Rok výroby:1989Typ motoru:1130Stav km při koupi:56 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:8. 11. 2006
Údaje, které jsem vyplnil, se týkají mého třetího Oltcita. Předtím jsem měl ještě dva, tam si však přesně již nepamatuji najeté kilometry.
Oltcit jsem si vybral poprvé v r. l996 a koupil jsem ho za 29.5OO Kč v Praze. Při výběru mi šlo o dobrý stav a svižný motor, zdaleka ne každý jel dobře. Tento můj byl servisován odborníkem a bylo to poznat, auto bylo živé. Někteří lidé ve snaze ušetřit jezdili na Special, neměnili olej, dávali menší trysky - to rozhodně nedoporučuji. Auto chce plných 95 oktanů, olej stačí levný, ale maximálně po lO tisících ven. Všechny závady, které jsem měl, byly opotřebením, tedy nešlo o vady jako takové. TO znamená výměna brzdových destiček po ca 4OOOO km, to jsou normální věci....
Auto jsem si vybral kvůli pěknému a pohodlnému interiéru, na to kladu důraz, také kvůli bytelnému provedení (nastudoval jsem si nejprve testy, tzn. vzduchové chlazení - bez problému, nezničitelný podvozek - pancléřové kryty spodku vozu, tlumení torzními tyčemi - opět nezničitelné). Také kvůli svižnému motoru, který je i tichý v běžném režimu otáček neruší hlukem.
Nic s pověstí, které auto předcházely, se nepotvrdilo, naopak se ukázalo, že vinou je spíš český neodborný servis, spotřeba se mi pohybovala vždy do 8 litrů, ovšem jsem dobrý řidič s citlivou nohou. Auto svádí k ostré jízde a při otevření druhého stupně karburátoru se jde výše se spotřebou, ale žádných lO litrů a více se nekoná. Běžný provoz je o litr více jak favorit, tzn. citlivý řidič s favoritem jede do 7 l, s Oltcitem do 8 l, řidič s těžkou nohou s favoritem do 8 l, s Oltcitem do 9 l. Je zapotřebí s Oltictem jet na první klapku karburátoru, tzn. u rumunské - rychlejší převodovky je to asi 35OO ot. při llO km/h. Výše se už otvírá druhý stupeň karburátoru.
Žádná typická závada se tedy neobjevila, měl jsem vždy odborný servis, auto udělal zkušený oltcitář a jezdilo 3O-4O tis. bez zásahu.
O závadách bych tedy psát nemohl, spíše co mi na autě vadí: - tuhý volant při pomalé jízdě a manévrech ve městě. Nic pro ženy. - tuhé pedály, hlavně spojka. - malý zátah v nízkých otáčkách, motor se prudce rozjede ve středních a vysokých otáčkách - nevalná protikorozní ochrana
CO se mi na autě líbí: - živý motor - čitelné chování podvozku - měkké odpružení - útulný interiér, dobré materiály - kotouče na všech čtyřech kolech, otáčkoměr ve standartu, bezúdržbové vzduchové chlazení, bezúdržbové odpružení
Dalšími přednostmi jsou náhradní díly téměř zdarma - když jsem "chytil" kámen do čelního skla, koupil jsem celé sklo za 5OO,- Kč. Jednou při velkém zatížení nám praskla torzní tyč tlumení, za 4OO,- nám manotovali novou. Za l3OO,- Kč vč. práce mi nedávno vyměnili celý pravý kloub i s tyčí pohonu.
Zda bych auto koupil znovu? Jako druhé auto asi vždy. Po nějakém čase provozu s většími řidičskými zkušenostmi mi ale chybí vyšší výkon a 5. rychl. stupeň.
Měl jsem olcita před 20 léty. Trysky a vzdušníky byly příčinou velmi časté vysoká spotřeby. Měřením bylo zjištěni, že jejich předepsané a vyražené hodnoty se ve skutečností diametrálně liší. Taky ponechaných šponám po srážení hran ( v Rumunsku) otvorů vzdušníku teď již nikdo neuvěří.
Pouhým zapájením a novým zhotovením kalibrovaných děr (dle výrobce) se jako zázrakem stala neuvěřitelná změna: tyto olcity se správně osazeným karburátorem dosahovaly při delší trase spotřebu cca 5,5 l / 100 km. Vyzkoušel jsem to jen na dvou.
Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club
spotřeba
Měl jsem olcita před 20 léty. Trysky a vzdušníky byly příčinou velmi časté vysoká spotřeby. Měřením bylo zjištěni, že jejich předepsané a vyražené hodnoty se ve skutečností diametrálně liší. Taky ponechaných šponám po srážení hran ( v Rumunsku) otvorů vzdušníku teď již nikdo neuvěří.
Pouhým zapájením a novým zhotovením kalibrovaných děr (dle výrobce) se jako zázrakem stala neuvěřitelná změna: tyto olcity se správně osazeným karburátorem dosahovaly při delší trase spotřebu cca 5,5 l / 100 km. Vyzkoušel jsem to jen na dvou.
03.11.2008 | 09:13:16 | LANČÁR Reagovat