Rok výroby:2008Typ motoru:1,5Stav km při koupi:108 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:4,4 l/100 kmVloženo:28. 2. 2013
spotreba dobre jazdne vlastnosti spolahlivost kvalitne spracovanie variabilita kufra vybava cena
Slabé stránky
vacsi hluk chyba kontrolka teploty motora
Závady a opravy na autě
pokazene cerpadlo klimatizacie....ale zohnal som pouzivane z Renault Thalia, pasovalo s mensou upravou,oprava vysla cca 100eur (original by stalo 600-700eur)...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto som zakupil 3 rocne, dovoz z Holanska. Jedna sa o vybavu Tekna, co je najvyssia vybava. Motor 1,5 DCi, usporny, plne postacuje aj co do vykonu. Prevodovka je dobre sprevodovana, vsetko v aute je logicky usporiadane a poruke..Vela odkladacich priestorov..spotreba-da sa kludne jazdit okolo 4-4,5 l, vybava, jazdne vlastnosti, dobry posed, variabilita priestoru, kvalitne spracovanie, malo poruchove, dobre sprevodovane, posuvna zadna sedacka, musim ocenit bezklucove startovanie a otvaranie auta..ked si na to zvyknete, uz budete chciet auto len s tymto systemom :) tak isto ocenujem aj elektricke sklapanie spatnych zrkadiel, vyuzivam kazdy den...klimatizacia v aute je paradna, logicke ovladanie ...ocenujem aj autoradio, ktore mi hned po par sekundach automaticky sparuje s mobilom a aj telefonovanie cez repro je bezproblemove... slabsou strankou je trochu vacssi hluk vo vnutry..nie je to auto ktore vas hned chyti za srdce,ale je skor prakticke...mne osobne chyba kontrolka teploty motora... Niekto tu spominal, ci na aute nie je citit negativne spojenie Renaultu s Nissanom...moja odpoved je VOBEC...naopak...motor 1,5Dci je z Renaultu a je super volbou...tak isto aj prevodovka, ktora je dobre sprevodovana...Nikdy som ani nepomyslel, ze si kupim taketo auto,ale teraz by som ho urcite doporucil a najblizsiu dobu ho ani menit nebudem...
Práve že spojenie renault-nissan sa podpísalo skoro na všetkých autách tejto značky(neplatí pre GTR-ko,350z,370z,aspoň si myslím)a dnešné nissany mi nič nehovoria.Ja som vždy jazdil iba nissanom,primera p10,maxima,a dnes sa mi ešte darí držať v dobrom stave p11-ku,ale neviem do čoho pôjdem potom ako toto skvelé auto doslúži,začínam pokukovať po honde accord.
Při takhle malým nájezdu bych do nafty nešel.Zbytečný.Tenhle motor i když je poměrně jednoduchej nevydrží moc a po cca 150 000km si už začíná říkat o dražší opravy a tím se maže výhoda nižší spotřeby.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Nesmysl.S benzínem 1,4 se dá v pohodě jezdit za 6l a s touhle naftou se jezdí tak za 5l při stejným stylu jízdy.4,4l už je hodně defenzivní styl,takže rozdíl ve spotřebě při stejným stylu jízdy je max 1l na 100km tj. cca 350,- kč na 1000 km tj. 35 000,- na 100 000 km což je nic.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Taky tam nikde není u nafty 4,4 a i kdyby ten rozdíl byl 50 000,- na 100 000,- tak je to nic.Při 90 žere benzin 5l.Prostě si tu ze sebe zase udělal šaška.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
nemas pravdu. Mozem porovnat viacero aut jazdenych na rovnakej trase a VZDY bol rozdiel medzi benzinom a naftou min. 1,5 litra. Defenzivna jazda mimo mesto, spotreba realna podla dotankovania (PP nepocita nikdy presne).
Ceny jazdenych naftakov a benzinov su prakticky rovnake (ak neratame VW koncern), niekedy su dokonca naftaky lacnejsie.
Pri beznom najazde 20tkm rocne (cesty len do praca a dovolenka a nejaky ten vylet) je rozdiel v spotrebe cca 500€ rocne.
Ako je vyssie uvedene, naklady na servis su prakticky rovnake.
