Rok výroby:1992Typ motoru:2.0 DOHCStav km při koupi:160 000 kmStav km nyní:205 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:4. 5. 2007
Předchozí auto: Sierra 2x (2.0 EFI 1.6)Nissan Sunny Felicia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Zvlněné kotouče, kolísání volnoběhu po výměně baterie.
špatné zámky dveří.
Jinak nic zásadního, auto denně jezdí, prakticky bez údržby.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to moje 3. sierra. První byla 1.6 z roku 1985 koupená v ČR(tuzex). Spotřeba větší než 2.0 DOHC, ale víc jak 150km/h nejela. Pak jsem koupil kombi 2.0 EFI v dost zuboženém stavu (ale za 20tis v r. 2003) jako pracovní auto.
Tento motor nedoporučuju. Jezdí v průměru za 10-11litrů, netáhne odspodu, max 180km/h. Teď mám 2.0DOHC 88kw. Jezdím s těžkou nohou za 7-7.5 l/100km. Není problém jet po dálnici 200km/h stabilní rychlostí a pořád se ještě dá poslouchat rádio nebo normálně bavit se spolujezdcem... 180 je naprosto pohodová a ideální cestovní rychlost. Max jsem jel 220km/h tachometrových.
Překvapila mě spotřeba při velmi rychlé jízdě Ostrava-Brno (tam kde to šlo až 200), a spotřeba vyšla na 8,3 litrů. Naložené auto, plný kufr, 1 spolujezdec, který nevěřil svým očím co tohle auto umí. Brzdy nevadnou ani při dobřžďování z 200 na 90 (typické kamiony)
Sierru v dobrém stavu můžu doporučit. Je to za ty peníze vyjímečné auto. Zadní náhon nemá chybu. Na dobrých pneu nemí problém ani v zimě. Bydlel jsem 2 roky v Beskydech, tak vím o čem mluvím. Vyjel jsem tam, kam bych musel s předním náhonem nasazovat řetězy. Nabízí překvapivé jízdní vlastnosti, výborný motor, který snese i sportovní svezení, a dost velký vnitřní prostor. Do kufru jsem naložil 2m postel a ještě za ní zavřel dveře.
Tu spotřebu mohu potvrdit taky. Měl jsem sierru sedan 2,0 DOHC 92 kW. Na cestu po D1 z Brna do Prahy při rychlosti okolo 160 km/h po celou cestu, potom hodinové bloudění po Praze a zpět po D1s plným autem- 5 lidí a plnej kufr při rychlosti okolo 130 km/h mě stačilo 1000kč což v té době odpovídalo asi 32 litrům naturalu. Najel jsem na to něco málo přes 400 km. Takže pro nevěřící Tomáše, pokud je sierra v dobrém stavu, tak to není žádná pohádka, když někdo řekne, že mu to jede za 8l/100. Samozřejmě hodně záleží na tom, jak moc šlapete na plyn, protože sieře stačí lehký kontakt s pravou nohou a rozjede se pekelným tempem.
Můžu potvrdit- výborné auto na rychlost+ spotřeba. dostal jsem z ní 230 na tacho- 4 jsem obcas tocil na 200. na dálnici dostávali na frak všechny tdi. Jednou, když jsem jel z letiště Ruzyně do Plzně cca 85km/ 26min- celou cestu jsme se honili s BMW 525i. V Plzni ten pán vyskočil z auta a běžel ke mě z otázkou" jestli jsem do toho kombíka strčil coswort 2.0 T- prostě nechápal- od Berouna mě už nemohl předjet .Jezdil jsem 4 roky s ní, když jsem jí přivezl z D měla najeto 243tis- já najel 90tis a řešil jsem akorát provozní věci(výfuk, brzdy,ramena, olej, filtry a měnil jsem nádrž- byla shnilá. Průměrnou spotřebu za celé 4 roky jsem měl 8.2L, vzhledem k tomu, že jsem často využíval výkonu,protože to byla radost, tak si myslím, že je to výborný průměr.
Spotřeba 8l na 100 km při rychlosti okolo 200 km/h je samozřejmě nesmysl. Při této rychlosti má motor 2.0 DOHC asi 5.500 ot/min. Cestu Pelhřimov- Praha po D1 s průměrnou rychlostí cca 180 km/h jsem jel za cca. 12 l/100 km.
