Rok výroby:2005Typ motoru:2,2 i-CTDIStav km při koupi:71 000 kmStav km nyní:82 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,6 l/100 kmVloženo:14. 5. 2009
Předchozí auto: Š120,Kadet GSISaab Felicia YarisSaab Octavia TDIBMW 525
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Automobil zakoupen starší včetně servisní knížky, a zatím žádné závady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Již delší dobu jsem měl na Hondu "chuť", a původně jsem chtěl zakoupit nový Civic, ale ve výběru motoru jsem měl vždy jasno. Náhodou se naskytla koupě FRV a tohle auto mi okamžitě sedlo. Je sice o pár čísel větší, než bych ve skutečnosti potřeboval, ale úžasné je, že to není nijak zvlášť znát na jízdních vlastnostech. Už po prvních deseti minutách jsem si připadal jako bych jej řídil již hodně dlouho a hned jsem si vzpomněl na jednu recenzi, kde se o tomhle autě píše jako o přerostlé formuli. Dobře do ruky padnoucí volant s ovládáním autorádia a tempomatu, přesné řízení s odpovídající odezvou, bez zpětných rázů a ani vyšší stavba vozu se na jízdních vlastnostech nijak zvlášť negativně neprojevuje. Auto i v ostře projížděných zatáčkách sedí jako přikované a dobře drží stopu i za pomoci elektronů s Michelin18x225x40. Převodovka tohohle auta je opravdový klenot. Řadit můžete klidně dvěma prsty , s minimálním odporem řadicí páky, která je nádherně po ruce a pohybuje se v absolutně přesných drahách. Neprotestuje ani při podřazení o dva stupně dolů. O naftovém motoru Hondy už toho bylo napsáno tolik, že cokoli napíši, bude nošením dříví do lesa, ale prostě musím. Jeho oficiálních 103 kW a 340 Nm nechal původní majitel u Hondy v Německu ještě trochu vylepšit na sočasných 124 kW a zhruba 370Nm. Nedovedu si pro tohle auto představit vhodnější motor. Síly má na rozdávání a z počátku jsem se musel při rozjezdech hodně hlídat, aby protáčející se kola nelákaly pohledy kolemjdoucích. Nejsem žádný závodník, ale mám rád svižnou jízdu a s tímhle to není problém. I trojka vás slušně přitlačí do sedačky a ikdyž na další rychlostí stupně to není tak výrazné, (auto váží více než 1500 kg) stále je to slušný zážitek. Při dálniční rychlosti 180 km (na otáčkoměru 3600 ot !!) na německé dálnici s nastaveným tempomatem, máte subjektivní pocit mnohem nižší rychlosti i díky přijatelnému aerodynamickému hluku, a i při 200kh (zatím moje dosažená maximálka) se auto chová vzorně. Při běžných rychlostech, v rámci u nás povolených rychlostních limitů, motor téměř neslyšíte a většina lidí je velmi překvapena po zjištění, že pod kapotou je nafta. I pružnost motoru je více než dostatečná. Nenadává vám ani když necháte otáčky spadnout až k 1200 a pak začnete akcelerovat. Od 1500se zlepší a od 17-1800 otáček se výrazně probouzí a následuje plynulý zátah až téměř k maximálním otáčkám. Na dálnici tak nemusíte šetku vyndat ani po výrazném zbrždění. Stejně tak vás dokáže překvapit zjíštění zařazené pětky při stopadesátce, když jste zapomněli přeřadit na 6, protože zvukový projev motoru to nepřipomene a není problém točit motor i okolo 4500 ot, aniž cítíte jeho vadnutí. Interiéru auta se také mnoho vytknout nedá. Místo pro 6 lidí, vyadu pohodlně tři dospělí, vpředu pro pohodlnou jízdu dva, ale ani při obsazení třetí sedačky to není při kratších jízdách nepohodlné. Jinak je super prostřední dsedadlo sklopit a máte perfektní opěrku pro vaši pravou ruku, kerá se tak ocitne v bezprostřední blízkosti řadicí páky. Přístup do dostatečného zavazadlového prostoru je dobrý a po sklopení zadních sedaček (super system Honda) vznikne opravdu veliký prostor, a to můžete jet stále ve třech. Připomínek opravdu jen pár. Sedadlo řidiče není nepohodlné, ale uvítal bych výraznější boční vedení. Uvítal bych i o trochu více úložných prostor (nepřekonatelný Yaris) a o něco lépe fungující ostřikovač předního okna. Ta nejpodstatněší připomínka si myslím, patří poněkud více vnímanému hluku od kol, pronikajícímu do kabiny vozu. Tady mělo být odhlučnění provedeno trochu lépe. Na závěr něco málo ke spotřebě. U tdi Octavie jsem měl dlouhodobou spotřebu udávanou počítačem 5 l /100 a nebyl problém při lehké noze mimo dálnici a doržování rychlostních limitů dostat spotřebu až na 3,9 l /100 !. Honda takhle šetrná není. Při klidné jízdě mimo dálnici 6,5-6,8 l/100, ale při 180 na dálnici při cestě z Německa 7,8l/100 , což není žádný podstatný rozdíl.