Okrem toho, pri intenzivnejsom vyuzivani auta (dialnica, mesto), rozdiel v spotrebe dalej rastie az k 3 litrom - to uz je vyhodnost nafty uplne jasne viditelna
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Ty zase se svým kolegou vůbec nechápeš o čem je řeč.Rozdíl ve spotřebě je max 2 l a pod 6 je tam cca 30 1,4.Když říkám serviss namyslím jenom olej,ale i věcy co odcházej po cca těch 150 0000km.Bratr má tenhle samej motor ve sceniku a má na něm 190 000km a jsou měněný vstřiky,čerpadlo,turbo,cooler,motor,když byl venku spojka a věcy okolo a to všechno za cca 100 000,- a teď si spočítej kolik musí najet,aby oproti benzínu byl na stejno .U benzínu vyměníš akorát svíčky a jezdíš.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Scenik je poruchova haraburda.
Ten ma moj dobry znamy, dokonca aj rovnaky motor, km patricne stocene,spotrebu ma sice POD 4 litre, lebo ho bavi setrit,uz nejake hluposti riesil, ale Note je spolahlivejsie.
Ked da aditiva, dobru naftu, pri 180-200.000 km sa ho.zbavi, vyhne sa problemom.
Na SVK je nafta lacnejsia cca o 3-4 SKK, diesel teraz stoji okolo 1,45, benzin 1,55 a viac.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Je mi líto, ale podle propočtů do 20tkm to nevychází dobře, od 20t to už vyjde ale hodně těsně a nad to už je jasný. Podle českých poměrů je benzín dejme tomu za 35kč a diesel ať se to počítá tak za stejnou cenu. Teď udávaná spotřeba diesel 4litry a benzín 7litrů na km ano... Takže diesel 1,4kč a benzín je za 2,5kč, rozdíl kolem 1kč na 1km. A to jsme hodně tomu dieslu přilepšili. Cena diesel motoru v pořízení nového auta je taky o něco vyšší, takže dejme tomu, že až se najede tak 50tkm tak až pak můžem začít počítat. od 50tkm při tomhle motoru do 150tkm je to 100tkm, čili 5let, za tuhle dobu je to hooodně krizové(podle časového horizontu). Dále servis výhradně autorizovaný, tak do 150tkm nového vozu je to stále plus pro diesel. Pak diesel od 150tkm bude špatná volba, proto je hodně takovýchto dovezených vozů se stočenými km na úroveň cca 70tkm. No ale taky záleží o štěstí a taky o možné přestavbě na LPG. :) Shrneme-li to tak rapidní rozdíl to zase není, ale tak mírně v plusu vede diesel. Ale to celé je o štěstí a bezporuchovosti motoru.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
A co takhle započítat i takové detaily spojené s větší váhou naft.motoru.Opotřebení pneumatik,brzd,ložisek,čepů,tlumičů,dražší aku,na to je třeba taky myslet ne jen benzín -nafta.Oponovat tím že to měníš tak nebo tak ,ano,ale dřív a možná dráž.Výhoda u starších dýzlů může být možná jen v tom že vezu-li z Lídlu mléko ,doma to může být máslo.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
No a to jsem nedoplnil, že Dci motory byly hrozně poruchový. Co znamená hrozně poruchový pro mne? Minimálně 1x do měsíce se našli ze dva tři inzeráty s potkaným Dci motorem a ty byly v Renaultech, jak Laguny(1.9 a 2.2) takže snad se zlepšili. Samosebou spotřeba je docela v poho, docela nízká, ale japonské benzíny umí taky nízkou spotřebu udělat. Motory 1.4-6.0 japonské se v pohodě dostanou k 7litrům i s normálním městským provozem při tak těžkém autě. Nad 1,2 tuny váhy auta už to je jiná. Většina to ví, do 20tkm roční provoz, není dobrý nápad mít diesla. Pokud se jedná o bezporuchovosti vyjde to líp, ale u 150tkm auta, s malým obsahem, může být smůla a začne se to sypat. A Renault oprava může klidně přesáhnout jednu návštěvu na 30tisíc a to se nebavím o klasické servisní návštěvě. I hloupé rozvody jsou dražší a nikde vám to neudělají, to je Renault motor, a nenechte si to dělat nikde, opět aretace a speciální nářadí. Naštěstí majitel má garáž což je veliká výhoda. Dále benzín a diesel je u tohodle třeba brát stejně, na netu si člověk najde nejlevnější benzín a i když je dražši, lije do toho co se mu zachce a dokonce znám případy, že do toho přimíchavali E85, nikomu nedoporučuji ale auto na to pojede. A u dieslu jelikož se jedná o common rail, tak vstřiky potřebují Shell, nebo jiný lepší diesel plus aditiva. :) Opravdu při ideálních podmínkách bezporuchovosti se dostane max. levněji o 1kč na 1km a to je hodně optimistické, přikláním se k tomu člověku co psal za celou dobu vlastnictví auta kolem 400 eur. PS: v tom vzorci Luboši máš chybu, ještě potřebuješ dělit 100, tedy ubrat ve výsledku 2 nuly než budeš násobit těmi najetými kilometry. :)
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
To je pre mna vysoka matematika...