Na Sierách jsem vyzkoušel v zimě několik typů pneumatik. Michelin, Vraník protektor, Continental, Fulda celoroční, Barum Polaris, a poslední zimní Lassa. Nejhorší zkušenosti mám s novými Barum Polaris 185/14. S tím se fakt nedalo jezdit. Překvapily mě univerzální pneu Fulda.Výborné zkušenosti mám se značkou Lassa, má zvláštní vzorek. Nevím jak to líp popsat, prostě nemá klasický zimní vzorek zikzag, ale rovné proužky napříč gumou. Protektory jsem po měsíci prodal. Víc jak 110 se s nima nedalo jet, auto hrozně plavalo a ta hlučnost! Záběr na sněhu taky mizerný. Na novou gumu s tak vysokým vzorkem fakt špatné. Sierra se zadním náhonem potřebuje citlivou nohu na plynu a spojce a samozřejmě co nejvíc zatížit zadek. Řešil jsem to stále plnou nádrží. Písek nikdy nevozím. Na hory nikdy nejezdím sám, takže mi zadní náhon maximálně vyhovuje.
Mám Sierru kombi 2.0i DOHC, 88kW, a jel jsem s ní jednou trasu Brno-Berlín a zpět. Hnal jsem to, co to šlo, protože druhý den jsem musel být u rozvodového stání...Takže to jelo až 190 km/h. Po příjezdu jsem si spočítal km a litry. Těch cca 8l /100 km potvrzuju.
Zajímalo by mě jmenovitě,jaké zimní pneu je tak zázračné.Já musím v zimě v Jeseníkách vozit alespoň dva pytle písku jen tak,aby to bůbec jelo...Jakmile totiž jediná zátěž zadních kol(benzín) klesne pod 1/4 nádrže,tak se do kopečku bez zátěže nerozjedu a na rovince na stuhlém sněhu po ránu auto háže,ale jinak je pravda,že po zatížení není problém.
Když pojedeš předpisově 130 tak při dobržďování na 90 nevadnou brzdy ani u una nebo fáčka . No a tý spotřebě se mi nechce věřit jen čekám kdo tady napíše že když jede po větru tak mu to auto ještě vyrábí PHM a tak musí zastavovat a palivo odsávat aby jim nepřetíkala nádrž.No a 180 kmh je s tak starým autem ideální rychlost jak se dostat do pekla, doufám že pojedeš sám a nebude kolem někdo kdo je tak zabedněnej a jezdí jen do 130 . Ale jak chceš, dělej jak myslíš.Přeju hodně šťastných km .
2.0i DOHC kombik 4x4.. běžny ježděni 7-8 litru.. rozhrkat na 220 neni problem.. a stalou rychlost držet na 180ti taky ne :) tam už sem ale spotřebou na 9-10.. stotřicitkou dalnice tak kolem 8mi.. udržet nervy a 90tku tak to pojede pod sedum.. stálá 4WD sierra :) na sněhu naprosta extaze..
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra
Tu spotřebu mohu potvrdit taky. Měl jsem sierru sedan 2,0 DOHC 92 kW. Na cestu po D1 z Brna do Prahy při rychlosti okolo 160 km/h po celou cestu, potom hodinové bloudění po Praze a zpět po D1s plným autem- 5 lidí a plnej kufr při rychlosti okolo 130 km/h mě stačilo 1000kč což v té době odpovídalo asi 32 litrům naturalu. Najel jsem na to něco málo přes 400 km.
Takže pro nevěřící Tomáše, pokud je sierra v dobrém stavu, tak to není žádná pohádka, když někdo řekne, že mu to jede za 8l/100. Samozřejmě hodně záleží na tom, jak moc šlapete na plyn, protože sieře stačí lehký kontakt s pravou nohou a rozjede se pekelným tempem.
30.09.2008 | 10:06:17 | Jakoforest Reagovat
Rychlost- spotřeba
Můžu potvrdit- výborné auto na rychlost+ spotřeba. dostal jsem z ní 230 na tacho- 4 jsem obcas tocil na 200. na dálnici dostávali na frak všechny tdi. Jednou, když jsem jel z letiště Ruzyně do Plzně cca 85km/ 26min- celou cestu jsme se honili s BMW 525i. V Plzni ten pán vyskočil z auta a běžel ke mě z otázkou" jestli jsem do toho kombíka strčil coswort 2.0 T- prostě nechápal- od Berouna mě už nemohl předjet .Jezdil jsem 4 roky s ní, když jsem jí přivezl z D měla najeto 243tis- já najel 90tis a řešil jsem akorát provozní věci(výfuk, brzdy,ramena, olej, filtry a měnil jsem nádrž- byla shnilá. Průměrnou spotřebu za celé 4 roky jsem měl 8.2L, vzhledem k tomu, že jsem často využíval výkonu,protože to byla radost, tak si myslím, že je to výborný průměr.
