Rok výroby:2007Typ motoru:1.4Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:7 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:7.7 l/100 kmVloženo:4. 3. 2008
Kia ceed 1.4 EX je po 8000km bez porúch. Napriek tomu mám tieto negatívne postrehy:
1. radenie rýchlostí nie je také jednoznačne presné ako napr. u škodoviek. Najviac problematickou je spiatočka, ktorú sa mi po subjektívne rovnakom tlaku niekedy nepodarí zaradiť, prípadne mi z polohy "vypadne a nezaberie".
2. motor 1.4 je napriek udávanému výkonu, 77kW, lenivý v nízkych otáčkach. Predbiehanie je bezpečné na 3-ke. Vtedy je však pohľad na palubný počítač a okamžitú spotrebu zaujímavý- aj 18l/100km. Motor sa dá vytočiť na 5000 ot, kedy aj riadne ťahá, ale spotreba je priveľmi vysoká.
3. predný ľavý stĺpik je prekážkou výhľadu najmä pri približne 45° odbočovaní doľava. Dá sa to čiastočne upraviť posunutím sedadla vodiča.
4. motor (1.4) pri spomalení a posúvaní sa (napr. pri hľadaní vhodného miesta na zaparkovanie) samovoľne vypne a to aj so zaradenou 1-kou a pri jemnej práci so spojkou. Aby sa tak nestalo je nutné pridávať plyn viac ako je zdravé.
5. cena auta: Kia ceed 1.4 EX ma stála 528.000.-Sk. To vôbec nie je málo. Za túto cenu máte v rovnakej a možno lepšej výbave napr. C4 a focus a aj iné vozy. Teda pri aktuálnych akciách ("akcie" sú však teraz permanentné). Doporučujem pri kúpe tento fakt pripomenúť predajcovi. Urobil som tak (viac-menej nechtiac); neplatil som síce menej, ale získal som navyše zimné pneumatiky, bočné, zadné lišty a koberčeky. Navyše za cca 20 kSk.
6. ak oželiete manuálnu klímu a ste s peniazmi nakrátko, tak úplne postačí verzia LX za 427 tis SK.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Žiadne auto nie je dokonalé. Výhrady som napísal vyššie. Nie je to však nič hrozné, sú to v podstate maličkosti.
Som s vozom spokojný, deti sa tešia na každý výlet. Kia ceed má však nadsadenú cenu. Je nutné jednať s predajcom vo vlastnom záujme. Vo všetkých recenziách čo som čítal, sa uvádza, že je lacnejšia ako konkurenti. Nie je to pravda, jej cena je v priemere s konkurenciou porovnateľná.
Len najnižšia verzia LX má pár vecí (doslova) navyše.
Ja osobne mám skúsenosť s motorom 1.4 16V 80kW v hyundai i30 čo je vlastne to isté ako KIA ceed. Auto je používané 95% v meste. Jazdim na ňom čo najkultúrnejšie a spotreba je okolo 8,0L/100km pri sebelepšej snahe. Auto je to super. Je iba vo výbave clasik takže mu síce niečo chýba ale dá sa to prežiť. Auto má zatiaľ 26000km a bez závady. A zvažujem kúpu Ceeda 1.6 benzín.
12.04.2013 | 09:00:13 | tomas
| 95.103.108.*Reagovat
Kontrolní otázka
Víte jak poznáte, že máte brutálně lehkou nohu? Když vám umírá baterka po 5tkm aniž by jste měli zapnutý rádio nebo ventilátor, pouze světla. protože při EKO brutál jízdě není schopný altík dobíjet baterku. :D Mě se to stává furt. :D
Když jsme u toho chcípání. Takže auto u 1. Stupně chcípat NESMÍ!!! Pokud se tak děje, pak je něco špatně. Představte si situaci, že se na motoru třeba po najetí cca 70tkm začíná přidírat ložisko, ale tak úplně jemně, že to ani neslyšíte a vůbec netušíte které, a vězte, že jich je v motoru celkem hodně. A teď co to udělá, když vám to na 1.stupeň chcípá. Vy si prostě jedete z kopce a po vyřazení 5.stupně do neutrálu vám chcípne motor. Ano přesně tak, narážím na čidlo volnoběžných otáček. A někteří výrobci ho tak krutě seřídí, na nízké otáčky, kvůli snížení průměrné spotřeby(takové seřízení dokáže udělat až o 0.6litrů nižší spotřebu), že to čidlo není schopné zareagovat a je tam jen na okrasu. Samosebou, řeknete si, že tam žádné takové čidlo nemáte, ale krutě se mýlíte, každý vůz něco takového má a je tam zařazen do elektroniky, ať zkloubením jiného, třeba na klice, atd. Prostě tam něco takového MUSÍ plnit tuto funkci… A teď jestli to funguje správně, například takové auto co má kolem 90kW(ono vlastně to je takové číslo nic neříkající, na rozjezdy potřebujete krouťák, ale většinou to odpovídá i poměru výkonu), podle váhy auta, ale tak laicky, ať tu nejdem do vzorců na Nm, tak vám jede samo dokonce i na 2.stupeň. Diesel má jet na všechny rychlosti sám, pokud nejede, tak jsou v háji tlaky nebo opět nepracuje elektronika. Počítám ale ideál podmínky, rovinka a správná rychlost. A teď to nejlepší, mě to dělá taky, první auto, které neudrží 1.rychlost takže co, dojet a můžu bejt akurát zas nasr.nej na blbej kup a doufat, že žádné ložisko se nevysere, nebo jestli ano, tak bude dělat pěkný hluk abych ho našel. Kurde, člověk si fakt nevybere, už se musím smát, není auto, do kterýho bych nenacpal šílený prachy, no ale zatím nebudu házet flintu do žita a klep klep, zatím klid… :D
