Recenze Kia Cee´d TX, 2.0 CVVT
“Nepodarená kópia konkurencie - auto vyrobené bez vášne a duše.”

Autor recenze: Angel_M (21 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:2.0 CVVT Stav km při koupi:17 km Stav km nyní:96 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 11 l/100 km Vloženo: 21. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.2

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: VW Polo sedan VW Golf Škoda Favorit Škoda 120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Toto auto je jedna veľká porucha, preto ani neviem, či napíšem aj niečo do skúseností alebo bude celá recenzia len v tomto poli.

Takže, auto sme kúpili pred 2,5 rokmi ako náhradu za staré VW Polo sedan, ktoré napriek svojmu veku na rozdiel od Kie fungovalo. Keďže otec má VW Golf mk.5, tiež v lepšej výbave, mám s čím porovnávať. Kde mám začať?

Stierače
Nepamätám si za posledné dva roky nejaké veľké, časté dažde, preto mi je veľmi divné, že sú úplne zničené a keď prší, ledva vidím kam idem. Samozrejme v servise mi to neuznali, tak som ich musel vymeniť na vlastné náklady. Ale to nie je všetko. Ostrekovač mal poruchu dva krát. Ale ešte som nikdy nevidel aby na celkom novom aute odchádzali motorčeky v stieračoch, celkom 3 krát!!!(2x predný lavý, 1x zadný). Nikdy sa nám to nestalo na 120, nikdy sa nám to nestalo na Favorite, nedaj bože na Pole. Našťastie toto v servise hodlali vymeniť ale kto mi preplatí ten benzín a nekonečné čakanie a čo ma to stálo času?

^^
Vedzte, že toto je len úvod.

Motor
Motor je naozaj pozoruhodný. Napriek papierovým informáciam (105kw? To neznie zle!) je auto na môj vkus lenivé (Polo bolo živšie). Ale občas auto chytí na malú chvíľku nejaký druhý dych alebo čo?!! A zatlačí ma to do sedačky....aby to zakrátko znova zmizlo. Celkovo z toho mám pocit akoby tam bol jeden nefunkčný valec, ktorý občas naskočí.
S motorom súvisí spotreba. Kia udáva, že v meste je 9.2, mimo mesta 5.9, a kombinovaná 7.1. Ummm, ja dostávam úplne iné hodnoty. V meste ani moc nejazdím, najviac po diaľnici. Pri mierumilovnej jazde sa pohybuje od 9 do 10. Ale ja jazdím trochu športovejšie a nedarí sa mi ju dostať pod 12 litrov!!!

Ďalšie poruchy odstránené v záruke:
- porucha alternátora
- porucha centrálneho zamykania 2x a poškodený zámok (nedali sa otvoriť dvere na strane vodiča)
- porucha sťahovania okien
- porucha klimatizácie
- výmena tesnenia na zadných dverách (spôsobovalo povodne v aute)
- porucha plaváku v nádrži
- výmena akumulátoru
- prehrdzavený výfuk
- porucha riadiacej jednotky
- výmena zadných tlmičov

Ďalej, asi pri 60 000km sa prestal točiť kilometrovník. Jeho výmena nám prišla vhod. Auto teraz ukazuje len 36 000km a pritom má najazdené 96 000km :D

Ako vidíte, za ten čas sme najazdili celkom dosť. Ja osobne som na tom najviac jazdil do servisu. Bývam od neho asi 60 km, teda tam aj späť je to asi 120 km. Tá záruka je síce pekná ale nejak nedomysleli tú preplnenosť, pretože sa mi stávalo, že ma zo servisu poslali zopárkrát preč s tým že sú plní. Ani si neviete predstaviť koľko času som zabil zabil aj na tých nabanálnejších opravách.

To však nie je všetko. Sú tu veci ktoré v servise nechcú uznať, resp. o nich nechcú počuť ako napr.
- rôzne čudesné zvuky spod kapoty
- vŕzganie plastov a sedačiek
- smrad ako zo spálenej gumy vo vetraní

Teraz by som sa chcel dostať k tej najhoršej veci zo všetkých a to je riadenie. Očakával som auto, ktoré rýchle svižné a bude skvelé sedieť v zákrutách, podobne ako otcov Golf. To čo však Kia predvádzala som ešte nevidel na žiadnom z aút ktoré som doteraz šoféroval.

Keď mokrá cesta, neustále ma vynáša. Auto v zákrute akoby strácalo stabilitu.
Raz v zime sme išli na lyžovačku a cesta bol samý ľad. Išli sme v pomaly trkajúcej sa kolóne teda nešiel som a ani som nemohol ísť rýchlo a ako jediné auto sme vyleteli mimo cestu. Našťastie tam nebola priekopa. V kamarátovom servise sme po niekoľkých testoch zistili, že to má na vine diferenciál. Funguje úplne opačne ako by mal. Kvôli tomotu som musel meniť predné kolesá 2 krát, !!!!2!!!! Také boli zodraté.

Táto vada spôsobila doteraz moju jedinú nehodu ktorá ma niečo stála.
Opäť bolo popršané - mokrá cesta a ja som prechádzal cez malý kruhový objazd, auto to nezvládlo a skončilo v stĺpe - presne stredom predného náraznika. V čase nárazu som už takmer stal, tak som si myslel, že sa nič nestalo. Avšak plastový kryt nárazníku bol zlomený a nárazník(NO, bolo by veľmi urážlivé voči iným autam volať ten tenký, v strede ničím nepodložený pliešok nárazníkom) bol úplne preliačený až kdesi po chladič. Pritom na Favorite som raz pri cúvaní trafil tyčku ktorú nebolo vidno v spätnom zrkadle zadným nárazníkom a nestalo sa absolútne nič.

Oprava diferenciálu bola prevedená v súkromnom servise na vlastné náklady.


Hodnocení a zkušenosti s autem

No napíšem, aj tie jediné voci, čo sa mi na aute páčia.

7 - ročná záruka. Toto je asi hlavný argument pri rozhodovaní sa medzi týmto a inými autami. Avšak zanedlho budú všetky servisy asi tak preplnené, že budú praskať vo švíkoch a keď chytíte taký kus ako ja, tak máte o zábavu postarané. Je to ako starať sa o chorého, ťažko postihnutého človeka.

