Rok výroby:2003Typ motoru:1.8Stav km při koupi:135 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 11. 2009
Auto používám cca rok a půl a zatím ze závažnějších oprav byla nutná "pouze" výměna řízení (na převodce řízení bylo cosi zaseklého a šlo velmi ztuha otáčet volantem) a termostatu. Potřeba bylo i rozchodit zadní stěrač, který po čase zatuhl a přestal chodit (v servise říkali cosi o vybroušení osičky či co). Trochu prosakuje turbo ale v servisu mi bylo sděleno že je to obecně běžný neduh turbodieselů který nemá cenu řešit. Dále snad jen krátká životnost žárovek H7 ve světlometech a občas hraje pouze jeden nebo naopak druhý reproduktor ve dveřích. Také jedna žárovka osvětlení SPZ si svítí resp. nesvítí jak chce i po výměně žárovky, což samozřejmě není nijak tragická závada. Co mě trochu zarazilo záhy po koupi vozu, že mi opakovaně během jízdy zhasla kaplička, budíky spadly na nulu a svítili pouze některé kontrolky (např. blinkr) bez vlivu na funkčnost auta. V servisu vyčistili tišťák v přístrojové desce a já poté zjistil že mi zatéká za čelní sklo což mohlo být příčinou, jelikož jsem auto kupoval s rozbitým sklem a nové bylo špatně přilepené. Okno přetěsnili a od té doby je klid. Mimochodem na diagnostice v autorizovaném servisu Ford mi řekli že je třeba vyměnit celou přístrojovku. Také přijde na řadu výměna předních kotoučů jelikož jsou zvlněné a při prudkém brždění ve vyšších rychlostech dost vibrují. Podotýkám že kotouče včetně destiček vypadají jako nové. Momentálně řeším jakési cvakání z motorového prostoru, které se projevuje při řazení nebo pouze při sešlápnutí nebo vyšlápnutí plynu. Pokud by někdo věděl čím by to mohlo být způsobeno tak bych mu byl vděčný, už jsem kvůli tomu bezvýsledně vyměnil zadní silentblok na motoru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Co se týká jízních vlastností, provozních nákladů, užitné hodnoty a nakonec i designu musím konstatovat že se jedná o celkem povedené auto. Jízdní vlastnosti jsou dobré přestože dle mého názoru vyšší zatížení přední nápravy u dieselu působí na auto trochu nedotáčivě. Podvozek je tužší což vzhledem ke stavu našich silnic je v interiéru znát. Hluk od motoru je v kabině zejména při vyšších otáčkách také dost citelný. Nižší výkonnostní verze commonrailu je na běžný provoz sice dostačující, ale na prudkou akceleraci ve větších rychlotech to holt není to pravé. Turbo spíná někde kolem 2 tis. otáček a rozjet auto v nižších otáčkách je zejména do kopce trochu problém. Je třeba tomu přizpůsobit styl jízdy. Se spotřebou se pohybuju v rozmezí 6 - 6,5 l. Prostoru je v interiéru dostatek (i vzadu) a kufr nabízí u verze kombi také celkem slušný objem. Trochu se peru s nastavením spojky se kterou se pořád nemůžu nějak sžít. Také jsem stále nenaladil optimální posez a zdá se mi že mám nějak daleko volant aniž bych seděl jak na záchodě. Co teda absolutně nechápu je absence nastavitelného cyklovače stěračů v základním vybavení, který má v základu i felicie. Trochu chybí i možnost jednorázového stahování a zavírání oken, zde je prostě nutné ovládací spínač podržet. Kromě výše uvedených závad a poznatků musím konstatovat, že na takto staré auto mě hodně překvapila antikorozní ochrana která je hodně mizerná. Spodní lemy dveří jsou zevnitř tak šikovně zatěsněny gumovou lištou, že pekně drží vodu a časem tam nutně musí začít kvést. Toto už mám také za sebou. Momentálně se začínají dělat puchýře na pátých dveřích. Takže celkově vzato bych řekl, že vůz byl výrobcem pojat jako spotřební zboží s některými nadprůměrnými vlastnostmi.
Podobny problem(to cvakani od napravy) jsem řešil na Fordech několikrat-jmenovitě na Transitu TDci a na poslednim modelu Escorta 16V ,došlo to už tak daleko,že jsem se souhlasem majitele,měnil možne i nemožne a pořad nic s autem jsem byl až na konsultaci přimo u Fordu,po pul dennim zkoumani,bylo řečeno,že je to naprosto normalni,jsou to pry provozni zvuky.Nedalo mi a dal jsem zkoumal,nakonec jsem někde vyhrabal,že Ford měl problemy s napravnicema,špatně svařene plechy a při určitem pohybu,přidani,ubrani plynu atd,to vydavalo takove zvuky..,tim nechci řict,že u tvyho auta to nemuže byt něco uplně jineho,pořadně prohledni veškera uloženi a s tou korozi maš pravdu,Focus rezne na spodku dveři a na lemech blatniku..
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
Podobny problem(to cvakani od napravy) jsem řešil na Fordech několikrat-jmenovitě na Transitu TDci a na poslednim modelu Escorta 16V ,došlo to už tak daleko,že jsem se souhlasem majitele,měnil možne i nemožne a pořad nic s autem jsem byl až na konsultaci přimo u Fordu,po pul dennim zkoumani,bylo řečeno,že je to naprosto normalni,jsou to pry provozni zvuky.Nedalo mi a dal jsem zkoumal,nakonec jsem někde vyhrabal,že Ford měl problemy s napravnicema,špatně svařene plechy a při určitem pohybu,přidani,ubrani plynu atd,to vydavalo takove zvuky..,tim nechci řict,že u tvyho auta to nemuže byt něco uplně jineho,pořadně prohledni veškera uloženi a s tou korozi maš pravdu,Focus rezne na spodku dveři a na lemech blatniku..
26.12.2009 | 23:46:15 | Dejvid Reagovat
Focus
Pokud se týká otvýrání a zavýrání oken jedním dotykem chci říci že toto funguje u aut které mají všechny okna elektricky ovládané.
26.12.2009 | 23:23:42 | credo Reagovat