Rok výroby:2009Typ motoru:1,6/ benzinStav km při koupi:4 kmStav km nyní:22 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:13. 8. 2010
Kosmetický problém laku zadních dveří a na středovém panelu se loupala " barva ". V servisu Kia mi oba problémy v rámci záruky vyřešili s tím, že lak na zadních dveřích je u nemetalických barev ( mám bílé auto) občas řešen a u středového panelu jsme došli k tomu, že jsem asi použil agresivnější čistič palubní desky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přes vesměs kladné recenze jsem do korejce šel s mírnou nedůvěrou. Poprvé jsem si kupoval nové auto a předchozí vůz mě pěkně potrápil. Po cca 10-ti letech jsem si koupil auto s benzínovým motorem. Od začátku jsem neměl jediný problém, auto jede slušně, drží skvěle stopu - 16- kola, má ve výbavě vše na co si vzpomenu, spotřeba je do sedmi litrů a to jezdím svižně. Jediné co mi vadilo, že pocitově auto nejede. Předchozí Mondeo diesel mělo 130 koní, Kia má 125 a přišlo mi, že nejede. Po konzultaci s technikem jsme objevili vadnou součástku. Bylo to mezi pedály a volantem. Jezdil jsem s tím jako s dieslem. Potom co se " nebojím " motor vytáčet, jsem zjistil, že koně tu jsou. Vím, že najetých 22 000 km a rok provozu je málo, ale Kiu můžu jen doporučit.
tak po najetí 100000 km asi odešel motor u ceed 1,4 80kW.po dvouletém upozorňování v servisech KIA že chrastí řetěz,mě bylo řečeno že řetěz se nemění teď když motor klepe mi řekli,že řetěz zřejmě přeskočil o zub a motor nemá tlaky.Předběžná cena opravy 60 000 kč.Takže všem specialistum co mi řekli že řetěz se nemění,pěkně děkuji.Jinak záruka mi skončila v listopadu.
Po ujetí cca 1000 km po výměně destiček, začalo přibržďovat zadní kolo. Telefon a návštěva servisu, z 30-ti minutové záležitosti se oprava natáhla na tři hodiny, ale zlobící díly vyměněny za nové. Stát se to může, spíš mě mrzí přístup servisu, který tam auto měl tři pracovní dny a dělali kompletní výměnu destiček, měli na to přijít. Opět jsem nic neplatil, řešeno zárukou, ale mám pocit, že jsem chytil "pondělní" auto.
05.03.2013 | 08:45:32 | Martin
| 194.108.137.*Reagovat
RE: Problém ruční brzda
To je stejný problém ve všech "značkových" servisech až na úplné vyjímky. Aby firma ušetřila zaměstnává učně a "měniče" dílů, automechanika tam nevidět, nebo dělá fušku.
To ještě existují učni? Sem myslel, že řemeslo už dávno u nás vymřelo. Je to jen samej IT specialista, PC grafik, max. student sociologie a jinejch virtuálních pseudooborů, techniku a matiku už nikdo neumí...
Taky jsem nenapsal, že cokoliv umí :-). jen prostě choděj na učňák místo školy, znalosti jsou otřesné (pokud to není specializované učiliště, které produkuje přímo pro konkrétní firmu, která je sponzoruje, tam to naopak bývá docela dobré).
Automechanik je 4 letý obor, přesněji silniční doprava zakončená maturitou, 1 ročník z toho mám, ale všeobecný od lodí, přes vlaky, tramvaje, auta až po letectvo. Sotva jsem prošel docela náročný, můj obor zrušen. :(
Náročnost, jinak pardon, náročnost není taková jako vysokoškolské vzdělání, o něco méně mno... Ale celkem rychlý skok ze základky, 1 obor tam byl náročnější a to metalurgie...
Těsně před najetím 70 000 km, auto mám 3,5 roku, se ráno při starování ozvaly nehezké zvuky motoru, běžel nepravidelně, na neutrál zhasínal. Po telefonátu do Kia servisu jsem tam auto po vlastní ose dopravil. Bylo konstatováno přeskočení rozvodového řetězu - řešeno zárukou, dostal jsem náhradní auto. Oprava byla cca na tři dny - čekalo se na díly, na vině byl napínák řetězu, po pročtení fóra Kia, ne zcela neznámý problém. Servis se k tomu postavil velmi dobře, nic jsem neplatil, vyřešeny i drobnosti jako prasklá žárovka ....Jsem trochu rozpačitý, že se k takové závadě došlo, ale díky za záruku. Stát se to u koncernových aut, nebo i u japonců, měl bych asi smůlu, platil bych si to sám. Snad už bude pokoj, rád bych letos přeskočil do nového Ceedu.
24.01.2013 | 10:25:31 | Martin
| 194.108.137.*Reagovat
RE: Porucha motoru - 70 000 km
tak po najetí 100000 km asi odešel motor u ceed 1,4 80kW.po dvouletém upozorňování v servisech KIA že chrastí řetěz,mě bylo řečeno že řetěz se nemění teď když motor klepe mi řekli,že řetěz zřejmě přeskočil o zub a motor nemá tlaky.Předběžná cena opravy 60 000 kč.Takže všem specialistum co mi řekli že řetěz se nemění,pěkně děkuji.Jinak záruka mi skončila v listopadu.