Tak pokud vás zajímá kvalita motoru s okolními. Takže můžu to shrnout. Je to absolutně nejhorší motor v konkurenci. Je nejslabší, je nejžravější. Dokonce předčí i jedny z nejslabších motoru a to jsou Škodovky. Škodovky nejsou v 1,4 a 1,6 nijak ucházející ani v konkurenci. Když porovnám Italy, Francouze, Němce, Japonce, prostě není auto, které by bylo slabší na výkon než je právě to korejské. Jsou šíleně poddimenzované v konkurenci a obsahu. Mám 1.616V tichučký motor naprosto v pořádku, žádné tření v brzdách, velmi dobrý dojezd a spotřeba je 8,5litrů takový průměr. A to mám sakra lehkou nohu. Prostě jednoduše trefit otáčky kdy to začíná tahat tak těsně pod tím a pak samozřejmě co nejméně brzdit a podle toho přizpůsobit jízdu. ALE na druhou stranu ani nevím co ten motor obsahuje, prostě absolutně žádný problémy, altík,startér,klima, atd. Vše je hrubě poddimenzovaný. O spotřebě co se tu vymýšlí jsou hovadiny a dokonce jsou i státy, kde se s korejci soudí kvůli tomu, že napsali špatnou spotřebu i do techničáku. Toď ke spotřebě Kia vozů
Těsně pod tím to znamená, někdo to má na 2,4-2,6t otáček, záleží jak u kterého modelu. Kdybych mohl napsat, porovnávám třeba s 1.616V colt. 1,6 Octou, která je ještě o něco slabší než Golf, to se prostě hrubě nechytá, Ten výkon si asi vycucali z prstu. Kdybych měl závodit s Feldou, tak mě dá a to s velkým odskokem. Jinak já na tu spotřebu zareagoval přestavbou na LPG. Jelikož auto bylo za přijatelnou cenu.:)
Já mám tedy 1.4 po FL těch 66kW, ale to co píšeš je dle mého názoru a i několika testů blábol. Ceed má naopak nejlepší 1.4 co znám, jde krásně do otáček a za plynem. Je to pružný motor a žádná atmosfera netahá od spoda, možná malinko 8v ale určitě ne 16v. Ten starší model má bohužel trochu špatně vyvážený výkon na točivý moment a FL verze s menším výkonem je vpodstatě rychlejší i dravější. A to nemluvě o mé spotřebe 5,7 a nájezdu 890km na nádrž.
Ak chce niekto jazdiť na "spotrebu", najprv sa musí na to psychicky pripraviť.
T.j. uvoľniť, relaxovať, neponáhľať sa.
Nikdy nemôžete urobiť dobrú spotrebu, keď vám reve metal, alebo chcete trošku adrenalínu, príp. telefonujete, čo treba kúpiť do kuchyne... Ideálnym mixom je svižná jazda, bez brzdenia, s plynulým predbiehaním s minimom plynu v slabej premávke. Na diaľnici sa schovať do závetria kamionu, al. autobusu, cca 15-20 m za ním, dole o 20%, len tak fikne..
No najviac ma pobavil komentar k porovnanie spotreby medzi BMW,FABIA a CEED .Teraz neviem ci komentator vlastnil všetky auta a može o tom tak hovoriť.Jazdil som 6 rokov na BMW 320i a vtej dobe mali vštci škodu 120 ,LADA 1200 a pod a ja som mal na BMW spotrebu so 6 valcom 8,5 až 10l ale to je doba 14 rokov späť.Dnes maju BMW motori na špičke vývoja a to nehovorím o diesloch a preto veľa automobilie spolupracuje prave sBMW. Čo sa tyka porovnania Fabie a Ceeda tak to tiež musiš vedieť oceniť spracovanie a priestor.Ale ked maáš rád plasty na ramenách a tlačenicu spolujazdcov tak Fabia je super voľba.Ceeda mám 3,5 roka 1,6 benzín a spotreba na urovni 5,4 až 6,4 L ,,tak si myslim že to je dobry motor a to ho nijako nešetrim pri rozjazdoch .Fabiu ma kamarat a jazdíme snou do práce ale tie plasty z koncernu VW su desné a do fabii aj velmi lacné.
Tak u nás má ta 1,4...80kw...napřed se je třeba v tom autě svézt..a pak pak něco psát o vyprášení kožichu...takovéto odborníky mám ze všeho nejraději.....nesrovnávej 1,4 z 1,6...ale vem tu slavnou škodováckou 1,4 a pust si spojku jestli ti Okta...chcípne...Napřed se tím autem projed a pak piš.....
