Rok výroby:2005Typ motoru:1493 ccm /DieselStav km při koupi:6 kmStav km nyní:16 600 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:25. 4. 2007
Závada se vyskytla -- bohužel dle vyjádření servisu --a veřil bych tomu není vina na korejských montérech (teda je asi z 30%). Jednalo se o dirku v podtlakovych hadicich --resp. v hadicách k podtlakovému regulátoru.
Dle názoru pražského servisu se jedná o jimi nazvané VANILKOVÉ HADICE - prostě tyto hadice jsou bohužel vyrobeny z materiálu, který zachutnal "divé" zvěři. Servismeni tvrdí, že tyto hadice prokousávají myši, v mém případě to z 95% byly kočky -- na chalupě bohužel nejsem jediný, komu kočky na aute (a v motoru) něco sežraly či rozdrápaly (u mě krom hadice zanechaly zřetelné stopy svých zoubků na anténě).
Závada se projevovala rozsvícením kontrolky CHECK. Poprvé se to stalo na podzim --diagniostika tehdy nic divného neukázala, tak servis pouze kontrolku zhasnul (zdarma) podruhe se to stalo začátkem dubna kontorlka se rozsvítila, objednal sem se v servisu a kontrolka jako na potvoru zhasla. No stejně jsem byl odhodlán KIATO do servisu dát --už jen pro klid duše. "Naštěstí se" po ujetí 150Km dva dny před návštevou servisu znova rozsvítila. Krom svícení kontrolky sem měl dojem, že vůz trošku ztratil na dynamice a měl horší zátah (ale nevylučuji, že to bylo způsobené tím, že sem si oproti předchozím vozům zvykla na "stihačku" - je fakt že po opraě se mi vše zdá jako když jsem vůz koupil).
Záhadou je, že se kontrolka vždy rozsvicela v tom samém místě :-). No oprava nakonec stála 740Kč což se dá přežít, ale je to dostatečný důvod proč nemít rád drobou domácí havěť.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Krom závady -- za tu ale nemůže auto ani vyrobce jen kladné a pozitivní.
Osobně se mi libí exteriér vozu -- celkem vtipně vyřešený prolis po celém boku -- prostě oproti škodovkařské rovině je to něco jiného. Bohužel díky lidem co si na parkovišti myslí, že se vejdou do jakékoli mezery a se svými 150Kg se také jakoukoli mezerou protáhnou má dnes KIATO na bocích pár šrámů.
Interiér - myslím že v celku na dobré urovni. Zpracovaní je dobré a zatím nic nedrnčí a neklepe. Několik barev plastů na přístrojovce vypadá také v celku slušně, sedadla pohodlná, prostor na zadních sedadlech i pro 3 lidi myslím dostatečný. Veškeré ovládací prvky pro někoho kdo kdy řídil "asijský" vůz jsou na svém místě a snadno dosažitelné.
Motor - dle mého názoru špička - těch 75 KW- dáva vozu slušnou dynamiku a to i v případě, že je vice obsazen. Navíc slušný točivý moment zajistí slušný zátah i v případě jízdy se zapnutou klimatizací (prostě oproti benzinovým 1,6 motorům je to nebe a dudy -- auto jede dal a nema tendenci se "stavět na přední"). Snad nejlíp je zátah motoru vidět na dálnici --kdo zná D1 směr na kopec an 29-32 Km ví co je to za krpál a jaké s ním mají mnohá auta a zejména řidiči problémy - KIATO rozhodně nemá problém v tomto kopci i na 5. rychlostní stupeň zrychlovat a nechávat za sebou i na 4. podřadivší škodovky.
Doporučuji vyzkoušet zátah vozu na Nakléřovském kopci směr Petrovice(ústecký kraj),jsou tací osobáci co tam šplhají na jedničku.kdo správně a včasně řadí nemá fábii 1,2 atd. tak vyjede.já to vyjedu na čtverku
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Cerato
kopec nekopec
Tak já zařadim redukci plný plyn a na osmičku jsem tam nato tata.A to mám obsah 0,6l
29.04.2007 | 20:35:58 | Tom Reagovat
Doporučuji vyzkoušet zátah vozu na Nakléřovském kopci směr Petrovice(ústecký kraj),jsou tací osobáci co tam šplhají na jedničku.kdo správně a včasně řadí nemá fábii 1,2 atd. tak vyjede.já to vyjedu na čtverku
25.04.2007 | 23:10:56 | Loser Reagovat