Rok výroby:2004Typ motoru:2,5 TCiStav km při koupi:29 000 kmStav km nyní:47 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9,3 l/100 kmVloženo:29. 5. 2008
* cca 33 tis. km - výměna el. spínače u předních pravých dveří (cca 300,- Kč nový díl)
* cca 40 tis. mm - rozpadlá svorkovnice u turba, projevilo se jen při diagnostice motoru - oprava cca 1200,- Kč pouze za práci, měnit díl nebylo potřeba (Autopalace Butovice)
* cca 40 tis. km - prasklé přední okno z vnitřní strany vlivem loňských veder v Maďarsku (jemná prasklinka vnitřní vrstvy skla cca 6 cm dlouhá) , ponecháno zatím bez opravy. * cca 43 tis. km - výměna akumulátoru 100 Ah (ve 3,5 letech stáří vozu, cca 3 600,- Kč)
* cca 45 tis. km - vyšší házivost zadních brzdových bubnů zjištěná při první technické prohlídce - vůz ale prošel. (vysoustružení + montáž cca 500,- kč za práci) a oprava horkem rozměrově poškozeného ovládání regulace topení (cca 1000,.- Kč pouze za práci, bez nutnosti výměny dílů)
* 47 tis. km - výměna ozdobné lišty na přední kapotě utržené vandalem (cena dílu cca 1 600 kč).
Hodnocení a zkušenosti s autem
H1 Van jsem zakoupil jako mírně ojetý v říjnu 2006 vzhledem k početnosti rodiny (žena, 3 děti a 2 větší psi) jako vozidlo určené k pohodlnému cestování na delší cesty s možností přespávání ve voze po cestách. Předchozí Octavia 2,0 nám prostorově nestačila, a tak jsem ji musel pustit do světa, byť byla velmi dobrá. Vzhledem k rozměrům H1 mají všechny 3 děti možnost na zadním sedadle sedět v dětských sedačkách.
Do zadního nákladového prostoru (3,6 m3) jsem nechal za cca 7 tis. kč u truhláře vyrobit na míru dělené podlahové skříně na věci ve výšce nad podběhy zadních kol a na horní ploše (víku skříní) jsem umístil matraci rozměrově na celou plochu nákladového prostoru, tedy 1,67 m x 1,62 m. To znamená, že uhlopříčně mohu využít délku cca 186 cm na ležení, což je plně postačující pro mne, ženu a nejmenší dítě, (spíme natažení) a zbylé 2 děti a psi spí v kabině (přední sedadla jsou normálně sklápěcí. Navíc nevozíme kufry, věci máme ve skříních, takže nemusíme neustále něco vybalovat, přenášet a podobně.
Celkový jízdní dojem byl od prvního okamžiku velmi příznivý, při výšce vozu 2 metry skvělý výhled, vzdušná prostorná kabina, pohodlná sedadla, ani při dálkových jízdách kolem 1 300 km nebolí záda. Hlučnost je na dodávku poměrně nízká, takže snesitelná, velmi dobrá svítivost reflektorů, což je dáno výškou jejich umístění a tím, že pro tlumená a dálková světla jsou samostatné reflektory, takže mohou svítit společně. Dynamika vozu je vyhovující, vůz je schopen držet stálou rychlost kolem 150 km /h (dle tachometru), avšak za cenu vysoké spotřeby.
Optimální rychlost je někde mezi 100 - 120 km/h. Pérování se blíží měkkostí osobnímu vozu, nicméně pokud auto není zatížené, jeví se trochu tvrdší. Spotřeba v průměru cca 9,3 l/100 km, při dlouhých cestách se dostanu pod 9 litrů, naopak při krátkých až pod 10 litrů, nad 10 l jsem ale zatím nikdy nejel. Bohužel se ukázalo, že vůz asi u předchozího majjitele neměl optimální technický servis, takže jsem musel řešit některé závady, technicky v podstatě drobnosti, ale nějaké výdaje si to vyžádalo. Celkový dojem: jsem spokojený, řízení vozu je příjemné a rád s ním jezdím.
mam h 200 ma 240000km som s nim spokojny,na vyhnite prahy som polahky vyrobil nerezove listy ktore tak lahko nezhrdzaveju.horsie je to s plastom pouzitym v aute vsetko sa mi lame,mam polamane obe vnutorne klucky na prednych dverach a vonkajsiu na zadnych posuvnych.Mam volu v ozubeni diferaka ale myslim ze je to sposobene tym ze bola vhodena 3jka pri rychlosti 120km/h kedy aj utrhlo kardan inac je to vyborne auto,diely trocha drahsie ale je to azia
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai H1
konik
mam h 200 ma 240000km som s nim spokojny,na vyhnite prahy som polahky vyrobil nerezove listy ktore tak lahko nezhrdzaveju.horsie je to s plastom pouzitym v aute vsetko sa mi lame,mam polamane obe vnutorne klucky na prednych dverach a vonkajsiu na zadnych posuvnych.Mam volu v ozubeni diferaka ale myslim ze je to sposobene tym ze bola vhodena 3jka pri rychlosti 120km/h kedy aj utrhlo kardan inac je to vyborne auto,diely trocha drahsie ale je to azia
09.03.2011 | 17:42:21 | Reagovat
fotky
Dobrý den,
váš článek mě zaujal hlavně co se týče využití vnitřího prostoru. Máte někde bystavené fotky toho úložního a psacího prostoru?
Díky,
Hejnic
08.12.2010 | 22:06:11 | jan hejnic Reagovat