elektrony říká téměř každý , třebaže to není správný název. Zrovna tak můžu upozornit Tebe,nevyjadřuj se "na autě máte",ale "na automobilu jsou namontovány". Nebuď hnidopich. Pro autora -perfektní recenze.
no ono treba tu istu trat preist aj opacnym smerom a potom pisat o nejakej priemerke, aj ked sa to nezda, jednym smerom idete z kopca a druhym hore kopcom. Velky Krtis bude asi trosku vyssie ako BA.
dovolím si nesúhlasiť s posledným odstavcom,Honda takto šetrná je!Len netreba zabúdať že porovnanie vozov FR-V a Octavia nie je na mieste.Vaše FR-V jazdí na 18-kach kolesách,čo ste asi na Octavii nemali,FR-V má neporovnaťeľne vyššiu hmotnosť ako Octavia,FR-V má podstatne väčšiu čelnú plochu-výšku a šírku čo spôsobuje väčší aerodynamický odpor,a v neposlednom rade má motor o obsahu 2,2 a nie 1,9...Napriek tomu dopíšem ešte vlastnú skúsenosť,Ak porovnám Octáviu s Accordom 2,2 v nafte tak smelo prehlásim že sa jej v spotrebe kedykoľvek vyrovná.Ako príklad uvediem že nedávno som si dal takú malú ECO rally,počas dňa v premávke odjazdených 218 km Veľký Krtíš-Bratislava mimo dialnic po južnom slovensku a výsledná spotreba pri priemernej rýchlosti 68 km/h bola 3,9! litra na 100 km...
...to myslíte vážne s tou nadmorskou výškou? v podmienkach SR? len pre zaujímavosť: Veľký Krtíš 200m n.m Bratislava 134m n.m ...a vzdialenosť medzi nimi a členitosť terénu... toto všetko spôsobuje, že smer jazdy nijako výrazne spotrebu nemení. Ja bývam v RV , to je 313m n.m a v rámci SR je jedno či tam alebo späť, furt je to rovnako.Rozdiel bol akurát do chorvátska k moru , teda od Miskolca v HU prakticky bez jediného kopca až na nulu k moru. Aj to bol rozdiel pri ceste do SR len 0,7 litra a aj to zrejme len z dôvodu , že sme 2 hodiny jazdili po Budapešti a zvyšok cesty sme doháňali vyšším tempom.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda FR-V
Jano nebo Jane
elektrony říká téměř každý , třebaže to není správný název. Zrovna tak můžu upozornit Tebe,nevyjadřuj se "na autě máte",ale "na automobilu jsou namontovány". Nebuď hnidopich. Pro autora -perfektní recenze.
17.05.2009 | 00:29:00 | Pepa Reagovat
Pochybuji, že na autě máte elektrony, spíš to jsou lité hliníkové disky.
15.05.2009 | 21:51:39 | jan Reagovat
spotreba
no ono treba tu istu trat preist aj opacnym smerom a potom pisat o nejakej priemerke, aj ked sa to nezda, jednym smerom idete z kopca a druhym hore kopcom. Velky Krtis bude asi trosku vyssie ako BA.
15.05.2009 | 16:24:11 | Reagovat
šetrná je!
dovolím si nesúhlasiť s posledným odstavcom,Honda takto šetrná je!Len netreba zabúdať že porovnanie vozov FR-V a Octavia nie je na mieste.Vaše FR-V jazdí na 18-kach kolesách,čo ste asi na Octavii nemali,FR-V má neporovnaťeľne vyššiu hmotnosť ako Octavia,FR-V má podstatne väčšiu čelnú plochu-výšku a šírku čo spôsobuje väčší aerodynamický odpor,a v neposlednom rade má motor o obsahu 2,2 a nie 1,9...Napriek tomu dopíšem ešte vlastnú skúsenosť,Ak porovnám Octáviu s Accordom 2,2 v nafte tak smelo prehlásim že sa jej v spotrebe kedykoľvek vyrovná.Ako príklad uvediem že nedávno som si dal takú malú ECO rally,počas dňa v premávke odjazdených 218 km Veľký Krtíš-Bratislava mimo dialnic po južnom slovensku a výsledná spotreba pri priemernej rýchlosti 68 km/h bola 3,9! litra na 100 km...
15.05.2009 | 10:49:25 | kakafko Reagovat
RE: šetrná je!
...to myslíte vážne s tou nadmorskou výškou? v podmienkach SR?
len pre zaujímavosť:
Veľký Krtíš 200m n.m
Bratislava 134m n.m
...a vzdialenosť medzi nimi a členitosť terénu... toto všetko spôsobuje, že smer jazdy nijako výrazne spotrebu nemení.
Ja bývam v RV , to je 313m n.m a v rámci SR je jedno či tam alebo späť, furt je to rovnako.Rozdiel bol akurát do chorvátska k moru , teda od Miskolca v HU prakticky bez jediného kopca až na nulu k moru. Aj to bol rozdiel pri ceste do SR len 0,7 litra a aj to zrejme len z dôvodu , že sme 2 hodiny jazdili po Budapešti a zvyšok cesty sme doháňali vyšším tempom.
21.11.2018 | 20:25:07 | Jarson | 176.112.186.* Reagovat