Recenze Ford Scorpio 2.9 Ghia
“Jde to, ale dře to.”

Autor recenze: amotorik (26 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:29 33 Stav km při koupi:245 000 km Stav km nyní:255 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 13 l/100 km Vloženo: 5. 9. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Scorpio 2.0 CL

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

koroze předního podběhu, zadních podběhů, zadních lemů, prahů a kosmetické vady na karoserii

neustále odpadávající těsnění čelního a zadního skla

prasklé těsnění pod hlavou motoru

vadná viskozní spojka, bohužel v kombinaci s poruchou čidla teploty chladící kapaliny

neustálé problémy s pojistkovou skříňkou


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo pořízeno za poměrně vysokou čásku 15 000 Kč, vzhledem k jeho technickému stavu. Byl to zjevně stoják a patrná byla zejména koroze (prostě lidově řečeno, bylo úplně shnilé jako téměř každé scorpio), na několik dalších much jsem přišel až během provozu. Ke koupi mě přesvědčil fakt, že auto mělo relativně nově udělané brzy, nápravy a nosné části podvozku korozí z většíny zasaženy nebyly, Technická platila ještě 1.5 roku po koupi.
Po úvodních investicích do klempíře při vyvaření podběhů a řadě drobnějších oprav plynoucích se znovuzavedením stojáku (zpuchřelé gumové hadičky aj.) do běžného provozu je auto docela spolehlivé - za dobu provozu nebyla nutnost auto odtáhnout.
Ve spolehlivosti bych vzlášt vyzdvyhl samotný motor. To že je špatná viskozní spojka a auto vaří již po chvíli popojíždění v koloně, jsem zjistil až po době, kdy se vyměnilo čidlo teploty chladící kapaliny, takže motor přežil i velmi barbarské zacházení.
Naopak bych nevyzdvyhl antikorozní úpravu karoserie a hlavně podvozku, auto hnije před očima a pokud člověk nechce, aby se velmi brzy nerozpadlo, tak se s odrezovačem, tmelem a barvou nezastaví.
Další mouchou je opotřebení diferenciálu, který ve vyšších otáčkách vydává zvuk startujícího vrtulníku, na což jsem si při ceně nového diferenciálu radši zvykl.
Poslední mouchou, která ale trápila, stejně jako rez, i moje předchozí scorpio, je pojistková skříňka. Jedním slovem peklo. Skříňka je umístěna v okapu, kterým při dešti teče voda z kapoty a pojistky vlhnou. Moje zkušenost je taková, že pokud se tak jednou za měsíc (záleží na intenzitě dešťových srážek) pojistky nevyčistí smirkem od nánosu měděnky a skříňka se neproleje čističem na konatakty, elektrika zlobí tak, že autem nejde jezdit.
Pokud člověk pojistkám věnuje jednou za měsíc tak půlhoďky, elektrika funguje v pořádku.
Jako významné + bych uvedl bytelnost vozu, kterou prověřilo několik menších dopravních nehod.

Když bych měl napsat stručné zhodnocení:

exteriér: díky zaobleným křivkám karoserie je z auta špatně vidět (dopředu a ještě hůř dozadu) při parkování v podélném stání.

interier: Velmi pohodlný a prostorný, předimenzované vytápění sedaček. Vzhledem k značné délce a šířce auta malinký kufr.

jízdní vlasnosti. Na suchu překvapivě dobré, i když je podvozek nalazen spíše měkce a auto se při razantnějším průjezdu zatáčkou naklání víc, než by bylo příjemné. Vzhledem k pohonu zadních kol má vůz na mokru značné tendence k přetáčivému smyku. Na sněhu se s scorpiem jezdí opravdu špatně. Na blbnutí je sníh super, ale každá zatáčka nebo prudší kopec je problém.

Motorizace: určitě nejsilnější stránka vozu. I když papírový výkon 107 kW je na třílitr nic moc, auto docela jede a je schopno razantně zrychlit i ve vyšších rychlostech. Nejvyšší udávaná rychlost 201 km/h byla otestována jako reálná ;-)
Na druhou stranu se scorpio moc honit nedá, protože má motor při vyšších otáčkách bestiální spotřebu. Při klidné jízdě konstantně 90 - 100 je to cca 10 litrů naturalu, pokud se jen trochu šlape na plyn 15+ (spíše hodně +).