22.09.2008 | 08:35:26 | DOHC Reagovat
Spotřeba 2,0 DOHC
Spotřeba 8l na 100 km při rychlosti okolo 200 km/h je samozřejmě nesmysl. Při této rychlosti má motor 2.0 DOHC asi 5.500 ot/min. Cestu Pelhřimov- Praha po D1 s průměrnou rychlostí cca 180 km/h jsem jel za cca. 12 l/100 km.
12.06.2007 | 13:34:34 | diablo Reagovat
Zimní pneu
Na Sierách jsem vyzkoušel v zimě několik typů pneumatik. Michelin, Vraník protektor, Continental, Fulda celoroční, Barum Polaris, a poslední zimní Lassa. Nejhorší zkušenosti mám s novými Barum Polaris 185/14. S tím se fakt nedalo jezdit. Překvapily mě univerzální pneu Fulda.Výborné zkušenosti mám se značkou Lassa, má zvláštní vzorek. Nevím jak to líp popsat, prostě nemá klasický zimní vzorek zikzag, ale rovné proužky napříč gumou. Protektory jsem po měsíci prodal. Víc jak 110 se s nima nedalo jet, auto hrozně plavalo a ta hlučnost! Záběr na sněhu taky mizerný. Na novou gumu s tak vysokým vzorkem fakt špatné. Sierra se zadním náhonem potřebuje citlivou nohu na plynu a spojce a samozřejmě co nejvíc zatížit zadek. Řešil jsem to stále plnou nádrží. Písek nikdy nevozím. Na hory nikdy nejezdím sám, takže mi zadní náhon maximálně vyhovuje.
25.05.2007 | 10:54:52 | Pavel Reagovat
střízlivá spotřeba
Mám Sierru kombi 2.0i DOHC, 88kW, a jel jsem s ní jednou trasu Brno-Berlín a zpět. Hnal jsem to, co to šlo, protože druhý den jsem musel být u rozvodového stání...Takže to jelo až 190 km/h. Po příjezdu jsem si spočítal km a litry. Těch cca 8l /100 km potvrzuju.
15.05.2007 | 22:27:59 | ivo Reagovat
Náhon vs.Zima
Zajímalo by mě jmenovitě,jaké zimní pneu je tak zázračné.Já musím v zimě v Jeseníkách vozit alespoň dva pytle písku jen tak,aby to bůbec jelo...Jakmile totiž jediná zátěž zadních kol(benzín) klesne pod 1/4 nádrže,tak se do kopečku bez zátěže nerozjedu a na rovince na stuhlém sněhu po ránu auto háže,ale jinak je pravda,že po zatížení není problém.
05.05.2007 | 23:25:16 | DaweFox Reagovat
Typický kamioňáci
Když pojedeš předpisově 130 tak při dobržďování na 90 nevadnou brzdy ani u una nebo fáčka . No a tý spotřebě se mi nechce věřit jen čekám kdo tady napíše že když jede po větru tak mu to auto ještě vyrábí PHM a tak musí zastavovat a palivo odsávat aby jim nepřetíkala nádrž.No a 180 kmh je s tak starým autem ideální rychlost jak se dostat do pekla, doufám že pojedeš sám a nebude kolem někdo kdo je tak zabedněnej a jezdí jen do 130 . Ale jak chceš, dělej jak myslíš.Přeju hodně šťastných km .
04.05.2007 | 18:23:53 | Vlasta Širon Reagovat
RE: Typický kamioňáci
2.0i DOHC kombik 4x4.. běžny ježděni 7-8 litru.. rozhrkat na 220 neni problem.. a stalou rychlost držet na 180ti taky ne :) tam už sem ale spotřebou na 9-10.. stotřicitkou dalnice tak kolem 8mi.. udržet nervy a 90tku tak to pojede pod sedum.. stálá 4WD sierra :) na sněhu naprosta extaze..
22.10.2016 | 00:48:53 | ravik | 95.85.240.* Reagovat