EuroNcap crash test - 5 stars

Komfort
Sedačky sú príjemne tvarované a perovanie funguje ako má.


Začiatkom tohto roka sa auto začalo najviac sypať. Preto sme sa ho rozhodli predať(zatiaľ bezúspešne). No po tej psychickej ujme čo mi ceed spôsobil som s ním zamýšlal najprv niečo úplne iné. Rozmlátiť kladivom a pustiť z kopca taký šrot treba!!!

Pre zaujímavosť napíšem aj ako sme si vyberali nástupcu. S otcom sme sa vybrali napr. aj do Hyundaiu, pretože má rád Korejské autá (asi preto že v žiadnom nikdy poriadne nesedel a vidí ho len zaparkované pred domom keď príde z roboty) a aj preto, že niekde počul, že Accent je celkom fajn. Lenže pri mojej výške som sa doňho nemohol celkom vopchať, tak som si sadol do i30 a v tom som rozpoznal tú istú starú pesničku, premohla ma fóbia a padal som z predajňe preč. A je to pravda. Kia Ceed a Hyundai i30 sú takmer totožné autá, dokonca zdieľajú hlavné konštrukčné prvky. Firmy ktoré dodávajú súčiasky Kii ich dodávajú aj Hyundaiu.

Najviac ma irituje ako v slovenských recenziách tí skorumpovaní hajzli chvália kvalitnú výrobu HAHAHA. Sám som brigádoval v jednej sub-továrni, ktorej meno radšej nebudem spomínať a zhodou okolností som pracoval na linke s nárazníkmi...ehm, teda plieškami. Robot sa zvykol pokaziť aj 20 - krát za smenu. Nič iné som nerobil, len zháňal technikov, ktorí mimochodom po Kórejcoch po slovensky vykrikovali, že by si Kiu nikdy nekúpili.
Mohol by som pokračovať ďalej a ďalej. A ja budem!

Linky boli často rozladené a krivo zvárali ale očividne to tam málokedy niekoho zaujímalo. Len časť z nich si občas všimol kvalitár a dal opraviť zváračom-flákačom. Na opravovni som videl tiež kuriózne veci. Chodili im tam hrdzavo-pozinkované diely, ktoré sa ani poriadne neočistili, podlahy auta s veľkou dierou do ktorých narazil robot (chceli by ste od výroby búrané auto?)



Momentálne sme už asi pol roka spokojnými majiteľmi Citroenu C4(neskôr napíšem aj recenziu). Viem čo si ľudia myslia o francúzskych autách, ale zlepšuje sa to. A toto konkrétne vyhovovalo aj cenovo aj dizajnovo. Má jednoducho svojú vlastnú dušu, svoj jedinečný futuristický interiér. Cítiť z neho avantgardu. Naproti tomu sú i30 a Ceed len nepodarené kópie Golfu vyrobené bez akejkoľvek vášne, len za účelom obsadenia EU trhu. Takže ak chcete niečo ako Golf. Kúpte si Golf.

Ak už jeden doma máte a chcete ešte 1 hot hatchback. Máte tu Toyotu Auris, Mazdu 3, Peugeot 207/308, Ford Focus, Renault Megane(vlastná skúsenosť - 100x lepšie jazdné vlastnosti ako Kia), alebo môj milovaný Citroen C4 - síce len s 5 ročnou zárukou, ale aspoň neukrajuje čas z môjho života.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cee´d

Vložit komentář

ceed

Pekne sci-fi. Neviem, ci su tu mechanici, ale zalozit naopak diferencial??? Uz som videl hocico, ale primitivny mechanicky diferak bez uzavierky sa opacne zalozit asi ani neda, ani si to fyzicky neviem predstavit. Mam ceed 1,4CVVT 120000km 7. rok, jazdim hlavne kratke trasy kazdy den do prace, sem tam nejake dialnice a okrem Tebou spominaneho motorceka ostrekovacov som na nej nemal vacsiu zavadu. Stierace nemaju s kiou nic spolocne, beru ich od subdodavatelov, od ktorych beru aj ine automobilky. Auto si ma ziskalo hlavne vnutornym priestorom, ktory sa mi zdal v roku 2008 pre mna najvyhovujucejsi z pomedzi ostatnych konkurentov a doteraz mi vyhovuje a plne dostacuje. Motor sice nieje raketa, ale ked treba vie sa rozkotulat. Tak isto servis v BB mi vzdy vysiel v ustrety a vzdy urobili to, na com sme sa dohodli a v termine na ktorom sme sa dohodli. Je mozne, ze si trafil na vyberovy nepodarok. Ja osobne som s ceedom spokojny a ked to porovnavam s inymi autami, ktore som mohol prevetrat, tak sa KIA urcite nestrati. Bol som prevetrat uz aj najnovsiu ceedku a chlapci s tym podvozkom urobili kus roboty, auto je o triedu stabilnejsie a tichsie. Kydat dokaze kazdy, co sa da pochopit, ak sa Ti nakopili rozne zavady, ale ak mas na aute par tisic km najazdenych a dokazes na mokrej ceste neodhadnut zakrutu a vyletiet z cesty, tak to o tvojich soferskych dovednostiach vela dobreho nehovori.

22.04.2014 | 08:11:42 | Janicko  | 192.168.25.* Reagovat

RE: ceed

Varování: Kia Ceed, motor VVTi není vhodný k přestavbě na LPG!
jde hlavně o kvalitu dílů a především Ventily.

22.04.2014 | 10:32:28 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Toto

Toto je vymyslena recenzia. Kazdy inteligentnejsi clovek to spozna...

28.06.2013 | 01:23:39 | xxo  | 178.143.15.* Reagovat

crow

Uplne s tebou suhlasim, angelm je uplne zakomplexovany na kiu takze ho treba brat s rezervou, sa opytaj policajtov ako im slapu kie, tie auta idu ako hodinky a to sa na nich strieda 5-6 soferov a ziadne problemy niesu, vsetko ukaze cas, proste kia ide dopredu milovymi krokmi, ja mam sice iba kia rio no za 2,5 roka (93 000 km) ziadna vazna porucha akurat som menil 1 ziarovku a vymienali mi radio v zaruke. A to mi chcel autor tejto recenzie povedat ze je to srot a mal som radsej kupit renault clio (chapes ? normalne mi doporucoval rencka) alebo P207 tak si vies spravit obraz o takomto cloveku. Hovorim vsetko ukaze cas (km)........ a cas ukaze ze nove kie su dost vysoko co sa spolahlivosti tyka.