Nechapem, jeden trulko novinar napise, ze sa neoplati kupovat diesel, ked nenajazdi 20.000 km rocne...bla- bla...
....dalsi exot napise, ze BMW motory su nenormalne, ale " nenormalne" suuuuuper motory...,
...dalsi, z autoojetin ma presviedcal, ze na 2,2 hdi po 200.000 km budem isto, ale isto menit cerpadli, vstrekovace, lebo to tiez niekde pocul...
Mne je uuuplne, ale uuuplne jedno,co kto tara, ked treba niekoho presviedcat, ze ked si niekto kupi naftu na 5 rokov a 100-120.000 km..., ze urobi strasnu chybu, lebo zase nejaky pako bude opakovat bludy....
....tak si zite v sebaklame.
Ked kupis NOVE..., ok, tam casto trva aj 70-150.000 km, kym sa zacne oplacat diesel, nie kazdy sedi s kalkulackou.
Aj dnes vonku kupis pekne kusky so 100-150.000km, ked aj trochu " porobi", ak vobec bude musiet..., za tych dalsix 100.000 km sa mu auto zaplati samo.
A 1,5 dci, ktorych je plno, sa uz lahko servisuju, su ich mraky.
Ak niekomu 2 litre v priemere nestacia ako argument na kupu, na 1.000 km usetrit 20 x 1,55 eur x 20/ rocnych 20.000 km/..., taksa ukajajte, ake suuuper benziny mate a aku straaaaaasnu chybu chlapec urobil, ze si.kupil naftu, preboha,sibnuty...:):)
Za toho vyssie 1 miliona na diesloch som usetril minimalne 1,2-1,5 miliona skk,servis?
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Jedno Ti závidím a to mechanika Peugeotu, kdybych měl takovýho mechanika, tak jezdím jedině ve Francouzech a klíďo píďo ať si každý kdo co říká. Ale motor Dci není až tak jednoduchý, to že jich tu je mraky, znamená, že budou na něm levné použité díly, takže vstřiky, za pakatel, fajn beru, můžou se sehnat levněji, altík, startér atd. Problém bude s tou montáží. Tady je každý mechanik odrostlý na VW, a to je úplně jiná liga, motory VW, jsou úplně jednoduchý jak facka, to Ti dá do kupy i kdejakej jouda z garáže. ) Ale Renault, třeba HDi PSA má vychytávku jinou, ale u Dci vím, že to se nedá jen tak snadno aretovat, vačková hřítel se třeba normálně sama protáčí a třebas není napojená na vačku, stane se to a mechanik je úplně nahraný auto na odtah do servisu a pálka na štelování a majitelovi se protočí panenky. Tím je velký problém zasahovat do motoru, jak nejsi schopen sundat rozvody, tak konečná, tam neuděláš ani fouklý těsnění, vodní pumpu, čerpadlo, prostě všechno autorizovaný servis. A ty ceny montáže cha... a k tomu nutnost origo díly, použité a máš to celý bez záruky a nevěřím jestli Ti to tam namontují. Takže na použité Turbo můžeš taky zapomenout. Jedině použité vstřiky si vyměňovat sám. Já mít někoho, kdo umí čistit a repasovat DPF(FAP)filtr, a dělat rozvody tak du opět do Dieslu. Spojka, setrvák no jakžakž, ale ostatní, tam je konečná... No a ty km jak s tím člověk popojíždí tak je to jasný půjde na čištění FAP filtru a to brzo. Takže majitelovi doporučují měnit rozvody, jelikož najel 120tkm a v tomhle intervalu se to mění a nikomu nevěřit. Když kupuji já auto, tak automaticky měním rozvody. a jelikož to není řetěz, tak to je samozřejmost, jinak opět inzerát a potkaný ventily. No a pak blízko očekávat FAP filtr. :)
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Protože to všechno cos popsal je Bosch výrobek už od dob Felicie jsem se s tím seznámil co to je za hrůzostrašnou značku, která vydělává neskutečně svojí nekvalitou, ale dobře se to repasuje. Ano jsou to šmečka, Bosch umí tak akurát automatickou pračku, a ani to ne, i ty naše výrobky jsou lepší jak Bosch, ale v autě dělá neskutečnou paseku. Nesnáším je ani v nářadí, lezou do zelí např. Hitachi Metabo Narex a jiným značkám a pak si člověk myslí, když si koupí vrtačku Bosch, tak je frajer. Chachacha....a teď to uzákoněné ESP, a s těmi svými nekvalitními šmečky zaplaví celý svět. :( Bosch servisy vidím všude kolem sebe, je to děs, ale co se dá dělat mno člověk se musí přizpůsobit, buď se jednou naučí něčemu čemu se dá rozumět a má to jednoduché základy už 30 let, nebo se bude učit každých půl roku nové věci co zas vymyslí Frantíci za pasti a na každé auto dokonce model se specializovat... :(
