Recenze Hyundai iX35 1.6
“Za tyto peníze nic srovnatelného nelze pořídit.”

Autor recenze: Jirka všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru: Stav km při koupi:12 km Stav km nyní:1 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Palivo: Benzín Vloženo: 29. 12. 2014

Hodnocení inzerátu: 16 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nové auto bez závad.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Pěkné svezení. Tichý klidný chod motoru. 99kw je dostačující pro běžný provoz. Nevýhoda je vystupování z auta, protože vždycky nohama utřete práh auta. Nelíbí se mi potkávací světla, protože při jízdě třeba v lesním úseku svítí do korun stromů, ale 10 metrů před autem vpravo je tmavý flek. Prý to dělají origo žárovky, nabádli mi výměnu za Berner. Největší průser je jízda do kopce po sněhu.
Dnes jsem to zkoušel a výsledek? Pokud je zaply ESP tak kvůli slabému krouťáku motoru 1.6 benzín to nikam nevyjede. Prostě se to nerozjede a i spedálem na podlaze elektronika rději udusí motor než aby to prohráblo. S vypnutým ESP to na širokých kolech není schopno se ani rozjet. Podotýkám, že jde o dvoukolku. To se asi nebude týkat ani nafty, která to s ESP utáhne. Nicméně po prosolení cesty to funguje znovu perfektně.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 16


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai iX35

Vložit komentář

Oprava jízdních vlastností

Asi po roku a na novém sněhu bych rád opravil údaje o špatných jízdních vlastnostech na sněhu. Ve skoro identických klimatických podmínkách se auto chová zcela jinak, pokud nasadíte pneumatiky Nokian. Veškeré problémy mnou prvně popsané s chováním do kopce na sněhu se nekonají. Omlouvám se pokud jsem někomu zkazil úsudek o autě. Nekupujte na toto auto jiné pneumatiky, pokud chcete sjet mimo cestu nebo jet na hory. Rozdíl je natolik markantní že je až neuvěřitelný.

05.01.2016 | 13:51:34 | Jirka  | 178.20.137.* Reagovat

RE: Oprava jízdních vlastností

No - a nebo jsi se naučil za ten rok jezdit..........:-)

06.01.2016 | 07:29:43 | Vašek  | 188.95.123.* Reagovat

RE: Oprava jízdních vlastností

Tato varianta je taky silně pravděpodobná. Díky za upozornění.

14.01.2016 | 11:25:15 | jirka  | 178.20.137.* Reagovat

RE: Oprava jízdních vlastností

No a nebo jste ji jen zvykl na neodstatky a naučil se s nimi žít. :-)

14.01.2016 | 16:27:29 | Temp  | 89.102.31.* Reagovat

prokluz kol

Pokud se motor nerozbíhá při rozjezdu s nízkou adhezí, způsobuje to protiprokluzové zařízení, které je v tomto případě a asi i v každém případě - to nevím - součástí ESP. Ať již je to ASR (používá např. koncern VW a kombinuje s výhodou další funkci EDS - tzv. "elektronický závěr diferenciálu") nebo TCS (např. Mazda? - je bez EDS), bývá vypinatelný. Možná musí být vypinatelný, právě z důvodu možnosti dostat motor pod výkon i přes prokluz kol. Zde je asi vypinatelný ESP komplet, možná běžné, já jsem ESP ještě neměl. Jezdil jsem jen s ASR, a tam je vypinatelný protiprokluz ve formě TCS, tj. zmíněné "ubírání plynu". Přitom EDS - přibrzďování proklouzávajícího kola - zůstává v činnosti. Je to celkem účinné. Když prokluzují obě kola současně, tak už ne...Takže nemá-li auto na kluzku ve svahu zastavit, je potřeba TCS nebo ASR nebo ESP včas vypnout a pracovat rozumně s plynem a případně s prokluzem kol. Pokud se plynuje nerozumně, stejně se nedojede dál, než se zapnutými antiprokluzy. Kdo umí využít prokluzu kol s výhodou dle daných podmínek, dojede dál a leccos vyjede i s dvoukolkou, kór s EDS a vhodnými gumami.

06.01.2015 | 17:05:26 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: prokluz kol

Vždyť na tom motoru nemá nic najeto. Sám jsem si vyzkoušel jaký je rozdíl mezi nezajetým motorem a po ujetých 20 000 km. To auto vyjede vše a nechá se pohodlně vytáčet při 3 na 130 km a bez problémů. Jen se nemohu trefit do spotřeby, pořád přes 8 l.

17.08.2015 | 13:36:08 | doktor  | 81.162.202.* Reagovat

RE: prokluz kol

Aktuálně najeto 32 tis Km. Spotřeba přes 8 litrů. Pro běžné ježďení super auto co skvěle sedí v zatáčkách. Při dlouhých cestách po dálnicích je dost únavné, je to daň za krátký rozvor. Největší slabinou je slabý motor. Při předjíždění je třeba podřadit až na čtverku nebo trojku, jinak to nezrychluje. Momentálně jezdím Tucsonem 1,6 130 Kw a to je absolutně famozní auto oproti IX 35.