14.01.2011 | 10:27:27 | visna Reagovat

Tá tvoja recenzia sa nedá ani len čítať. Jedna volovina strieda druhú. Na Ceede som za 3 roky po slovenských cestách ( necestách ) najazdil 200.000 km ale s ničím čo ty píšeš som sa nestretol.Mal som síce 1,6 crdi ale nedokážem s tebou súhlasiť ani v jedinej výtke tomu autu. Bez obáv ten ceed bol moje 8 nové auto a na každom cca 200tis km.Za celé 3 roky som nemal žiadnu vážnejšiu závadu. Pravidelný servis pozostával z výmeny oleja, filtrov a bežných vecí pri klasickej prehliadke. Po 90tis. výmena predvých brzd. dosiek , 120tis výmena zadných dosiek a tyčiek stabilizátora v predu. Ani niet divu na tých rozmlátených cestách.Pri 180tis znova predne dosky a zadné tyčky a to bolo všetko. Nijako som ho nešetril a pomaly jazdiť už vôbec nieje môj spôsob. Prešli mi rukami VW golf 3, 4, passat , ostavia 1 , altea a na moje prekvapenie sa kia vôbec nekazila. Tvrdý podvozok to áno pri prudkom prejazde zákrut s priečnou nerovnosťou zadok trocha odskakuje ale stopu si pekne podrží a žiadne bozkávanie stlpov.. Asi si ešte musíš odjazdiť pár sto tisic km aby si sa to naučil. Tak sorry ale tá tvoja recenzia nieje recenziou. A na záver mám znova golfa 6 a som z neho mierne sklamaný a nemca si určite o 2 - 3 roky nekúpim.

14.01.2011 | 02:56:27 | Crow Reagovat

rojkovia

Ja mám 12 ročného Golfa a ak niekto kto má Kiu príde za mnou,keď bude mať tiež toľko za sebou a bude v takom stave tak mu pogratulujem a pozvem ho na večeru do 5 hviezdičkového hotela.
Zobuďte sa už do prdele,než niečo napíšete!!!

12.11.2010 | 20:27:39 | lupo Reagovat

recenzia jak kokot. chlapec ma rad sportove a z kie lezie do citrona. no mna jebne :D to bude urcite odbornik na slovo vzaty. pri vybere tychto aut mi skor zaváňa jeho maminka.dvakrat zodrate gumy a naopak diferak :DDD sory ale si pekny polepetko. len tak dalej. ale poradim ti jednu vec susedko, nereaguj na moj prispevok, potichu si sejvni vsetky blaboly co si tu popisal a o par rokov si precitaj. mozna sa pobavis ako ja teraz. páček shledáček. PS dopice s tymi akciami teraz ma namerali na lafranconi s tym novym radarom - 300 ečiek, ale zobral si len kilo do vacku este ze tak. este ze som nemal naopak diferak

27.07.2009 | 14:23:46 |  Reagovat

Hmmm

Dost negativna recenzia a ako pises, jazdis trochu "sportovejsie". Docela rad by som vedel co presne si predstavujes pod tymto pojmom. Zodrane pneumatiky, spojka a podobne.
Nechcem ani vediet co vsetko si s tym autom robil. Ak chces jazdit sportovo, kup si nejaky special a rob si na nom co len chces. Vidno podla tvojho veku co asi na cestach robievas.

11.05.2009 | 11:50:55 | TDK Reagovat

MiG

Klameš a trepeš somariny!!!!

25.04.2009 | 14:27:12 |  Reagovat

kia ceed

to co si tu okomentoval okolo kii to nema chybu ale preco si ju kupoval ked si vedel ako ju vyrabaju co ta zlakalo na nej audio v nej , sama krytika na nu bola no pretca vsetko sa kazy..doslovne vsetko .opravujem kiu ale este som nevydel prehrdzaveny vyfukpo 62000KM

29.03.2009 | 21:16:44 | laky Reagovat

RE: kia ceed

Lebo ziadne auto nema a recenzia je vymyslena. Niektore popisane veci su nemozne a vela z ostatnych nesedi k samotnemu autu. Moze za tym byt ina znacka, alebo skor nejaky maly chlapec, ktoreho zly kamarat ma taku Kiu... je to svet deti, aj my sme vyvadzali kadeco, len za nasich cias nebol internet :) Len skoda, ze sa takymto sposobom meni aj verejna mienka a vznikaju famy.

28.06.2013 | 01:29:29 | xxo  | 178.143.15.* Reagovat

Nemec?? Ziadna vyhra

Nemienim tu nikoho osocovat ani presviecat, chcem len vyjadrit svoj nazor. Vsetci tu ospevuju nemecke auta. Mal som tu cest, ci uz Octavia 1,9 Tdi, 81kw, golf IV Tdi, Opel Astra, Audi A6 a ine. Jedine, co sa mi na tych autach pacilo bolo pociatocne nadsenie. Co sa tykalo spolahlivosti tak do 130 tis km bolo relativne vsetko ok, neratam drobnosti, po 130 tkm, dakujem neprosim. Ani jedno nemecke auto ma spolahlivostou nepresvedcilo. Jazdim rok a pol Hondu Accord 2,0 Vtec a viem ze ine auto ako japonske, a to tu niekto opisoval ze su to tak ako korejci lacne auta, co nie je pravda , nechcem. A aby pre drazdicov sa nezdalo ze hodnotim podla jedneho auta, bolo to aj Mazda 626 ci Nissan ALmera a Primera. Co sa tyka Ceed, mal som tiez tu cest, jedine 1,6 v diesely. Podla mna kto neskusi, tazko bude hodnotit. Mna to auto presvedcilo v pomere cena a kvalita.

