Rok výroby:1999Typ motoru:1,8 TDDiStav km při koupi:98 000 kmStav km nyní:127 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:2. 2. 2007
Myslím si, že při koupi vozu jsem nemohl vůbec nic podcenit, a proto jsem věřil, že je ve 100% stavu. Nic nenasvědčovalo tomu, že by s ním předchozí majitel zacházel nešetrně. To se vždy pozná podle stavu interieru.
Servisní knížka s dokonalou evidencí a pravidelnými návštěvami autorizovaných servisů mě v tomto jen ujistila. Při jízdě nebylo vůbec nic slyšet, auto se chovalo jako nové ( už jsem dvě firemní nové měl takže vím o čem mluvím ).
První problém přišel po cca 9 000 km. Z ničeho nic se odporoučela ložiska kol zadní nápravy. Bez jakého koliv hučení nebo dalšího příznaku. Byl jsem tenkrát rád, že mi neupadlo kolo a dojel do servisu. Řekl jsem si to nic, auto na to mělo nárok vzhledem k ujetým km. Ještě jsem se ani pořádně neprojel po opravě a začala vyskakovat 1.rychlost ! Byl jsem zralej na smyčku, převodovka ven - výměna synchronu a vymezovacých kroužků. No a letos na podzim mě nechalo na dálnici 150 km od domova. V tu chvíli jsem byl rozhodnut se ho zbavit.
Po následné výměně vstřkovacího čerpadla, které se na té dálnici odporoučelo, jsem se ho nedokázal zbavit. Prostě jsem si ho zamiloval.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V porovnání s auty, které jsem už stihl vystřídat ( Corsa, Astra, Felicia, Fabia) je zatím asi to nejpohodlnější a s největším vnitřním prostorem. I na 15" kolech je pohodlnější než Fabie obutá na čem koliv. Přináší mi nelepší pocit z řízení.
Teď už jsem ho přenechal manželce na nákupy a převoz dětí.
Souhlas s komentářem viktora.Cestování do Španělska,naše rodina 4 osoby Civic 1,8 sport,kolega Focus 1,8 tdci,4 osoby-dva dospělí dvě děti,snažil jsem se jet dost svižně,při rychlostech do 140 na dálnici v pohodě,160 už nestačil a to Honda byla tak akorát v rozletu.To by mi bylo v celku jedno,stačilo trochu zvolnit ,jeli jsme přeci jen spolu na dovču.Překvapení byla spotřeba obou rozdílných motorů.Tankování bylo v podstatě vždy společně u jedné pumpy a rozdíl byl zanedbatelných cca 0,2 l na sto.Honda ujela většinou na 48 l cca 600km,svižným tempem,po dálnici většinou v pohodě kolem 160.Kolega se přiznal že tuto rychlost nikdy delší dobu neudržoval-optimum se mu jevilo 130.Když mi se rozsvítila rezerva jemu moc do ní nescházelo.Je neodiskutovatelný fakt že jemu scházela o proti mě šestka.Snížily by se otáčky a motor by dle něj byl ještě v dostatečném tahu.Takže žádných 50 nebo 100 %.Do rychlosti 100 věřím v úsporu ,vyší rychlosti až tak přesvědčivé nebudou.Nejlepší poznání je srovnání.Pojeďme spolu stejnou trasu za sebou a rázem to nebude s tou spotřebou 50 % ani náhodou.Nevěřím že by benzínový Focus 1,6 byl na tom podstatně hůř.
a čomu sa divíš šak honda a celkovo japonci majú najlepšie benziňáky na svete či už malo a aj veľkoobsahové.na benzín sú profíci japonci,a naftu by som radšej volil wv a bmw.
