Rok výroby:1988Typ motoru:1.1Stav km při koupi:48 000 kmStav km nyní:72 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:6. 1. 2006
Můj Oltcit Club 11R byl velmi spolehlivý vůz. Měl jsem zkušenosti s 11R i s 11RL a lepší varianta je 11R, protože je především z francouzských dílů! Můj Oltcit žil v tvrdých podmínkách a po silnici jezdil minimálně. Měnil jsem jenom čepy a olej. Skvěle snášel mé zacházení bez jediné poruchy.
Nikdy mě nezklamal!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Oltcit má dobrou průchodnost terénem, vynikající motor boxer, který jde dobře do otáček, ale bere si zato i 18 litrů benzinu. Dá se však jezdit i za 8l.
Podvozek má mekčí, ale díky typu motoru má nízko těžiště, takže se dá na jeho chování zvyknout. Podle mě je to hodně nedoceněné auto a je jen škoda, že rumuni skazili spolehlivost "francouszkých" předchůdců.
(mimochodem Citroën Axel=Oltcit Club) Rada: Při koupi hledejte 11R se "zpátečkou doprava nahoru" a karburátorem Solex (Carfil je rumunský).
Vážení, měl jsem oldů 10 , chci koupt jedenáctého, ano problémové auto které skvěle francouzi vymysleli a rumuni tomu dali korunu, díky nim se ze skvělého auta stalo problémové. Rychlé povedené konstrukčně a díly kvality rumunské.... Miluji toto pohodlné autíčko....
Zdravím Oltcita jsme měli půl roku a nemohl jsem si ho vynachválit,dneska už jej nepotkávám ani na veteránských akcích a když tak jen zřídka.Kdyby byla možnost koupě a ve slušném stavu neváhal bych.Spotřeba normální záleželo hodně na noze cca 7-8l/100km,komfort se nedal srovnat s Favoritem,kufr pravda trochu menší,ale mě postačil.Nebylo to zas tak špatné autíčko,snad jej zas někdy potkám a obhlídnu :-)
Oltcita měl můj soused. Měl garáž hned vedle mé, takže jsem mohl takřka v přímém přenosu sledovat jeho až neuvěřitelné odhodlání udržet vůz v provozu. Nejvíce mu dávala zabrat koroze, která snad postupovala rychlostí světla. Přesto, že vyvařil, co šlo, nakonec boj s korozí prohrál. Oltcit totiž nekorodoval hlavně v oblasti podvozku, blatníků atd., jak jiná auta. O hnil kompletně celý, včetně střechy. To jsem u žádného jiného auta nikdy v takovém rozsahu neviděl. I soused měl na střeše půchýř velikosti tak min. 30cm.
Každý uvádí vysokou spotřebu. Já měl spotřebu kolem 7 litrů a to jsem nejezdil nijak pomalu. On zřejmě každý Oltcit byl jiný. Můj byl živý, pružný motor, rozjel jsem se bez problémů i na 3. Pohodlný s velkým kufrem a v porovnání s ostatními auty i tichý, že jsem se občas bál, aby mě slišeli lidi co jdou po ulici. Měl jen jedinou vadu. Na volnoběh se uchlastával. Často, když jsem zastavil na červenou a chtěl jsem se znovu rozjet, tak zhasnul. Stačilo však sundat vzduchový filtr, otevřít karburátor, zavřít, nasadit filtr a už to zase jelo. Po čase jsem to zvládal během minuty. Tato závada byla zřejmě neodstranitelná. Nepomohla ani výměna karburátoru a tak po 3 letech šel z domu.
10.08.2016 | 10:45:52 | Tomas
| 193.245.34.*Reagovat
oltcit
zdravim renovuji toto auto ale nevím jak se otvírá kapota děkuji za odpoved PS.nerad bych neco zníčil
Měl jsem taky auto Oltcit .Recenze Super ,Super, Super. z 11. května 2006 . Do poslední chvíle co jsem sním jezdil jsem byl spokojen, když bylo na tacháku cca 97000 Km tak mi ho zkrátil chlap se Škodou oktavia ,nedobrzdil když jsem zastavil za kolonou aut v Praze, tak musel do šrotu . jinak odvozil vše co bylo potřeba, třeba i písek , sklopila se sedačka dala se tam plachta a na ni písek auto sice sedělo ale jelo uplně v pohodě. Teď je samozřejmě olcit už pasé ale ve své době byl zbytečně podceňován , teda aspoň ten z Francouzkých dílů.