26.03.2009 | 15:54:07 | Igor Reagovat

Neveríte? Vaša chyba! :-)

Nehovor hop, kým nepreskočíš. Ak chceš mať starosti, kúp si auto. To je večná pravda.
Hovorí sa aj okrem inéhomedzi motoristami, že najhoršie autá sú Renault a Fiat. Renault som nemal, ale veľa som počul od priateľov. Fiaty som mal 2 a viacej to nechcem vidieť ani na fotke.!
Ukecali ma, kúpil som si už tretie auto z Nemeckého trhu. Neľutijem ani, že to boli ojazdené. Poviem vám, 3 -oj ročné z nemecka -lepšie než KIA CEED zo slovenského závodu. Neverte, vyskúšajte! Neoľutujete!

15.03.2009 | 17:14:49 | Magorko Reagovat

fero

Keby diferak fungoval opacne asi by to auto nepreslo jedinu zakrutu. Kie sa mi vobec nezdaju lacne ,skor naopak, 7-rocna zaruka nie je argument, pretoze ked pridete nieco reklamovat, tak dostanete odpoved "Udo, to je napuosto noumalni", teraz myslim vsetky znacky a ich autorizovane servisy. Na vyrobne vady staci aj 2-rocna zaruka, teda, ked auto jazdi a nestoji v garazi. Navyse predpokladam, ze pocas zaruky, servisujete auto v znackovych servisoch a to tiez nie je ziadna vyhra. Korejca som nikdy nemal, ale taky hyundai by mal byt OK, neviem ako Kia, myslim co sa tyka kvality.

06.02.2009 | 14:55:01 |  Reagovat

pat

mam ceed a nemaam sniim najmensii probleem vsetko ide ako maa len ma znervoznuje desat sekundove ticho radia po nastartovaniiiň

30.01.2009 | 17:12:33 |  Reagovat

Hovorí kto?

02.12.2008 | 23:39:32 | Angel_M Reagovat

For Angel_M

...... další člověk co si tu léčí své psychické problémy a o autech neví zhola nic ;-)

01.12.2008 | 18:48:47 |  Reagovat

RE:NESMYSLY

Máš právo požiadať o výmaz recenzie, ak sa ti nepáči čo tu píšem.
Vec je, že z továrne pri Žiline vychádzajú veľmi dobré kusy, ktoré vydržia aj niekoľko rokov bez poruchy ale do predaja putujú ale veľmi zlé kusy, ktoré sa budú sypať. Pre Kiu je výhodnejšie ich predať ako zlisovať. A vôbec ma netrápi, čo si myslíš.
Oh, a mimochodom, ak si pozrieš ADAC report zistíš, že napr. za rok 2005 mal focus 2x väčšiu poruchovosť ako C4.

30.10.2008 | 23:37:47 | Angel_M Reagovat

NESMYSLY

Já nic nepopírám .Co se tam u vás na dálným východě děje o tom přehled nemám.Já si jenom myslím že autům moc nerozumíš a že nás tady pěkně krmíš kravinama.Kdo ze zákazníků si bude kupovat auto podle zrychlení a víš kolik tady na dálnici vyhořelo aut a mezi nima i několik Cé čtyřek vlivem obráceně fungujících zadních brzd.Hele řekni tatíkovi ať to prodá a koupí si Focuse než ti to bouchne pod řití.

28.10.2008 | 16:12:44 | Pepa Reagovat

ešte jeden zaujímavý fakt

Citroen C4 1.6vti (445,000 sk) 0-100 km/h za 10,0 sekúnd
Kia CEED 2.0 CVVT (687,000 sk) 0-100 km/h za 10,4 sekúnd

Haha, hahaha. Prečo by už len niekto chcel Kiu?

26.10.2008 | 00:00:55 | Angel_M Reagovat

RE:Nesmysly?

Takže popierate aj to, že jedna Kia na diaľnici vyhorela do tla?

25.10.2008 | 23:26:08 | Angel_M Reagovat

nesmysly

Co to tady kecá za nesmysly obrácaně fungující diferák.Hele věřim tomu že Ceed je krám,ale tohle je na mě moc.Tolik nesmyslů v jedný recenzi to jsem tady ještě neviděl.

25.10.2008 | 12:26:36 | Pepa Reagovat

ceed - mám 2, rok

21000 km - výnena kostí ma prednom priečnom stabilizátore - odpúšťam - ide to po výmene ako nové - neklepe.
lišta za sklom na ofukovanie skla - výmena za novú verziu.
Inak OK ta strašná kritika asi nieje na mieste - je to nové 7 rokov záruka servis spokojnosť - v Trnave super.

21.10.2008 | 22:13:15 | jamo stano Reagovat

RE:Jan.Werner

"Dost dobře nechápu, výroky některých slovenských pisatelů vůči Kie, která je v podstatě tak trochu i jejich dítkem (tímto si se.ou do vlastního hnízda)."

Ja sa nesnažím Kii uškodiť, ale prečo by som nemohol napísať svoje skúsenosti so svojím autom?

Ešte aby som to dal na pravú mieru. Očividne to bol chybný kus, rovnako ako ten čo vybuchol, to sa nedá poprieť. Patrí sa povedať, že poznám zopár spokojných majiteľov Ceeda, aspoň čo sa spoľahlivosti týka.

ALE, autu chýba nejaká vášeň, duša, nejaký pôžitok z jazdy. Všetky Kórejské a Japonské autá majú taký nádych masovaj produkcie. Nie je tam žiadna osobitosť, že auto bolo vyrobené iba pre vás.

Čo sa histórie Kórejských automobiliek týka. Vo vzostupujúcej TIGER - ekonomike v ľudnatej krajine je importovanie aút zo zahraničia tá posledná vec, čo chce vláda vidieť, doslova sa toho desí. Takže sú zakladané autonómne automobilové firmy, ochraňované vládou nastolenýmy clami na zahraničné produkty.

A keď sa im darí, rozhodnú sa ešte pre väčší kus z koláča, takže hey presto, Kia a zvyšok skončí v Európe.

Ale nesmieme zabúdať, že zatiaľ čo naši starí rodičia mali autá, starí rodičia v Kórei mali mulice a volov. A tiež že v občianskej vojne pred takmer 60-timi rokmi, sa armáda na juhu postavila návalu tankov T-34 na koňoch.

Musí sa im však uznať, že majú kolesá na správnom mieste a že vedia vyrobiť elektrické okná, ale predovšekým sú majstri v rozoberení BMWčiek a v ich kopírovaní.

