Recenze Kia Cerato Cerato LX+ CRDi
“Dobré vozidlo;až ho budu prodávat tak se budu sam sebe ptát proč?”

Autor recenze: Fed (75 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1500 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:41 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km Vloženo: 22. 3. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Astra G,Škoda Felicia GLXi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po prvnich km průsak oleje na motoru pod jedním vstřikovačů.Opraveno v ramci garancie.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz jsem koupil v dubnu 2006. Nabízená výbava LX+ byla velmi dobrá.(Chyběl pouze palubní počítač). Nabídková cena byla na tehdejší dobu a naftový motor výborná.Po prvních km jsem zjistil ,že nafta u osobního vozu je něco jiného než benzin ,ale po krátké době jsme se dohodli. Po prvé závadě nemám žádné potíže. Spotřeba se ustálila na 5.4 l /100km . Jezdíme většinou pouze dva na tratích do 100 km z Prahy a zpět.(To znamená na 200 km,60 km po Praze) Při delším tratích jsem se dostal pod 5.0 l. Rychlost přizpůsobuji situaci na silnicích ,tak abych nikomu nepřekážel; S ohledem na osobní bezpečnost překračuji zákonné limity pouze výjimečně. Nenechám si ovšem nic líbit. Tímto způsobem jsem doposud najel 41000 km.
Pohodlí jízdy je výborné. Manželka ( také řidič),která mě u našeho minulého vozu Opel Astra G 1,6 16 V HB při jízdě přes silniční retardéry peskovala pro její pochroumanou páteř slovy „Nemůžeš jet opatrněji“, nemá v současnosti se stejnou situací žádný problém.
Pohodlí jízdy je pravděpodobně výsledkem dobře navržené spolupráce podvozku (odpružení a nastavení tlumičů) a velice pohodlných sedadel..

Akcelerace vozu s ohledem na obsah motoru je obdivuhodná , zejména v kopcích. Občas si vychutnám závodníky ,kteří moje šidítko nechtějí vzít na vědomí.
Výborný je systém imobilizeru včetně červeného tlačítka u klíče které z dálky vyvolá poplach(to platí zvláště o jeho dosahu). Tato nestandardní funkce je zřejmě velice oblíbená v USA kam se vozidlo také vyváželo. Topení , manuální klimatizace a jejich regulace je na standardní úrovni. Prostor pro cestující ve předu i v zadu je příkladný .Velmi se bavím ,když redaktoři odborných časopisů srovnávají prostorově obdobný vůz Kiu Ceed s vozem Škoda Fabia II a vyjde jim ,že Fabia je na to lépe.
Spotřeba oleje zanedbatelná .Olej mě doposud nikde neprosakuje (alespoň o to nevím). U cen servisních prací je nutný průzkum trhu.
V interiéru považuji použité měkčené materiály u přístrojové desky a u bočních výplní dveří za známku bezpečnosti.Vadí mi pouze jejich vnější struktura,která není zrovna povedená
K řízení a posílení včetně reakcím na pohyb volantem nemám připomínek.
Co se vymyká naprosto standardu je objem palivové nádrže. Přestože je v manuálu uvedena hodnota 55 l realita odpovídá spíše 65 l. Na jednu nádrž ujedu více než 1100 km. Tankuji tedy ročně asi 15x.

A nyní také zápory.Řazení se chová občas nevyzpytatelně , zřejmě je náladové. Někdy je v pohodě a někdy to není zrovna nejlepší.Zavazadlový prostor je velmi nízký. U předních sedadel jsou sice na obou slunečních clonách zrcátka ale za chybějící osvětlení prostoru předních sedadel, bych konstruktérům dal nedostatečnou. Přitom ve verzi EX je tato záležitost v pořádku.
Design interiéru je po stránce funkce standardní ,po stránce estetické odpovídá roku 2000 nebo dřívějšímu ,tedy nic moc. Také systém el.stahování oken mě zrovna nevyhovuje.Jako značný nedostatek považuji absenci informací o vnější teplotě a datumu dne. Nepovedený je údaj času v americkém způsobu vyjádření am nebo pm.

Samostatnou kapitolou je vnitřní hlučnost.Hluk naftového motoru je s ohledem na způsob vstřikování do 110 km/hod velmi nízký .Za nepovedené považuji odhlučnění podvozku. Totéž platí o aerodynamickém odhlučnění. Tato poznámka může být ale velmi subjektivní ,protože jsem alergický na jakékoliv nadměrné decibely.

Uvedené skutečnosti mohou být podrobeny kritice, přestože se domnívám, že jsem se snažil být objektivní .Proto si také myslím se ,že mohou být podkladem pro širší diskusi , která by pomohla odstranit zavádějících a naprosto neobjektivních informace , uváděné občas na stránkách „ nejmenovaných odborných časopisů“, které jsou evidentně poplatné heslu „koho chleba jíš toho píseň zpívej. Malá ukázka na neprofesionalitu a neznalost základů termodynamiky bylo podivení nad funkcí odmlžování předního skla ,kdy se pisatel na jednom odborném webu divil,když se mu u Cerata zapínala při odmlžování automaticky klimatizace a vnitřní cirkulace

V Praze 21.3.2009. Fed.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cerato

Vložit komentář

cerato

Veľmi pekná recenzia.... cerato sa na niektorých trhoch vraj predáva výborne, tuná sa veľmi neuchytilo- neviem či je ešte v ponuke ale je tak trochu mimo- kia má malé rio a potom vyššie ceed, cerato ostalo ako starý model visieť tak niekde medzi. Tak nech slúži...

25.03.2009 | 16:15:13 | miki Reagovat