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
To je tak trochu protiřečení, to jako francouzský Bosch než Německý je lepší? Altíky, startéry, prakticky všechno je tam od Bosche už z 90.let Já se s tím setkal bohužel hrozně, Startér, vstřikovací čerpadlo altík, klima, no narval jsem do tý značky už kolem 100papírů dohromady za ty jejich kvalitní provedení. Z okolí vím, jak moc jsou nekvalitní, nebyl jsem jediný a trpí tím německé vozy víc než je zdrávo. Co je ve francouzských vozech netuším. Ale pak nemůžeme se tady bavit, že francouzský čerpadlo Bosch jak říkáš a německý vydrží o půlku méně dokonce třeba v Baworech, tam mi odešlo jak čerpadlo, tak v dalším autě klima a altík. Já jsem zvyklý měnit startér u Octy, Sharan to samý altíky se porouchají, Opely, jiné Škodovky, to je běžné, ale pokud ty říkáš 400t a přítom výrobek Bosch, tak tady něco fakt nehraje... Siemens firmu znám moc dobře, je to Rakouská firma, která hodně umí, setkávám se s ní prakticky denně, je to evropská špička v průmyslovým oboru švýcarské kvality sice motorismus byl pro ně španělskou vesnicí, ale aspoň to zkusili a dobré neslyšel jsem o nich moc špatnýho.
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
tak ja som zakupil toto note nahodne s dieslom...bola dobra cena..a o motoroch dci som si nieco pocital...moj znamy mal renault clio dci..a najazdil na nom cca 300,000km..a bez nejakej vaznejsej poruchy...tak ja som zatial nermal ziadnu zlu skusenost s tymto motorom...pocul som vela chval na notacky benzin 1,4...keby som mal v tej dobe na neho nejaku dobru ponuku, urcite ho kupim...ale s tymto motorom som zatial max spokojny...tak jazdim skor usportnejsie, dodrzujem predpisanu rychlost :) a napr. po regionalkach, kde je 90km/h mi to kludne zozerie len 3,7l....v meste do 5...a ked som nejaku dobu testoval sviznejsiu jazdu, nikdy som a nedostal nad 6 l....
Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Note
Práve že spojenie renault-nissan sa podpísalo skoro na všetkých autách tejto značky(neplatí pre GTR-ko,350z,370z,aspoň si myslím)a dnešné nissany mi nič nehovoria.Ja som vždy jazdil iba nissanom,primera p10,maxima,a dnes sa mi ešte darí držať v dobrom stave p11-ku,ale neviem do čoho pôjdem potom ako toto skvelé auto doslúži,začínam pokukovať po honde accord.
01.03.2013 | 18:17:41 | | 178.41.124.* Reagovat
Při takhle malým nájezdu bych do nafty nešel.Zbytečný.Tenhle motor i když je poměrně jednoduchej nevydrží moc a po cca 150 000km si už začíná říkat o dražší opravy a tím se maže výhoda nižší spotřeby.
01.03.2013 | 16:55:10 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Ked nabehá ešte zo 30.-50.000 km, ušetrí celkovo vyše 60-80.000 SKK, to už aj keby auto daroval...oproti benzínu bude zadarmo..:)
01.03.2013 | 17:09:55 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
nech počítam ako počítam na palive doteraz oproti benzínu nemohol ušetriť viac ako 350 eur aj to už preháňam...
01.03.2013 | 17:36:48 | Rrr | 87.244.233.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Benzin 6,5-7 litrov a 1, 55 eur, nafta 4,5 a 1, 45 v priemere x 22.000 km.
Poistka je rovnaka.
01.03.2013 | 18:24:33 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Nesmysl.S benzínem 1,4 se dá v pohodě jezdit za 6l a s touhle naftou se jezdí tak za 5l při stejným stylu jízdy.4,4l už je hodně defenzivní styl,takže rozdíl ve spotřebě při stejným stylu jízdy je max 1l na 100km tj. cca 350,- kč na 1000 km tj. 35 000,- na 100 000 km což je nic.