2 týdny jezdím F 2 1,8 tdci 85kw,zapůjčený po dobu opravy za můj F 1 1,6 benzín.Dovolím si uvést jen krátký postřeh v jízdě mezi oběma vozidly.Naftový Focus má samozřejmě větší zátah v otáčkách nej. kroutícího momentu potom dost vadne-nebo přesněji řečeno už se moc nic neděje,turbo díra je při nízkých otáčkách nepříjemná,na dvojku až zabere turbo není problém při plné akceleraci protočit kola.Velice rychle se střídání tahu a vadnutí omrzí a jízda mi nepřijde tak plynulá a lehká jak z motorem benzínovým.Podvozek mi připádYá plus-mínus stejně naladěn jako u F1,akorát že těžší motor nad přední nápravou znatelně ubírá na jistotě při dynamické jízdě okreskou.Benzínový motor nemá samozřejme pocitově takový tah při akceleraci,předjíždění může být ale někdy jistější než s naftou neboť benzín nevadne,nafta při nižších rychlostech má tah ,při vyších se rychle vytratí.Jízda ve Focusu s benzínovým motorem mi přijde mnohem příjemnější a zábavnější než s naftou.Kromě zřejmě nižší spotřeby (přiznám že to neměřím-pro mě nerozhodující) a většího tahu v celkem úzkém pásmu otáček nevidím výhodu naft.motoru-spíše naopak.A pro závodníky- dovolím si tvrdit že F1 1,6 74 kw ve spolupráci s plným využíváním řazení stačí i na 85 kw v naftě.Rozdíl ve spotřebě nebude při běsní větší jak 1,5 l.Jízda s naftou má určitě své příznivce,těm to neberu,mě ale neoslnila.Nedovedu si představit motor Tdi v Oct. který je údajně proti Tdci méně kulturní a hlučnější.Mi to přijde že kromě pocitu-to má zátah,žádné výhody.
30.10.2011 | 19:06:40 | Viktor
| 88.102.67.*Reagovat
RE: malé srovnání
.."rozdiel v besnení" bude asi tak 50-100%, neviem, či je to v tolerancii 1,5 litra.
1,8 tdci je samozřejmě na dnešní dobu už pravěk.Je celolitinovej a dával se už začátkem devadesátejch let do escortů a ač ladiči dělali co mohli turbodíra a záběr v úzkým spektru otáček nevyhovuje každýmu.Nedá se tosrovnávat s dnešníma moderníma dieslama co se jízdního projevu a zátahu týče,ale je zase spolehlivější než motory PSA ford.
No nevím, jestli opravdu všechno bylo jak píšete a auto mělo naběháno to co udáváte, čekal bych že vám to luxusní svezení vydrží o pěkných pár desítek tisích km víc než se to začne sypat.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
Souhlas s komentářem viktora.Cestování do Španělska,naše rodina 4 osoby Civic 1,8 sport,kolega Focus 1,8 tdci,4 osoby-dva dospělí dvě děti,snažil jsem se jet dost svižně,při rychlostech do 140 na dálnici v pohodě,160 už nestačil a to Honda byla tak akorát v rozletu.To by mi bylo v celku jedno,stačilo trochu zvolnit ,jeli jsme přeci jen spolu na dovču.Překvapení byla spotřeba obou rozdílných motorů.Tankování bylo v podstatě vždy společně u jedné pumpy a rozdíl byl zanedbatelných cca 0,2 l na sto.Honda ujela většinou na 48 l cca 600km,svižným tempem,po dálnici většinou v pohodě kolem 160.Kolega se přiznal že tuto rychlost nikdy delší dobu neudržoval-optimum se mu jevilo 130.Když mi se rozsvítila rezerva jemu moc do ní nescházelo.Je neodiskutovatelný fakt že jemu scházela o proti mě šestka.Snížily by se otáčky a motor by dle něj byl ještě v dostatečném tahu.Takže žádných 50 nebo 100 %.Do rychlosti 100 věřím v úsporu ,vyší rychlosti až tak přesvědčivé nebudou.Nejlepší poznání je srovnání.Pojeďme spolu stejnou trasu za sebou a rázem to nebude s tou spotřebou 50 % ani náhodou.Nevěřím že by benzínový Focus 1,6 byl na tom podstatně hůř.
