rodinu nechal Focus "na holičkách" v HK po příjezdu z dovolené - přijel pro nás tchán (našim autem) a po naložení bagáže od moře a 3 dospělích+2dětí se chtěl rozjet a chcíplo mu to. No a pak už to nenatočil...a došlo na odtah. Po odtahu do servisu /druhý den/ to vypadalo na vadné palivové čerpadlo - nabídli mi buď nové od Bosche (cca 6000,-) nebo starší za dva. Naštěstí byl vedoucí servisu tak šikovnej, že si vyndané čerpadlo připojil na napětí a ejhle: ono běželo. Tak přišel na vadný konektor těsně u čerpadla. Nakonec chtěl 500,- za vše (demontáž+zpětná montáž nádrže, výměna konektoru)...to mě fakt potěšil, takže jsem mu dal těch stovek šest a byl mu moc vděčnej.
Mimo tento dost nepříjemný zážitek musím Focuse jen a jen chválit - v podstatě jen tankuju a měním olej. Starty v létě v zimě na první otočení (tchán má Vectru B 1.8i a nechápe, jak motor ve Focusu může tak rychle naskočit).
Z výbavy mám klimu, ASR, centrál na dálku, závěs, samozřejmě ABS...celkem bych bral tempomat, i když po dálnicích moc nejezdím. V interiéru ani po 12 letech provozu nic nedrnčí, plasty jsou slušné, ovládacích prvků je tak akorát a jsou příjemně na dosah.
Někde jsem četl, že na vývoji motoru 1.6i 74kW se taky podílela Yamaha a je to na tom motoru znát.
vepředu uprostřed motoru je čidlo tlaku oleje za +-100Kč přes něj mi to kapalo, doporučuji vyměnit, jinak dolívám 0,7-0,8l na 3000km, takže kupuji vždy 2x5l Ford Formola F 5w30 na výměnu oleje po 15000km a zatím další úniky neřeším...
zdravim,mam ford focus r.v.2000 ma najeto 188 000 km,ted sem najel 800 km a sezralo mi to skoro litr oleje,potrebuju radu kdo ma zkušenost...dekuju
25.06.2013 | 21:08:31 | bajo
| 46.13.197.*Reagovat
Pokrok
Ford Focus je hodně velký pokrok značky Ford od modelu Eskort. Ještě stále tam má nějaké blbinky(ale prostě takové trapné) v závadách, ale pozink karoserie, a skvělé jízdní vlastnosti to je brutální rozdíl. Asi podobně obrovský skok udělala také Škoda s přechodem Felicie na Fabii, taky má nějaké mouchy, ale lehce odpustitelné. Tato zlatá éra začla pro lidová vozítka koncem 20.století, některé modely předčí svojí nízkou cenou úroveň kvality mnohem dražších vozů. ) Říká se, že kvalita všech vozů klesla. NIKOLIV, to jen my se rozmazlily levnými vozy, které jsou nyní na úrovni a držáky, kterým nelze toho skoro vůbec vytknout po 100tkm. Jen se jezdí stále víc. Když předtím porovnával někdo kvalitu Mercedesa, Volva, Toyoty,atd. vůči třebas Š120, Favorita, ALfy, Forda, Opela, Fiata, Seata, Koreje,no i nepovedených frantíků atd. prostě to bylo něco neskutečně razantního. Ale nyní...Focus je jeden z těch povedenějších. Blbinky tam jsou, ale to je u každýho auta. Malinkatý problém je, že ten Ford vás fakt takhle může vypéct takovou blbinou a svojí pověstí předčí jak korejce, tak Renaulty, (Fordem tam, vlakem zpět)nepočítám ty s elektronikou, ty jsou na tom stejně. Prostě ostatní auta vám dají předem vědět, že se s nimi něco děje a rovnou s tím autem nikam nejedete. Například startér chrastí, nebo něco takového mno, žádné prostě šup naráz. No na dálku bych se s ním nikam nehrnul, ale tak denní ježdění do práce, po okolí snad není lepší auto. :)
No známý jezdí s focusem na vzdálená místa na dovolenou a nikdy ho ve štychu nenehal. Je to prostě pech a stát se to může s jakýmkoliv autem. Takových součástek, které na sebe upozorní předem, moc není. A mimochodem manželka má hatchbacka 1,6 16V a měla špatné vodní čerpadlo. Nerozpadlo se z ničeho nic. Od začátku chrastění vydrželo další 3 měsíce (cca 1800km) a možná by ještě zvládlo víc, kdyby jsme ho nedali opravit, ale opravili jsme. Takže jsme příkladem toho, že focus nemusí někoho nechat ve štychu. Čeho bych se na cestě na dovolenou bál by byly rozvody - když vím, že jim moc nezbývá, raději bych je měnil před cestou na dovolenou, než někde tam.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
spotřeba oleje
vepředu uprostřed motoru je čidlo tlaku oleje za +-100Kč přes něj mi to kapalo, doporučuji vyměnit, jinak dolívám 0,7-0,8l na 3000km, takže kupuji vždy 2x5l Ford Formola F 5w30 na výměnu oleje po 15000km a zatím další úniky neřeším...