22.09.2015 | 00:25:36 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE: prokluz kol

S tím vypnutím prokluzu je to tak, že se v podstatě nedá vůbec rozjet. Je to dáno příliš širokými pneumatikami na docela lehké auto.

22.09.2015 | 00:28:34 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

Ix/35

Máš záruku 5 let👴 a na tu se spojka vztahuje. Každý servis to vymění, otázka dvou tři hodin.
Jezdím s ix35 4 roky a bez závad. Moc pohodlné auto.

01.01.2015 | 14:52:25 | Pepa  | 88.101.118.* Reagovat

RE: Ix/35

Ne, na spojku se tzi samozřejmě 5 let navztahuje aníi náhou. Otevři si servisní knížku a najdi si tam na co těch 5 let vlastně je. Budeš docela překvapený. V podstatě je těch 5 let jen na to, že ti auto nezrezaví.

01.01.2015 | 15:27:54 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Ix/35

Pán má 100 procentní pravdu...., takže servisní prohlídky v autorizovaném servisu (těžce předržené) jsou v podstatě nanic!!!

01.11.2016 | 09:44:07 | zdeněk p  | 176.74.156.* Reagovat

Trochu poopravuju jízdu do kopce. Jde o problém s rozjížděním do kopce bez možnosti se rozjet. Zásah elektroniky redukuje otáčky a výkon motoru. Pokud je ale možné se rozjet působí to naopak pozitivně. Test probíhal na zasněžené pouze projeté cestě.

31.12.2014 | 01:03:16 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE:

Jestli máte na mysli "možnost se rozjet" jako to, že se před kopcem rozjedete, nebo jakože couvnout a rozjet se, jak to budete řešit, když zastavíte v kopci v koloně a nebude možnost se rozjet?

31.12.2014 | 14:01:03 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Dopodrobna je to asi takto. Rozjetí do kopce s pevným startem na sněhu(pouze na sněhu)- zasahuje elektronický systém, který omezuje otáčky motoru a brání prokluzu kol. Je jedno jestli dáte plný plyn, prostě si to reguluje samo. Pokud je možnost se před kopcem na sněhu rozjet a udělit autu dostatek rychlosti systém naopak pomáhá udržovat trakci bez průhrabů. Zastavit v kopci - smůla, musíte zcouvat. Na zpátečku to vyjede skoro všude, tady elektronika nezasahuje. Podotýkám pro šťouraly že jde o DVOUKOLKU, tedy auto s poháněnou jednou a to přední nápravou.

01.01.2015 | 19:10:55 | jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE:

No tak zastavit v kopci - smůla.... to teda hlavně pro ty za váma. Tak to budete muset raději vždy zastavit pod kopcem, a počkat, až všichni před váma vyjedou, abyste potom mohl vyjet bez zastavení. Anebo si kupte jiné auto, což by situaci také vyřešilo. Protože jinak jste celkem nebezpečný parťák, na zasněžených silnicích. Až před sebou uvidím Hyundai IX 35, budu se klidit... Ne, promiňte, ale opravdu mi to co píšete připadá naprosto šílené. Takhle to přece nemůže (ne)fungovat. A poku ano, potvrzuje to můj názor na korejské vozy.

01.01.2015 | 22:40:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Jasné, a Tvoja C1 by ten kopec vyšla bez problémov....:))

panebože, aspon netrep somariny, lebo to sa nedá čítať!

01.01.2015 | 22:44:56 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE:

Jistě to půjde řešit nasazením sněhových řetězů, což jsem nezkusil. jak už jsem psal tento problém asi nebudou mít dieselové motory svyšší hodnotou točivého momentu a rozhodně ho nebudou mít vozy 4x4.

01.01.2015 | 22:58:07 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE:

Jestli té elektroniky a asistentů už není v současné době u moderních vozů víc, než zbytek auta unese :-) Potom se nemůžeme divit, že první sněžení, 3 cm sněhu na vozovce a televize je plná zpráv o "kalamitě". To se nwetýká jen vašeho vozu, samozřejmě.

01.01.2015 | 23:16:21 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Myslím že spíše chyba bude v tom že někteří tu jízdu v zimě moc podceňují a další až moc prožívají obojí trochu na pytel....za tento týden jsem spíše potkal ty jenž na mokré posolené silnici kdy venku bylo kolem 0-1C jedou sotva 50 jakoby jeli na ledě a ti taky dokážou dosti komplikovat provoz:D

02.01.2015 | 01:39:57 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: to je vždy ten lepší prípad, u nás pred týždňom nasnežilo, ale ľudia jazdili akoby by

bolo sucho....
na prechádzke v MESTE !! som za cca 45 minút narátal vyše 20 kiksov /potom som už prestal počítať/, kedy autá nezatočili, ale išli rovno do značky...asi 5-6 x, na jednom a tom isto mieste !!, potom zo 5 "rally pretekári", ktorí si poobtlkali zadné nápravy o stredový obrubník, kedy dostali šmyk v prudkej zákrute /nech tam nie je, tak sú v protismere!!

a zvyšok boli "tukesy", kedy pri odbočovaní napr. k Lidlu sa zrazili rovno 4 autá..., no niečo neskutočné.