01.03.2013 | 19:06:11 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
s 1,4 za 6 litrov...?
Xa- xa-xa..., max.tak ustalenou rychlostou 80-90 km/h, kde 1,5 dci berie 3,5 litra.
2-3 litre rataj rozdiel.
Alebo si pozri spirit monitor de...,ked neveris sedinam.:)
01.03.2013 | 19:39:58 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Taky tam nikde není u nafty 4,4 a i kdyby ten rozdíl byl 50 000,- na 100 000,- tak je to nic.Při 90 žere benzin 5l.Prostě si tu ze sebe zase udělal šaška.
01.03.2013 | 20:14:12 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
No jo, ked to hovoris Ty,....:):),uz tahas aspon kacera za sebou, alebosi este v kociku, dristajko.
01.03.2013 | 20:43:14 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
nemas pravdu. Mozem porovnat viacero aut jazdenych na rovnakej trase a VZDY bol rozdiel medzi benzinom a naftou min. 1,5 litra. Defenzivna jazda mimo mesto, spotreba realna podla dotankovania (PP nepocita nikdy presne).
Ceny jazdenych naftakov a benzinov su prakticky rovnake (ak neratame VW koncern), niekedy su dokonca naftaky lacnejsie.
Pri beznom najazde 20tkm rocne (cesty len do praca a dovolenka a nejaky ten vylet) je rozdiel v spotrebe cca 500€ rocne.
Ako je vyssie uvedene, naklady na servis su prakticky rovnake.
Okrem toho, pri intenzivnejsom vyuzivani auta (dialnica, mesto), rozdiel v spotrebe dalej rastie az k 3 litrom - to uz je vyhodnost nafty uplne jasne viditelna
01.03.2013 | 20:51:58 | jozino | 195.168.238.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Proč jsou ojetý nafťáci levnější?Někdo tady dělá charitu asi,když je to tak výhodný.Žiješ ve snu.
01.03.2013 | 21:04:29 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Uz tolko netaraj, just som si ten spirit monitor de teraz pozrel...,pozri si aj Ty.
Tam, kde najviac zerie 1,5 dci..., tam zacinaju najuspornejsie 1,4 benziny.
Takze 2 litre a viac je rozdiel.
Je to rovnake ako na 2,0 hdi...5-6 litrov, 2.0 benzin 7-8, 2,2 hdi...5-6, 2,2 benzin 7-9 litrov.
Nehovoriac o tom,ze v zime Ti 1,4 potiahne aj 10-14 litrov/ 100, kym sa zohreje, diesel o 4-5 litrov menej.
Ked si xlapec vymeni olej rovnako v benzine, t.j.15.000 km, na svieckach usetri..., tak bude jazdit minimalne o 1-1,5 skk lacnejsie na.km.
Na x5 3.0 d.mam od 8,5, po 15-18 litrov,po mestem
Na Teranne, po meste, tiez 3.0 benzin, 18-22, pricom je lahsi o 400 kg a manual..., na x5 benzin, ale 4,4 sa pod 20 po meste ani nedostanes.
Asi tak, na 1,4 hdi 206 ...3,4-4,5 litra, na 1,4 benzine 6,4-7 l.
01.03.2013 | 21:40:42 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Ty zase se svým kolegou vůbec nechápeš o čem je řeč.Rozdíl ve spotřebě je max 2 l a pod 6 je tam cca 30 1,4.Když říkám serviss namyslím jenom olej,ale i věcy co odcházej po cca těch 150 0000km.Bratr má tenhle samej motor ve sceniku a má na něm 190 000km a jsou měněný vstřiky,čerpadlo,turbo,cooler,motor,když byl venku spojka a věcy okolo a to všechno za cca 100 000,- a teď si spočítej kolik musí najet,aby oproti benzínu byl na stejno .U benzínu vyměníš akorát svíčky a jezdíš.
01.03.2013 | 22:26:11 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Scenik je poruchova haraburda.
Ten ma moj dobry znamy, dokonca aj rovnaky motor, km patricne stocene,spotrebu ma sice POD 4 litre, lebo ho bavi setrit,uz nejake hluposti riesil, ale Note je spolahlivejsie.
Ked da aditiva, dobru naftu, pri 180-200.000 km sa ho.zbavi, vyhne sa problemom.
Na SVK je nafta lacnejsia cca o 3-4 SKK, diesel teraz stoji okolo 1,45, benzin 1,55 a viac.