Já myslel, že všechny moderní auta disponují vychytávkou, že při zařazené jedničce, auto v pohybu a bez plynu-nesmí motor chcípnout.Já osobně jezdím na "předpotopním osmiventilu" od VW(1.6 55Kw), ale když sundám nohu z plynu, tak na jedničku po rovině jede hezky krokem a že Okta je dost těžká. Jinak 1.4 s 77Kw sice papírově vypadá jako drak, ale výrobci takto mazaně prodávají čísla.1.6 75Kw by ji vyprášila kožich.Nehledě že těch 77Kw musíte hledat tak kolem 6000 otáček.Což není zas tak příjemné kvůli hlučnosti a spotřebě.
V predajni je auto väčšinou len s minimom benzínu. Keď však natankujeme prvý krát. Tak máme spotrebu 45 l/5 km. Čo je samozrejme hlúposť. Počítame iba reálne spálený benzín/reálne prejdené kilometre - to znamená, bez prvého tankovania.
Dakujem za komentar k spravnej jazde. V podstate sa tym aj ja riadim, az na par odlisnosti. Napr bod 4 sa neda v zbesilej premavke dodrzat. Prud aut ma nesie mestom 80-tkou systemom plyn/brzda. Bez zavahania. Po dialnici taktiez nejdem len 100km/h. Ad scipanie motora - mate pravdu, staci vypnut klimatizaciu a s trochou cviku je to ok. Ad spotreba - zaratal som samozrejme aj prve natankovanie a bola to plna nadrz (preco sa to nema zaratavat?). Pametam, ze som platil 1700 SKK. Ak mam zasa z nejakym odstupom hodnotit ceed - tak je to jednoducho skvele auto. Musim 3x zaklopat.
Benzín sa dá šetriť: 1. Pri jazde z kopca brzdiť motorom. 2. Pri plynulej jazde je dobré mať zaradenú vyššiu rýchlosť (pri 50 km/h nie 3, ale 4) 3. Rozbiehať sa pomaly. 4. Všímať si svetlá na svetelných križovatkých ďaleko dopredu a dopredu jemne pridať, či začať brzdiť motorom. Podľa možností ani nezastaviť len sa pomalšie sunúť ku križovatke a pri zelenej len preradiť príslušný stupeň a pomaly zrýchliť. 5. Naprevážať zbytočné veci v aute. 6. Nebrať stopárov : ). (úspora paliva cca 3 %). 7. Na diaľnici to veľmi nerozbiehať - pri 1,4 by som to hnal do 100 km/h. 8. Nemať zbytočne dlho zapnutú klímu - nerobiť si z auta mrazničku ! 9. Pri vyšších rýchlostiach nejazdiť s otvoreným oknom. 10. Zbytočne nezohrievať v zime auto. Stačí jazdiť bez vytáčania a auto sa zohreje samo - netreba ho rozkurovoť 10 minút pred jazdou.
Mám Kiu Ceed 1,6 CVVT - čiže silnejší benzín a jazdím športovejšie a dosť po meste. A pritom mám spotrebu na úrovni 6,7 l. Zdá sa mi, že ak vylúčim závadu motora, tak problém je naozaj u vodiča : (. (Ale možno sa stala jednoduchá matematická chyby - do spotreby sa nesmie pri výpočte zarátať prvé natankovanie - cca 45 litrov). Čo sa týka "zdochýňania" motora. Treba mať trochu cviku a hlavne pri zapnutej klíme treba viac plynu pri rozbehu.
Aka je teda spravna technika jazdy s vysokootackovym motorom? Ako by som mal teda spravne jazdit, aby spotreba nebola privysoka a nenicil by som auto.? Nemyslim to ironicky. Fakt by ma zaujimal nazor niekoho veci znaleho.
Já si myslím, že s kvalitou Kia Ceed to bude asi podobně jako když vždy uváděli Italové na trh nové modely Fiat. To byly vždy řeči o tom, že teď už to bude kvalita jako německá auta. A pak se to opět začalo sypat, byly problémy se zpracováním a kvalitou výroby, a se životností dílů. Dlouhodobé testy ukázaly vyšší poruchovost. Rád bych se mílil, ale nějaký předřečník to tady už psal. Pouze přijatelný design, kvalita a zpracování proměrné. Dlouhodobé testy ukážou, že to auto moc nevydrží. Ale alespoň se KIA snaží. Kupce si to auto jistě najde.
ak to auto nepoznáš tak prosím nehodnoť. Najazdil som na 1.6 CrDi cca 115000 km. Auto je v perfektnom stave. Menil som len tyčky stabilizátorov po cca 65000km a pred stovkou som menil brzdové platničky s kotúčmi. Inak, vôbec- opakujem vôbec nič.. Jazdné vlastnosti veľmi dobré, spotreba priemer 5.3 l. Auto má výborný motor, solídny podvozok, je priestranné, má veľký a dobre riešený kufor, skrátka som s ním maximálne spokojný. Momentálne som auto vymenil za facelift verziu so 6 stupňovou prevodovkou (ktorá pôvodnému modelu chýbala) a už po pár tisíc kilometroch viem, že to auto je jednoducho super.
Ja som napisal, ze som vlastnil Fabiu a ze je to dobre auto. Celkom chapen ze sa u skodovkarov vypestovala averzia na ceed, kedze bolo o nom pocut z kazdej strany. Kazdy zazrak vsak tri dni trva, prisli modely inych aut a ceed sa uz "zaradil". Konkretne k Oktavii, C4, 307, Focusu, Mazde3, atd. ako rovnocenny partner. Cenovo aj kvalitou porovnatelny - nech si kazdy vyberie podla svojich preferencii. Inak v mojej sirsej familii skodovky suverenne vyhravaju.