23.10.2014 | 17:38:44 | maro | 46.135.117.* Reagovat
ford focus
zdravim,mam ford focus r.v.2000 ma najeto 188 000 km,ted sem najel 800 km a sezralo mi to skoro litr oleje,potrebuju radu kdo ma zkušenost...dekuju
25.06.2013 | 21:08:31 | bajo | 46.13.197.* Reagovat
Pokrok
Ford Focus je hodně velký pokrok značky Ford od modelu Eskort. Ještě stále tam má nějaké blbinky(ale prostě takové trapné) v závadách, ale pozink karoserie, a skvělé jízdní vlastnosti to je brutální rozdíl. Asi podobně obrovský skok udělala také Škoda s přechodem Felicie na Fabii, taky má nějaké mouchy, ale lehce odpustitelné. Tato zlatá éra začla pro lidová vozítka koncem 20.století, některé modely předčí svojí nízkou cenou úroveň kvality mnohem dražších vozů. )
Říká se, že kvalita všech vozů klesla.
NIKOLIV, to jen my se rozmazlily levnými vozy, které jsou nyní na úrovni a držáky, kterým nelze toho skoro vůbec vytknout po 100tkm. Jen se jezdí stále víc.
Když předtím porovnával někdo kvalitu Mercedesa, Volva, Toyoty,atd. vůči třebas Š120, Favorita, ALfy, Forda, Opela, Fiata, Seata, Koreje,no i nepovedených frantíků atd. prostě to bylo něco neskutečně razantního.
Ale nyní...Focus je jeden z těch povedenějších. Blbinky tam jsou, ale to je u každýho auta. Malinkatý problém je, že ten Ford vás fakt takhle může vypéct takovou blbinou a svojí pověstí předčí jak korejce, tak Renaulty, (Fordem tam, vlakem zpět)nepočítám ty s elektronikou, ty jsou na tom stejně. Prostě ostatní auta vám dají předem vědět, že se s nimi něco děje a rovnou s tím autem nikam nejedete. Například startér chrastí, nebo něco takového mno, žádné prostě šup naráz. No na dálku bych se s ním nikam nehrnul, ale tak denní ježdění do práce, po okolí snad není lepší auto. :)
16.11.2012 | 12:42:48 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Pokrok
Blbinky
16.11.2012 | 19:15:07 | | 88.102.67.* Reagovat
RE: Pokrok
No známý jezdí s focusem na vzdálená místa na dovolenou a nikdy ho ve štychu nenehal. Je to prostě pech a stát se to může s jakýmkoliv autem. Takových součástek, které na sebe upozorní předem, moc není. A mimochodem manželka má hatchbacka 1,6 16V a měla špatné vodní čerpadlo. Nerozpadlo se z ničeho nic. Od začátku chrastění vydrželo další 3 měsíce (cca 1800km) a možná by ještě zvládlo víc, kdyby jsme ho nedali opravit, ale opravili jsme. Takže jsme příkladem toho, že focus nemusí někoho nechat ve štychu. Čeho bych se na cestě na dovolenou bál by byly rozvody - když vím, že jim moc nezbývá, raději bych je měnil před cestou na dovolenou, než někde tam.
11.01.2013 | 10:17:33 | Frna | 81.91.216.* Reagovat