Motor jde do otáček páč je chlazenej vzduchem? Ty jsi teda vědec! Můžu se slušně zeptat, jak to spolu souvisí? Něco mi asi uniklo (trabant je chlazenej vzduchem, 4200 ot., Tatra je chlazená vzduchem, 2100 ot., lamborghini je chlazené vodou, 10 000 ot, :-))
Ako je potreba v oltcitu?šatyčki,zralok,panelok,zyamek z královnu,schrianka na dopysi,revyzor,Prodluška dlouhá 100000000km a vodovodní hadyca to samí,dveře od baráku a okno to samí,střecha bramak,řasi,benzýnka,moře,hamburg s mynerálkou,plesnývý řýzek,počýtač windows MS-DOS stolní,hodynki s vašým cyfernýkem,triska z letadla,hranyce,vůle,budýk u dinamo,stikač na tykání s autem,mazání motoru pomazánku lira,zpjetná zrcátka na vrácený času,houkačka ze sanynki,blok na psaní,popelnycy na cygára,štít od ritýře,pumpa na ostrykovač,zapalovačnaskočení motoru,bůvol,snímač z vydea,kohoutek vodovodní a kohout a slepyca z kurníku,šycý stoj,čystýcý vloška olvejs, el.prodlužovačka dlouhá 10000000km která musý být zapojena u vás doma v el.zásuvca a druhí koniec ve vašem oltcitu kvůli počýtačy,šycýmu stroji,paneláku,zámku s královnů a benzýnovů pumpje a hadica dluhá 10000000km kvůly vodovodnímu kohotku,paneláku,zámku s královnů,a benzýnku.Nemazať!Lubi sa vam tenťo komentar?Bez tehto věcý auto nepojede.Odepysajťte a ať vam auto jede.A každému to řeknete!!!Napsal Ondrášek Hladíček,Martíneček Šašýček.Jsme úchilové a tak vám posýláme všem hodně velkích pusynek hlavně chlapečkům.
08.11.2009 | 17:26:04 | Ondřej hladík a martin vašekReagovat
tak tohleto je fakticky hustá recenze....dost sem se pobavil že je ti 17 a auto vlastníš 3 roky, čili od 14 let?? to mi příde trošku padlí na hlavu....By the way nejlepší varianta Oltcitu byal 11 RL = R Lux...já to mam v techničáku napsaný.Toje pravda že motor jde lehce do otáček, páč jak je chlazenej vzduchem, tak je neskutešně živej.Dá se stim jezdit normálně za 6 l/ 100km a nebo taky za 10-12 l/100km když se mu pořádně šlape na krk.To je pravda že to má "lehčí terénní úpravu" takže nějaká ta polňačka NO PROBLEM.No nízko těžiště, ani bych neřek...spíš trochu vejš.
A Oltcit má díly společný z citroenem Visa(jen některý) a z Citroenem Axel taky.
Já mam zpátečku doprava a nahoru, a karbec asi Solex.A Oltcit má obsah 1129ccm 42kw/57k.
No, keď niekto používa auto robené na cesty ako off-road tak klobúk dole. Asi nepreváža len rezervu, ale ho aj pekne naloží. Mám oltcita a to auto niečo už odviezlo. Vtom prípade je tá spotreba OK, hlavne na krátke vzdialenosti kým sa motor nezohreje. (Nieje to samozrejme jazda mestom z nákupom na zadnom sedadle.)
Nechapem NO KOMENT ako moze mat toto cudo dobre jazdne vlastnosti. Sedeli ste niekedy v aute ale v AUTE. Flinstonovci maju Porsche oproti tomu. Mal som to, skusil som to, podpalil som to a dal som to odviezd do srotu.
Oltcit Motor-kombinace citroen GS a Kachny.(jinak pro neználky Visa I mela rovnež vzduchem chlazeny boxer ) Podobnost je snad pouze par dilu z interieru a zakladni tvarová podobnost. Spousta linek na vyrobu drive slouzilla pro vyrobu GS /GSA. Když Frantici ukoncili výrobu použili je pro vyrobu Oltcitů. např. fr.4 a 5st. převodovka a s ni spojeny system brzd je z GS, větší část motoru a další.