30.08.2008 | 03:28:00 | Angel_M Reagovat

Audi

Nechcem tu nejak vyvolavat bitku medzi znackami, ale dnes je to o globalnej ekonomike. Toyota, Honda atd berie od BOSCHu, AUDI / VW od Magnetti Marelli a Valeo atd atd. Brat ma stale AUDI 80 (kupene ako zanovne), mechanicky sa tam nic nes.rie. Iba spotrebak. To boli casy, ked sa robili auta na zivotnost. Dnes sa do nich montuju kurvitka. Ja mam A4 a teda nechci vediet co som uz menil a co je pojekazene. Ale zasa menit brzdy pri 160tkm kvoli hrdzy a nie opotrebovaniu je super. Najviac ma ale se.rie, ze to co ide pre vychodny trh, nie to iste co kupis na zapade. A mozes o tom polemizovat kolko chces. Japonec je pre EU rovnaky.
Ja by som momentalne kupoval auto s najlepsim pristupom vyrobcu ... teda asi ... zeby nic ?!?! Take AUDI ti neuzna roztrhnutu rozvodovu retaz na 2.0 TFSI po 7 mesiacoch od kupy (11 tkm). Po natlaku AUTOBILDU zaplatili aspon 70% ceny motora, ale bez roboty. Mne odmietli uznat zaruku na "Traglenker" (neviem SK vyraz), ze len obhliadka je gratis. Volal som aj na AUDI SERVIS do Ingolstadtu Audi Service:0800-AUDI SERVICE (0800-2834 7378423). Vraj je to tak. Chlapik na konkurencnom fore riesi olej: 0.5 L na 1000 tkm tiez 2.0 TFSI. Vraj je to v norme - podla knizky od vyrobcu. VW 1,4 75 PS som este nevidel bez poruchy katalyzatora !
Ale ani TOYOTA nie je svata ! Napr. 177PS diesle maju dost velke muchy (az masiarky). Kludne sa vyjadrite, ze co mate doma za paskvil. To ale asi malokto prizna. Skoda.

29.08.2008 | 14:59:31 | MickeyMon Reagovat

Dalej premiovu znacku nemas problem predat po audinach sa len tak zaprasi tak nechapem o akej strate pises... ja som svoju audinu predal za rok bez straty na cene platil som len benzin olej , bola ako nova, jedine co mi vadilo bol slaby motor preto sla z domu..lubos nerozumies sa autam tak uz prosimta nepis lebo to na com jazdis ty nie su auta

29.08.2008 | 10:15:17 |  Reagovat

Jan Werner

nechapem preco by som si mal srat o vlastneho hniezda ke poviem ze Kia su sroty... su to sroty a velmi sa cudujem tomu kto si to kupi... dalej pre lubosa ak je audi tvrde tak uz neviem ako ma vyzerat mekke auto pretoze audi je robene cisto na komfort preposilvoane riadenie preposilovane brzdy a podvozok je super, urcite je meksi nez BMW ..ty si asi v audi nikdy nesedel inak by si takyto blud nikdy nevypustil...ale jazdite si kludne na kiach ja si kupim 3-5rocnu A6tku predposledny model ktory a da kludne zohnat za 300-350 000 a kludne sa vam budem smiat

29.08.2008 | 10:06:56 |  Reagovat

To. Jan Werner

Treba si uvedomiť, že pri nemeckých značkách zákazník platí za kvalitu a kupuje kvalitu. Žiaľ Ceed tú kvalitu neponúka. Takže ostatné sú len hypotézy.

28.08.2008 | 16:15:42 |  Reagovat

???

Dost dobře nechápu, výroky některých slovenských pisatelů vůči Kie, která je v podstatě tak trochu i jejich dítkem (tímto si se.ou do vlastního hnízda). Tato automobilka je dnes plně srovnatelná s renomovanými značkami světa. Popisované poruchy nejen tohoto pisatele jsou v dnešní době jen těžko uvěřitelné. Málokdo také asi ví, že některé korejské a japonské značky jsou starší než VW, Porsche, Audi(novodobá historie od r.66), Ferari, Lamborghini, aj.(ve Wikipedii to nehledejte ))) ). Budeme si muset zvyknout, že japonci s korejci a o několik let i Indie a Čína vyrobí mnohem více kvalitnějších vozů něž evropa, pro někoho je to jen těžko skousnutelné, ale tak to je. Prodeje vozů v USA (co se týče jap. a kor. vozů) tomu nasvědčují již několik let. Pro zajímavost, ani né před 20-ti lety si Audi jen velmi těžko hledalo cestu mezi MB, BMW a bylo potenciálními kupci z této třídy opovrhováno......

28.08.2008 | 08:54:05 | Jan.Werner Reagovat

Luboš

Ale napr. Opel Astra C II Twinport v plnej palbe kúpiš omnoho lacnejšie ako Ceed v temer základe. A o tom to práve je, že nechcem blbú imidžovku ale kvalitné auto za prijatelnú cenu.

27.08.2008 | 21:25:07 |  Reagovat

No když jsem jezdil týden po Slovensku čekal jsem,že Kii a Hyundaii potkám více.Na prstech jedné ruky bych spočítal kolik jsem jich potkal.Strašně moc Fabii a co jsem byl překvapen tak Fabii II více než u nás.Hodně převažovali německé auta a semo tamo se mezi nima propletl nějaký Japonec.
Nic proti Kiim nemám.Otec jí má jedenác let a bez problému.Jen pravidelný servis.

27.08.2008 | 20:44:23 |  Reagovat

Je jasný, že nedožije - pořizovací cena Passatu či Golfu je dost jinde. Nicméně Lanos s nákupkou kolem 20.000kč po roce provozu se dá s klidem hodit ze skály.

