Rok výroby:2003Typ motoru:RF5C Stav km při koupi:165 000 kmStav km nyní:178 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:12. 1. 2013
Jízdní vlastnosti Pružný motor s dostatečným výkonem Bohatá výbava - vše co člověk potřebuje Prostorný vůz vhodný pro rodinu Spotřeba 6-7l
Slabé stránky
Koroze Drahé náhradní dily
Závady a opravy na autě
Opravy a poruchy... Hned po koupi klasika olej 5w-30,všechny filtry,
Po jednom týdnu následující opravy : spodní 2 ramena na levé straně a jeden čep na pravé straně (horní) cca 4000kč (Febi,MOOG) Zadní kotouče Ferodo + desky cca 2000kč (totálně zarezlé zadní třmeny, ale hlavně že destičky byli nové-některé servisy nakopat do p.dele!) Přetěsnění olejové vany a výměníku tepla Zadní tlumiče (Monroe) - ještě by něco vydrželi ale mám rád auto v pořádku. cca 2500kč Vzpěra na páté dveře 2ks cca 700kč Odpojený EGR ventil - začal házet motor do nouzového režimu – 30min práce :-) (navíc motor jede lehčeji do otáček)
Teď po Novém roce rozvody 2xkladky,hyd. Napínák,řemen Gates,vodní pumpa,gufera na klice i horní vačce, cca 5500kč
Práci si dělám sám jsem mechanik. Ceny náhradních dílů pro Mazdu 6 jsou dost vysoké, ale díky pár kontaktu je mám asi o 30-40% levněji než se běžně prodávají.
Co mě čeká... Zadní lemy hlavně na pravé straně a vystříkání spodku, protože koroze je velký kamarád šestky-bohužel.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V loni jsem si pořídil nového mazla ,už jsem dlouho toužil zasednout za volant Mazdy 6 a tak jsem si splnil svůj sen... Tohle je má celkem 4 majda (1. Xedos6 2.0i V6,2. Xedos9 2.3i V6 MC a nakonec znovu Xedos6 ale 1.6i) tak můžu porovnat jak moc se Mazda přizpůsobila evropským zákazníkům.
A tady je... pozorně se ji prohlížím jak zvenku tak uvnitř a říkám si jak to ty Mazdy dělají že i po více jak 10letech vypadá stále tak dynamicky a skvěle-je to až zarážející jak nadčasové auta dokáží navrhnout a uvést na trh. Nemusím ani chodit daleko to sámé platilo i o mnohem starších modelech jako je Xedos 6/9-323 F... ten kdo ty auta viděl určitě mi dá za pravdu že takhle auta z 92roku si nedokázal ani představit. Ale dost slovíčkaření a teď více osobní zkušenosti! :-) Mazda 6 je prostě zábavná-praktická-technicky vyspěla a chválně jako celek velice vyvážená...
Zavírám dveře, nastavuji si sedačku(lze i výškově), volant a ještě si doladím zrcátka a je to. Říkám si to není špatně! Sedačka je pohodlná, ale přitom není otravně měkka , volant je přesně tam kde chci a skvěle se drží v rukou, řadící páka je hezky po ruce a výhled na vozovku je příkladný-přitom člověk sedí niž než u konkurence, ale tady to nevadí . To jsem fakt nečekal! Tohle mi v xedos6 chybělo. Veškeré ovládání je dobře po ruce vše je přehledné a není problém se rychle zorientovat kde co je - hlavně v noci.
JÍZDA Nastartuji můj první diesel zařadím 1 – spouštím spojku a jedu. Řazení je OPRAVDU super krátké dráhy a rychlosti přesně zapadají i po 178t km(vůle minimální)! Spojka zabírá asi od 1/3 dráhy, má plynulí chod bez nějakých kopanců a pedál jde lehce. Jel jsem s Octavii 1.9TDi(r.2000) a ta mi na první pokus rozjezdu chcípla než jsem přišel jak na to , ale u Mazdy to neplatí a naučíte se ji velmi rychle provozovat . Už mám zařazen 2-3-4 a nakonec 5 stupeň. A musím uznat že si jízdu užívám, ovladatelnost je výtečná a chirurgicky přesná! Zatáčky se naučíte milovat a někdy i vyhledávat (hlavně v pozdních hodinách na méně frekventované cestě :-D ). Podvozek je naladěn trochu sportovněji ale přitom vás nepřipraví o komfort. I po delší cestě není znát únava, dokonce si musíte hlídat rychlost kolik jedete nebo vás čeká trestný bod za rychlou jízdu :-) Máte pocit že jedete 50 a mrknete na tacho a ejhle 70 :-D . Po 30min jízdy si člověk říká sakra jak to že jsem si ji nekoupil už dřív!!!! Hluk do kabiny je do 130km/h v pořádku nic vás rušit nebude, ale jízda nad 160km/h už může některé řidiče trošku otravovat. Co ale zaujme je posilovač řízení, není přeposilovaný a kontakt s vozovkou je příkladný(odezva). Lidičky nedokáži dobře popsat jak se výtečně ovládá , ale ihned si ji zamilujete. Ten kdo tohle auto navrhoval jí dal duši o tom není pochyb, už jsem pár značek aut řídil , jedno vás dostalo designem ,druhé výkonem, třetí pohodlím a pod. Jenže Mazda 6 má něco navíc, už trochu chápu ty co mají Alfu Romeo a říkají že je to srdcová záležitost. Mazda zoom zoom to dobře vystihuje!!!