Já vim že se udává Objem a to je správné,ale zároveň se občas užívá i Obsah (zkuste víc číst)! A co se původu týče Oltcit se pro Evropu prodával Pod názvem Oltcit,ale jinak je to Citroën Axel (je to psané i na nových ND) S Visou má společných pár dílů.Visa měla 5-dveřovou kastlu a řadový motory!!!
Já jsem myslel, že pochází z Citroena Visa, ne? Ale nejsem si jistý. Dobré auto, jen mě pobavilo: výborný motor boxer, který jde dobře do otáček a bere si za to až 18ltr... to je dost na obsah 1124, nebo ne?
Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club
oloušek
Vážení, měl jsem oldů 10 , chci koupt jedenáctého, ano problémové auto které skvěle francouzi vymysleli a rumuni tomu dali korunu, díky nim se ze skvělého auta stalo problémové. Rychlé povedené konstrukčně a díly kvality rumunské.... Miluji toto pohodlné autíčko....
16.05.2020 | 23:23:21 | Olda | 46.135.100.* Reagovat
OLTCIT
Zdravím Oltcita jsme měli půl roku a nemohl jsem si ho vynachválit,dneska už jej nepotkávám ani na veteránských akcích a když tak jen zřídka.Kdyby byla možnost koupě a ve slušném stavu neváhal bych.Spotřeba normální záleželo hodně na noze cca 7-8l/100km,komfort se nedal srovnat s Favoritem,kufr pravda trochu menší,ale mě postačil.Nebylo to zas tak špatné autíčko,snad jej zas někdy potkám a obhlídnu :-)
12.07.2017 | 13:44:07 | yettík | 78.157.166.* Reagovat
Koroze
Oltcita měl můj soused. Měl garáž hned vedle mé, takže jsem mohl takřka v přímém přenosu sledovat jeho až neuvěřitelné odhodlání udržet vůz v provozu. Nejvíce mu dávala zabrat koroze, která snad postupovala rychlostí světla. Přesto, že vyvařil, co šlo, nakonec boj s korozí prohrál. Oltcit totiž nekorodoval hlavně v oblasti podvozku, blatníků atd., jak jiná auta. O hnil kompletně celý, včetně střechy. To jsem u žádného jiného auta nikdy v takovém rozsahu neviděl. I soused měl na střeše půchýř velikosti tak min. 30cm.
25.10.2016 | 13:28:23 | | 77.242.93.* Reagovat
Můj Oltcit
Každý uvádí vysokou spotřebu. Já měl spotřebu kolem 7 litrů a to jsem nejezdil nijak pomalu. On zřejmě každý Oltcit byl jiný. Můj byl živý, pružný motor, rozjel jsem se bez problémů i na 3. Pohodlný s velkým kufrem a v porovnání s ostatními auty i tichý, že jsem se občas bál, aby mě slišeli lidi co jdou po ulici. Měl jen jedinou vadu. Na volnoběh se uchlastával. Často, když jsem zastavil na červenou a chtěl jsem se znovu rozjet, tak zhasnul. Stačilo však sundat vzduchový filtr, otevřít karburátor, zavřít, nasadit filtr a už to zase jelo. Po čase jsem to zvládal během minuty. Tato závada byla zřejmě neodstranitelná. Nepomohla ani výměna karburátoru a tak po 3 letech šel z domu.
10.08.2016 | 10:45:52 | Tomas | 193.245.34.* Reagovat
oltcit
zdravim renovuji toto auto ale nevím jak se otvírá kapota děkuji za odpoved
PS.nerad bych neco zníčil
07.04.2013 | 20:47:54 | anonym | 85.70.162.* Reagovat
RE: oltcit
Tak to jsi na renovaci vskutku dobře připraven. :-))) Jen tak dál...
17.05.2020 | 12:57:30 | | 89.176.46.* Reagovat
taky jsem byl spokojen
Měl jsem taky auto Oltcit .Recenze Super ,Super, Super. z 11. května 2006 . Do poslední chvíle co jsem sním jezdil jsem byl spokojen, když bylo na tacháku cca 97000 Km tak mi ho zkrátil chlap se Škodou oktavia ,nedobrzdil když jsem zastavil za kolonou aut v Praze, tak musel do šrotu . jinak odvozil vše co bylo potřeba, třeba i písek , sklopila se sedačka dala se tam plachta a na ni písek auto sice sedělo ale jelo uplně v pohodě.
