Recenze Oltcit Club 11 R
“Praktický vůz, promyšlená konstrukce, levný provoz, za ty roky mi ušetřil dost peněz, avsak již minulé století.”

Autor recenze: Rony ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:1,1 benzin Stav km při koupi:1 500 km Stav km nyní:62 259 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 19. 3. 2004

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.7

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 130

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Tento vůz vlastním již 15 let. Za tu dobu jsem k němu měl vždy ješte jedno auto na kratší dobu, proto má za ta léta tak málo najeto. Kupoval jsem ho v době kdy nebyl na trhu takový výběr jako je dnes. Vlastně jsem volil mezi Škodou Favorit a OLTCITEM. Měl jsem možnost se v obou vozech projet a mluvit s jejich majiteli. Nakonec zvítězil OLTCIT.

V porovnaní s Favoritem lepší výbava, komfort cestování, zavazadlový prostor a cena. Jelikož jsem chtěl červenou barvu která
tehdy zrovna nebyla, šel jsem cestou koupě zánovní ojetiny. Vůz jsem doplnil řadou originálních doplňků dovezených z Rumunska, které nebyly u nás tenkrát k dostání.

Problémy nastaly v 7 tis.km. Klepání přední nápravy způsobovaly tzv. oka. Byly to horní úchyty přední nápravy. Využil jsem zkušeností mechanika ze servisu a na jeho doporučení vyměnil původní za silenbloky ze škodovky.

Další závada se objevila ve 30tis. Prasklý přítlačný kotouč spojky. V průběhu dalšího provozu se jiná závada neobjevila. Velice špatně bych hodnotil originální pneu Victoria. Nedalo se na nich za mokra skoro jezdit a po 10tis.km byly na předku sjeté. Po přezutí na Michelin XZX osazených na discích z R 14 se jízdní vlastnosti rapidně změnily
k lepšímu.

Původní akumulátor vydržel 7 let. Výfuky mám ještě původní (vyjma zadního dílu), ten jsem jednou měnil).

Podotýkám že auto bylo v servisu pouze jednou na garanční prohlídce. Při ní se májí mimo jiné kontrolovat kontakty v rozdělovači. Na můj dotaz proč to mechanik neudělal mi bylo zděleno že auto má bezkontaktní zapalování. Jenže ono ma normální kladívka.

Od té doby si na něm dělám všechno sám a snad proto nemám problémy. Vůz je každý třetí rok ošetřen proti korozi a zatim nikde není po ní ani známka.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jedná se velice promyšlenou konstrukci vozu. Problémy nastávají s rumunskými díly.

Můj vozik je tzv. přechodný model. Základ je France,
(motor, převodovka, lak, díly z interiéru) a ostatní kolem už Romania.

Motor je velice živý avšak až ve vysokých otáčkách. Nízký
kroutící moment. Dosahovaná průměrná spotřeba 6,8l. Dá se s ním jet i za 5,5 l., ale i za 10 l. Ve své době co se týká živosti neměl konkurenta.

Velice nekvalitní byly pneu. Vzhledem k samo údržbě bych vůz hodnotil jako spolehlivý. (Nikdy mě nikde nenechal). Typycky měkkě pérování made in France vozu ubírá na sportovních ambicích.

Největší a osudovou ránou pro OLTCIT byly ruce "Českých odborníků" v servisech. Koncepce a uspořádání pohonné soustavy chtělo trochu něco jiného než jak se opravovaly Lady a Škodovky.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club

Vložit komentář

A jede stále

Tak jsem po letech narazil na svou recenzi. Rychlý sportovní vůz stále mám. Letos už mu bude 25 let. Jak ten čas letí. Asi napíšu knihu čtvrtstoletí s Oltcitem :). K dnešnímu dni má najeto k 79tis km a stále ve skvělé kondici. Středový díl výfuku stále původní. K 18 narozeninám dostal elektronová kola a vůbec je velice rozmazlován. Foto landroverforum.klape.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=16916

21.03.2013 | 13:14:05 | Rony  | 147.33.44.* Reagovat

RE: A jede stále

Njn, 79tkm za 25 let , to je teda porce....., takhle vydrží dalších 25.