27.08.2008 | 19:47:35 | Radek Reagovat

Niekde som už

písal, ak by sa zreálnili ceny, japonské a kórejské by boli o 50 % lacnejšie. A nemecké by museli taktiež dole.
Stačí pozrieť v USA, Toyota Prius stojí 20.000 USD, v Emirátoch kúpite Pajero L 200 od 380.000 Sk, Murrano Nissan od 26 .000 USD, u nás od 1.5 mil. Porovnajte si ceny nemeckých v USA a u nás. To ste naozaj uverili, že tam predávajú haraburdy, o 30 a viac % lacnejšie?Výrobcovia, resp. predajcovia si prispôsobujú ceny podľa konkurencie a dopytu.
Ak by sa k nám dovalila kríza , ceny padnú tak, že sa sánka nezavrie. Pamätáte si na strašenie od Zväzu dovozcov aut, ako pôjdu hore autá ? Ak niektorí áno, tak dnes by nám malo byť zle z toho, ako nám mútia hlavy. Fór je v tom, že vekom sa nám menia priority.
Mladý a bez peňazí, kúpiš si skvelú 10 ročnú káru, ženské aj tak prd vedia /ak kvôli nim/, aj tak málo jazdíš, nemáš na benzín. Keď sa niečo pos..., ušetríš a auto aj polrok stojí, nie je na opravu...Ak naškriabeš a ideš do nového, skús ísť o 2-3 mesiace/al. roky/ s prémiovou značkou do bazáru. Z tej straty máte na ďalšieho Japonca. Nové a drahšie /nad 800-900.t/ kupujú väčšinou firmy. O 3 -5 rokov ide do sveta. Ak nemá aspoň 300.000 km, tak ste krásne naivní.
A práve preto, každého bolia kríže, alebo hlava, treba si rozmyslieť, na čo potrebujem auto, koľko km najazdím a hlavne, či na to mám. Finančne, aj mentálne. Audi je tvrdé, ide do zákruty ako kladivo, BMW, W, OPEL a ďalšie sú dobré autá, na dobré cesty. Koľko ich je na SK ? Ale koľko ľudí, s bežnými príjmami si ich môže dovoliť? Čo je lepšie, kúpiť menej imidžovú značku, v dobrom stave, alebo nablýskanú kraksňu, ktorá sa v zákrute vyvalí, lebo nebolo na nové tlmiče, čapy, stabilizátory...? Sledujte testy, jazdite, skúšajte. Prečo klesá Oktávke predaj? Prečo vyhráva porovnávacie testy v pomere cena/ponuka duo Kia-Hiund.? Sám by som bol zvedavý, koľko nenávistných komentárov tu pošlú niektorí predajcovia... Ak je pre niekoho Audi 80 lepšia, než zánovný Japonec, Francúz a pod. "chudák", je načase sa zamyslieť nad svojím egom. Auto dnes neznamená žiaden status v spoločnosti. V slušnej. Je to iba kopa plechu a plastu. Ide o to, že o pár rokov tu bude pretlak jazdených áut, kúpených na SK, mnohé so zárukou, serv. knížkou. Pomôžu tým, ktorí nemajú na nové, alebo drahšie jazdené. Čo je lepšie, v Albánsku, Macedónsku staré mercedesy s dymovnicou v zadku, alebo 3-4 ročné s ESP, airb. a podobne? A malú zaujímavosť na záver: mal som obch. patrtnera, vozil a predával Mazdy v 80-tych rokoch do Nemecka. Kupoval autá na váhu. Kg/ xx mariek. Celé lode. Nikdy neprezradil, čo to stálo. Ale sa smial a smial...

27.08.2008 | 19:45:16 | ľuboš Reagovat

RE: Niekde som už

....Otvaram kancelariu.

Zn. Veštiareň...:))

28.06.2013 | 16:21:40 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

pašík

Predstav si Lanos alebo Lantru s 500 000 km na krku. Dá sa to vôbec? Svokor mal Golf III s nulovou výbavou a po 400 000 km sa mu vynuloval tchm. Predal ho ako protihodnotu pri 500 000 km za 90.000 Sk a bral Boru. Na ten Golf by si nepovedal, že má 200 000 km.

27.08.2008 | 19:24:39 |  Reagovat

10 let starý hakošský pašík v TDi a 500.000km na krku. To je kauf.

27.08.2008 | 18:48:12 | Radek Reagovat

To: Luboš

Aby si mohol rozlíšiť medzi anonymami, čo píšem tak som napísal meno. Luboš ja Ti neberiem, že v rýchlosti a efektivite práce boli Nemci predbehnutí. Bavme sa o tom čo ponúkajú za nami ťažko zarobené peniaze,, ktorých je fakt oveľa menej ako napr. v Nemecku. Fakt ma tie kríže už roky z roboty bolia. Nepatrím medzi tých šťastných, ktorí dostanú od tata nový voz a ideme za babami. Mám už svoje odjazdené a to nielen na autách ale aj v živote. Takže Ceed je jednoducho drahý na to čo ponúka. Dúfal som, keď sa KIA rozhodla montovať autá na Slovensku, že sa z nich stanú ľudovky. A úprimne povedz, sú ? Pravdu píše kolega aj v tom porovnaní Nemeckých áut a napr. Hyundaia. Choď do autobazára a skús kúpiť kórejský ekvivalent nemeckému v rovnakej cene, resp. naopak. Sused mal Daewoo Lanos cca 10 rokov a pomaly ho musel pustiť do Dunaja. Nikto to nechcel. Výbaba nulová - dokonca bez serva, motor žral neskutočne a ešte to bolo aj búrané. Čo ty na to?

27.08.2008 | 18:26:01 | Martin Reagovat

lubos

prezrad nam ake mas auto

27.08.2008 | 15:30:51 |  Reagovat

lubos

ty si uplny pako...ze nedocenujeme korejcanov francuzov a inych??? no preco asi lebo robia auta ktore maj od kvality velmi daleko!!! neviem ci si uz niekedy videl aspon jedno rozobrane auto ale ak ano tak by si nepovedal ze ich nedocenujeme..na tych autach totizto nie je co ocenovat!!! pozri sa ako vyzera 10 rocny hyundai je na odpis moze ist rovno do srotu ..pozri sa na audi 80/90/100 stale jazdia bez korozie a bez nejakych vecsich problemov na to ze tieto auta maju 20 rokov je to v podstate zazrak tak si este raz poloz otazku kto robi kvalitne auta...chod sa niekedy previezt do nemecka ake auta tam jazdia nie je problem tam vidiet ako druhe auto v rodine stare audi ktore nema nijaky technicky problem... takym ludom ako ty by mali zakazat pisat clanky na tento server lebo iba pleties ludi... to ze japonci a korejci vyrabaju masove auta za lacny peniaz tomu jedinemu mozu vdacit za svoju predajnost inak tie auta nemaju nic su bez pocitov z jazdy a bez tradicie a prestize... diky ja take auto nechcem ... chcem auto ktore ma meno a znacku a o ktorom viem ze v dobe svojho vydania bolo vyrobene kvalitne a ze sa na nom nesetrilo pri vyrobe...ked ti staci hyundai lantra tak je to okej :D:D