01.11.2011 | 21:50:01 | | 88.102.67.* Reagovat
RE:
a čomu sa divíš šak honda a celkovo japonci majú najlepšie benziňáky na svete či už malo a aj veľkoobsahové.na benzín sú profíci japonci,a naftu by som radšej volil wv a bmw.
01.11.2011 | 22:05:43 | | 91.127.196.* Reagovat
malé srovnání
2 týdny jezdím F 2 1,8 tdci 85kw,zapůjčený po dobu opravy za můj F 1 1,6 benzín.Dovolím si uvést jen krátký postřeh v jízdě mezi oběma vozidly.Naftový Focus má samozřejmě větší zátah v otáčkách nej. kroutícího momentu potom dost vadne-nebo přesněji řečeno už se moc nic neděje,turbo díra je při nízkých otáčkách nepříjemná,na dvojku až zabere turbo není problém při plné akceleraci protočit kola.Velice rychle se střídání tahu a vadnutí omrzí a jízda mi nepřijde tak plynulá a lehká jak z motorem benzínovým.Podvozek mi připádYá plus-mínus stejně naladěn jako u F1,akorát že těžší motor nad přední nápravou znatelně ubírá na jistotě při dynamické jízdě okreskou.Benzínový motor nemá samozřejme pocitově takový tah při akceleraci,předjíždění může být ale někdy jistější než s naftou neboť benzín nevadne,nafta při nižších rychlostech má tah ,při vyších se rychle vytratí.Jízda ve Focusu s benzínovým motorem mi přijde mnohem příjemnější a zábavnější než s naftou.Kromě zřejmě nižší spotřeby (přiznám že to neměřím-pro mě nerozhodující) a většího tahu v celkem úzkém pásmu otáček nevidím výhodu naft.motoru-spíše naopak.A pro závodníky- dovolím si tvrdit že F1 1,6 74 kw ve spolupráci s plným využíváním řazení stačí i na 85 kw v naftě.Rozdíl ve spotřebě nebude při běsní větší jak 1,5 l.Jízda s naftou má určitě své příznivce,těm to neberu,mě ale neoslnila.Nedovedu si představit motor Tdi v Oct. který je údajně proti Tdci méně kulturní a hlučnější.Mi to přijde že kromě pocitu-to má zátah,žádné výhody.
30.10.2011 | 19:06:40 | Viktor | 88.102.67.* Reagovat
RE: malé srovnání
.."rozdiel v besnení" bude asi tak 50-100%, neviem, či je to v tolerancii 1,5 litra.
30.10.2011 | 20:15:01 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: malé srovnání
1,8 tdci je samozřejmě na dnešní dobu už pravěk.Je celolitinovej a dával se už začátkem devadesátejch let do escortů a ač ladiči dělali co mohli turbodíra a záběr v úzkým spektru otáček nevyhovuje každýmu.Nedá se tosrovnávat s dnešníma moderníma dieslama co se jízdního projevu a zátahu týče,ale je zase spolehlivější než motory PSA ford.
31.10.2011 | 11:42:00 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
tdci jsou modernejsi motory s kultivovanejsim chodem, ale tddi zvlaste po roce 2000 jsou spolehlivější
01.01.2011 | 18:09:55 | Reagovat
a na to si prisel kde Olso?
03.02.2007 | 12:51:10 | krakatit Reagovat
TDDi
TDDi su crepy, TDCi to uz bola ina kava, v hlavne spolahlivosti a v kultore chodu
03.02.2007 | 00:08:01 | olso Reagovat
Úhel pohledu
Důležitý je umět najít na všem to pozitivní. I sebevětší střep se pak dá pochválit vysmátým smajlíkem.
02.02.2007 | 21:20:37 | Jarin Reagovat
Luxus
No nevím, jestli opravdu všechno bylo jak píšete a auto mělo naběháno to co udáváte, čekal bych že vám to luxusní svezení vydrží o pěkných pár desítek tisích km víc než se to začne sypat.
02.02.2007 | 21:17:17 | Tomas Reagovat