02.03.2013 | 01:07:09 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
To je,ale motory Dci dodává rendl do nissanu, takže bude haraburda i ten diesel v nissanu..............
02.03.2013 | 11:49:15 | Vašek | 109.80.159.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Je mi líto, ale podle propočtů do 20tkm to nevychází dobře, od 20t to už vyjde ale hodně těsně a nad to už je jasný.
Podle českých poměrů je benzín dejme tomu za 35kč a diesel ať se to počítá tak za stejnou cenu. Teď udávaná spotřeba diesel 4litry a benzín 7litrů na km ano...
Takže diesel 1,4kč a benzín je za 2,5kč, rozdíl kolem 1kč na 1km. A to jsme hodně tomu dieslu přilepšili.
Cena diesel motoru v pořízení nového auta je taky o něco vyšší, takže dejme tomu, že až se najede tak 50tkm tak až pak můžem začít počítat. od 50tkm při tomhle motoru do 150tkm je to 100tkm, čili 5let, za tuhle dobu je to hooodně krizové(podle časového horizontu). Dále servis výhradně autorizovaný, tak do 150tkm nového vozu je to stále plus pro diesel. Pak diesel od 150tkm bude špatná volba, proto je hodně takovýchto dovezených vozů se stočenými km na úroveň cca 70tkm. No ale taky záleží o štěstí a taky o možné přestavbě na LPG. :)
Shrneme-li to tak rapidní rozdíl to zase není, ale tak mírně v plusu vede diesel. Ale to celé je o štěstí a bezporuchovosti motoru.
01.03.2013 | 23:02:53 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
A co takhle započítat i takové detaily spojené s větší váhou naft.motoru.Opotřebení pneumatik,brzd,ložisek,čepů,tlumičů,dražší aku,na to je třeba taky myslet ne jen benzín -nafta.Oponovat tím že to měníš tak nebo tak ,ano,ale dřív a možná dráž.Výhoda u starších dýzlů může být možná jen v tom že vezu-li z Lídlu mléko ,doma to může být máslo.
02.03.2013 | 09:14:39 | | 88.102.67.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
No a to jsem nedoplnil, že Dci motory byly hrozně poruchový. Co znamená hrozně poruchový pro mne?
Minimálně 1x do měsíce se našli ze dva tři inzeráty s potkaným Dci motorem a ty byly v Renaultech, jak Laguny(1.9 a 2.2) takže snad se zlepšili. Samosebou spotřeba je docela v poho, docela nízká, ale japonské benzíny umí taky nízkou spotřebu udělat. Motory 1.4-6.0 japonské se v pohodě dostanou k 7litrům i s normálním městským provozem při tak těžkém autě. Nad 1,2 tuny váhy auta už to je jiná.
Většina to ví, do 20tkm roční provoz, není dobrý nápad mít diesla. Pokud se jedná o bezporuchovosti vyjde to líp, ale u 150tkm auta, s malým obsahem, může být smůla a začne se to sypat. A Renault oprava může klidně přesáhnout jednu návštěvu na 30tisíc a to se nebavím o klasické servisní návštěvě. I hloupé rozvody jsou dražší a nikde vám to neudělají, to je Renault motor, a nenechte si to dělat nikde, opět aretace a speciální nářadí. Naštěstí majitel má garáž což je veliká výhoda.
Dále benzín a diesel je u tohodle třeba brát stejně, na netu si člověk najde nejlevnější benzín a i když je dražši, lije do toho co se mu zachce a dokonce znám případy, že do toho přimíchavali E85, nikomu nedoporučuji ale auto na to pojede. A u dieslu jelikož se jedná o common rail, tak vstřiky potřebují Shell, nebo jiný lepší diesel plus aditiva. :) Opravdu při ideálních podmínkách bezporuchovosti se dostane max. levněji o 1kč na 1km a to je hodně optimistické, přikláním se k tomu člověku co psal za celou dobu vlastnictví auta kolem 400 eur.
PS: v tom vzorci Luboši máš chybu, ještě potřebuješ dělit 100, tedy ubrat ve výsledku 2 nuly než budeš násobit těmi najetými kilometry. :)
02.03.2013 | 09:57:53 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
To je pre mna vysoka matematika...
Nechapem, jeden trulko novinar napise, ze sa neoplati kupovat diesel, ked nenajazdi 20.000 km rocne...bla- bla...
....dalsi exot napise, ze BMW motory su nenormalne, ale " nenormalne" suuuuuper motory...,
...dalsi, z autoojetin ma presviedcal, ze na 2,2 hdi po 200.000 km budem isto, ale isto menit cerpadli, vstrekovace, lebo to tiez niekde pocul...
