Rok výroby:2007Typ motoru:2,2 l / dieselStav km při koupi:1 kmStav km nyní:8 500 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 měsícePalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:20. 11. 2007
Auto mě oslovilo svým zajímavým a hezkým designem, zpracováním, prostorností, komfortní a bohatou výbavou a především svými jízdními vlastnostmi.
To co u jiných značek i ve výbavách Elegance schází a musí se doplácet, má již SantaFe ve výbavě Elegance obsaženo (kůže, ESP, multifunkční volant, velmi slušná audio výbava - nyní dokonce s navigací, dešťový sensor, stmívání zpětného zrcátka, vyhřívání sedaček, elektrické nastavení sedadla řidiče atd ..... ).
Jízda tímto vozem je velmi příjemná, pocit bezpečí vyvolává vysoký posez. Motor do kabiny není téměř vůbec slyšet v jakémkoliv režimu jízdy. Automatická převodovka tiptronic s možností sekvenční volby vozu velmi sluší a jen podtrhuje komfort z jízdy. Spotřeba odpovídá výkonu motoru auta vážícího téměř 2t a je velmi citlivá na styl jízdy.
Není problém dostat se přes 10l/100 km, stejně tak není problém jezdit se spotřebou mezi 7,4l - 8l. Brzdy jsou velmi účinné. Nyní mám přezuto na zimní pneu NOKIAN WR SUV které nikterak nezvyšují hladinu hluku uvnitř vozu. Co vozu schází je absence xenonů (i za příplatek). Trochu mi vadí umístění tlačítek mlhovek u levého kolena řidiče a absence indikace zapnutí mlhovek na združeném přístroji v zorném poli řidiče.
Co vozu nesvědčí je dodělávka odjímatelného tažného zařízení BRINK, které zanechalo nevzhledný "okousaný" otvor v originálním lakovaném nárazníku.
Za pár měsíců budou Santovi 3 roky. Najezdili jsme společně tisíce kilometrů k mé naprosté spokojenosti. Dolévám pouze palivo a kapalinu do ostřikovačů. Spotřeba oleje téměř neměřitelná - vydrží od výměny do výměny. 2x jsem měnil žárovky v předních obrysovkách a díky našim silnicím byla na záruku měněna tyčka pravého předního stabilizátoru.
najeto 20.000 km, po 1. výměně oleje. Co mě překvapilo je téměř neměřitelná spotřeba oleje, do výměny (15tkm) jsem nedolil ani kapku (v porovnání s koncernovou O2 2,0 TDI PD která si každých 7500 km řekla o 0,5 l). Spotřeba s automatem na delších trasách (silnice 1. tř) se pohybuje mezi 7,1 - 7,4 l/100 km, což je na 2t vážící vůz velmi slušné. Nejezdím pomalu, ani brzda-plyn. Chce to se naučit jezdit s automatem, dojíždět kolony, semafory, nechávat si odstup od vozu jedoucího v koloně přede mnou. Jízda s automatem je velmi příjemná, řazení je velmi jemné a bez známek škubání. Sekvenční řazení si umí hlídat otáčky motoru a nepustí vás do červené oblasti - přeřadí na vyšší rychlostní stupeň. Řazení pod plným plynem je dobré zejména při předjížděcích manévrech, kdy auto ani na zlomek vteřiny nestratí zrychlení a jede pořád hezky za plynem. V záruce vyměněn 1 přední parkovací sensor ( dovýbava od jiného výrobce - pozn.), vyměněny příčníky střešního nosiče (nevracející se zajišťovací mechanizmus) za novější model (2008). S vozem jsem maximálně spokojen, hodně si jej užívám.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Santa Fe
Spolehlivý vůz
Za pár měsíců budou Santovi 3 roky. Najezdili jsme společně tisíce kilometrů k mé naprosté spokojenosti. Dolévám pouze palivo a kapalinu do ostřikovačů. Spotřeba oleje téměř neměřitelná - vydrží od výměny do výměny. 2x jsem měnil žárovky v předních obrysovkách a díky našim silnicím byla na záruku měněna tyčka pravého předního stabilizátoru.
28.02.2010 | 21:47:50 | Luboš Reagovat
zkušenosti
najeto 20.000 km, po 1. výměně oleje. Co mě překvapilo je téměř neměřitelná spotřeba oleje, do výměny (15tkm) jsem nedolil ani kapku (v porovnání s koncernovou O2 2,0 TDI PD která si každých 7500 km řekla o 0,5 l). Spotřeba s automatem na delších trasách (silnice 1. tř) se pohybuje mezi 7,1 - 7,4 l/100 km, což je na 2t vážící vůz velmi slušné. Nejezdím pomalu, ani brzda-plyn. Chce to se naučit jezdit s automatem, dojíždět kolony, semafory, nechávat si odstup od vozu jedoucího v koloně přede mnou.
Jízda s automatem je velmi příjemná, řazení je velmi jemné a bez známek škubání. Sekvenční řazení si umí hlídat otáčky motoru a nepustí vás do červené oblasti - přeřadí na vyšší rychlostní stupeň. Řazení pod plným plynem je dobré zejména při předjížděcích manévrech, kdy auto ani na zlomek vteřiny nestratí zrychlení a jede pořád hezky za plynem.
V záruce vyměněn 1 přední parkovací sensor ( dovýbava od jiného výrobce - pozn.), vyměněny příčníky střešního nosiče (nevracející se zajišťovací mechanizmus) za novější model (2008). S vozem jsem maximálně spokojen, hodně si jej užívám.
06.06.2008 | 12:58:22 | Luboš Reagovat