Zajimá mě, jak by měl dotyčný teda jezdit ,aby jezdil úsporně. Pánové vy tady pořád dokola melete KIA a hotovo,škoda na prd atd.Chválíte něco, co není vyzkoušené,co Žilina vyrobila a sama neví jak to bude s kvalitou.To, že tam je navíc flash disk ,ovládání na volantu k radiu a že to má 6x airbeg to snad nedělá auto!!!Nelítané km a roky ukáží co v tom aute je.Ale to auto ma jen hezký kabát to je vše.Kvalita zpracování je úplně jinde.A záruka?Přečtěte se si všeci před koupí důkladně zaruční podmínky aby jste přišli na to co už někteří pochopili.Víc mě už nebaví ani psát.
Mal som 3 skodovky a nikdy viac. Je to bohemia skok cize to skace a plno poruch to malo. Auto musi mat totiz max. tolko kmitov za minutu pri jazde kolko urobim krokov za ten cas inac je to nepohodlne. Za to v Amerike maju take koraby. Najlepsie by bolo ako Nemci to robia kazde 2 roky auto kupia nove a behaju po dialniciach 200 km.
Nemyslim, ze za vysoku spotrebu moze moja technika jazdy. Jazdim cez 20 rokov. Navyse, s palubnym pocitacom sa da naucit pekne jazdit na spotrebu. Problem je asi v tom, ze jazdim cez mesto a pocetne krizovatky relativne kratke jazdy. V mojom prispevku nie su vyhrady k priemernej spotrebe. Co sa tyka ceny, pred definitivnym rozhodnutin som si urobil dokladny prieskum toho co je na trhu. Objektivne povedane v case ked som kupoval auto bol ceed najlacnejsi. V poslednych mesiacoch 2007 vsak doslo k znizeniu cien v podstate u vsetkych konkurentov ceedu takze ceny sa vyrovnali. K Fabii 2: cena 1.6 s vybavou porovnatelnou s EX ceed vyjde zhruba na 500 tisic Sk, ale pri 2-rocnej zaruke. Mal som Fabiu 1 HTP - dobre auto, ale ceed je predsa len o triedu vyssie. Zial, u ceedu ceny neklesnu, vraj sa dobre predava v EU.
Ak Ťa už trápi ekológia, tak prosím Ťa neodporúčaj nikomu diesel. Samozrejme vo Fabii a samozrejme bez filtra pevných častíc (FAP). To je snáď dosť neekologický počin, odporúčať niekomu takého vymetača sadzí. Aj kvôli emisiám totiž s TDI vo VW končia a nový common rail vo fabii tak skoro asi nebude. A ak si niekto kúpi auto veľkostnej kategórie Ceeda, nechápem, prečo sa mu snažíš ako alternatívu ponúknuť botník. A ak sú podľa Teba jedna štvorky nešťastné motory, koľko kilometrov si s týmto konkrétnym motorom nabehal?
neviem, ale vyjadrenia autora by sa mali dat na pravu mieru. Skapinanie motora a vysoka spotreb je zjavnesposobena zlym zaobchadzanim - resp. neznalostou spravnej techniky jazdy s vysokootackovym motorom. Spotreba 7,7 litra je nezvykle vysoka - dokonca ani s motorom 1,6 litra som sa tak vysoko v priemere nikdy nedostal. Autor by sa mal jednoznacne naucit spravnejsie jazdit... V tomto pripade sa na 100% nejadna o poruchu nicoho, ale iba o nespravny styl jazdy.
V kazdom pripade suhlasim s autorom, ze cena je velmi vysoka. Ceed je vyborne auto, avsak je pravda, ze za rovnake peniaze bez problemu zozeniete C4 i Focus. Na druhej strane - porovnatelna konkurencia nema taky dobry motor... Ale tak, ci tak - momentalne su Ceedy naozaj predrazene.
A este jedna poznamka ku kometaru, ze za tie penize radesj fabiu v plnej vybave... To mozen apisat len clovek, ktory sa v tych autach nikdy neviezol. V Ceede je vnutorny priestor, i kvalita vypracovania omnoho dalej ako pri novej Fabke. Neporovnatelne v prospech Ceeda samozrejme!
Motory mají proměnné časování ventilů, proto vyžaduje vytáčení , aby to trošku jelo ( něco, jako Honda V-tec). Co se týká chcípání, tak možná krokový motorek (u nového vozu zvláštní).
To je hodně závaných nedostatků vzhledem k ceně přes půl milionu.Na sloupek se dá zvyknout,niméně zhasínání motoru,či problémy s řazením je v této cenové kategorii dost problém.Nemůžu si pomoci,ale v takovéto ceně,co jste dal za Ceeda,jste mohl mít hodně vybavenou Fabii s hodně dobrým naftovým motorem,spotřeba by pak byla někde jinde a to dnes,při vzrůstajících cenách benzínu a nafty je velmi důležité hledisko.Nad lidmi,kteří mají užrané Bavoráky se můžu jen pousmát,sice na benzín třeba mají,ale ekologie,jim nic asi neříká.Motor je lenivý také proto,že má ještě relativně málo najeto,ale jedna čtyřky jsou nešťatné motory.Přeju vám hodně kilometrů bez nehod a závad...ono je někdy lepší důvěrovat prověřenému,než novinkám...