27.08.2008 | 15:28:08 |  Reagovat

Dodatok: Samozrejme,

mrzí ma, že ste mali toľko porúch na novom aute. To už radšej ísť do sporu a žiadať zľavu, alebo výmenu. Takéto veci neospravedlňuje ani nábeh výroby. Ale snáď sa naučíme vážiť si zákazníka.... Ale šetrí sa všade, bohužiaľ. Nabudúce viac šťastia. Preto som zástancom kúpy rok-dva starej jazdenky, po min. dvoch rokoch výroby...

27.08.2008 | 12:25:28 | ľuboš Reagovat

Nemci dodnes

nedobehli Japoncov v rýchlosti a efektivite montáže. A ešte dlho nedobehnú. Nie je možné porovnávať Porsche s ľudovkou KIA. Ak by závisela motorizácia ľudstva od neskutočne predražených áut, kde marketing stojí 2/3 ceny, dodnes jazdíme na koňoch. Vďaka borcom ako Henry Ford v USA, v Japonsku p. Toyota, teraz v Indii fy. TATA / ak sa nemýlim/, budú mať možnosť kúpiť si autá ďalšie milióny ľudí. Nikdy by si ich nedovolili, ak by mali jazdiť v Porsche. A na tejto vlne sa zvezieme aj my. Nové autá budú stále lepšie vybavené/ otázka, či aj kvalitnejšie/, bezpečnejšie určite pre väčšinu z nás, ktorá verí v neudtrhnuteľný podvozok . Nehovoriac o pracov. príležitostiach, ďalších službách. Dnes ešte nedoceňujeme Kórejčanov, Francúzov, ale prečo to nedokázal žiadny hrdý Slovák, Vševedko a Všadebolko, to čo oni? A o pár rokov, až sa budú sťahovať do Ruska, Číny, mnohí z nás budú štrajkovať a protestovať. Tak ako zamestnanci Opla v Nemecku a podobne v Anglicku. Kde si tiež robili psinu zo šikmookých, až nakoniec nemajú v rukách žiadnu automobilku. A sú pokak..., keď niekto chce zavrieť fabriku. A netvárme sa, že sme sa narodili so zlatou lyžičkou v ústach, niekedy sa Š 100 vytiahla v nedeľu von z garáže, na zlosť susedom, umyla a naspäť do garáže. P.S. A verte, že Nemci by dali čokoľvek, len aby boli prví na svete vo výrobe áut...Ako to, že nie sú, keď robia najlepšie autá na zemeguli...?

27.08.2008 | 12:18:25 | ľuboš Reagovat

Pre Luboša

Nesranduj, že Kia staličila ceny iných značiek dole. Práve, že Ceed je nehorázne predražený vzhľadom na to čo ponúka. Preto za 150.000,- by som začal uvažovať. To, že robotníkov v KII bolia kríže, verím ale aj mňa z roboty bolia kríže a preto za také auto nedám sumu, ktorá je absolútne nehorázna. Urobiť z toho ľudovku do 200.000 Sk a začnem Ceedu fandiť a aj o ňom rozmýšľať. Čo Ceed ponúka za tú sumu čo za neho chcú? Kvalitu? Dizajn? Prestíž? 7 rokov záruky a to ti polovicu vecí v záruke neuznajú. Práve preto, že ma z roboty bolia kríže, tak Ceed obchádzam veľkým oblúkom.

27.08.2008 | 12:04:11 |  Reagovat

Re: Anonym pre Ľuboša

Ľuboš má pravdu, nie je to vtip, minimálne v jednom prípade je to overiteľné. Porsche je dnes na špičke po mnohých stránkach, ale bola doba keď padalo na nos a kvalitári z Toyoty boli pozvaní vdedajším šéfom aby pomohli. Mnohí nem. patrioti mu za to nevedeli prísť na meno ale doba mu dala za pravdu. Samozrejme stabilnosť kvality je veľmi podstatná !

27.08.2008 | 11:23:45 | Pavol Reagovat

RE:Pavol | Nekompetentné

Áno, som ešte mladý a preto z toho logicky vyplýva, že sa na auto skladám s rodičmi a takisto ho aj zdieľam s mamou a obaja sme prišli k rovnakým záverom.

27.08.2008 | 10:06:42 | Angel_M Reagovat

RE:ľuboš

Neviem, kto tu stláča ceny.
C4 je minimálne o 50 000 lacnejšia ako Ceed. Dacia Sandero, auto veľké ako Golf sa dá kúpiť už za 211 000,- Sk. A Clio tiež prekonáva všetko vo svojej kategórii.

27.08.2008 | 10:03:40 | Angel_M Reagovat

a KIA nie je auto ..len tolko

27.08.2008 | 08:30:52 |  Reagovat

pre lubosa

to ze sa nemci ucia od japoncov si nemyslel vazne ..lebo ak ano tak je to vtip roku

27.08.2008 | 08:28:01 |  Reagovat

Pre anonyma z 19:50:

1. Vyrobte ju a predajte v plnej palbe za 150.000 Sk Vy. Kúpime celú produkciu. Aspoň nepíšte nezmysly. 2. A nemyslím, že C 4 je výhra, ani ryba, ani rak. Interiér robil feťák, mal by vrátiť peniaze. Zvonku ako tak, ale na Xsaru nemá. P.S. Je zaujímavé sledovať, žlčovité výpady niektorých. Veď si kydáme na vlastných ľudí! Skúste robiť za pár šupov na linke, kríže bolia, vysr. ...sa nemáte čas. Potom tárajte a znevažujte! Vymyslite niečo lepšie! Tak, aby ste mohli za 150.000 Sk predávať. Podobné reči boli v Nemecku v 60-tych rokoch, smiali sa Japoncom. Dnes sa Nemci od nich učia. A o pár rokov budete niektorí slintať nad ojazdenou Kia, pretože ste presadli z Fábií, Felícií a podobne.Veď KIA stlačila ceny všetkým, spolu s Loganom a pod. Niektoré príspevky zaváňajú psychopatickou úchylkou. Všetko vie, všade bol, cudzie h.... mu vonia lepšie, ako domáca klobása...!