Kia už má 50 000 km, a je bez závad tak nebylo co psát. Servis ve 40 000 km díky vlastnímu oleji vyšel na 3500,- Kč, z toho pro mě zbytečných cca 500,- za výměnu svíček, jinak vše OK.
11.01.2012 | 14:12:32 | Martin
| 195.22.56.*Reagovat
Servisní zásah
Při najetých 33000 km se začaly ozývat rány, při přejezdu nerovností, od pravého předního kola. Telefon do servisu a pak následovala výměna stabilizačních tyček - v záruce. Na můj dotaz - co tak brzo ? jsem se dozvěděl, že špatný stav silnic + horší materiál udělají své. Teď už tam mám tyčky lepší, tak snad bude pokoj. K výměně kufrových vzpěr se zatím servis nemá s tím, že bych dostal ty samé, takže to nemá cenu. Bez sněhu jsem na zimních gumám dosahoval spotřeby do 7 litrů. Přes zimu jsem hodně vozil lyže, výbava pro 2 dospělé a 2 děti a vše se vešlo do kufru. Jen moje lyže 165 cm trochu přečnívají přes zadní sedačky.
Tak máme zimu a Kia má najeto 29 000 km. První servis po 20000 km vyšel na cca 5000,- Kč - příště si vezmu svůj olej. Auto mám teď na zimních 15' 185/60 - Michelin Alpin, kam potřebuji, tam jsem zatím vyjel. V zimním období se u mého kombi projevuje " neochota" kufrových vzpěr k práci. Podle servisu je to v zimě normální, když budu chtít, tak je vymění - chtít budu :-). Jiný problém není, teď v zimě jde spotřeba k 8 litrům, ale bydlíme v lese, takže jezdím hodně ve sněhu. Rozmrazování oken i topení funguje velmi době.
Kiu cee´d SW 1,6 benzin mám od prosince 2007 a musím konstatovat, že mě auto i přes počáteční nedůvěru ke koreici, nezklamalo. Jízdní vlastnosti vynikající a "probuzené" koně na 3. a 4. převodovém stupni někdy berou dech. Vím, o čem hovořím, před Kiou jsem měl dieselové Mondeo i Octavii 1,9TDI. Spotřeba se i přes velmi svižný způsob jízdy na delších cestách pohybuje kolem 6,3 l/100km. Vynikající jsou i užitkové vlastnosti - kufr s objemem přes 500 l a bez vnější hrany je velmi praktický. měl bych pouze dvě připomínky : 1.převod.stupeň je příliš "krátký" a sedačky na místě řidiče a spolujezce by mohly být pohodlnější.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cee´d
řetěz
tak po najetí 100000 km asi odešel motor u ceed 1,4 80kW.po dvouletém upozorňování v servisech KIA že chrastí řetěz,mě bylo řečeno že řetěz se nemění teď když motor klepe mi řekli,že řetěz zřejmě přeskočil o zub a motor nemá tlaky.Předběžná cena opravy 60 000 kč.Takže všem specialistum co mi řekli že řetěz se nemění,pěkně děkuji.Jinak záruka mi skončila v listopadu.
04.03.2015 | 21:45:31 | zdenek | 217.117.216.* Reagovat
Problém ruční brzda
Po ujetí cca 1000 km po výměně destiček, začalo přibržďovat zadní kolo. Telefon a návštěva servisu, z 30-ti minutové záležitosti se oprava natáhla na tři hodiny, ale zlobící díly vyměněny za nové. Stát se to může, spíš mě mrzí přístup servisu, který tam auto měl tři pracovní dny a dělali kompletní výměnu destiček, měli na to přijít. Opět jsem nic neplatil, řešeno zárukou, ale mám pocit, že jsem chytil "pondělní" auto.
05.03.2013 | 08:45:32 | Martin | 194.108.137.* Reagovat
RE: Problém ruční brzda
To je stejný problém ve všech "značkových" servisech až na úplné vyjímky. Aby firma ušetřila zaměstnává učně a "měniče" dílů, automechanika tam nevidět, nebo dělá fušku.
05.03.2013 | 12:59:59 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Problém ruční brzda
To ještě existují učni? Sem myslel, že řemeslo už dávno u nás vymřelo. Je to jen samej IT specialista, PC grafik, max. student sociologie a jinejch virtuálních pseudooborů, techniku a matiku už nikdo neumí...
05.03.2013 | 15:13:34 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Problém ruční brzda
Taky jsem nenapsal, že cokoliv umí :-). jen prostě choděj na učňák místo školy, znalosti jsou otřesné (pokud to není specializované učiliště, které produkuje přímo pro konkrétní firmu, která je sponzoruje, tam to naopak bývá docela dobré).
