Rok výroby:2007Typ motoru:1,25Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:7 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:8. 2. 2008
Při rozhodování o novém autě byla kritéria jasná, co největší kufr v nejnižší cenové kategorii. Po ojetině jsem netoužil, udržet v provozu 18 let starého Renaulta mi stačilo.
Jsme v Česku, takže jsem zvažoval Fabii. Pro naše potřeby by musela být kombi a aby aspoň trochu jela tak motor 1.4 (ten jsem měl vyzkoušený ze služebního vozidla). Výsledná cena ZNAČNĚ překročila náš finanční limit. Dále jsem se zajímal o Renault Thalia, ale jen do doby, než jsem si do ní sedl. Docela se mi líbí Punto, s tím zase nesouhlasila manželka. Už jsem začal prohlížet bazary, dokud jsme neviděli na výstavě Fusiona. Do té doby jsem ani netušil, že něco takového existuje.
Takže konečně k vlastním zkušenostem:
1. Měl jsem obavy z "líného" motoru, obzvlášť po předchozím autě s obsahem 1.8 l. Není to tak hrozné, dost záleží na obsazení - zatížení. Na dálnici je znát jízda po nebo proti větru. Motor 1.25 je dynamikou srovnatelný s motorem 1.4 – je to způsobeno kratšími převody. Je nesmysl co psali v jedné „odborné“ recenzi: ... na dálnici v táhlých stoupáních ztrácí dech, někdy to nezachránilo ani podřazení na 4. To se mělo týkat motoru 1.4, není pravda ani u 1.25.
2. Zato spotřeba je překvapující nemile, zase ve srovnání s předchozím autem o obsahu 1.8 l. Když jedu sám hodně vlažně delší trasu, počítač ukáže kolem 6 l/100km. Plně naložený skoro 7 l, ve městě cca 8,5 l.
3. Pérování je dost tvrdé, což by samo o sobě nevadilo, auto drží dobře stopu a v zatáčkách se chová civilizovaně. Sedačky jsou také docela tvrdé, v kombinaci s předchozí větou nic moc příjemného.
4. V jedné z předchozích recencí se píše: ... Zpočátku byl hlučnější , ale s přibývajícími kilometry jde hluk značně dolů. Mám opačnou zkušenost, hlučnost se spíše zvýšila.
Další drobnosti: - přepínání dálkových – tlumených světel přes „světelnou houkačku“
- při zapnutí ostřikovače se automaticky spustí stěrač, následky si každý představí sám (zřejmě je to tak zapojené u většiny novějších aut, proč?)
- zámek dveří kufru je hodně nízko, tzn. špiní se a bez dálkového ovládání se musíte k odemčení sehnout – nebo odemknout boční dveře a otevřít tlačítkem na palubní desce
- dveře kufru občas vydávají pazvuky, u nového auta bych to nečekal, nejspíš způsobené nezvyklou velikostí dveří.
Abych jenom nekritizoval, vyšší posaz v sedačkách je příjemný (když pominu dříve zmiňovanou tvrdost). Také oceňuji dostatečné množství příhrádek a odkládacích prostor.
Pro toho, kdo má chalupu nebo chatu je neocenitelný zvýšený podvozek. Poslední na českém trhu v tomto směru srovnatelný byl ruský VAZ. Samozřejmě nepočítajíc off roady za nedostupné ceny. Světlá výška a o kus výše kritizovaná tvrdost podvozku má výhodu v možnosti naložit na plnou nosnost bez toho, aby zadní nárazník ležel na zemi. Na začátku psaní jsem ani nečekal, že tato „recenze“ vyzní tak špatně. Je třeba si uvědomit, že Fusion se dá koupit za cenu jistého nejmenovaného českého vozu ... bez volantu, jak s oblibou říkám. A jediná zásadní chyba je nepřiměřená spotřeba.
Souhlalsím s touto recenzí. Mám 1,4 i a nalítáno kolem 6000 km. S autem jsme projeli francii a vse bez problému. Na auto mam stejny nazor jako autor recenze.
Vybrat si ten správný motor není jednoduché. Taky jsem to řešil, sice ne u fordu ale přišlo mi že tady na recenzích je málo humoru, tak se pokusím s nadhledem popsat svoji volbu 1.4x1.6. Třeba něco z toho platí i tady pro 1.25x1.4: 1.Těch pár kW snad ani nestojí za ty tisíce navíc. A ten menší motor má lepší reference, vezmu ho. 2.No raději si ještě seženu a porovnám výkonové grafy obou motorů. Nejsem žádný amatér. A s tím autem budu přeci jezdit x-let. 3.Pozor! Tady v té oblasti nejpoužívanějších otáček 2-3 tis. už je rozdíl na grafu ve výkonu obou motorů mnohem větší, ten slabší snad ani nestojí za nákup. Vezmu ten silnější. Nejlepší by bylo se s oběma motory projet, zkusím si to nějak zařídit. 4.Je to možné jak ten menší motor jde krásně za plynem, do otáček? A v nízkých otáčkách má fakt malou spotřebu. Ten silnější se mi zdá nějaký tupý. Kdoví, odkud výrobce ty grafy vytáhl. Vezmu ten menší objem. 5.No auto už je doma. Pochlubím se kamarádům. Cože? Čtyři chlapi v autě a už to za plynem tak nejde, dokonce je to jaksi lenivé. Ještě že žena s dcerou a nákupem dohromady váží míň než kamarád Franta. Ale neměl jsem nakonec přeci jen vzít ten větší motor?