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cee´d
1.4
Ja osobne mám skúsenosť s motorom 1.4 16V 80kW v hyundai i30 čo je vlastne to isté ako KIA ceed. Auto je používané 95% v meste. Jazdim na ňom čo najkultúrnejšie a spotreba je okolo 8,0L/100km pri sebelepšej snahe. Auto je to super. Je iba vo výbave clasik takže mu síce niečo chýba ale dá sa to prežiť. Auto má zatiaľ 26000km a bez závady. A zvažujem kúpu Ceeda 1.6 benzín.
12.04.2013 | 09:00:13 | tomas | 95.103.108.* Reagovat
Kontrolní otázka
Víte jak poznáte, že máte brutálně lehkou nohu? Když vám umírá baterka po 5tkm aniž by jste měli zapnutý rádio nebo ventilátor, pouze světla. protože při EKO brutál jízdě není schopný altík dobíjet baterku. :D Mě se to stává furt. :D
07.11.2012 | 07:20:19 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Držení otáček
Když jsme u toho chcípání. Takže auto u 1. Stupně chcípat NESMÍ!!!
Pokud se tak děje, pak je něco špatně. Představte si situaci, že se na motoru třeba po najetí cca 70tkm začíná přidírat ložisko, ale tak úplně jemně, že to ani neslyšíte a vůbec netušíte které, a vězte, že jich je v motoru celkem hodně. A teď co to udělá, když vám to na 1.stupeň chcípá.
Vy si prostě jedete z kopce a po vyřazení 5.stupně do neutrálu vám chcípne motor. Ano přesně tak, narážím na čidlo volnoběžných otáček. A někteří výrobci ho tak krutě seřídí, na nízké otáčky, kvůli snížení průměrné spotřeby(takové seřízení dokáže udělat až o 0.6litrů nižší spotřebu), že to čidlo není schopné zareagovat a je tam jen na okrasu. Samosebou, řeknete si, že tam žádné takové čidlo nemáte, ale krutě se mýlíte, každý vůz něco takového má a je tam zařazen do elektroniky, ať zkloubením jiného, třeba na klice, atd. Prostě tam něco takového MUSÍ plnit tuto funkci…
A teď jestli to funguje správně, například takové auto co má kolem 90kW(ono vlastně to je takové číslo nic neříkající, na rozjezdy potřebujete krouťák, ale většinou to odpovídá i poměru výkonu), podle váhy auta, ale tak laicky, ať tu nejdem do vzorců na Nm, tak vám jede samo dokonce i na 2.stupeň.
Diesel má jet na všechny rychlosti sám, pokud nejede, tak jsou v háji tlaky nebo opět nepracuje elektronika. Počítám ale ideál podmínky, rovinka a správná rychlost.
A teď to nejlepší, mě to dělá taky, první auto, které neudrží 1.rychlost takže co, dojet a můžu bejt akurát zas nasr.nej na blbej kup a doufat, že žádné ložisko se nevysere, nebo jestli ano, tak bude dělat pěkný hluk abych ho našel. Kurde, člověk si fakt nevybere, už se musím smát, není auto, do kterýho bych nenacpal šílený prachy, no ale zatím nebudu házet flintu do žita a klep klep, zatím klid… :D
07.11.2012 | 07:10:40 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Spotřeba
Tak pokud vás zajímá kvalita motoru s okolními. Takže můžu to shrnout.
Je to absolutně nejhorší motor v konkurenci. Je nejslabší, je nejžravější. Dokonce předčí i jedny z nejslabších motoru a to jsou Škodovky. Škodovky nejsou v 1,4 a 1,6 nijak ucházející ani v konkurenci.
Když porovnám Italy, Francouze, Němce, Japonce, prostě není auto, které by bylo slabší na výkon než je právě to korejské. Jsou šíleně poddimenzované v konkurenci a obsahu. Mám 1.616V tichučký motor naprosto v pořádku, žádné tření v brzdách, velmi dobrý dojezd a spotřeba je 8,5litrů takový průměr. A to mám sakra lehkou nohu.
Prostě jednoduše trefit otáčky kdy to začíná tahat tak těsně pod tím a pak samozřejmě co nejméně brzdit a podle toho přizpůsobit jízdu.
ALE na druhou stranu ani nevím co ten motor obsahuje, prostě absolutně žádný problémy, altík,startér,klima, atd. Vše je hrubě poddimenzovaný.
O spotřebě co se tu vymýšlí jsou hovadiny a dokonce jsou i státy, kde se s korejci soudí kvůli tomu, že napsali špatnou spotřebu i do techničáku. Toď ke spotřebě Kia vozů
07.11.2012 | 05:29:20 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Spotřeba
Těsně pod tím to znamená, někdo to má na 2,4-2,6t otáček, záleží jak u kterého modelu. Kdybych mohl napsat, porovnávám třeba s 1.616V colt. 1,6 Octou, která je ještě o něco slabší než Golf, to se prostě hrubě nechytá, Ten výkon si asi vycucali z prstu. Kdybych měl závodit s Feldou, tak mě dá a to s velkým odskokem.
