Recenze Oltcit Club
“Poměr cena/užitná hodnota je rekordní.”

Autor recenze: Vlastimil (38 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1130 Stav km při koupi:56 000 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 8. 11. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Oltcit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Údaje, které jsem vyplnil, se týkají mého třetího Oltcita. Předtím jsem měl ještě dva, tam si však přesně již nepamatuji najeté kilometry.

Oltcit jsem si vybral poprvé v r. l996 a koupil jsem ho za 29.5OO Kč v Praze. Při výběru mi šlo o dobrý stav a svižný motor, zdaleka ne každý jel dobře. Tento můj byl servisován odborníkem a bylo to poznat, auto bylo živé. Někteří lidé ve snaze ušetřit jezdili na Special, neměnili olej, dávali menší trysky - to rozhodně nedoporučuji. Auto chce plných 95 oktanů, olej stačí levný, ale maximálně po lO tisících ven.
Všechny závady, které jsem měl, byly opotřebením, tedy nešlo o vady jako takové. TO znamená výměna brzdových destiček po ca 4OOOO km, to jsou normální věci....

Auto jsem si vybral kvůli pěknému a pohodlnému interiéru, na to kladu důraz, také kvůli bytelnému provedení (nastudoval jsem si nejprve testy, tzn. vzduchové chlazení - bez problému, nezničitelný podvozek - pancléřové kryty spodku vozu, tlumení torzními tyčemi - opět nezničitelné). Také kvůli svižnému motoru, který je i tichý v běžném režimu otáček neruší hlukem.

Nic s pověstí, které auto předcházely, se nepotvrdilo, naopak se ukázalo, že vinou je spíš český neodborný servis, spotřeba se mi pohybovala vždy do 8 litrů, ovšem jsem dobrý řidič s citlivou nohou. Auto svádí k ostré jízde a při otevření druhého stupně karburátoru se jde výše se spotřebou, ale žádných lO litrů a více se nekoná.
Běžný provoz je o litr více jak favorit, tzn. citlivý řidič s favoritem jede do 7 l, s Oltcitem do 8 l, řidič s těžkou nohou s favoritem do 8 l, s Oltcitem do 9 l.
Je zapotřebí s Oltictem jet na první klapku karburátoru, tzn. u rumunské - rychlejší převodovky je to asi 35OO ot. při llO km/h. Výše se už otvírá druhý stupeň karburátoru.

Žádná typická závada se tedy neobjevila, měl jsem vždy odborný servis, auto udělal zkušený oltcitář a jezdilo 3O-4O tis. bez zásahu.

O závadách bych tedy psát nemohl, spíše co mi na autě vadí:
- tuhý volant při pomalé jízdě a manévrech ve městě. Nic pro ženy.
- tuhé pedály, hlavně spojka.
- malý zátah v nízkých otáčkách,
motor se prudce rozjede ve středních
a vysokých otáčkách
- nevalná protikorozní ochrana

CO se mi na autě líbí:
- živý motor
- čitelné chování podvozku
- měkké odpružení
- útulný interiér, dobré materiály
- kotouče na všech čtyřech kolech,
otáčkoměr ve standartu,
bezúdržbové vzduchové chlazení,
bezúdržbové odpružení

Dalšími přednostmi jsou náhradní díly
téměř zdarma - když jsem "chytil" kámen do čelního skla, koupil jsem celé sklo za 5OO,- Kč. Jednou při velkém zatížení nám praskla torzní tyč tlumení, za 4OO,- nám manotovali novou.
Za l3OO,- Kč vč. práce mi nedávno vyměnili celý pravý kloub i s tyčí pohonu.

Zda bych auto koupil znovu? Jako druhé auto asi vždy. Po nějakém čase provozu s většími řidičskými zkušenostmi mi ale chybí vyšší výkon a 5. rychl. stupeň.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club

Vložit komentář

spotřeba

Měl jsem olcita před 20 léty. Trysky a vzdušníky byly příčinou velmi časté vysoká spotřeby. Měřením bylo zjištěni, že jejich předepsané a vyražené hodnoty se ve skutečností diametrálně liší. Taky ponechaných šponám po srážení hran ( v Rumunsku) otvorů vzdušníku teď již nikdo neuvěří.

Pouhým zapájením a novým zhotovením kalibrovaných děr (dle výrobce) se jako zázrakem stala neuvěřitelná změna: tyto olcity se správně osazeným karburátorem dosahovaly při delší trase spotřebu cca 5,5 l / 100 km. Vyzkoušel jsem to jen na dvou.

03.11.2008 | 09:13:16 | LANČÁR Reagovat