Rok výroby:1989Typ motoru:1130Stav km při koupi:51 000 kmStav km nyní:53 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:2. 11. 2006
Zatím i když ho nemám dlouho neměl, ale mám problémy se startováním když venku mrzne i když jsou nové svíčky a baterka. Ale to asi bude tím že prostě jenom zatím nevím jak na něj ... někdo říká s plynem někdo bez plynu a proto bych chtěl požádat některého ze zkušených majitelů o radu.díky
Hodnocení a zkušenosti s autem
Co se jízdních vlastností týče tak sem velmi spokojen oproti škodovkám 120 a prvním favoritům jsou o poznání lepší ale trošku mi vadí že motor je živější až ve vyšších otáčkách, ale mám strach mu šlapat na krk protože mě v bazaru varovali že se motor snadno užene. Jinak pohodlí-paráda /teda pro 2 lidi co sedí ve predu :-)/
Oltcit vyšel z původně starého francouzkého Citroenu Vesta (nebo Vista?), takže by ho měli Citroeňáci umět opravit a servisovat. problém je v tom, že je to tak stará konstrukce, že ti mladí kluci už to asi moc neznají. Díky motoru "boxer" je tam problém i vyměnit svíčky a proto se do toho nikomu moc nechce.
Můj brácha měl Oltcita asi 1,5 roku. Zajímavá zkušenost! Klady: dobré topení, docela živý motor,zajímavé ovladače Zápory:Drahé náhradní díly, nikdo ho nechtěl opravovat /údajně moc složitý/ Neustále z motoru kapal olej, při dotazu na opravu, tešnění sice za pár korun ale rozdělat půlku motoru, hodně drahé.
Vymontovat rozdělovač, zkontrolovat kontakty a odtrh, hlavice je citlivá na oxidaci uvnitř vývodů. Palec a kontakty v hlavě uvnitř zkontrolovat a očistit. Nastavit předstih-vrták 5 mm zastrčit opatrně do převodovky za karburátorem, opatrně protočit klikou, až se propadne do vybrání setrvačníku. Nyni pootočit rozdělovačem až propleskne proud. Zkontrolovat svíčky a kabely-oxidace. Před levým kolem pod podlahou je filtr paliva. Bývá zanesený. Pořádně nabitou baterku. Kontrola čerpadla, jestli dává palivo.
Chcela by som sa opýtať kto je dobrým servisákom k uvedeným vozidlám na južnom Slovensku. Auto mi po zime nejde naštartovať, každý ho iba kritizuje ale opraviť ho nevedia. Asi dva roky mi po rýchlej oprave /nastavení na benzínke / šľapal ako hodinky. Predchádzajúci opravár ho vedel spojazdniť asi tak, že prešiel dvesto kilometrov a potom zastal, až na citovanej benzínke to spravil za minutu a bezchybne.
Na Oltcite je fajn, že ako opravár TV, po sklopení zadných sedačiek tam v pohode naložím dva 7Ocm uhlopriečkové TV.Rekord bol 6ks 52cm Funaiov.4-vedľa seba do zadu, jeden pod sedačku spolujazdca a jeden na sedačku spolujazdca.Najväčšiu srandu zažívam, keď na jeseň, pri pive, sa všetci bavia o nemrznúcej chladiacej zmesi a ja im na no poviem, že na nejakú chladiacú zmes kašlem!Žiaľ, budem sa ho už tento rok musieť zbaviť a kúpiť niečo iné, lebo mám už problém vybavovať emisnú.
