Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 CRDiStav km při koupi:90 000 kmStav km nyní:118 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:13. 10. 2006
Předchozí auto:Honda Civic Nissan Almera Ford Fiesta Opel Vectra 2.0Opel Omega 2,5 V6Toyota Celica Opel Vectra 2,5 V6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?nevím
Závady a opravy na autě
Při koupi - 90 000 Km jsem vyměnil olej a filtry.
Při 95 000 výměna kosti stabilizátoru, čepu na levém předním kole a ložisko na zadním pravém kole.
Při 105 000 km problémy s přehříváním motoru a obrovskou ztrátou výkonu - jelo to max. 30 km/h - v neznačkovém servise vyčistili sání a chlazení, vyměnili olej (naprosto zbytečně) a tím to uzavřeli. Problémy přetrvávaly a tak jsem jel do Hyundai servisu, kde doplnili chladicí směs (v neznačkovém servise nepočkali na sepnutí a tak neodhalili bublinu vzduchu, která když zmizela, tak tam chyběli 4 litry chladicí směsi...prasata no) a vyměnili filtr před palivovým čerpadlem, který už byl hodně zanesený. Od té doby bez poruchy, snížila se spotřeba a jezdí to skvěle.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mám sice pouze od ledna 2006, ale už jsem najel 28 000 km (do 13.10.) a po vychytání drobných mušek jsem nyní spokojen.
Chtěl jsem velké auto (SUV) 4x4. Sice s despektem jsem kupoval korejce, ale nyní myslím, že za cenu do 400 tis. Kč to byla rozumná volba.
Motor je 2.0 CRDi 113 koní. Na tak těžké auto to není žádný zázrak, ale například 3 má hodně slušný tah a dokáže auto slušně rozhýbat. Rozhodně však doporučuji verzi VGT, kde je koníků myslím 125.
Jezdím 50% dálnice, 30% Praha, 20% okresky a průměrná dlouhodobá spotřeba je 8,5 litrů, což mě samotného dost překvapilo. Na cestě do Itálie jsem se při dodržování předepsané rychlosti dostal na velmi slušnou spotřebu 7,7 l/100 km. Při hodně svizné jízdě na dálnici - 180 km/h dělala spotřeba 11 l/100 km. Takové jsou moje osobní zkušenosti, věřte/nevěřte.
Podovozek mě mile překvapil, čekal jsem silné náklony v zatáčkách, ale není tomu tak. Na okreskách se dá jezdit velmi svižně a "sportovně".
Interiér je dle mého názoru velmi průměrný a odpovídá tak úrovni Fabie - při otřesech (kostky) to celkem vrže). Jnak prostoru je uvnitř na rozdávání. Auto má plno různých skrytých schránek - hlavně v zavazadlovém prostoru. Velmi praktické je možnost otevírání poze zadního skla, když nechcete, aby někdo viděl, co máte uloženo v kufru.
Překvapivá je také manévrovatelnost s autem ve městě. V pohodě s ním v Praze zaparkuji téměř kdekoliv.
Závěrem bych řekl, že je to slušné rodinné auto, nebo pro aktivní lidi (dovnitř se v pohodě 2 nesložená kola vlezou), ovšem pro poklidnou jízdu krajinou a ne pro sportovní zážitky na 4 kolech.
auto ma najeto 154000 spojka KO. čerpadlo teče KO. o tlumičich rači nemluvím a tm výkon motoru je žalostný.Auto sem nechal čipnout takužto docela jede.Po me skušenosti medoporučuju a to ho mám teprve 5 měsicu
18.10.2013 | 19:39:45 | Tomáš
| 188.120.207.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Santa Fe
Závady brzd
Po zahřátí auto přibržduje.
02.02.2017 | 15:01:56 | | 79.127.239.* Reagovat
nebrat
auto ma najeto 154000 spojka KO. čerpadlo teče KO. o tlumičich rači nemluvím a tm výkon motoru je žalostný.Auto sem nechal čipnout takužto docela jede.Po me skušenosti medoporučuju a to ho mám teprve 5 měsicu
18.10.2013 | 19:39:45 | Tomáš | 188.120.207.* Reagovat