Mne je uuuplne, ale uuuplne jedno,co kto tara, ked treba niekoho presviedcat, ze ked si niekto kupi naftu na 5 rokov a 100-120.000 km..., ze urobi strasnu chybu, lebo zase nejaky pako bude opakovat bludy....
....tak si zite v sebaklame.
Ked kupis NOVE..., ok, tam casto trva aj 70-150.000 km, kym sa zacne oplacat diesel, nie kazdy sedi s kalkulackou.
Aj dnes vonku kupis pekne kusky so 100-150.000km, ked aj trochu " porobi", ak vobec bude musiet..., za tych dalsix 100.000 km sa mu auto zaplati samo.
A 1,5 dci, ktorych je plno, sa uz lahko servisuju, su ich mraky.
Ak niekomu 2 litre v priemere nestacia ako argument na kupu, na 1.000 km usetrit 20 x 1,55 eur x 20/ rocnych 20.000 km/..., taksa ukajajte, ake suuuper benziny mate a aku straaaaaasnu chybu chlapec urobil, ze si.kupil naftu, preboha,sibnuty...:):)
Za toho vyssie 1 miliona na diesloch som usetril minimalne 1,2-1,5 miliona skk,servis?
Smiesny.
02.03.2013 | 11:21:42 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Jedno Ti závidím a to mechanika Peugeotu, kdybych měl takovýho mechanika, tak jezdím jedině ve Francouzech a klíďo píďo ať si každý kdo co říká.
Ale motor Dci není až tak jednoduchý, to že jich tu je mraky, znamená, že budou na něm levné použité díly, takže vstřiky, za pakatel, fajn beru, můžou se sehnat levněji, altík, startér atd. Problém bude s tou montáží.
Tady je každý mechanik odrostlý na VW, a to je úplně jiná liga, motory VW, jsou úplně jednoduchý jak facka, to Ti dá do kupy i kdejakej jouda z garáže. )
Ale Renault, třeba HDi PSA má vychytávku jinou, ale u Dci vím, že to se nedá jen tak snadno aretovat, vačková hřítel se třeba normálně sama protáčí a třebas není napojená na vačku, stane se to a mechanik je úplně nahraný auto na odtah do servisu a pálka na štelování a majitelovi se protočí panenky. Tím je velký problém zasahovat do motoru, jak nejsi schopen sundat rozvody, tak konečná, tam neuděláš ani fouklý těsnění, vodní pumpu, čerpadlo, prostě všechno autorizovaný servis. A ty ceny montáže cha... a k tomu nutnost origo díly, použité a máš to celý bez záruky a nevěřím jestli Ti to tam namontují. Takže na použité Turbo můžeš taky zapomenout. Jedině použité vstřiky si vyměňovat sám.
Já mít někoho, kdo umí čistit a repasovat DPF(FAP)filtr, a dělat rozvody tak du opět do Dieslu. Spojka, setrvák no jakžakž, ale ostatní, tam je konečná...
No a ty km jak s tím člověk popojíždí tak je to jasný půjde na čištění FAP filtru a to brzo.
Takže majitelovi doporučují měnit rozvody, jelikož najel 120tkm a v tomhle intervalu se to mění a nikomu nevěřit. Když kupuji já auto, tak automaticky měním rozvody. a jelikož to není řetěz, tak to je samozřejmost, jinak opět inzerát a potkaný ventily.
No a pak blízko očekávat FAP filtr. :)
02.03.2013 | 11:54:06 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Retaz nic neznamena, na x5 napriklad praskaju...,rozvody remenom su ovela LEPSIE, aj na audi a6 sa vytahaju...
Ked si myslis,ze motory W su terno..., tak si mysli.
Ked som zhanal Sharana,tak sa mi casto xvalili predavajuci, ze novy alternator, kompresor klimy, vstrekovace...,turbo a na tachm ani 200.000 km.
Na 406, 607...,vsetko povodne aj po vyse 400.000 km, uz sa opakujem.
Na Dacii MPV taxik v DE...vyse 300.000.km, 1,5 dci...bez poruchy, Touran 2.0 tdi...sama chyba.
Zdroj autobild.
Tak si zi vo svojom svete.
