Rok výroby:2004Typ motoru:Stav km při koupi:168 000 kmStav km nyní:182 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:8. 6. 2015
Vozidlo jsem zakoupil v Hradci Králové. Vůz jsem si vybral z pár důvodů. Prostorný kufr!!!!, silnej motor, úžasný vzhled, parádní výbava, úžasné jízdní vlastnosti. Prostě šestice neměla chybu.
Kecy typu, kup octávku, golfíka,pašíka, mě nebavily. Poruchovost, nudnost, strohost... Auto o ničem.. Jsem fajnšmekr a preferuji velmi svižnou jízdu a v těchto parametrech by mě Octávky,Golfíky a Pašíky neuspokojily. Trošku jsem se zajímal o BMW, ale jsem zatvrdlý japonec, takže BMW stranou.
Mazdička, žlutá metalíza...mmm... v kůži,sport packet, BOSE rádio, tempomat, 8x airbag.. Znělo to fantasticky. Ale recenze na motor 2.3 byly velmi negativní.
Na netu jsem strávil snad měsíc v kuse. Motory údajně žerou olej, nejedou, žerou 10L na sto km... No...Nelíbilo se mi to ani náhodou.
Pak jsem si našel nějakou recenzi, že motory od Mazdy 2.3 jsou úžasné, jezdí velmi svižně, ale hodně záleží na zajetí. Problém 2.3i nebyl v malém objemu oleje v motoru, ale v nekvalitních pístních kroužků od výroby.
Ejhle..Pán s Hradce mi tvrdil, že motor kdysi prošel generálkou a byly vyměněny kvalitní pístní kroužky. Trošku jsem byl nejistý, přece jen zásah do motoru nemusí být vždy OK a nikdy nikdo neví, jaký garážník to dělal.
Nakonec to bylo děláno v Bošina servis v Kolíně,což mě velmi přesvědčilo.
Vůz je naprosto úžasný!!! Možná budu za největšího vola na světě, ale když Vám zde budu mluvit o spotřebě cca 7 litrů a není problém jít i na 6,5 při svižné jízdě .. nevím,zda budu pro Vás normální člověk. Je to opravdu tak, motor táhne krásně od spoda, spotřeba je z říše snů. Ono si to veme 8-9, v krajních případech i 15, ale když se člověk naučí vyřazovat před křižovatkou, lehtat plyn a vždy vědět, kdy řadit,podřadit atd, bude krásná spotřeba na místě.
Slova typu žere,nejede..neberu! TDíčkáři si asi trošku vyhráli na svých CHIPech, ale co ... kritizovat VW a Škodovku je u nás trest, kde jdete sedět do kriminálu a ještě Vám doma vybijou okna...
Mazda vypadá skutečně na ty roky krásně(r.v. 2004), jede jak z praku, táhne od spoda, od 4 tisíc nastává krásný kopanec!!! Jede jak z praku. Jedinná (ne)výhoda jsou krátké převody. Z křižovatky do 12O km/h předčíte jakékoliv sporťáky, či třílitrové quattro Audiny, ale po dálnici při 130km/h si to točí cca 4 tisíce, což není uplně ideální. Motor né že by řval,při předjetí stačí dupnout, ale jet do Itálie pořád na 4 tisíce otáček? Škoda, že před faceliftem nebyla už šestka, ale to už chci na tak dokonalé auto moc.
Podvozek je relativně srovnaný s BMW. Nic neklepe, netluče a drží jak islámská víra v Sýrii. Prostě auto parádní pro mě. Jeden den navalím do kufru náklad a můžu k vodě, na dovču,kdekoliv. Druhý den si mohu parádně zařádit na serpentínách jako se sporťákem. Prostě parádní univerzál.
Vůz je bezproblémový. Něco jsem do něho vrazil, protože mám rád super stav. Na autě nemá ted nic, co by se dalo spravovat. Je to mazel, z bodu A do bodu B, za parádní spotřebu, s velmi parádním výkonem a podvozkem. Japonec až na konec a už nikdy zpět!!!!!!!!!!!!!
Když vyřadíš před křižovatkou, tak ti jde do válců směs vzduchu a benzínu, protože motor drží volnoběžné otáčky - spalovací proces běží. Když nevyřadíš a zároveň nebudeš mít sešlápnutý akcelerační pedál (nebo-li plyn), tak vzniká podtlak a do motoru ti žádná směs nejde, motor brzdí s nulovou spotřebou -)
20.03.2022 | 13:47:44 | Larry
| 46.135.32.*Reagovat
RE: Vyřazení před křižovatkou nesnižuje spotřebu
Vyřazení před křižovatkou samozřejmě! snižuje spotřebu - oproti tomu, když se tam přiřítíš pod plynem a pak brzdíš..., je sice pravda, že u moderních !! motorů je nulová spotřeba, pokud je točivý moment daný setrvačností větší než by dával motor, ale prakticky to lze využít třeba u jízdy s kopce, při dojíždění do křižovatky je lepší vyřadit a dobržďovat.
mam M6, 2.3 po FL, a na 6 stupni pri 130tke toci 3800, nie je to o moc menej oproti 5stupnovej prevodovke predFL. Co sa tyka spotreby to teda zavidim, pretoze s lahkou nohou ..sa drzim niekde okolo 8,5l benzinu a LPG okolo 10l.