Oltcit Club 11R byl po Škodě 120 GLS moje druhé auto (2003-2005). Nemůžu si stěžovat. Koupil jsem ho za 1.000 Kč a měl najeto jen 50.000 km !!!! Takže poměr cena/ujeté km rekordní. Kromě zadních lemů nebyl nikde rezavý. Motor táhnul dobře. Na dálnici v Německu jsem předjížděl většinu aut (na tacháči 150 km/h). Bylo to v létě, asi 25 C a jel jsem z Drážďan do Görlitz furt 150 a vrtule to krásně uchladila. To je další výhoda Oltcita. Je to vzducháč a tedy poruchy chladící soustavy = nula. V kufru nepřekáží uložení pružin, protože to má geniální torzní tyče pod autem, ani rezerva tam nepřekáží, ta je v motorovám prostoru, takže kufr 1*. Rozhodně lepší kára než Favorit. Uznávám design nic moc (hlavně vzadu). V ziměh hůř startoval, to je pravda. Ale v létě šel natočit i KLIKOU. Další výhoda Oltcita. Slabá baterka? Nevadí, nastartujete klikou. Kdyby mě nanabourala jedna milá slečna, jezdil bych doteď. Tuhost karoserie OK, Felicie byla nepojízdná, v čudu celej předek (chladič, hauptna, nárazník, blatníky, světla...) a dokonce prasklé přední sklo. Oltcitem jsem odjel a ani nebylo potřeba ho spravovat!!! Vzala mě na zadní roh auta a ten je tvrdej. Kastle byla trochu zdrclá, ale ne moc jen nárazník to nezozchodil.
Chce to do něho lít kvalitní olej, polosynt. či plnou syntetiku. Prý by snad do 60.000 nemělo vadit, že se přejde z mineralních olejů na syntetické. Každopádně to nemění nic na tom, že materiály vačkových hřídelu jsou z "bláta", k tomu ještě vzduchové chlazení... Téměř každá vačka se po nějakém tom čase provozu začne (z pravidla pravá a poslední hruška, ta u palivového čerpadla) vydírat. Také hodně záleží na jízdním stylu. Na "ucho" se to pozná klepavým chodem motoru, každopádně i takovýto motor je provozu schopný a ani nějaký závratný vliv na výkon či spotřebu to nemá. Hlavně používat kvalitní olej a dodržovat jeho pravidelné výměny. Honza Val.Mez.
Torzní tyče jsou více houpavé. V době svého vzniku byl levnější než favorit. Kufr je lépe uspořádán, má méně hluchých míst. Motor má optimální otáčky tam, kde favorit končí. Je třeba měnit řemeny a poctivě je napnout. Výměna oleje pravidelně a ne M8ADS!!! Pokud klepou vačky je třeba je dojezdit. Při výměně je třeba nabrousit hřídelky u koníků. Má to vadu že neteče olej na vačky a při levném oleji to časem odejde. Je třeba vytáhnout v létě chladicí clonku. V zimě zase dát delší clonku. Spotřeba v létě s plným autem (hrdlo-hrdlo) 5,9 litru super. Pokud nedrží volnoběh vyměnit palivový filtr, vyhodit ten starý a vypustit nádrž.
Pro BOXE ze 7.lisopadu.06 to je specialita čechů srovnávat se podle aut, a kdo má š.105 - favorita možná felicii tak je debil, protože jezdí ve starý kraksně.Jakmile někdo napíše recenzi o starém autě že je dobré, hned se najdou rejpalové a jiný lidi, kteří mu začnou nadávat že má starý auto.To je ůplně přesnej případ týhle recenze.Např:2.11.06 19:00 anonym,2.11.06 22:38 anonym,3.11.06 07:29 diego,3.11.06 11:42 anonym atd.Tohle jsou slušný stránky, a ti Idioti, kteří nadávaj a srovnávaj lidi podle aut, tak ať sem nelezou!!!!
Diky za konstruktivní rady-problém vyřešen,stačilo vyčistit a seřídit karbec a vymenit /ty nové /svíčky za jiné od te doby chyta na drc, a chtel bych se zeptat jestli nemate strach olcita moc honit protoze sem slysel nazory ze motor dlouho rychlou jizdu nevydrzi /zejmena hridel a vacky/co si o tom myslite.A tem kteri se chteji zviditelnovat nemyslnymi narazkami protoze evidentne nemaji k tematu co rict bych rad vzkazal at ty svoje zvratky priste radsi obraci k nejblizsi zdi a nebo si zalozi vlastni forum pro dementy protoze vetsinu nas normalnich lidi co chodime na tyto stranky to vubec nezajima.
Docela dobrý stránky, akorát jsem nepochopil že tam někdo píše že si koupil levný auto a jiný mu nadávaj že je dement. Řekl bych že je to česká specialita, jako chudýho národa, sortovat se podle aut, jinde s tím takový problémy nemaj. Mě je osobně jedno co si kdo koupí a nemám potřebu ho kvůli tomu zabít nebo urazit. Nějak si ty stránky redigujte a vyhazujte tyhle dementy.