Teď je samozřejmě olcit už pasé ale ve své době byl zbytečně podceňován , teda aspoň ten z Francouzkých dílů.
28.05.2010 | 09:53:48 | Pavel Reagovat
Oltcit
Vypadá to tak že hladík s vaškem jso psychicky nemocní.
30.12.2009 | 18:55:47 | jui Reagovat
má pravdu předsedo,
david leder měl ještě doplnit, že to nemá žací lištu, mucholapku a skočdopole.
28.12.2009 | 20:20:12 | Reagovat
david leder je nějakej debil - ukazatel chladicí kapaliny, když je to vzduchem chlazený. Komik.
28.12.2009 | 20:03:09 | Reagovat
olcit
Prosím vás přečtěte si komentář oltcit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Chci vědět co na to říkáte.
28.12.2009 | 19:41:54 | ghuj Reagovat
olcit
Prosím vás přečtěte si komentář oltcit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Chci vědět co na to říkáte.
28.12.2009 | 19:41:15 | ghuj Reagovat
precetl si nekdo komentar Oltcit?????????????????
23.11.2009 | 14:57:43 | Reagovat
Při koupi hledejte 11R se "zpátečkou doprava nahoru" a karburátorem Solex (Carfil je rumunský).
Ty debile, ty si myslíš že toto sráčo bude ještě někdo vyhledávat a kupovat??
17.11.2009 | 23:52:42 | Reagovat
david leder
No a co? Ten nemá spousta aut. Maximálně kontrolku signalizující teplotu "nad normál".
17.11.2009 | 21:06:31 | Reagovat
uchk
oltcit nemá ukazatel chladící kapaliny.
17.11.2009 | 18:17:12 | david leder Reagovat
RE: uchk
To tak bývá když kapalinou je vzduch ...
29.10.2017 | 15:00:52 | Lojza | 213.220.206.* Reagovat
RE: uchk
:-) nikdy jsem ho neměl, ale taky bych řekl, že motor byl vzducháč............:-)
30.10.2017 | 07:19:05 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Kuba
Motor jde do otáček páč je chlazenej vzduchem? Ty jsi teda vědec! Můžu se slušně zeptat, jak to spolu souvisí? Něco mi asi uniklo (trabant je chlazenej vzduchem, 4200 ot., Tatra je chlazená vzduchem, 2100 ot., lamborghini je chlazené vodou, 10 000 ot, :-))
10.11.2009 | 22:02:37 | Reagovat
Oltcit
Ako je potreba v oltcitu?šatyčki,zralok,panelok,zyamek z královnu,schrianka na dopysi,revyzor,Prodluška dlouhá 100000000km a vodovodní hadyca to samí,dveře od baráku a okno to samí,střecha bramak,řasi,benzýnka,moře,hamburg s mynerálkou,plesnývý řýzek,počýtač windows MS-DOS stolní,hodynki s vašým cyfernýkem,triska z letadla,hranyce,vůle,budýk u dinamo,stikač na tykání s autem,mazání motoru pomazánku lira,zpjetná zrcátka na vrácený času,houkačka ze sanynki,blok na psaní,popelnycy na cygára,štít od ritýře,pumpa na ostrykovač,zapalovačnaskočení motoru,bůvol,snímač z vydea,kohoutek vodovodní a kohout a slepyca z kurníku,šycý stoj,čystýcý vloška olvejs, el.prodlužovačka dlouhá 10000000km která musý být zapojena u vás doma v el.zásuvca a druhí koniec ve vašem oltcitu kvůli počýtačy,šycýmu stroji,paneláku,zámku s královnů a benzýnovů pumpje a hadica dluhá 10000000km kvůly vodovodnímu kohotku,paneláku,zámku s královnů,a benzýnku.Nemazať!Lubi sa vam tenťo komentar?Bez tehto věcý auto nepojede.Odepysajťte a ať vam auto jede.A každému to řeknete!!!Napsal Ondrášek Hladíček,Martíneček Šašýček.Jsme úchilové a tak vám posýláme všem hodně velkích pusynek hlavně chlapečkům.