Jinak já na tu spotřebu zareagoval přestavbou na LPG. Jelikož auto bylo za přijatelnou cenu.:)
07.11.2012 | 05:47:28 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Spotřeba
Já mám tedy 1.4 po FL těch 66kW, ale to co píšeš je dle mého názoru a i několika testů blábol. Ceed má naopak nejlepší 1.4 co znám, jde krásně do otáček a za plynem. Je to pružný motor a žádná atmosfera netahá od spoda, možná malinko 8v ale určitě ne 16v. Ten starší model má bohužel trochu špatně vyvážený výkon na točivý moment a FL verze s menším výkonem je vpodstatě rychlejší i dravější. A to nemluvě o mé spotřebe 5,7 a nájezdu 890km na nádrž.
30.05.2018 | 14:53:21 | Polsonside | 185.124.195.* Reagovat
Ak chce niekto jazdiť na "spotrebu", najprv sa musí na to psychicky pripraviť.
T.j. uvoľniť, relaxovať, neponáhľať sa.
Nikdy nemôžete urobiť dobrú spotrebu, keď vám reve metal, alebo chcete trošku adrenalínu, príp. telefonujete, čo treba kúpiť do kuchyne...
Ideálnym mixom je svižná jazda, bez brzdenia, s plynulým predbiehaním s minimom plynu v slabej premávke. Na diaľnici sa schovať do závetria kamionu, al. autobusu, cca 15-20 m za ním, dole o 20%, len tak fikne..
13.12.2011 | 21:43:15 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
ceed
No najviac ma pobavil komentar k porovnanie spotreby medzi BMW,FABIA a CEED .Teraz neviem ci komentator vlastnil všetky auta a može o tom tak hovoriť.Jazdil som 6 rokov na BMW 320i a vtej dobe mali vštci škodu 120 ,LADA 1200 a pod a ja som mal na BMW spotrebu so 6 valcom 8,5 až 10l ale to je doba 14 rokov späť.Dnes maju BMW motori na špičke vývoja a to nehovorím o diesloch a preto veľa automobilie spolupracuje prave sBMW. Čo sa tyka porovnania Fabie a Ceeda tak to tiež musiš vedieť oceniť spracovanie a priestor.Ale ked maáš rád plasty na ramenách a tlačenicu spolujazdcov tak Fabia je super voľba.Ceeda mám 3,5 roka 1,6 benzín a spotreba na urovni 5,4 až 6,4 L ,,tak si myslim že to je dobry motor a to ho nijako nešetrim pri rozjazdoch .Fabiu ma kamarat a jazdíme snou do práce ale tie plasty z koncernu VW su desné a do fabii aj velmi lacné.
04.09.2010 | 14:42:22 | jan299 Reagovat
To Jerry
Tak u nás má ta 1,4...80kw...napřed se je třeba v tom autě svézt..a pak pak něco psát o vyprášení kožichu...takovéto odborníky mám ze všeho nejraději.....nesrovnávej 1,4 z 1,6...ale vem tu slavnou škodováckou 1,4 a pust si spojku jestli ti Okta...chcípne...Napřed se tím autem projed a pak piš.....
26.04.2008 | 12:39:48 | Tomáš Reagovat
Já myslel, že všechny moderní auta disponují vychytávkou, že při zařazené jedničce, auto v pohybu a bez plynu-nesmí motor chcípnout.Já osobně jezdím na "předpotopním osmiventilu" od VW(1.6 55Kw), ale když sundám nohu z plynu, tak na jedničku po rovině jede hezky krokem a že Okta je dost těžká. Jinak 1.4 s 77Kw sice papírově vypadá jako drak, ale výrobci takto mazaně prodávají čísla.1.6 75Kw by ji vyprášila kožich.Nehledě že těch 77Kw musíte hledat tak kolem 6000 otáček.Což není zas tak příjemné kvůli hlučnosti a spotřebě.
25.04.2008 | 22:26:31 | Jerry Reagovat
Prvé tankovanie
V predajni je auto väčšinou len s minimom benzínu. Keď však natankujeme prvý krát. Tak máme spotrebu 45 l/5 km.
Čo je samozrejme hlúposť. Počítame iba reálne spálený benzín/reálne prejdené kilometre - to znamená, bez prvého tankovania.
25.04.2008 | 21:42:15 | Dušan Mihálik Reagovat
spotreba
Dakujem za komentar k spravnej jazde. V podstate sa tym aj ja riadim, az na par odlisnosti. Napr bod 4 sa neda v zbesilej premavke dodrzat. Prud aut ma nesie mestom 80-tkou systemom plyn/brzda. Bez zavahania. Po dialnici taktiez nejdem len 100km/h.
Ad scipanie motora - mate pravdu, staci vypnut klimatizaciu a s trochou cviku je to ok.
Ad spotreba - zaratal som samozrejme aj prve natankovanie a bola to plna nadrz (preco sa to nema zaratavat?). Pametam, ze som platil 1700 SKK.
Ak mam zasa z nejakym odstupom hodnotit ceed - tak je to jednoducho skvele auto. Musim 3x zaklopat.