Taky se divím, proč se recenzent diví. U maloobjemnového motoru se holt na to musí šlapat. Osobně nerozumím tomu, proč si někdo koupí vozidlo s motorem 1.2 do relativně velkého vozu. Raději bych živil benzinový 1.8 nebo 2.0 (rozdíl spotřřeby tak 1L) než mít nervy před každým předjížděním, o víru v nádrži na dálnici nemluvě. Ale proti gustu...
Souhlas, pokud nejsou pricpane trysky a maji dostatcny rozptyl, sterac by urcite nemel po skle "drhnout" na sucho. Tak je to ale i daleko starsich aut. Jinak na tuto tridu povedene auto. Rozdil mezi 1,25 a 1,4 duratec je pouhych 5 koni, navic na 1,4 uz bude drazsi povinne ruceni. Jen nevim jakou recenzent ocekaval spotrebu...
Takže jste vlastníkem motoru 1,25? Za kolik jste auto koupil? Měl jste nějakou příplatkovou výbavu? Proč jste nezvolil 1,4? Ještě k tomu motoru, myslíte, že ta 1,25 je dostatečná? Nelitujete, že jste nevzal raději 1,4?
nazdar, ja mam na aute moznost kratko stlacit ostrekovac - a len ostrekuje, dlhsie a idu aj stierace, je to lepsie nemusim trpiet zvuk ked idu po suchom
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fusion
Souhlasím
Souhlalsím s touto recenzí. Mám 1,4 i a nalítáno kolem 6000 km. S autem jsme projeli francii a vse bez problému. Na auto mam stejny nazor jako autor recenze.
22.09.2008 | 16:04:17 | vaclav Reagovat
haha
12.02.2008 | 18:50:41 | Reagovat
Jak jsem vybíral motor
Vybrat si ten správný motor není jednoduché. Taky jsem to řešil, sice ne u fordu ale přišlo mi že tady na recenzích je málo humoru, tak se pokusím s nadhledem popsat svoji volbu 1.4x1.6. Třeba něco z toho platí i tady pro 1.25x1.4:
1.Těch pár kW snad ani nestojí za ty tisíce navíc. A ten menší motor má lepší reference, vezmu ho.
2.No raději si ještě seženu a porovnám výkonové grafy obou motorů. Nejsem žádný amatér. A s tím autem budu přeci jezdit x-let.
3.Pozor! Tady v té oblasti nejpoužívanějších otáček 2-3 tis. už je rozdíl na grafu ve výkonu obou motorů mnohem větší, ten slabší snad ani nestojí za nákup. Vezmu ten silnější. Nejlepší by bylo se s oběma motory projet, zkusím si to nějak zařídit.
4.Je to možné jak ten menší motor jde krásně za plynem, do otáček? A v nízkých otáčkách má fakt malou spotřebu. Ten silnější se mi zdá nějaký tupý. Kdoví, odkud výrobce ty grafy vytáhl. Vezmu ten menší objem.
5.No auto už je doma. Pochlubím se kamarádům. Cože? Čtyři chlapi v autě a už to za plynem tak nejde, dokonce je to jaksi lenivé. Ještě že žena s dcerou a nákupem dohromady váží míň než kamarád Franta. Ale neměl jsem nakonec přeci jen vzít ten větší motor?
12.02.2008 | 18:31:20 | fabian Reagovat
7 litrov na 100 je vela???
11.02.2008 | 10:10:29 | Reagovat
spotřeba
Taky se divím, proč se recenzent diví. U maloobjemnového motoru se holt na to musí šlapat. Osobně nerozumím tomu, proč si někdo koupí vozidlo s motorem 1.2 do relativně velkého vozu. Raději bych živil benzinový 1.8 nebo 2.0 (rozdíl spotřřeby tak 1L) než mít nervy před každým předjížděním, o víru v nádrži na dálnici nemluvě. Ale proti gustu...
11.02.2008 | 09:21:34 | Radek Reagovat
Souhlas, pokud nejsou pricpane trysky a maji dostatcny rozptyl, sterac by urcite nemel po skle "drhnout" na sucho. Tak je to ale i daleko starsich aut. Jinak na tuto tridu povedene auto. Rozdil mezi 1,25 a 1,4 duratec je pouhych 5 koni, navic na 1,4 uz bude drazsi povinne ruceni. Jen nevim jakou recenzent ocekaval spotrebu...
11.02.2008 | 07:50:32 | diego Reagovat
Cena
Takže jste vlastníkem motoru 1,25? Za kolik jste auto koupil? Měl jste nějakou příplatkovou výbavu? Proč jste nezvolil 1,4?
Ještě k tomu motoru, myslíte, že ta 1,25 je dostatečná? Nelitujete, že jste nevzal raději 1,4?
10.02.2008 | 10:16:31 | Olda Reagovat
No ja kdyz ostriknu sklo tak to strikne a uz se zapinaji sterace ale po suchem nejde urcite
09.02.2008 | 18:49:31 | ToJa Reagovat
nazdar, ja mam na aute moznost kratko stlacit ostrekovac - a len ostrekuje, dlhsie a idu aj stierace, je to lepsie nemusim trpiet zvuk ked idu po suchom
08.02.2008 | 17:27:45 | Reagovat
Ostrekovač - stierače
Áno, je to tak zapojené a je to podľa mňa logické. Ostrekovač predsa použijeme ak chceme očistiť sklo. Bez stieračov to nepôjde.
08.02.2008 | 12:44:28 | Pavol Reagovat