08.11.2009 | 17:26:04 | Ondřej hladík a martin vašek Reagovat
tak tohleto je fakticky hustá recenze....dost sem se pobavil že je ti 17 a auto vlastníš 3 roky, čili od 14 let?? to mi příde trošku padlí na hlavu....By the way nejlepší varianta Oltcitu byal 11 RL = R Lux...já to mam v techničáku napsaný.Toje pravda že motor jde lehce do otáček, páč jak je chlazenej vzduchem, tak je neskutešně živej.Dá se stim jezdit normálně za 6 l/ 100km a nebo taky za 10-12 l/100km když se mu pořádně šlape na krk.To je pravda že to má "lehčí terénní úpravu" takže nějaká ta polňačka NO PROBLEM.No nízko těžiště, ani bych neřek...spíš trochu vejš.
A Oltcit má díly společný z citroenem Visa(jen některý) a z Citroenem Axel taky.
Já mam zpátečku doprava a nahoru, a karbec asi Solex.A Oltcit má obsah 1129ccm 42kw/57k.
04.11.2009 | 22:04:16 | Kuba Reagovat
hmm...
Tak to je HUSTÁ recenze
10.06.2007 | 20:40:10 | Paja Reagovat
No, keď niekto používa auto robené na cesty ako off-road tak klobúk dole. Asi nepreváža len rezervu, ale ho aj pekne naloží. Mám oltcita a to auto niečo už odviezlo. Vtom prípade je tá spotreba OK, hlavne na krátke vzdialenosti kým sa motor nezohreje.
(Nieje to samozrejme jazda mestom z nákupom na zadnom sedadle.)
P.S. pre rýpalov. Skús to s Š. 105/120.
14.08.2006 | 08:49:58 | Reagovat
To nemyslis vazne
Nechapem NO KOMENT ako moze mat toto cudo dobre jazdne vlastnosti. Sedeli ste niekedy v aute ale v AUTE. Flinstonovci maju Porsche oproti tomu. Mal som to, skusil som to, podpalil som to a dal som to odviezd do srotu.
12.08.2006 | 21:14:46 | Reagovat
Oltcit-Visa
Oltcit Motor-kombinace citroen GS a Kachny.(jinak pro neználky Visa I mela rovnež vzduchem chlazeny boxer ) Podobnost je snad pouze par dilu z interieru a zakladni tvarová podobnost. Spousta linek na vyrobu drive slouzilla pro vyrobu GS /GSA. Když Frantici ukoncili výrobu použili je pro vyrobu Oltcitů. např. fr.4 a 5st. převodovka a s ni spojeny system brzd je z GS, větší část motoru a další.
19.05.2006 | 13:47:32 | Rony Reagovat
vrak do takového šrotu bych nesedl nikdy rozjed se naplno naproti zdi je to to stejne jak bys jel 10 km po silnici
16.04.2006 | 23:33:18 | buk Reagovat
na pole, nebo na jezdeni okolo komina beru, ale jinak vůůbec!
chvíli jsem ho měl dost nepraktické a poruchové auto.
byt tebou tak to pustim z utesu..
04.04.2006 | 13:34:54 | Reagovat
Vysvětlení
Já vim že se udává Objem a to je správné,ale zároveň se občas užívá i Obsah (zkuste víc číst)! A co se původu týče Oltcit se pro Evropu prodával Pod názvem Oltcit,ale jinak je to Citroën Axel (je to psané i na nových ND) S Visou má společných pár dílů.Visa měla 5-dveřovou kastlu a řadový motory!!!
12.01.2006 | 19:31:40 | P.T.Z. Reagovat
Ach jo, zase se zde objevil nějaký rejpal...
09.01.2006 | 16:13:01 | Pepan Reagovat
Od kdy
Od kdy motor ma obsah? Vzdycky jsem si myslel, ze motor ma objem...
09.01.2006 | 00:10:05 | Demo Reagovat
Já jsem myslel, že pochází z Citroena Visa, ne? Ale nejsem si jistý.
Dobré auto, jen mě pobavilo: výborný motor boxer, který jde dobře do otáček a bere si za to až 18ltr... to je dost na obsah 1124, nebo ne?
08.01.2006 | 18:18:53 | Pepan Reagovat