Rok výroby:2001Typ motoru:2,4 TDI 120kStav km při koupi:0 kmStav km nyní:10 100 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:8,5-10,5 l/100 kmVloženo:17. 5. 2008
V prvním roce provozu při 1 000 km porucha spojkového válečku - reklamace v rámci záruky neuznána, protože se prý jednalo o běžné opotřebení. Auto hned po koupi mírně táhlo doprava a muselo jít na geometrii.
20 000 km - přestalo fungovat vyhřívání čelního skla, bohužel to už bylo po záruce a tak nefunguje dodnes.
75 000 km - při 40 km/h se ze zadní části ozvala obrovská rána, okamžitě se zastavil motor a zablokovaly se zadní kola. Původně si mechanici mysleli, že se zasekl diferenciál, ale nakonec to byla prasklá zadní brzdová čelist, která zablokovala kolo.
80 000 km - porucha diferenciálu - přesně tuhle vážnou závadu mělo několik našich dodavatelů u transitů r.v. 2000-2001 takže se zjevně jednalo o výrobní vadu.
90 000 km - výměna vakuové pumpy.
Nyní se ze zadní nápravy ozývá divný hluk a bude se muset vyměnit kardanka. Při 3000 otáčkách neuvěřetelně rezonuje okénko spolujezdce, již od začátku zatéká voda zadními dveřmi. Když je venku teplota pod 0 stupňů, tak motor chytne až napodruhé, pokud ho nažhavím 2x po sobě tak chytne hned.
Všechny plechy jsou bodově svařené a po cca 2 letech se začal kolem těchto bodů na celé karoserii oprýskávat lak a začíná rezivět.
Asi po 4 letech používání se začaly kazit zámky všech dveří a bylo nutno namontovat dálkové centrální zámykání, protože se kolikrát do auta nešlo dostat. Teď už zlobí i spínácí skříňka a musí se hledat poloha, aby se vůbec nastartovalo (blbne to i s náhradním klíčem).
Auto je pravidelně servisované. Při jízdě přes nerovnosti se mi poslední dobou zdá, jakoby v přední nápravě bylo něco uvolněné, ale v autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že je tam vše v pořádku, tak jsem zvědav co se toho zase časem vyklube.
Když jsem všechny tyto závady konzultoval s mechanikem od Fordu, tak mi řekl, že jsem holt narazil na špatný kus :-/
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dříve jsme měli také Ford Transit r.v. 1986 (najeto 300 000 bez větších závad) a jelikož jsme s ním byli spokojeni, tak jsme si koupili nového.
Ihned po koupi toho nového se nám ale začaly kupit závady. Jen po pár ujetých kilometrech se mi nezdála moc přesná převodovka a při reklamaci, že jde hůř řadit dvojka mi bylo odpovězeno, že si to všechno teprve sedá a řazení se zlepší. Bohužel jsem se tím tenkrát nechal opít, tehdejší roční záruka uběhla jako nic a řazení je čím dál horší.
NEVÝHODY: - nepřesná převodovka - špatné slícování plastových dílů v kabině - příliš hlučný ventilátor na 2 a 3 stupeň - u motoru 2,4 TDI 120k malý točivý moment a musí se víc vytáčet, pořádně začíná zabírat až od 2200 otáček, v táhlých kopcích ztrácí dech a to jak prázdný tak naložený - vyšší hlučnost motoru - vzadu jsou bubnové brzdy a při vyšším zatížení by mohly být účinnější - koroze kolem snýtovaných dílů po celé karoserii a spodku auta - špatné klíče a zámky - při vyšších rychlostech fouká okolo dveří do kabiny a drnčí okýnko
VÝHODY: - hodně velkých odkládacích schránek - relativně nízká spotřeba paliva 8-10 litrů - velká a přehledná zrcátka namontovaná na karoserii a proto při vyšší rychlosti nevibrují - již při částečném zatížení perfektně sedí na silnici ( v zimě a prázdný má ale špatný záběr, naštěstí jezdím většinou zatížený) - oproti ostatním dodávkám má dobře vyřešené otvírání zadních dveří pouze jedním tlačítkem
Takže já jsem Fordem Transitem kvůli nespolehlivosti totálně znechucen a značka Ford pro mě skončila.
Mám 2 transity z tohoto roku a maj oba 500tis najeto a závady do 400tis nic a teď je to horší ale o tomhle se mi ani nezdálo. Jediné co z té recenze sedí je asi tak ta spotřeba mám 8,6. Myslím, že tyhle transity jsou poslední kvalitní motory- TDCI je sice silnější ale známej to má 5let a už mu odešly písty ve 300tis musel půl motoru vymněnit. Ale stejně si člověk nevybere na trhu jsou ještě horší srajdy dělaj že jsou dobrá značka
Ve stavu kilometrů jsem vynechal jednu nulu, takže správně je 101.000km a pro mě není problém vše doložit fakturama s oprav. Ono I těch 100tis km není na to stáří moc, ale závad bylo habaděj. Ještě jsem tam zapomněl připsat, že cca po 30tis odešel klakson.