S Oltcitem jsem začínal a dosud jednoho mám. Kecy o tom, že je to šmejd, jsou nesmysly. Konstrukce je dobrá. Je nutný dobrý servis a pak jde o živé auto s komfortním pérováním. Vysoká úroveň interiéru, nedrncá, otáčkoměr ve standartu, kotouče na všech kolech. - Nevýhody: tuhé řízení, nevhodné pro město, dobré při vyšší rychlosti. Bezúdržbový spodek a tlumení. Na pomalé pojížďky se moc nehodí, v nízkých otáčkách netahá, ve vyšších velice živé auto (motor boxer).
Taky jsem měl problém se startováním studeného motoru a motor táhnul až od 3500 otáček. Pomohlo seřízení odtrhu a předstihu.Studený motor startuje se sytičem bez plynu! Doporučuju koupit příručku,někde v antikvariátu . Ahoj Pavel P.S. moje recenze Olcit 1988 Pavel
chlapce kolik ti je? co to je za hodnoceni? jakm uzes dat komfort 9/10 a jizdni vlastnosti 8/10??? Co ty jsi za vidlaka Koupil jsi sunku, a kdyz ti to nejde nastartovat, tak to zkus roztocit klikou
Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club
Salinas
Oltcit vyšel z původně starého francouzkého Citroenu Vesta (nebo Vista?), takže by ho měli Citroeňáci umět opravit a servisovat. problém je v tom, že je to tak stará konstrukce, že ti mladí kluci už to asi moc neznají. Díky motoru "boxer" je tam problém i vyměnit svíčky a proto se do toho nikomu moc nechce.
12.02.2009 | 14:43:03 | Standa Reagovat
Můj brácha měl Oltcita asi 1,5 roku. Zajímavá zkušenost! Klady: dobré topení, docela živý motor,zajímavé ovladače Zápory:Drahé náhradní díly, nikdo ho nechtěl opravovat /údajně moc složitý/ Neustále z motoru kapal olej, při dotazu na opravu, tešnění sice za pár korun ale rozdělat půlku motoru, hodně drahé.
12.02.2009 | 14:32:52 | Reagovat
pro Salinas-servis
Servis Oltcitů provádí servis Citroen. Nestyď se tam zajít pro radu, a kdyby ohrnovali nos, jdi k jiným. Aspoň poznáš ten, který je ochotný.
07.02.2009 | 18:33:55 | Standa Reagovat
Vymontovat rozdělovač, zkontrolovat kontakty a odtrh, hlavice je citlivá na oxidaci uvnitř vývodů. Palec a kontakty v hlavě uvnitř zkontrolovat a očistit. Nastavit předstih-vrták 5 mm zastrčit opatrně do převodovky za karburátorem, opatrně protočit klikou, až se propadne do vybrání setrvačníku. Nyni pootočit rozdělovačem až propleskne proud. Zkontrolovat svíčky a kabely-oxidace. Před levým kolem pod podlahou je filtr paliva. Bývá zanesený. Pořádně nabitou baterku. Kontrola čerpadla, jestli dává palivo.
08.06.2008 | 20:37:30 | Reagovat
servis vozidla
Chcela by som sa opýtať kto je dobrým servisákom k uvedeným vozidlám na južnom Slovensku. Auto mi po zime nejde naštartovať, každý ho iba kritizuje ale opraviť ho nevedia. Asi dva roky mi po rýchlej oprave /nastavení na benzínke / šľapal ako hodinky. Predchádzajúci opravár ho vedel spojazdniť asi tak, že prešiel dvesto kilometrov a potom zastal, až na citovanej benzínke to spravil za minutu a bezchybne.
12.05.2008 | 08:39:38 | salinas Reagovat
Na Oltcite je fajn, že ako opravár TV, po sklopení zadných sedačiek tam v pohode naložím dva 7Ocm uhlopriečkové TV.Rekord bol 6ks 52cm Funaiov.4-vedľa seba do zadu, jeden pod sedačku spolujazdca a jeden na sedačku spolujazdca.Najväčšiu srandu zažívam, keď na jeseň, pri pive, sa všetci bavia o nemrznúcej chladiacej zmesi a ja im na no poviem, že na nejakú chladiacú zmes kašlem!Žiaľ, budem sa ho už tento rok musieť zbaviť a kúpiť niečo iné, lebo mám už problém vybavovať emisnú.