MOTOR Motor je zahřátý a tak je na,čase vyzkoušet co v něm je :-D Zařadím 2 dám plný a BOMBA doslova vás to vcucne do sedačky teď 3 a znovu zátah který je doslova návykový pak 4 a musím brzdit protože nejsme na dálnici :-) Brzdy mají plynulí nástup a příjemně se dávkují – zatím jsem je nikde neunavil a jsou dost účinné když je třeba. Zátah motoru hlavně na dvojku je fakt silný, je to dáno i tím že 2 převodový stupeň je o něco kratší, ale na předjíždění v obci nějaký traktor je ideální. Jen přidáte a jste hned před ním. Průběh výkonu má menší rezervy hlavně kolem 1500-2000ot ale to vadí jen když chcete předjíždět jinak je tam dostatek výkonu i do kopců. Trošku zamrzí menší prodleva při přidání plynu(než turbo začne pořádně foukat :-) ), ale dá se na to zvyknout a když předjíždíte musíte s tím počítat . Ovšem to pravé ořechové se děje nad hranicí 2000ot kdy motor krasně a plynule zrychluje až za hranicí 4000ot...Myslím si že výkon 100kw a 310 Nm je dostatečné pro tohle auto a nudit se sním nebudete. Přitom spotřeba je myslím tam kde má být, jezdím spíš kratší vzdálenosti a stále mezi obcemi přitom se teď v zimě průměrná spotřeba nedostane přes 7l/100km-v létě to bylo 6l .Hlučnost a projev motoru je na dnešní dobu průměrný rozhodně se ale nejedná o nějaký traktor. Co musím pochválit je předehřev vody motoru (bufík) teď v zimě se často využívá a je to fakt poznat i když je -10C už po 5min jízdy začíná foukat teplí vzduch. Zároveň to šetří motor díky tomu že se rychleji zahřeje – navíc okruh vody je propojen s výměníkem tepla oleje takže se rychleji zahřívá i olej + udržuje stabilní teplotu oleje hlavně v letních vedrech kdy hrozí přehřátí a následná karbonizace-přepálení oleje(šikovné řešení).
Když jsem vybíral auto neřešil jsem zda je to bude BMW,Audi,Škoda nebo Mazda atd. Dokonce jsem málem koupil Audi A4 1.9TDi sedan (2004), protože ji měl kamarád a nemohl si ji vynachválit, ale mé požadavky byli předem dané 1. Hezké, 2. Výkonné, 3. Úsporné, 4. Spolehlivé a hlavně PROSTORNÉ (kombi jsem nechtěl).
A tady je další velké plus Mazdy 6. Mám 180cm a i když si nastavím sedačku jak potřebuji pro posádku vzadu je stále dostatek místa jak u kolen tak nad hlavou. Kufr mi maximálně vyhovuje i diky karoserie hatchback (tady audi totálně pohořela), navíc to u Mazdy šikovně vyřešili když sklopíte sedačky tak máte rovnou podlahu – opravuji dům a tohle se mi fakt líbí když potřebuji něco převézt ze stavebnin. Sklopení sedaček je možné z prostoru kufru takže vše pohodlně a rychle.
ZPRACOVÁNÍ A CELKOVÍ DOJEM Interiér má dobré zpracování, vše dobře lícuje a nikde nic nevrže. Materiály sice nejsou všechny měkčené ale oku to dobrou náladu nezkazí. Palubovka se mi jedním slovem zamlouvá nemám žádných výhrad . Jen PC je trošku až moc jednoduchý a displej by mohl více informací zobrazovat-čitelnost na slunci je dobrá a přehledná. Zato aut. klimatizace funguje skvěle a člověk se nemusí o nic starat jen si vychutnává jízdu kolem. Červené podsvícení palubovky jen podtrhuje sportovní geny Mazdy 6 a jízda večer na prázdných silnicích z vás udělá lovce zatáček.