02.01.2015 | 09:27:00 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: za svoj život som asi 10 x musel zísť dole s autom, kedy som zastal v kopci, na ľade

a začalo ma dole šmýkať, alebo som sa nemohol pohnúť dalej.

dokonca aj na 4x4, hore Kremnickými baňami /horský priechod/, ked som zastavil kvôli kamionu, ktorý bol v jarku..., už som sa nepohol a ked som si vyšmýkal pod kolesami ľad.../vplyvom trenia sa sneh zmení na ľad..., začal som sa sunúť DOLE kopcom....:)/

02.01.2015 | 09:20:57 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

recenze?

Vůbec nechápu, jak může dělat recenzi někdo, kdo nemá auto minimálně rok a podle stavu vyplněných kilometrů sotva přijel z autosalonu..

30.12.2014 | 18:15:35 | Milan  | 195.191.202.* Reagovat

RE: recenze?

Pravda, nejde o klasickou dlouhodobou recezi. Jde spíš o postřehy které si rozhodně nebudu vybavovat v letním provozu. Ročně najedu okolo 100tis.Km, tak pokud auto má nějaká odlišná specifika přijdu na to brzy.

31.12.2014 | 00:48:17 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

za ty peníze nic levnějšího

Mě by zajímalo jak je to pak po 10 letech v součtu. Servis, opravy, díly. Třeba nějaká nehoda k tomu. Tamani jsou znamá - levně prodat, draze servisovat a zejména drahé díly a práce.

30.12.2014 | 11:42:09 | black  | 91.247.65.* Reagovat

RE: za ty peníze nic levnějšího

Auto se vyrábí v Nošovicích. Ceny prohlídek a dílů budu doplňovat v průběhu provozu.

31.12.2014 | 00:51:16 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat

zase ma niekto problém rozoznať ASR od ESP...

.

29.12.2014 | 23:13:56 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: zase ma niekto problém rozoznať ASR od ESP...

ASR nemá. Má systém TCS, což je rozšířená funkce ESP.

31.12.2014 | 00:41:00 | jirka  | 89.102.69.* Reagovat

Duster

“Za tyto peníze nic srovnatelného nelze pořídit.”
A co Dacia Duster? Za tyto peníze ji budete mít i ve čtyřkolce. Sice asi nebude mít výbavu jako hjundé, ale kopce pod sněhem určitě vyjede.

29.12.2014 | 12:49:42 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Duster

Vozidlo s hlučným motorem o životnosti 100 tis. a odpudivým designem opravdu nikdy nepatřilo a ani nikdy nebude patřit k tomu nad čím bych se pozastavoval. Navíc jsem cíleně nechtěl pohon na čtyři kola. Ve hře byla ještě Yeti, která ztratila význam po faceliftu. Prostě bez očiček je to jenom blbé malé auto.

29.12.2014 | 21:16:50 | jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE: Duster

Super, tak máte blbé velké auto, které se na sněhu nerozjede ani s ESP, ani bez něj, v noci pořádně nesvítí a design má tak perfektní, zejména ergonomicky, že při vystupování čistíte nohavicí práh... skvělá volba, blahopřeji. S tou životností motoru (mimochodem osvědčeného) z dacie bych to neviděl tak drasticky. Kdoví, jakou životnost bude mít ten váš.

29.12.2014 | 21:41:07 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Duster

Píšu o motoru 1.5 Dci montovaného do dacií. Interní předpis renault vyžaduje výměnu hlavních a ojničních ložisek po ujetí 100 tis.km, jinak hrozí totální destrukce motoru. Postřehy o prvotním provozu IX 35 jsou víceméně málo podstatné kocepční nedostatky. Ano hyundai je rozhodně větší, má nesrovnatelnou výbavu a designově je pro mě mnohem zajímavější. Pravda je také, že se najdou lidi co si koupí rádi třeba i dacii a budou spokojeni. Já taky píšu o tom že se s autem jezdí velmi dobře. Dusterem jsem nejel, pouze v MCV což je tak nechutná popelnice, že ani nemám touhu ho zkoušet.

29.12.2014 | 22:15:23 | jirka  | 89.102.69.* Reagovat

RE: Duster

Kolega má IX35 a po 35 000 měnil spojku a dvouhmotu. Opravdu bych si nemyslel, že bude hjundé spolehlivější, než Dacia. paradoxně na dacii je míň věcí k vysrání. U Hjundé se sypou všechny ty serepetičky.

31.12.2014 | 14:59:35 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Duster

Z produkce renault provozuju nekolik dodávek. O kvalitě francouzské techniky bych se tady nerad rozepisoval. Dacia jakožto dítě této spolupráce mě tak trochu nenaplňuje tím správným pocitem, a nehodlám o ní cokoliv hodnotit stylem jedna paní povídala. Až se mi na Hyundai něco pokazí samo sebou to napíšu. Je to přece jenom popis zkušeností s autem od novoty.

01.01.2015 | 19:01:38 | Jirka  | 89.102.69.* Reagovat