Recenze Opel Astra Classic II
“Myslím, že to byla nejlepší dostupná volba.”

Autor recenze: Rambler (56 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.6 16V Z16 XEP Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:1 200 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 10. 4. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1.6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Astru (hatchback) máme teprve 1 měsíc a za sebou 1200km. Poruchy dosud tedy žádné. Snad to tak vydrží hodně dlouho.


Hodnocení a zkušenosti s autem

První dojmy:

Klady - příjemný pocit z jízdy, perfektní posilovač řízení, se kterým je radost kamkoliv zaparkovat, tichý chod, velký prostor v kabině a rozměrný kufr, elegantní, klasická a přehledná palubní deska (prostá všech nejnovějších "jarmarečně- infantilních" trendů), sofistikované řešení drobných detailů interiéru i výbavy, pečlivé dílenské provedení (vč.snadného zavírání víka kufru, které vždy jen lehce zacvakne), snadné ovládání palubního PC 2 tlačítky na páčce stěrače, dobře čitelný multifunkční display, který kromě jízdních údajů hlásí i poruchové stavy, možnost ideálního nastavení výšky sedadla řidiče a polohy volantu.

Zápory - chybějící kontrolka tlumených světel, neohrabané ovládání vnitřního osvětlení interieru (na rozdíl od dokonalého polohovatelného stínítka ve Felici), slabší dynamika při rozjezdu či akceleraci (opět ve srovnání s předchozí ŠF 1.6)vyvážená ovšem jízdním komfortem.

Ostatní - auto se ovládá velmi snadno. Je ale při rozjezdu línější, kolem 3000 otáček má motor ovšem už značnou sílu. Neuškodilo by přiostření výkonu brzd s ohledem na váhu vozu. Ale to je otázka zvyku.

????? - Potíž mi dělá nalezení optimální proporce řazení a otáček při jízdě zejména po městě s ohledem na informace o možném zakarbonizování motoru pro 3-4 letech, které je údajně bolestí všech motorů 16V. Nevím, zda preferovat min.2500, nejlépe 3000-3500 ot. za cenu vyšší spotřeby, nebo problém pustit z hlavy, jezdit úsporně a tankovat raději Shell V-Power.

Jaké jsou Vaše zkušenosti ???

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

8V motory

já na 8V motory vzpomínám rád, měl sem v astře G 2001 1,6 8V 62kw, čtyřbodový vstřik (oproti jednobodu 55kw) a to bylo krásné svezení, výborný zátah odspodu, do města ideální auto...škoda že už dnes takové motory nejsou v nabídce

24.08.2010 | 22:45:13 | qwido Reagovat

Srovnání felicie 1.6 a astry 1.4 16V je trochu mimo soutěž. V případě felicie se jednalo o malé lehké auto s poměrně silným motorem a kratičkou převodovkou. Astra je o třídu výš. Na místě spíš byly svého času diskuze o astře F (nakonec i G) - zvolit 1.6 8V nebo modernější 1.4 16V? Tady už bylo vše jinak - osmiventilový motor měl přeci jenom omezenější rozsah otáček - točit ho nad pět tisíc nemělo snad ani význam. Tak aby k něčemu byl i na německých dálnicích - měl v astře 1.6 mnohem delší převody. Astra se s tímto motorem dokázala po dálnici po delším rozjezdu dostat třeba až ke 200 km/h a ručička otáčkoměru byla ještě dost daleko od červeného pole. Nízký hluk i spotřeba, na druhé straně co do dynamiky to samozřejmě žádný trhač kostek nebyl. Dnes podle mne - modernější 1.4 16V má při klidné jízdě menší spotřebu; šlápneme -li pořádně na plyn, je dynamičtější. Přesto spousta řidičů na ty osmiventilové motory ráda vzpomíná.

14.05.2009 | 17:05:23 | fabian Reagovat

ŠF1.6 X OA 1.416v

PSali jste tu o Š. Felicii 1.6. ano ano. Ten výbušný točák už ve 2000ot min je neuvěřitelný. Kdybyste se chtěli honit s astrou, asi narazíte na to, že vy odpíchnete a ona vás vždy dotáhne, protože zatímco škoda musí řadit při 4500ot další rychlost, astru můžete táhnout do 6000. Ale je fakt, že chcete-li si užít tlak do zad, s felicii to zvládnete s menší spotřebou, protože vám tento zážitek dopřeje od 1500 do 3000 ot, min. Astra ve 3000 teprve začíná ožívat. Felicia je jako lehký TDI jezdící na Natural. Při normálním užívání a slušné jízdě spotřeba stejná. Skutečný rozdíl poznáte při stoupání do kopce. Astra musí podřadit, zatímco Felině stačí sešlápnout pedál. - Chci kupovat kombi Astru Classic 1,4 s tím, že bych nechal udělat + chiptuning, to pak výjde na 77kw a 150Nm. Co vy na to? poraďte.