Abych to krátce shrnul --- Mazda 6 už není ta stará Mazda jak si ji mnozí připomínají 323/626,xedos...atd. Jde vidět že v Mazdě nespí, protože šestka má přesně to co jsem postrádal u starších Mazd. Ano, dokonalá taky není, ale které auto je? Jsem možná trošku zaujatý protože ji vlastním jen půl roku, ale dobré jídlo taky poznáte v okamžiku kdy ho jíte a ne až z půlročním odstupem. Rád jsem se podělil o moje pocity z Mazdy 6 a snad jsem aspoň trošku nastínil jaké je ji řídit :-)
Ahoj mam mazdu super ani kousek koroze jen nevim nebyl tam stitek jaky od vyrobce ma bit motorovy olej a jsou tam 2 klinaky jednase o mazda 626 2.0D 81kw rok 2002ma klimu dekuji za odpoved a potrebuji vedet jaky typ tech klinaku na moji zminenou mazdicku dekuji kamaradi mazdaci
08.02.2016 | 21:03:00 | lukasinfo o mazde 626
| 89.177.138.*Reagovat
Prosba a dotaz
Dobrý den, je to sice už dost dlouho od zadání recenze a posledních komentářů, ale potřebuji někoho šikovného a hodného, kdo by mi pomohl sehnat náhradní díly, možná komplet motor na Mazdu 6 r.v. 2010.
Pokud o někom víte prosím napište mi na kopalova.leni@seznam.cz
Početl jsem si recenzi od člověka, který má auta rád a rozumí jim. S čeětinou je to slabší, ale nejsme při hodině ČJ. Podobné zkušenosti teď zažívám s Mondeem TDCi 96 kW. Radost usednout a řídit!
14.01.2013 | 11:11:25 | donald
| 90.177.129.*Reagovat
Pěkná recenze...mám Mazdy velice rád měl jsem 121,323,626 ta byla z r.v 88 2,2 benzín a ta měla plnou palbu-včetně klimy.Jsem na Japonce tak obecně ale(pouze benzín)...chtěl jsem Xedose 6 ale slušný kousek byl problém sehnat a bazarovou střepinu jsem nechtěl.
Mazda 6 je dezignově velice krásná a nadčasová(pouze můj názor)každému se líbí něco jiného...jednoduše(100 lidí 100 chutí)
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 6
Ahoj mam mazdu super ani kousek koroze jen nevim nebyl tam stitek jaky od vyrobce ma bit motorovy olej a jsou tam 2 klinaky jednase o mazda 626 2.0D 81kw rok 2002ma klimu dekuji za odpoved a potrebuji vedet jaky typ tech klinaku na moji zminenou mazdicku dekuji kamaradi mazdaci
08.02.2016 | 21:03:00 | lukasinfo o mazde 626 | 89.177.138.* Reagovat
Prosba a dotaz
Dobrý den, je to sice už dost dlouho od zadání recenze a posledních komentářů, ale potřebuji někoho šikovného a hodného, kdo by mi pomohl sehnat náhradní díly, možná komplet motor na Mazdu 6 r.v. 2010.
Pokud o někom víte prosím napište mi na kopalova.leni@seznam.cz
25.03.2014 | 21:09:02 | Lenka Kopalová | 82.150.179.* Reagovat
Početl jsem si recenzi od člověka, který má auta rád a rozumí jim. S čeětinou je to slabší, ale nejsme při hodině ČJ. Podobné zkušenosti teď zažívám s Mondeem TDCi 96 kW. Radost usednout a řídit!
14.01.2013 | 11:11:25 | donald | 90.177.129.* Reagovat
Pěkná recenze...mám Mazdy velice rád měl jsem 121,323,626 ta byla z r.v 88 2,2 benzín a ta měla plnou palbu-včetně klimy.Jsem na Japonce tak obecně ale(pouze benzín)...chtěl jsem Xedose 6 ale slušný kousek byl problém sehnat a bazarovou střepinu jsem nechtěl.
Mazda 6 je dezignově velice krásná a nadčasová(pouze můj názor)každému se líbí něco jiného...jednoduše(100 lidí 100 chutí)
13.01.2013 | 10:41:06 | stafík | 85.135.92.* Reagovat