Rok výroby:2005Typ motoru:1,4Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:5. 9. 2007
Po najetí 50 000 km jediná závada, protočené ramínko stěrače jinak motor bez poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ford Fusion 1,4 mám v provozu každý den od léta 2005. Jezdím krátké i dlouhé trasy a zatím nemohu říci, že by zklamal. Důvodem ke koupi bylo to, že mě zkrátka zaujal svým zevnějškem.
Fusion vypadá jako malá 4x4ka, ale vůbec nevadí, že jí není. Drží na silnici jako přilepený, v prudkých zatáčkách to svádí jít až na mez adheze.Kolikrát jsi rád, že máš pásy. Vůbec si neumím představit situaci, kdy se podvozek utrhne. Malá daň za svezení je otrhaná vnější hrana plášťů vepředu i vzadu. Doporučuji pro tento styl jízdy zvolit horní hranici hodnot huštění pneumatik od výrobce. Gumy Continental ECO EP jsou velmi kvalitní. Po 50 000 stále původní (-10 000 na zimních Firestone) a ještě něco najedou. Pozor na včasné přezutí v zimě na zimáky, jinak se nebudete stačit divit.
To pak je opravdu zlé! Motor 1,4 není žádný závodník, nicméně šlape slušně a člověk se s ním neztratí ani na dálnici ale 1,6ka bude asi o něčem jiném. Mám vyzkoušeno, že se na budíku umí objevit hodnota blízká 180 km/h. Potom ale zapomeňte na ekonomiku provozu. Odhaduji tak 15l. Bohužel se potvrdila i vyšší hlučnost motoru pronikající do kabiny. Průměrná spotřeba paliva je o něco vyšší, než uvádí Ford. Pohybuje se v rozmezí 6,7 - 7,5 l podle stylu jízdy a zapnuté klimatizaci. Reál je spíš tak okolo 7,2l. Nemá vůbec rád popojíždění po městě, v koloně a k tomu klimošku. To pak leze hodně do peněz.
Divil jsem se jiným recenzentům na webu, když uváděli spotřebu u tohoto motoru okolo 6l, ale je to opravdu tak. Šetřílek za volantem se opravdu dostane pod těch 6, ale nesveze se. Mám vyzkoušeno, že umí i 5.9, ale požitek z jízdy je potom pryč. Dalším hlediskem pro koupi byla účelnost, velký vnitřní prostor a výsledky testů. Toto hledisko bylo zatím naplněno. Doufám, že bezpečnost nebudu muset prozkoumat na vlastní kůži. Interiér byl u Fusionu staršího data opravdu slabinou. Tvrdé plasty jsou hodně nevzhledné a vržou, každou chvíli někde něco klepe. Je velmi dobře, že na něm nyní Ford trochu zapracoval.
Celkově hodnotím Fusiona jako povedené spolehlivé autíčko pro skromné řidiče, které odpovídá své ceně.
Už mám najeto přes 60 000. Začínají se projevovat nějaké ty neduhy. Docela mě překvapilo jaké. Odešlo ložisko na zadním kole. FF mám ve 4leté záruce, tak nebylo co řešit. Asi nějaká mizerná várka ložisek z Čajny. Jesti stížnosti na hluk u ostatních majitelů nemají stejnou příčinu. V servise sice kroutili hlavou, ale potom ložisko dali nové a byl chvíli klid. Podle zvuku soudím, že mě však brzy opustí i druné ložisko. Jinak je Fusik každý den na silnici, spotřeba stále kolem 7 a dobrý pocit z jízdy mě neopouští. Za ty prachy není fakt co řešit.
Fusion je celkom pekne auticko, ale spracovanie interieru, hlucnost a hlavne dojem z motora by som prirovnal k Loganu, a to som este zhovievavy, ta 1.4 je najtragickejsia 1.4 aku som kedy riadil... za tie peniaze by som kupil daleko vybavenejsi a kultivovanejsi voz Meriva 1.4. Za fusion pytaju nehorazne peniaze a lacnost z neho srsi na kazdom kroku.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Fusion
Další postřehy FF
Už mám najeto přes 60 000. Začínají se projevovat nějaké ty neduhy. Docela mě překvapilo jaké. Odešlo ložisko na zadním kole. FF mám ve 4leté záruce, tak nebylo co řešit. Asi nějaká mizerná várka ložisek z Čajny. Jesti stížnosti na hluk u ostatních majitelů nemají stejnou příčinu. V servise sice kroutili hlavou, ale potom ložisko dali nové a byl chvíli klid. Podle zvuku soudím, že mě však brzy opustí i druné ložisko. Jinak je Fusik každý den na silnici, spotřeba stále kolem 7 a dobrý pocit z jízdy mě neopouští. Za ty prachy není fakt co řešit.
13.02.2008 | 18:01:09 | milan638 Reagovat
Moj nazor
Fusion je celkom pekne auticko, ale spracovanie interieru, hlucnost a hlavne dojem z motora by som prirovnal k Loganu, a to som este zhovievavy, ta 1.4 je najtragickejsia 1.4 aku som kedy riadil... za tie peniaze by som kupil daleko vybavenejsi a kultivovanejsi voz Meriva 1.4. Za fusion pytaju nehorazne peniaze a lacnost z neho srsi na kazdom kroku.
08.09.2007 | 14:58:36 | AAAA Reagovat