05.03.2013 | 15:36:30 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Problém ruční brzda
Automechanik je 4 letý obor, přesněji silniční doprava zakončená maturitou, 1 ročník z toho mám, ale všeobecný od lodí, přes vlaky, tramvaje, auta až po letectvo. Sotva jsem prošel docela náročný, můj obor zrušen. :(
05.03.2013 | 16:11:04 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Problém ruční brzda
Náročnost, jinak pardon, náročnost není taková jako vysokoškolské vzdělání, o něco méně mno... Ale celkem rychlý skok ze základky, 1 obor tam byl náročnější a to metalurgie...
05.03.2013 | 16:14:07 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
Porucha motoru - 70 000 km
Těsně před najetím 70 000 km, auto mám 3,5 roku, se ráno při starování ozvaly nehezké zvuky motoru, běžel nepravidelně, na neutrál zhasínal. Po telefonátu do Kia servisu jsem tam auto po vlastní ose dopravil. Bylo konstatováno přeskočení rozvodového řetězu - řešeno zárukou, dostal jsem náhradní auto. Oprava byla cca na tři dny - čekalo se na díly, na vině byl napínák řetězu, po pročtení fóra Kia, ne zcela neznámý problém. Servis se k tomu postavil velmi dobře, nic jsem neplatil, vyřešeny i drobnosti jako prasklá žárovka ....Jsem trochu rozpačitý, že se k takové závadě došlo, ale díky za záruku. Stát se to u koncernových aut, nebo i u japonců, měl bych asi smůlu, platil bych si to sám.
Snad už bude pokoj, rád bych letos přeskočil do nového Ceedu.
24.01.2013 | 10:25:31 | Martin | 194.108.137.* Reagovat
RE: Porucha motoru - 70 000 km
tak po najetí 100000 km asi odešel motor u ceed 1,4 80kW.po dvouletém upozorňování v servisech KIA že chrastí řetěz,mě bylo řečeno že řetěz se nemění teď když motor klepe mi řekli,že řetěz zřejmě přeskočil o zub a motor nemá tlaky.Předběžná cena opravy 60 000 kč.Takže všem specialistum co mi řekli že řetěz se nemění,pěkně děkuji.Jinak záruka mi skončila v listopadu.
04.03.2015 | 21:47:14 | zdenek | 217.117.216.* Reagovat
Servis po 40 000 km
Kia už má 50 000 km, a je bez závad tak nebylo co psát. Servis ve 40 000 km díky vlastnímu oleji vyšel na 3500,- Kč, z toho pro mě zbytečných cca 500,- za výměnu svíček, jinak vše OK.
11.01.2012 | 14:12:32 | Martin | 195.22.56.* Reagovat
Servisní zásah
Při najetých 33000 km se začaly ozývat rány, při přejezdu nerovností, od pravého předního kola. Telefon do servisu a pak následovala výměna stabilizačních tyček - v záruce. Na můj dotaz - co tak brzo ? jsem se dozvěděl, že špatný stav silnic + horší materiál udělají své. Teď už tam mám tyčky lepší, tak snad bude pokoj. K výměně kufrových vzpěr se zatím servis nemá s tím, že bych dostal ty samé, takže to nemá cenu. Bez sněhu jsem na zimních gumám dosahoval spotřeby do 7 litrů. Přes zimu jsem hodně vozil lyže, výbava pro 2 dospělé a 2 děti a vše se vešlo do kufru. Jen moje lyže 165 cm trochu přečnívají přes zadní sedačky.
14.03.2011 | 14:32:37 | Martin Reagovat
Tak máme zimu a Kia má najeto 29 000 km. První servis po 20000 km vyšel na cca 5000,- Kč - příště si vezmu svůj olej.
Auto mám teď na zimních 15' 185/60 - Michelin Alpin, kam potřebuji, tam jsem zatím vyjel. V zimním období se u mého kombi projevuje " neochota" kufrových vzpěr k práci. Podle servisu je to v zimě normální, když budu chtít, tak je vymění - chtít budu :-).
Jiný problém není, teď v zimě jde spotřeba k 8 litrům, ale bydlíme v lese, takže jezdím hodně ve sněhu. Rozmrazování oken i topení funguje velmi době.
15.12.2010 | 10:26:28 | Martin Reagovat
zkušenosti skoro po třech letech
Kiu cee´d SW 1,6 benzin mám od prosince 2007 a musím konstatovat, že mě auto i přes počáteční nedůvěru ke koreici, nezklamalo. Jízdní vlastnosti vynikající a "probuzené" koně na 3. a 4. převodovém stupni někdy berou dech. Vím, o čem hovořím, před Kiou jsem měl dieselové Mondeo i Octavii 1,9TDI. Spotřeba se i přes velmi svižný způsob jízdy na delších cestách pohybuje kolem 6,3 l/100km. Vynikající jsou i užitkové vlastnosti - kufr s objemem přes 500 l a bez vnější hrany je velmi praktický. měl bych pouze dvě připomínky : 1.převod.stupeň je příliš "krátký" a sedačky na místě řidiče a spolujezce by mohly být pohodlnější.
15.09.2010 | 08:51:29 | Jiří Reagovat