Na závěr bych dodal že i přes vysoké provozní náklady (ručení + spotřeba) hodnotím auto spíše pozitivně.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Scorpio

Vložit komentář

tak pani sedel som uz vo vselicom moznom... moje prve auto bolo spominane scorpiolen ja som mal 2.0 z vykonom 88kW a 5stupnovou prevodovkou takzvanou MT75 spotreba zalezalo od jazdy ked si sa nenahanal spravil si tych 6.5 litra ale je pravda ze ak si sa nahanal tak spotreba isla hore dostal si sa aj na 15 litrov... passaty sa robily ked aj scorpio a to od B2 az po B5... oproti passatu ma scorpio omnoho viac miesta v interiery a je pohodlnejsie a dokonca aj bezpecnejsie na svoj vek... a ked sa jedna o kufor no neviem ci je maly ja som vnom mal pracku TV a mikrovlnku a nemal som ziadny problem tam este par veci dat a aj som v pohodicke zavrel...a este tak passaty su vacsinou s prednym nahonom ano su 4x4 takzvane syncro je dobra volba ale scorpio v tom tiez nezaostava a tie je 4x4.... jediny minus by som sa dal akurat k tomu ze je nachylny ku korozii ale inak ma u mna velke plus

28.01.2012 | 23:54:50 |   | 159.253.105.* Reagovat

to amotorik

No tak vekem by odpovidali B3-ky, nemluve o tom, ze rok na to (v roce 88) uz prisli B4-ky.Co se tyce podvozku, tak to je vse relativni.V B3 jsem nejel, no kamos ma B4 a podvozek urcite neni vylozene tvrdej.Treba ja mam Passat B5 a kdyz jsem do toho v sobotu presedal z Feldy, kterou me vezl kamarad, tak jsem se citil jako v raji.Uplna pohoda, klidek, akorad bez tabacku :-)).Lepsi sedaky a zadokolka jsou sice nekdy vyhodou, no pocit spolehlivosti, me nevynahradi asi nic (krom bezpecnosti).A co se tyce motoru, tak od roku 87 se do Passatu daval motor 2.2 o vykonu 85 kw.Nemluve o tom, ze rok na to, se montoval taky 2.0 16V o vykonu 100 kw.S timto motorem dokazal Passat udelat stovku za 10,2 sekund, coz neni spatne ani ve dnesni dobe.Natoz pak v roce 88.Nemluve o tom, ze Passat urcite nebyl koncipovan jako nejakej zavodnickej special, nybrz sedan.No to taky Scorpio...

21.09.2009 | 18:30:07 | jamieson Reagovat

jamieson

Pardon, ale srovnávat scorpio a passat je úplně mimo mísu. Pasatty B2 (by myslím věkem odpovídaly) maj docela tvrdě nalazený podvozky - tedy žádná přemíra komfortu na horší silnici. Navíc vnitřní prostor je mnohem menší, nehledě k tomu že scorpio má pohodlnější sedáky.
Mimo to všechno, je scorpio zadokolka se kterou si člověk užije víc než s passatem (i když passat 4x4 je taky fajn). A konečně passaty byly maximálně dvoulitry, tuším.

20.09.2009 | 23:13:19 | amotorik Reagovat

"Prodam auto Š 1203 r.v. 69.Je to supr auto, dokonce jezdi"...Fakt supr logika Anonyme, jezdi, jenze do nej musis kazdej rok cpat prachy (a nebude to zrovna malo).Takhle bych pri zivote udrzel i Tavrii, pocitam do roku 2040.

19.09.2009 | 08:11:13 | jamieson Reagovat

asi preto este jazdia more. aj siery ne?

19.09.2009 | 00:51:17 |  Reagovat

to anotorik

No kdyz myslis.Ale jsou auta ktere jsou srovnatelne pohodlim, no nesrovnatelne spolehlivosti.Treba Japonci..........................to Anonym 11:43 : Passaty z roku 87 byly ve sve dobe dobre vozy, narozdil od Scorpia.Cili slovo prumerne bych spise pouzil na Scorpio nez na Passat.Celkove Fordy z let 85 az 95 nejsou moc dobra volba.Samozrejme, vyjimky se najdou, ale obavam se, ze Scorpio to neni...

18.09.2009 | 19:02:33 | jamieson Reagovat

im jebe nehaj tak, nech sa kuknu ako su na tom pasaty a podobne "priemerne" auta z roku 1987.... scorpio v trojlitri je super voz. skoda ze v europe je najvacsie momentalne mondeo

14.09.2009 | 11:43:33 |  Reagovat

jamieson: Na vrakoviště poběžím, ale až se úplně rozpadne. Je to neuvěřitelně pohodlné auto, za ty náklady mi zatím to auto stojí.

14.09.2009 | 10:20:35 | amotorik Reagovat

Tato dobrá a objektivní recenze mě přesvědčila že bych do Scorpia nešel...

09.09.2009 | 22:54:40 | Berzerk Reagovat

jamieson: Já bych na tvym místě běžel za rodičema, aby mě přemrdali.

09.09.2009 | 20:07:58 |  Reagovat

Nechci rejpat, ale kdyby jsem ja mel takovej kram, tak uz bezim na vrakoviste.Rezne, malej kufr, babrani s elektrikou, spotreba vzhledem na vykon auta docela vysoka...

08.09.2009 | 14:16:18 | jamieson Reagovat