21.03.2013 | 15:01:38 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: A jede stále

Nejezdím,nejezdím taky to nehuntuju. 26 let a auto stále jako nové :)

08.01.2014 | 09:17:39 | Rony  | 147.33.44.* Reagovat

RE: A jede stále

Jezdím na Castrol. Folof me

08.01.2014 | 17:46:38 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: A jede stále

Tak jsme se úspěšně přehoupli přes 80 tisíc km. A jezdíme na SUPER MOGUL, Castrol přenecháváme autům typu Octavia s 12 kilometry :)

06.05.2014 | 14:02:05 | Rony  | 147.33.44.* Reagovat

RE: A jede stále

Pane nic proti vám ale nějaký chytrák tady tvrdil že značka oleje má být shodná ze zemí kde se vůz vyrábí,jinak se všechno dojebe.Nebuďte blbí ,nejlepší je prý castrol,samozřejmě nemyslím ten na plotně.

06.05.2014 | 20:24:15 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: A jede stále

U mého předchozího vozidla byla celkem obsáhlá příručka, a v té výrobce vozu uváděl vhodné oleje pro provoz v té které zemi. Byly tam vypsány oleje zvlášť pro německo, francii, itálii, japonsko, atd. Ale popravdě, moc se nelišily, vždy šlo o několik stejných doporučených značek (shell, total, esso), a lišily se jen doporučenou viskozitou podle země provozu (asi podle průměrné teploty?) od 10W-40, 10W-50, 15W-40. Plný synťák se tehdy ještě nepoužíval. Takže značkou oleje se nic moc nepokazí, důležitější je viskozita a vždy doporučení výrobce vozidla podle specifikací.

06.05.2014 | 21:42:54 |   | 89.102.165.* Reagovat

RE: A jede stále

Že by všechny auta byly vyrobeny v Anglii?
Měl bys zůstat u plotny, tam tvoje místo patří, pleteš si Castrol a Kastrol.
To je napsaný od někoho kdo zrovna odběhl od kuchyně. :D

07.05.2014 | 07:52:52 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: A jede stále

Dobrý den,
máme také Oltcita r.v.1988. Má najeto ještě méně a dnes už s ním jezdíme málo, nejvíce na srazy veteránů. Uvažujeme s jedním kolegou o novodobém Oltcit clubu. Měl by jste zájem se přidat?

25.08.2015 | 18:54:04 | Oltcit Brno  | 89.102.207.* Reagovat

spotřeba

Té spotřebě věřte - já dosahuji v průměru 7,5 l/100 km a není problém dostat se pod 7

28.08.2008 | 11:55:09 | Romualda Reagovat

RE: spotřeba

Leda hovno,spotřeba 10litrů co ten krám vychvalujete,je to sráč nejviššího kalibru.měl jsem dva tak vim o čem mluvím,a jednoho přímo z fabráky

25.12.2015 | 00:39:23 | rendy  | 37.188.135.* Reagovat

Je to tak

Kdo umi ten umi. Dříve jsem s ním jezdil vetšinou mimo město. Již dva roky je situace jina. Stavím a tak Olda dost maká. Tahá vlek s materiálem většinou po Praze. Nostalgicky vzpomínám na spotřebu 6,8l/sto (opravdu nekecám) nyní jsem tak na osmi. Loni bylo Oldovi 18let . Má i novou přezdívku "rychlý sportovní vůz"! Jak bude čas přidám pár fotek. Rony

08.01.2007 | 14:53:19 | Rony Reagovat

Rozesmála mě ta průměrná spotřeba.To je asi na 50km že?

29.12.2006 | 17:31:13 | Rada Reagovat

Dobry den mohl byste mi prosim prozradit jake o jake originalni doplnky na Oltcita se jednalo?? Asi pred tremi lety jsem dostal Oltcita po babicce a od te doby shanim nejake orig doplnky. Dekuji

04.06.2004 | 23:34:39 | Petr Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Oltcit Club
  • Oltcit Club
  • Oltcit Club