27.03.2008 | 15:23:28 | autor Reagovat
Ako ušetriť benzín
Benzín sa dá šetriť:
1. Pri jazde z kopca brzdiť motorom.
2. Pri plynulej jazde je dobré mať zaradenú vyššiu rýchlosť (pri 50 km/h nie 3, ale 4)
3. Rozbiehať sa pomaly.
4. Všímať si svetlá na svetelných križovatkých ďaleko dopredu a dopredu jemne pridať, či začať brzdiť motorom. Podľa možností ani nezastaviť len sa pomalšie sunúť ku križovatke a pri zelenej len preradiť príslušný stupeň a pomaly zrýchliť.
5. Naprevážať zbytočné veci v aute.
6. Nebrať stopárov : ). (úspora paliva cca 3 %).
7. Na diaľnici to veľmi nerozbiehať - pri 1,4 by som to hnal do 100 km/h.
8. Nemať zbytočne dlho zapnutú klímu - nerobiť si z auta mrazničku !
9. Pri vyšších rýchlostiach nejazdiť s otvoreným oknom.
10. Zbytočne nezohrievať v zime auto. Stačí jazdiť bez vytáčania a auto sa zohreje samo - netreba ho rozkurovoť 10 minút pred jazdou.
25.03.2008 | 16:13:38 | Dušan Mihálik Reagovat
Spotreba
Mám Kiu Ceed 1,6 CVVT - čiže silnejší benzín a jazdím športovejšie a dosť po meste. A pritom mám spotrebu na úrovni 6,7 l. Zdá sa mi, že ak vylúčim závadu motora, tak problém je naozaj u vodiča : (. (Ale možno sa stala jednoduchá matematická chyby - do spotreby sa nesmie pri výpočte zarátať prvé natankovanie - cca 45 litrov).
Čo sa týka "zdochýňania" motora. Treba mať trochu cviku a hlavne pri zapnutej klíme treba viac plynu pri rozbehu.
25.03.2008 | 13:38:16 | Dušan Mihálik Reagovat
pre mmm
Aka je teda spravna technika jazdy s vysokootackovym motorom? Ako by som mal teda spravne jazdit, aby spotreba nebola privysoka a nenicil by som auto.? Nemyslim to ironicky. Fakt by ma zaujimal nazor niekoho veci znaleho.
11.03.2008 | 21:32:12 | autor Reagovat
Kvalita Ceed
Já si myslím, že s kvalitou Kia Ceed to bude asi podobně jako když vždy uváděli Italové na trh nové modely Fiat. To byly vždy řeči o tom, že teď už to bude kvalita jako německá auta. A pak se to opět začalo sypat, byly problémy se zpracováním a kvalitou výroby, a se životností dílů. Dlouhodobé testy ukázaly vyšší poruchovost. Rád bych se mílil, ale nějaký předřečník to tady už psal. Pouze přijatelný design, kvalita a zpracování proměrné. Dlouhodobé testy ukážou, že to auto moc nevydrží. Ale alespoň se KIA snaží. Kupce si to auto jistě najde.
11.03.2008 | 13:07:51 | Násoska Reagovat
RE: Kvalita Ceed
ak to auto nepoznáš tak prosím nehodnoť. Najazdil som na 1.6 CrDi cca 115000 km. Auto je v perfektnom stave. Menil som len tyčky stabilizátorov po cca 65000km a pred stovkou som menil brzdové platničky s kotúčmi. Inak, vôbec- opakujem vôbec nič..
Jazdné vlastnosti veľmi dobré, spotreba priemer 5.3 l. Auto má výborný motor, solídny podvozok, je priestranné, má veľký a dobre riešený kufor, skrátka som s ním maximálne spokojný. Momentálne som auto vymenil za facelift verziu so 6 stupňovou prevodovkou (ktorá pôvodnému modelu chýbala) a už po pár tisíc kilometroch viem, že to auto je jednoducho super.
13.12.2011 | 21:18:42 | enrique | 195.91.111.* Reagovat
To Berta
Auto autem dělá především výbava, motor a vzhled. Nebo ty víš předem, že ta či ona automobilka nevyrobí nikdy zmetek?
11.03.2008 | 07:24:13 | Radek Reagovat
pre xxx
Ja som napisal, ze som vlastnil Fabiu a ze je to dobre auto. Celkom chapen ze sa u skodovkarov vypestovala averzia na ceed, kedze bolo o nom pocut z kazdej strany. Kazdy zazrak vsak tri dni trva, prisli modely inych aut a ceed sa uz "zaradil". Konkretne k Oktavii, C4, 307, Focusu, Mazde3, atd. ako rovnocenny partner. Cenovo aj kvalitou porovnatelny - nech si kazdy vyberie podla svojich preferencii. Inak v mojej sirsej familii skodovky suverenne vyhravaju.
10.03.2008 | 21:22:05 | autor Reagovat
xxx
Zajimá mě, jak by měl dotyčný teda jezdit ,aby jezdil úsporně.
Pánové vy tady pořád dokola melete KIA a hotovo,škoda na prd atd.Chválíte něco, co není vyzkoušené,co Žilina vyrobila a sama neví jak to bude s kvalitou.To, že tam je navíc flash disk ,ovládání na volantu k radiu a že to má 6x airbeg to snad nedělá auto!!!Nelítané km a roky ukáží co v tom aute je.Ale to auto ma jen hezký kabát to je vše.Kvalita zpracování je úplně jinde.A záruka?Přečtěte se si všeci před koupí důkladně zaruční podmínky aby jste přišli na to co už někteří pochopili.Víc mě už nebaví ani psát.
