Recenze Honda FR-V 2.0 i-VTEC
“The Power of Dreams.”

Autor recenze: Konrad (35 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.0 DOHC i-VTEC Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:8 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 13. 10. 2006

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Honda Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo ve skutečnosti zakoupeno jako předváděcí s minimálním počtem najetých km, ale se zajímavou slevou... :o)

Před samotnou koupí jsem samozřejmě udělal papírová srovnání s konkurencí i zkušební jízdy a jelikož jsem i před tím vlastnil Hondu, bylo rozhodnuto.

FRVéčko padlo dobře do ruky nejen díky volantu nastavitelném ve dvou osách. Díky sklonu volantu nemáte pocit, že řídíte autobus (např. Renault Scénic) a ani koncepce se třemi sedadly ve předu nepřináší pocit, že sedíte příliš blízko ke dveřím (srovnatelné např. s Fábií). Se svými 180 cm mám na všechny strany místa dost. Koncepci jako takovou bych nazval 5+1, ačkoliv si 3 lidé ve předu sednou lépe než stejný počet v Oktávce vzadu. To jedno sedadlo máte prostě do rezervy, aniž by jeho využití omezovalo velikost kufru jako u koncepce 5+2 se třemi řadami sedadel.
Manželka objevila jednu nikde nezmíněnou vlastnost sklopeného předního prostředního sedadla. Je to výborná přebalovačka pro miminka. Kdo přebaluje v autě, ví o čem je řeč. Zadní řada sedadel má plnohodnotná 3 sedadla a dospělí člověk si pohodlně (díky šířce a zcela rovné podlaze) sedne mezi 2 autosedačky. Kufr bezpečně pohltí dvoumístný kočárek a potřebná zavazadla. Kvalita zpracování interiéru je srovnatelná s vozy vyšší střední třídy. Menší počet odkládacích schránek je kompenzován velikostí té, která je umístěna pod předním prostředním sedadlem (alespoň nemusíte hledat, kam jste co dali...)

Technika skrytá uvnitř nijak nezaostává za agresivním vzhledem karosérie. Nezávisle zavěšená kola o rozměru 205/55 R16 spolu s ABS a VSA zajišťují nadprůměrné jízdní vlastnosti. Pravda neměl jsem tu čest jezdit s FRVéčkem na sněhu, ale na suché nebo mokré silnici jede jako po kolejích. Počet otáček volantu mezi krajními polohami ale odpovídá rodinnému nikoliv sportovnímu automobilu. Brzdy oproti napr. Civicu 8g nejsou tak agresivní, ale o to plynuleji se dávkují.

Motor o objemu 2 litry je fakt lahůdka. DOHC s plynule proměnným časováním a zdvihem sacích i výfukových ventilů a proměnnou délkou sání má 150 koní při 6500 a 192 Nm při 4000 otáčkách. Už při 3000 otáčkách má 188 Nm, což dává minimálně 3500 efektivních otáček!
V praxi to znamená, že chcete-li bezpečně předjíždět, stačí při těchto otáčkách sešlávnout plyn a bez nutnosti řazení předjíždět dle libosti...

Šestistupňová převodovka je dobrým předpokladem pro rozumnou spotřebu, kterou se mi v dlouhodobém průměru daří držet na 8 litrech, což je na benzínový dvoulitr s poměrně velkou čelní plochou dobrý výsledek. Není problém jet i za méně, např. 1/4 město, 1/4 okrska a 1/2 dálnice plynulou jízdou (může pomoci tempomat) s dodržováním rychlostních limitů = 6,5 l/100km. S tímto motorem to však chce velké sebezapření... Při plynulé jízdě bez potřeby prudké akcelerace můžete jezdit mezi 2-3 tis. otáček, motor s tím nemá problém. I z těchto otáček můžete plynule akcelerovat bez nutnosti podřazení. A když podřadit, tak klidně o dvě rychlosti. Přesné řazení je u Hondy samozřejmostí.

Problém nastává při krátkých jízdách po městě, kdy je značný problém udržet spotřebu pod 10 litrů, což je dáno objemem motoru a hmotností 1400 kg. Druhý problém je asi velký odpor vzduchu (nikde se mi nepodařilo najít cX), který se projevuje na dálnici při rychlostech nad 150 km/h vyšším aerodynamickým hlukem a narůstající spotřebou. Optimální se mi jeví dálniční rychlost 130-140 km/h se spotřebou do 8 litrů.
Jo a ještě abych nezapomněl, budete se znovu učit couvat...

Shrnuto a podtrženo zatím velká spokojenost:
Můžu odvézt až 6 lidí bez omezení velikosti kufru, výborné jízdní vlastnosti, pružný motor s přebytkem výkonu a přijatelnou spotřebou to vše při kompaktních rozměrech a nepřehlédnutelného designu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Honda FR-V

Vložit komentář

rezerva

Kde má tato FR-V rezervu? Plnohodnotnou, nebo jen galusku? Děkuji

04.03.2013 | 22:24:21 | Pavel  | 109.164.66.* Reagovat

Po 3,5 letech

Bez závady, spotřeba stějně jako úvodní článek ( ano na dálnici to nad 170 km dost žere).

17.12.2008 | 08:40:26 | Pavel Reagovat

zkusenosti po delsi dobe?

jezdim snad s prvnim frv prodanym v CR :-) a nemenila bych v zadnem pripade. po vic nez ctyrech letech jezdime [vetsinou v sesti lidech] po meste za cca 8.9l, delsi cesty po slusnych cestach [a beze spechu] i pod 8. co se udrzby tyka, provadi se pouze pravidelne servisni prohlidky, jinak jsme nemeli jediny problem.

30.06.2008 | 17:10:01 | janina Reagovat

RE: zkusenosti po delsi dobe?

HONDA je HONDA, tiež mám FR-V ,ale diesel, maximálna spokojnosť.

25.02.2013 | 13:04:01 | grao  | 81.89.55.* Reagovat

skusenost

Zdravim, chcel by som sa opytat na skusenosti po dlhsej dobe. Vdaka.

19.10.2007 | 14:19:43 | Mickey Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda FR-V