09.06.2015 | 17:02:59 | martin
| 62.176.173.*Reagovat
RE: prevody
Spotřebu tedy závidím taky. Mám 6 2.3 z roku 2004 a dkouhodobý průměr mám 9.3. Trochu to kazí jízda po městě, kde si auto vezme cca 13 na sto. Jinak dálnice 7, na dálku mám rekord na 120-ti kikometrové trati 6.4, což je krásná spotřeba...
To že sú krátke prevody má svoj iný význam. Dlhé sú síce fajn ale z auta spravia ekologicky lenivý povoz. Vec voľby - ak jazdíš málo po dialnici, tak ti môže byť srdečne jedno, že sú tie prevody krátke. Auto sa ti odmení agilitou. Ak teda niesi držgroš a neľutuješ prachy na benzín. Ale keby si bol - nekúpiš predsa túto nádheru, no nie? Treba si dopriať, žijeme len raz, také auto sa nekupuje na jazdu na spotrebu...
Souhlasím. Auto je čiperné, neskutečná zábava s tím jezdit. Spotřebuju neřeším, jen konstatuju. Nekoupil jsem si 2.3 jen pro to, abych jezdil 50. Průběh výkonu si užívám, spotřeba je perfektní. Krátké převody mají své pro i proti.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 6
Vyřazení před křižovatkou nesnižuje spotřebu
Když vyřadíš před křižovatkou, tak ti jde do válců směs vzduchu a benzínu, protože motor drží volnoběžné otáčky - spalovací proces běží. Když nevyřadíš a zároveň nebudeš mít sešlápnutý akcelerační pedál (nebo-li plyn), tak vzniká podtlak a do motoru ti žádná směs nejde, motor brzdí s nulovou spotřebou -)
20.03.2022 | 13:47:44 | Larry | 46.135.32.* Reagovat
RE: Vyřazení před křižovatkou nesnižuje spotřebu
Vyřazení před křižovatkou samozřejmě! snižuje spotřebu - oproti tomu, když se tam přiřítíš pod plynem a pak brzdíš..., je sice pravda, že u moderních !! motorů je nulová spotřeba, pokud je točivý moment daný setrvačností větší než by dával motor, ale prakticky to lze využít třeba u jízdy s kopce, při dojíždění do křižovatky je lepší vyřadit a dobržďovat.
21.03.2022 | 08:42:50 | Vašek | 88.103.233.* Reagovat
výměna spojky M6-2004- 89kw diesel(1998 o.zdvih)
potřebuji poradit výměma spojkoveho ložiska + lamela -cena materialu 7000kč +vyměna setrvačníku 13000kč mate někdo takovou zkušenost(setrvačník se musí vždy vyměnit)
25.04.2016 | 19:31:00 | sabo | 85.70.232.* Reagovat
prevody
mam M6, 2.3 po FL, a na 6 stupni pri 130tke toci 3800, nie je to o moc menej oproti 5stupnovej prevodovke predFL. Co sa tyka spotreby to teda zavidim, pretoze s lahkou nohou ..sa drzim niekde okolo 8,5l benzinu a LPG okolo 10l.
09.06.2015 | 17:02:59 | martin | 62.176.173.* Reagovat
RE: prevody
Spotřebu tedy závidím taky. Mám 6 2.3 z roku 2004 a dkouhodobý průměr mám 9.3. Trochu to kazí jízda po městě, kde si auto vezme cca 13 na sto. Jinak dálnice 7, na dálku mám rekord na 120-ti kikometrové trati 6.4, což je krásná spotřeba...
26.06.2015 | 07:45:40 | Vaclav | 193.86.8.* Reagovat
Prevody
To že sú krátke prevody má svoj iný význam. Dlhé sú síce fajn ale z auta spravia ekologicky lenivý povoz. Vec voľby - ak jazdíš málo po dialnici, tak ti môže byť srdečne jedno, že sú tie prevody krátke. Auto sa ti odmení agilitou. Ak teda niesi držgroš a neľutuješ prachy na benzín. Ale keby si bol - nekúpiš predsa túto nádheru, no nie? Treba si dopriať, žijeme len raz, také auto sa nekupuje na jazdu na spotrebu...
08.06.2015 | 12:28:25 | Toky | 85.159.107.* Reagovat
RE: Prevody
Souhlasím. Auto je čiperné, neskutečná zábava s tím jezdit. Spotřebuju neřeším, jen konstatuju. Nekoupil jsem si 2.3 jen pro to, abych jezdil 50. Průběh výkonu si užívám, spotřeba je perfektní. Krátké převody mají své pro i proti.
08.06.2015 | 13:49:24 | Vojtěch | 89.233.144.* Reagovat