Ve stavu kilometrů jsem vynechal jednu nulu, takže správně je 101.000km a pro mě není problém vše doložit fakturama s oprav. Ono I těch 100tis km není na to stáří moc, ale závad bylo habaděj. Ještě jsem tam zapomněl připsat, že cca po 30tis odešel klakson.
jo za 7 let jste najezdil 10100 km? jooo hodne dobra pitomina, male batole udela za rok vic, cela recenze je sci-fi sprostarna a kopa sracek a pomlouvani fordu a to forda nevlastnim a ani jsem jej nevlastnil
Ford by sa mal prestat zahravat s takymi hrdzavejucimi karoseriami lebo na to mozu skor ci neskor doplatit. Kamarat ma 3 a pol rocne Mondeo za ktore dal vyse 1 milion korun a na viacerych miestach mu zacina hrdzaviet! Je to az neuveritelne. Nikdy nebolo burane a ma ho od novoty. Inak je to moc fajn auticko ale takato zavada u skoro noveho auta je neodpustitelna. Poznam bohuzial aj ine pripade par rocnych hrdzavych fordov. Tie zavady co tu popisujete vy tiez cloveka nepotesia,je ich viac ako dost. Dodavka mi mala vydrzat rozhodne viac.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Transit
blbost
Mám 2 transity z tohoto roku a maj oba 500tis najeto a závady do 400tis nic a teď je to horší ale o tomhle se mi ani nezdálo. Jediné co z té recenze sedí je asi tak ta spotřeba mám 8,6. Myslím, že tyhle transity jsou poslední kvalitní motory- TDCI je sice silnější ale známej to má 5let a už mu odešly písty ve 300tis musel půl motoru vymněnit. Ale stejně si člověk nevybere na trhu jsou ještě horší srajdy dělaj že jsou dobrá značka
03.06.2012 | 21:35:12 | Jirka | 85.70.94.* Reagovat
fetak
ford je riadni šrot.Tranzit je nevidarení hnoj aj ako všetki nove auta.Kvalita nula bodou a ochota servisou čo ti je.e
18.01.2010 | 20:11:16 | Reagovat
Bohužel věřím
Ani já nemám dobrou zkušenost s novým Transitem r.2006. Každou chvíli v servise a děsím se, co se vyštění zítra...
Zlatej starouš - 1993.
09.06.2008 | 18:03:39 | ally Reagovat
Oprava počtu kilometrů
Ve stavu kilometrů jsem vynechal jednu nulu, takže správně je 101.000km a pro mě není problém vše doložit fakturama s oprav. Ono I těch 100tis km není na to stáří moc, ale závad bylo habaděj. Ještě jsem tam zapomněl připsat, že cca po 30tis odešel klakson.
20.05.2008 | 16:46:53 | construct Reagovat
Oprava počtu kilometrů
Ve stavu kilometrů jsem vynechal jednu nulu, takže správně je 101.000km a pro mě není problém vše doložit fakturama s oprav. Ono I těch 100tis km není na to stáří moc, ale závad bylo habaděj. Ještě jsem tam zapomněl připsat, že cca po 30tis odešel klakson.
20.05.2008 | 16:46:53 | construct Reagovat
RE: Oprava počtu kilometrů
Celou dobu jsem si na forda myslel. Měl jsem z 1988 T100 2,5D asi rok a fajn. Ale ten klakson mě přesvědčil. Děkuji Kamil.
22.06.2012 | 22:51:44 | Kamil | 93.99.35.* Reagovat
hovadina!!!!!
jo za 7 let jste najezdil 10100 km? jooo hodne dobra pitomina, male batole udela za rok vic, cela recenze je sci-fi sprostarna a kopa sracek a pomlouvani fordu a to forda nevlastnim a ani jsem jej nevlastnil
20.05.2008 | 15:51:20 | fh112 Reagovat
Ford by sa mal prestat zahravat s takymi hrdzavejucimi karoseriami lebo na to mozu skor ci neskor doplatit. Kamarat ma 3 a pol rocne Mondeo za ktore dal vyse 1 milion korun a na viacerych miestach mu zacina hrdzaviet! Je to az neuveritelne. Nikdy nebolo burane a ma ho od novoty. Inak je to moc fajn auticko ale takato zavada u skoro noveho auta je neodpustitelna. Poznam bohuzial aj ine pripade par rocnych hrdzavych fordov. Tie zavady co tu popisujete vy tiez cloveka nepotesia,je ich viac ako dost. Dodavka mi mala vydrzat rozhodne viac.
19.05.2008 | 08:13:55 | Roman Reagovat