Rok výroby:2007Typ motoru:1600Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:35 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?18 měsícůPrůměrná spotřeba:5,6 l/100 kmVloženo:17. 11. 2008
Předchozí auto:Opel Kadett Opel Astra FOpel Astra GToyota
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Prozatím 18 měsíců v provozu - bez poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo Kia Ceed 1,6 CRDI (85 kW) jsem koupil v roce 2007 po poměrně dlouhém a podrobném porovnávání ( jak teoretickém, tak praktickém) vozidel obdobné kategorie. Je to moje v pořadí čtvrté soukromé vozidlo, nepočítaje v to dalších pět vozidel, která jsem v uplynulých létech používal střídavě v zaměstnání. Už při nákupu vozidla jsem byl mile překvapen výbavou vozidla. Mnoho standartních položek výbavy je u ostatních značek v kolonce - za příplatek. Porovnáním technických dat lze zcela přesně zjistit, že např. hodnota rozvoru náprav, litrový výkon, kroutící moment atd. odpovídá více kategorii vozidel s objemem motoru 1900. Interiér vozidla je příjemný, všechny ovládací prvky jsou na svých místech, zkrátka nic jsem nemusel hledat. Sedala jsou dostatečně tuhá, vybavena nastavitelnou bederní opěrkou takže i po delší jízdě záda nebolí. K pohodlí přispívá i jejich dobré boční vedení . Cestující na zadních sedadlech mají díky rozvoru 2600 mm dostatek místa i pro nohy. Seřiditelný kožený volant dobře padne do ruky a příčkama nebrání v kontrole přehledně uspořádaných palubních přístrojů. Výhled z vozidla je všemi směry dobrý, vnější zpětná zrcátka jsou dostatečně velká a jejich el. ovládání prozatím funguje bezchybně. Snad jen vnitřní zpětné zrcátko by mohlo být automatické. Počet a velikost odkládacích prostor je dostačující (snad by se hodily šuplíky pod předními sedadly). Velmi praktické jsou odkládací prostory ve středové konzole mezi sedadly. Zavazadlový prostor patří spíše mezi průměr, sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit i pro přepravu poměrně objemných předmětů. Palubní počítač ukazuje poměrně přesně, takže při zobrazení parametru - dojezd - nelze spoléhat na to, že vozidlo ujede více. S audio systémem ovládaným z volantu jsem docela spokojen. Přehrávač CD má dobrý antishock a vyrovnávací paměť, poněvadž ani při přejezdu větších nerovností to s reprodukcí nic nedělá. Řazení rychlostních stupňů je nebývale přesné ( oproti Peugeotu 307, Astře F i G naprosto bezkonkurenční). Proměnlivá geometrie lopatek turba funguje tak jak má a motor jde velmi ochotně za plynem. Krouťák 255 Nm naopak dovoluje velice pružnou jízdu. 4 kotoučové brzdy v součinosti s ABS a ostatními systémy dokáží Kiu poměrně slušně ubrzdit. Vozidlo díky velkému rozvoru a nezávislému zavěšení zadních kol přesně plní požadavky řidiče na změnu směru jizdy. Tímto se Kia stává velmi pohodlným rodinným automobilem. Toto se výrazně změní výměnou 15 palcových kol s vysokým profilovým číslem za 16 palcová s nižším. Vozidlo je sice méně pohodlné, zato v zatáčkách si lze dovolit více. Tím nechci říct, že se touto záměnou promění Ceed ve sportovní náčiní. Závěrem: Sériovou výbavu jsem u prodejce KIA doplnil pouze o metalický lak. Hliníkové ráfky jsem si vybral od renomovaného výrobce ( ty originály od Kia se mi moc nelíbily, ale to je věc pohledu). Zatím po 18 měsících provozu jsem nezaznamenal žádnou poruchu jak mechanickou, tak na elektronice. Vše funguje tak jak má. Po ujetí 20 000 km jsem nechal udělat 1. servisní prohlídku za cca 4000 Kč. V této ceně je obsažena výměna oleje, všech filtrů vč. filtru klimatizace a další předepsané úkony. Dlohodobá průměrná spotřeba ( za 18 měsíců) vykazovaná počítačem je 5,6 l / 100 km. KIA již není to, co bývala před 15 lety, kdy se nezdržovali vývojem a kopírovali co se dalo, o dílenském zpracování ani nemluvě. Ve vozidle jsou použity moderní technologie a co se týká zpracování, mnohé renomované automobilky mají co dohánět. A pak je tu srovnání - cena - výbava - výkon - záruka 7 let ........ Pokud uvažujete o nákupu vozidla v této kategorii, doporučuji si zajít "osahat " k dealerovi KIA i tento model.
Krátce vlastním výše uvedené auto,nutno uvést, že jsem do předchozí doby jezdil a byl spokojen se Š Fabii 1,4 50 KW.První jízda 80 KM s motorizaci 1,4 - 80 KW byla delší a hrozný šok spotřeba byla 10,5l. Byl do důsledek slepených brd a to bylo snad posledí překvapení to horší. Motor začíná dělat divy při 2,5 t.ot. co dělají ty ventily , že je tam hned poznat 110 koní nevím, Je to dlouhé vozidlo a tak přemýšlím jak by se couvalo s licenční couvacím asistentem?
Pěkný den. Tak jsem si přečetla Vaši recenzi na Kia Ceed. Rozvažuji si koupit toto auto s obsahem 1.4 Tak se mi zdá, že auto se jeví za spolehlivé. Já autům moc nerozumím, ale chtěla bych se Vás zeptat jaký máte názor na koupě tohoto auta s obsahem 1.4? Udajně je lepší 1.6. A to tím, např. jízda - pokud je auto plně naloženo ( např.dovolená ) atd. Byla bych ráda, pokud by jste mi něco k 1.4 napsal. Děkuji.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cee´d
Kia SEED vagon
Krátce vlastním výše uvedené auto,nutno uvést, že jsem do předchozí doby jezdil a byl spokojen se Š Fabii 1,4 50 KW.První jízda 80 KM s motorizaci 1,4 - 80 KW byla delší a hrozný šok spotřeba byla 10,5l. Byl do důsledek slepených brd a to bylo snad posledí překvapení to horší.
Motor začíná dělat divy při 2,5 t.ot. co dělají ty ventily , že je tam hned poznat 110 koní nevím,
Je to dlouhé vozidlo a tak přemýšlím jak by se couvalo s licenční couvacím asistentem?
08.10.2009 | 01:22:33 | Reagovat
Kia Ceed 1.4
Pěkný den. Tak jsem si přečetla Vaši recenzi na Kia Ceed. Rozvažuji si koupit toto auto s obsahem 1.4
Tak se mi zdá, že auto se jeví za spolehlivé. Já autům moc nerozumím, ale chtěla bych se Vás zeptat jaký máte názor na koupě tohoto auta s obsahem 1.4? Udajně je lepší 1.6. A to tím, např. jízda - pokud je auto plně naloženo ( např.dovolená )
atd. Byla bych ráda, pokud by jste mi něco k 1.4 napsal. Děkuji.
20.03.2009 | 20:03:49 | Renáta Reagovat