02.03.2013 | 12:09:07 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Protože to všechno cos popsal je Bosch výrobek už od dob Felicie jsem se s tím seznámil co to je za hrůzostrašnou značku, která vydělává neskutečně svojí nekvalitou, ale dobře se to repasuje. Ano jsou to šmečka, Bosch umí tak akurát automatickou pračku, a ani to ne, i ty naše výrobky jsou lepší jak Bosch, ale v autě dělá neskutečnou paseku. Nesnáším je ani v nářadí, lezou do zelí např. Hitachi Metabo Narex a jiným značkám a pak si člověk myslí, když si koupí vrtačku Bosch, tak je frajer. Chachacha....a teď to uzákoněné ESP, a s těmi svými nekvalitními šmečky zaplaví celý svět. :(
Bosch servisy vidím všude kolem sebe, je to děs, ale co se dá dělat mno člověk se musí přizpůsobit, buď se jednou naučí něčemu čemu se dá rozumět a má to jednoduché základy už 30 let, nebo se bude učit každých půl roku nové věci co zas vymyslí Frantíci za pasti a na každé auto dokonce model se specializovat... :(
02.03.2013 | 14:34:42 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
406, aj 607 ma.vari najviac z Boschu...,cerpadla, aj vstrekovace.
Tam, kde dali Siemens,v 307, v 407 je uz tusim Denso? neviem presne, ale mexanik nadava, uz su rovnake smejdy ako W, ci Renault, Ford...
Ale Bosch su velmi spolahlive. Iba tolko.
02.03.2013 | 14:47:05 | lubis | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
To je tak trochu protiřečení, to jako francouzský Bosch než Německý je lepší?
Altíky, startéry, prakticky všechno je tam od Bosche už z 90.let Já se s tím setkal bohužel hrozně, Startér, vstřikovací čerpadlo altík, klima, no narval jsem do tý značky už kolem 100papírů dohromady za ty jejich kvalitní provedení. Z okolí vím, jak moc jsou nekvalitní, nebyl jsem jediný a trpí tím německé vozy víc než je zdrávo. Co je ve francouzských vozech netuším. Ale pak nemůžeme se tady bavit, že francouzský čerpadlo Bosch jak říkáš a německý vydrží o půlku méně dokonce třeba v Baworech, tam mi odešlo jak čerpadlo, tak v dalším autě klima a altík.
Já jsem zvyklý měnit startér u Octy, Sharan to samý altíky se porouchají, Opely, jiné Škodovky, to je běžné, ale pokud ty říkáš 400t a přítom výrobek Bosch, tak tady něco fakt nehraje...
Siemens firmu znám moc dobře, je to Rakouská firma, která hodně umí, setkávám se s ní prakticky denně, je to evropská špička v průmyslovým oboru švýcarské kvality sice motorismus byl pro ně španělskou vesnicí, ale aspoň to zkusili a dobré neslyšel jsem o nich moc špatnýho.
02.03.2013 | 17:38:03 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Alternator ma este NIKDY nesklamal, max.sa menili uhliky,,preventivne, al.loziska alternatora.
Na 405 s 600/000 km bol.uplne povodny.
Mozno je to tym, ze kupujes herky, ktore maju 450-500.000 km, iba su poctivo stocene.
Mechanik s tym nema nic, ak bude cerpadlo, al.vstrekovace poruchove, moze sa aj dosrat, neurobi s tym nic.
Osobne nemozem povedat nic zle na 406, ci 607, maju svoje muchy, asi ako kazde ine, ale motorickym..stale ja spicke.
Su to ale SOLENOIDOVE vstrekovace, nie piezo.
02.03.2013 | 18:45:56 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
Tak možná je potřeba někdy koupit solidní auto:)
02.03.2013 | 19:24:15 | | 78.45.38.* Reagovat
RE: Prečo? Veď už ušetril minimálne 20-25.000 SKK.
tak ja som zakupil toto note nahodne s dieslom...bola dobra cena..a o motoroch dci som si nieco pocital...moj znamy mal renault clio dci..a najazdil na nom cca 300,000km..a bez nejakej vaznejsej poruchy...tak ja som zatial nermal ziadnu zlu skusenost s tymto motorom...pocul som vela chval na notacky benzin 1,4...keby som mal v tej dobe na neho nejaku dobru ponuku, urcite ho kupim...ale s tymto motorom som zatial max spokojny...tak jazdim skor usportnejsie, dodrzujem predpisanu rychlost :) a napr. po regionalkach, kde je 90km/h mi to kludne zozerie len 3,7l....v meste do 5...a ked som nejaku dobu testoval sviznejsiu jazdu, nikdy som a nedostal nad 6 l....
02.03.2013 | 21:32:01 | MAJITEL | 89.173.138.* Reagovat