26.08.2008 | 23:08:37 | ľuboš Reagovat

Nekompetentné

Angel M ! Ste mladý a neskúsený ! Mám pocit, že ste ovplyvniteľný všeobecnými názormi a vlastný je predpojatý. Navyše neuškodí keď si určíte priority pri kúpe auta. Vaše potreby sú úplne niekde inde.

26.08.2008 | 22:12:39 | Pavol Reagovat

Ešte dodám

že som na tom išiel 160

25.08.2008 | 23:34:00 | Angel_M Reagovat

RE: Anonym

Počas testovacej jazdy som si nijaké problémy nevšimol. Jazdili sme len pomaly, po meste a ani neviem, či to bol problém od výroby, alebo sa porucha vyskytla neskôr. Pre Kiu Ceed sme sa rozhodli preto, že sme sa nechali oblbnúť 7-ročnou zárukou, aj rázvor je nadštandardný a hlavne preto, že sme dostali na daný kus extra zľavu (začínam sa pýtať prečo?). Pravdepodobne patri medzi prvé vozidla, ktoré vyrolovali z haly. Pri tých množstvách, ktoré sa tam robia sa občas dostane nejaký ten nepodarok von. Určite sa pamätáte na tú Kiu, čo vybuchla niekde na diaľnici, tiež v začiatkoch predaja. Dávali to aj v správach.
Pri kúpe Citroenu C4 som to na testovacej jazde prehnal aj po serpentínach mimo mesta (predavačke až vlasy dupkom stáli) a super :)

25.08.2008 | 23:32:25 | Angel_M Reagovat

CEED

Samozrejme, že cítiš isté diferencie v chovaní auta ale práve preto, že je to nové, nikdy si v tom nesedel, tak nevieš či je to závada alebo normálne naladenie podvozka. A s tým kamarátom, vedz, že si na aute robí prakticky všetko sám a to čo som popísal necítil na chovaní auta. Jasné odišli gumy ale nemal to s čím porovnať. Bol rád, že auto predal a kupujúci to takisto nezistil pri skúšobnej jazde. Samozrejme, že to nebolo nové auto. Ale každé auto sa chová inak a až postupne s hrôzou majiteľ - recenzent zistil, že čo to kúpil.

25.08.2008 | 21:35:17 |  Reagovat

tak teda neviem ja nie som ziadny pretekar ale ci auto sedi na ceste ci drzi stopu a kde su jeho hranice dokazem zistit po 2kilometroch .... a kamarat sa asi prd rozumie autam lebo ten kto sa rozumie autam to zbada na prvy pohlad... s tym kyblom suhlasim a tak isto hyundaie a podobne vymysli je mi luto ludi ktori si to kupia ako naleteli,,

25.08.2008 | 21:23:55 |  Reagovat

Ceed

Kia Ceed je absolútny kýbel. Tak za 150.000,- Sk v plnej palbe na chalupu a na hríby.

25.08.2008 | 19:50:45 |  Reagovat

Ceed

Ak si sadne do nového auta aj najskúsenejší pretekár sveta, nemôže hneď poznať, že auto nie je úplne v poriadku - mám na mysli popísané problémy. Uvedomme si, že sedíme v úplne novom aute, nemáme s ním žiadnu skúsenosť a na všetko treba čas. Ja si napr. hodnú chvíľu hľadám keď si sadnem do nového - iného auta na polohu za volantom a až po hodnej chvíli môžem registrovať, čo vlastne robí auto. Mám kamaráta, ktorý autám fakt rozumie a pritom dlhé kilometre jazdil s oboma skríženými nápravami. Zistil to pri menení poloosy. keď každé koleso bolo inde.

25.08.2008 | 19:47:24 |  Reagovat

Ani klamať nevieš

Mám Kia Ceed a vždy sa smejem nad recenciu blbečkov čo jú chcú očierniť.
Oni totiž nenapíšú "prirodzenú" kritickú recenziu, ale znôšku nezmyslov.
Predpokadám, že sú to nejakí amatéri, lebo "profík" z konkurencie by napísal niečo uveriteľnejšie ako takúto hlúposť.

25.08.2008 | 19:41:33 | Dušan Mihálik Reagovat

a ked si si to auto kupoval nebol si na jazde? to si sa len tak rozhodol po pohade ze ho chces??? inak si neviem vysvetlit tie zle jazdne vlastnosti ktore ta cakali po kupe..skuseny vodic ich rozozna po par stovkach metrov... k tej kvalite vyroby to ti verim ze je to tak preto si treba vyberat premiove automobilky, aj ked date za auto viac penazi nie raz sa to vrati v podobe usetrenych nervov a penazi za opravy...a spotrba 12 litrov :) to by som si rad pozrel ..sam mam 2.0 motor a kludnou nohou jazdi za 7 litrov mimo mesta, 10 v meste...ked ho nahanam este som sa nad 10 nedostal a to ho vobec nesetrim

25.08.2008 | 17:29:14 |  Reagovat

2,5 roka

Ospravedlňujem sa páni. Bol som v tom, že auto sme kúpili pred Vianocami 2005, ale teraz som sa pozrel na faktúru a má to byť 2006. Čiže auto nemá ešte ani 2 roky. Po tom, čo som si s ním prežil sa mi to zdá až neuveriteľné.

25.08.2008 | 15:17:18 | Angel_M Reagovat

kakafko

kakafko ma asi pravdu ... na tom sa este ucili ludkovia vo vyrobe

25.08.2008 | 13:29:22 | MickeyMon Reagovat

2,5 roka?

Sorry,ale pred 2,5 rokom nebolo toto auto ešte ani na slovenskom trhu,nie to u vás v garáži...jedine že by ste mali nejaký predsériový model:-)

25.08.2008 | 13:26:54 | kakafko Reagovat

KIAaaaa a a aaaa

No ja by som uz angazoval pravnika ... take nervy by som s tym nemal.

25.08.2008 | 13:26:27 | MickeyMon Reagovat