18.02.2008 | 23:04:44 | Reagovat
moja nocna mora je,ze niekto zase zacne produkovat olcit.pomoc
30.01.2008 | 08:47:44 | Reagovat
Oltcit. Dokonalost.
Oltcit Club 11R byl po Škodě 120 GLS moje druhé auto (2003-2005). Nemůžu si stěžovat. Koupil jsem ho za 1.000 Kč a měl najeto jen 50.000 km !!!! Takže poměr cena/ujeté km rekordní. Kromě zadních lemů nebyl nikde rezavý. Motor táhnul dobře. Na dálnici v Německu jsem předjížděl většinu aut (na tacháči 150 km/h). Bylo to v létě, asi 25 C a jel jsem z Drážďan do Görlitz furt 150 a vrtule to krásně uchladila. To je další výhoda Oltcita. Je to vzducháč a tedy poruchy chladící soustavy = nula. V kufru nepřekáží uložení pružin, protože to má geniální torzní tyče pod autem, ani rezerva tam nepřekáží, ta je v motorovám prostoru, takže kufr 1*. Rozhodně lepší kára než Favorit. Uznávám design nic moc (hlavně vzadu). V ziměh hůř startoval, to je pravda. Ale v létě šel natočit i KLIKOU. Další výhoda Oltcita. Slabá baterka? Nevadí, nastartujete klikou. Kdyby mě nanabourala jedna milá slečna, jezdil bych doteď. Tuhost karoserie OK, Felicie byla nepojízdná, v čudu celej předek (chladič, hauptna, nárazník, blatníky, světla...) a dokonce prasklé přední sklo. Oltcitem jsem odjel a ani nebylo potřeba ho spravovat!!! Vzala mě na zadní roh auta a ten je tvrdej. Kastle byla trochu zdrclá, ale ne moc jen nárazník to nezozchodil.
15.12.2007 | 20:48:45 | Kuzma Reagovat
Chce to do něho lít kvalitní olej, polosynt. či plnou syntetiku. Prý by snad do 60.000 nemělo vadit, že se přejde z mineralních olejů na syntetické. Každopádně to nemění nic na tom, že materiály vačkových hřídelu jsou z "bláta", k tomu ještě vzduchové chlazení... Téměř každá vačka se po nějakém tom čase provozu začne (z pravidla pravá a poslední hruška, ta u palivového čerpadla) vydírat. Také hodně záleží na jízdním stylu. Na "ucho" se to pozná klepavým chodem motoru, každopádně i takovýto motor je provozu schopný a ani nějaký závratný vliv na výkon či spotřebu to nemá. Hlavně používat kvalitní olej a dodržovat jeho pravidelné výměny.
Honza Val.Mez.
01.12.2007 | 11:17:37 | Reagovat
Torzní tyče jsou více houpavé. V době svého vzniku byl levnější než favorit. Kufr je lépe uspořádán, má méně hluchých míst. Motor má optimální otáčky tam, kde favorit končí. Je třeba měnit řemeny a poctivě je napnout. Výměna oleje pravidelně a ne M8ADS!!! Pokud klepou vačky je třeba je dojezdit. Při výměně je třeba nabrousit hřídelky u koníků. Má to vadu že neteče olej na vačky a při levném oleji to časem odejde. Je třeba vytáhnout v létě chladicí clonku. V zimě zase dát delší clonku. Spotřeba v létě s plným autem (hrdlo-hrdlo) 5,9 litru super. Pokud nedrží volnoběh vyměnit palivový filtr, vyhodit ten starý a vypustit nádrž.
29.04.2007 | 10:33:31 | Zdeněk Reagovat
Pro BOXE ze 7.lisopadu.06 to je specialita čechů srovnávat se podle aut, a kdo má š.105 - favorita možná felicii tak je debil, protože jezdí ve starý kraksně.Jakmile někdo napíše recenzi o starém autě že je dobré, hned se najdou rejpalové a jiný lidi, kteří mu začnou nadávat že má starý auto.To je ůplně přesnej případ týhle recenze.Např:2.11.06 19:00 anonym,2.11.06 22:38 anonym,3.11.06 07:29 diego,3.11.06 11:42 anonym atd.Tohle jsou slušný stránky, a ti Idioti, kteří nadávaj a srovnávaj lidi podle aut, tak ať sem nelezou!!!!