07.03.2008 | 14:23:20 | Berta Reagovat
RE:xxx
konečne objektívny názor.
14.09.2011 | 13:21:07 | FLM | 158.193.202.* Reagovat
RE: xxx
Mal som 3 skodovky a nikdy viac. Je to bohemia skok cize to skace a plno poruch to malo. Auto musi mat totiz max. tolko kmitov za minutu pri jazde kolko urobim krokov za ten cas inac je to nepohodlne. Za to v Amerike maju take koraby. Najlepsie by bolo ako Nemci to robia kazde 2 roky auto kupia nove a behaju po dialniciach 200 km.
06.11.2012 | 21:26:51 | dedkovo | 188.167.124.* Reagovat
spotreba
Nemyslim, ze za vysoku spotrebu moze moja technika jazdy. Jazdim cez 20 rokov. Navyse, s palubnym pocitacom sa da naucit pekne jazdit na spotrebu. Problem je asi v tom, ze jazdim cez mesto a pocetne krizovatky relativne kratke jazdy. V mojom prispevku nie su vyhrady k priemernej spotrebe. Co sa tyka ceny, pred definitivnym rozhodnutin som si urobil dokladny prieskum toho co je na trhu. Objektivne povedane v case ked som kupoval auto bol ceed najlacnejsi. V poslednych mesiacoch 2007 vsak doslo k znizeniu cien v podstate u vsetkych konkurentov ceedu takze ceny sa vyrovnali. K Fabii 2: cena 1.6 s vybavou porovnatelnou s EX ceed vyjde zhruba na 500 tisic Sk, ale pri 2-rocnej zaruke. Mal som Fabiu 1 HTP - dobre auto, ale ceed je predsa len o triedu vyssie. Zial, u ceedu ceny neklesnu, vraj sa dobre predava v EU.
05.03.2008 | 22:59:26 | autor Reagovat
re Tomík
Ak Ťa už trápi ekológia, tak prosím Ťa neodporúčaj nikomu diesel. Samozrejme vo Fabii a samozrejme bez filtra pevných častíc (FAP). To je snáď dosť neekologický počin, odporúčať niekomu takého vymetača sadzí. Aj kvôli emisiám totiž s TDI vo VW končia a nový common rail vo fabii tak skoro asi nebude. A ak si niekto kúpi auto veľkostnej kategórie Ceeda, nechápem, prečo sa mu snažíš ako alternatívu ponúknuť botník. A ak sú podľa Teba jedna štvorky nešťastné motory, koľko kilometrov si s týmto konkrétnym motorom nabehal?
05.03.2008 | 20:26:10 | Petrík Reagovat
Pozor
neviem, ale vyjadrenia autora by sa mali dat na pravu mieru. Skapinanie motora a vysoka spotreb je zjavnesposobena zlym zaobchadzanim - resp. neznalostou spravnej techniky jazdy s vysokootackovym motorom. Spotreba 7,7 litra je nezvykle vysoka - dokonca ani s motorom 1,6 litra som sa tak vysoko v priemere nikdy nedostal. Autor by sa mal jednoznacne naucit spravnejsie jazdit...
V tomto pripade sa na 100% nejadna o poruchu nicoho, ale iba o nespravny styl jazdy.
V kazdom pripade suhlasim s autorom, ze cena je velmi vysoka. Ceed je vyborne auto, avsak je pravda, ze za rovnake peniaze bez problemu zozeniete C4 i Focus. Na druhej strane - porovnatelna konkurencia nema taky dobry motor... Ale tak, ci tak - momentalne su Ceedy naozaj predrazene.
A este jedna poznamka ku kometaru, ze za tie penize radesj fabiu v plnej vybave... To mozen apisat len clovek, ktory sa v tych autach nikdy neviezol. V Ceede je vnutorny priestor, i kvalita vypracovania omnoho dalej ako pri novej Fabke. Neporovnatelne v prospech Ceeda samozrejme!
05.03.2008 | 20:01:13 | mmm Reagovat
1.4, 1.6...
Motory mají proměnné časování ventilů, proto vyžaduje vytáčení , aby to trošku jelo ( něco, jako Honda V-tec). Co se týká chcípání, tak možná krokový motorek (u nového vozu zvláštní).
05.03.2008 | 09:17:06 | Radek Reagovat
To je hodně závaných nedostatků vzhledem k ceně přes půl milionu.Na sloupek se dá zvyknout,niméně zhasínání motoru,či problémy s řazením je v této cenové kategorii dost problém.Nemůžu si pomoci,ale v takovéto ceně,co jste dal za Ceeda,jste mohl mít hodně vybavenou Fabii s hodně dobrým naftovým motorem,spotřeba by pak byla někde jinde a to dnes,při vzrůstajících cenách benzínu a nafty je velmi důležité hledisko.Nad lidmi,kteří mají užrané Bavoráky se můžu jen pousmát,sice na benzín třeba mají,ale ekologie,jim nic asi neříká.Motor je lenivý také proto,že má ještě relativně málo najeto,ale jedna čtyřky jsou nešťatné motory.Přeju vám hodně kilometrů bez nehod a závad...ono je někdy lepší důvěrovat prověřenému,než novinkám...
05.03.2008 | 08:59:53 | Tomík Reagovat