29.04.2007 | 08:41:47 | Kuba Reagovat
sakra
Ty vole Škoda 120 je proti Oltcitu Toyota. Dnes. Zítra. Skoro pořád. Ale Oltcit ? Už včera bylo pozdě ho pustit ze skály!!!!!!
23.03.2007 | 11:18:18 | R Reagovat
Odpoved
Diky za konstruktivní rady-problém vyřešen,stačilo vyčistit a seřídit karbec a vymenit /ty nové /svíčky za jiné od te doby chyta na drc, a chtel bych se zeptat jestli nemate strach olcita moc honit protoze sem slysel nazory ze motor dlouho rychlou jizdu nevydrzi /zejmena hridel a vacky/co si o tom myslite.A tem kteri se chteji zviditelnovat nemyslnymi narazkami protoze evidentne nemaji k tematu co rict bych rad vzkazal at ty svoje zvratky priste radsi obraci k nejblizsi zdi a nebo si zalozi vlastni forum pro dementy protoze vetsinu nas normalnich lidi co chodime na tyto stranky to vubec nezajima.
26.11.2006 | 13:40:04 | SWATJA Reagovat
Kdo to tam píše?
Docela dobrý stránky, akorát jsem nepochopil že tam někdo píše že si koupil levný auto a jiný mu nadávaj že je dement.
Řekl bych že je to česká specialita, jako chudýho národa, sortovat se podle aut, jinde s tím takový problémy nemaj. Mě je osobně jedno co si kdo koupí a nemám potřebu ho kvůli tomu zabít nebo urazit.
Nějak si ty stránky redigujte a vyhazujte tyhle dementy.
07.11.2006 | 23:24:31 | BOX Reagovat
Zkušenosti Oltcit
S Oltcitem jsem začínal a dosud jednoho mám. Kecy o tom, že je to šmejd, jsou nesmysly. Konstrukce je dobrá. Je nutný dobrý servis a pak jde o živé auto s komfortním pérováním. Vysoká úroveň interiéru, nedrncá, otáčkoměr ve standartu, kotouče na všech kolech. - Nevýhody: tuhé řízení, nevhodné pro město, dobré při vyšší rychlosti. Bezúdržbový spodek a tlumení. Na pomalé pojížďky se moc nehodí, v nízkých otáčkách netahá, ve vyšších velice živé auto (motor boxer).
07.11.2006 | 22:53:10 | Jirka Reagovat
Rada
Taky jsem měl problém se startováním studeného motoru a motor táhnul až od 3500 otáček.
Pomohlo seřízení odtrhu a předstihu.Studený motor startuje se sytičem bez plynu!
Doporučuju koupit příručku,někde v antikvariátu .
Ahoj Pavel P.S. moje recenze Olcit 1988 Pavel
06.11.2006 | 00:17:34 | Reagovat
anonym
hustý džouky
03.11.2006 | 22:18:54 | Reagovat
hustý džouky
03.11.2006 | 22:18:38 | Reagovat
Pro degenta s olcitem
Víš proč má olcit vyhřívané zadní sklo? Aby tě nezábli ruce až tu mrdku budeš tlačit tam kam patří! Na vrakoviště!!!
03.11.2006 | 11:42:07 | Reagovat
shit..
chlapce kolik ti je? co to je za hodnoceni? jakm uzes dat komfort 9/10 a jizdni vlastnosti 8/10??? Co ty jsi za vidlaka
Koupil jsi sunku, a kdyz ti to nejde nastartovat, tak to zkus roztocit klikou
03.11.2006 | 07:29:02 | diego Reagovat
Ty vole, teraz si zabil Si pašák!
02.11.2006 | 22:38:21 | Reagovat
Víš proč má Oltcit tak velký čelní sklo?
Aby bylo dobře vidět toho debila, co si ho koupil.
02.11.2006 | 19:00:13 | Reagovat