14.05.2009 | 14:58:22 |  Reagovat

Astra

Takisto sa mi podarilo prekročiť 10.000 km na ceste krížom cez celé Slovensko. Vynikajúce auto, som nadmieru spokojný. Jeden postreh ohľadne priestoru: manželka má svoje sedadlo dosť vzadu a syn, ktorý sedí za ňou, má 190 cm. Hovorí, že sa vozí ako kráľ - žiadny deficit priestoru. Nech nám to vydrží.

04.01.2009 | 16:21:43 | Sven Reagovat

Zkušenosti po 10 000 km

Od III. do VII.08 jsme už ujeli 10 000 km (díky dovolené v Bretagni) a mohu tedy korigovat první dojmy:
1) dynamika a výkon je po záběhu OK
2) na ovládání vnitřního osvětlení jsem si zvykl, jen mi stále chybí kontrolka tlumených světel - asi má největší výhrada (!)
3) Auto dostalo na dovolené zabrat. Průměrná spotřeba při plném naložení a autoboxu na střeše dle PC byla 7.5 litrů (takže bez atb by spadla pod 7) což dnes už neoslňuje, ale není špatné
4) Dosud jsem nenarazil ani na nejmenší závadu - ať už z hlediska motoru nebo řemeslného zpracování.
Velice slušný jízdní komfort a to i na zadních sedadlech, motor je tichý a doufám, že bude spolehlivý i po tříleté záruce. Myslím, že při srovnání s konkurenční nabídkou to byla opravdu ta nejlepší volba.

31.07.2008 | 10:56:42 | Rambler Reagovat

Děkuji za zajímavé postřehy o ŠF 1.6. Moje pocity byly stejné. Měli jsme typ s původní maskou z r.1996 a tedy zřejmě ještě "neekologozovaný" motor.
Projeli jsme s ním několikrát Švýcarsko, Dolomity i Norsko, a to auto nemělo v horských průsmycích absolutně mezi jinými značkami žádnou konkurenci, kvůli své akceleraci a pohyblivosti.
Komentář k OACII jsem psal krátce po jeho nákupu. Nyní máme cca 2500 km a pružnost a výkon motoru se neustále zlepšuje, takže mé první dojmy už zcela neplatí. (Samozřejmě, pokud jde o příjemný jízdní komfort, pak ŠF se k OA může jen obtížně přirovnávat.)

07.05.2008 | 23:59:30 | RAMBLER Reagovat

o felicii 1.6

Vzpomínám si na svoji první zkušenost s jednou z prvních felicií 1.6 před x-lety, kdy mě s ní svezl kamarád. Ten odpich třeba i na trojku s téměř volnoběžných otáček, člověk opravdu na sedadle spolujezdce nevěděl kterého madla se držet. Do kopce který se jel starší schade na 2, astrou 1.6 na trojku, felda 1.6 v pohodě 4. Nikdo by nevěřil, že ta 1.6 měla jen o 5 kW víc než 1.3. Na druhé straně - teď často jezdím zase s jednou z posledních felicií 1.6 - už tou s tou novou maskou. Točivý moment tam zůstal, to je jasné. Při běžné jízdě do kopce skoro není poznat, jestli tam sedí dva nebo pět lidí. Ale do sedadla už tak nezatlačí, ručička otáčkoměru je línější a nad 4000 otáček už je to spíš o hluku než o akceleraci. Nevím, jestli snad ty poslední motory už nebyly nějak jinak naladěny třeba kvůli emisím. Motor je určitě v pořádku, když bere kolem 6 - 6,5 litrů. Jak říkám, auto zátěž skoro nepozná a v nízkých otáčkách táhne výborně, ale při sportovnějším nasazení na rychlejší trati by oproti mojí astře 1.4 16V asi neměla šanci. Tak, to jen taková malá připomínka - když jste zmínil, že jste vlastnil ŠF 1.6 a měla být živější než astra kterou jezdíte teď. Třeba k tomu napíšete něco víc nebo tuto moji informaci nějak usměrníte.

07.05.2008 | 18:52:00 | fabian Reagovat

Astra II

Ja mám Astru Classic II s motorom 1.4 16 V Twinport. Je to úplne ten istý motor ako v Astre H. Takisto som s motorom spokojný. Taktiež je pravda, že som oproti Astre F - 1.6 16 V v novej Astre rodiel vo výkone temer nepocítil. Píšeš, že si cca po odjazdení 2000 km začal motor pravidelne vytáčať až k obmedzovaču. Na tejto stránke sú názory, že motor vyhnať nad 4000 otáčok je dobré až po cca 3-4000 km. Takže babo raď. Ja s mojim autom jazdím, povedal by som normálne. Najazdené mám 2800 km a motor som vytočil maximálne tak na 4500 otáčok. Lenivý rozhodne nie je. Na starej Astre ma ani len nenapadlo motor vytáčať, aby sa náhodou nezakarbónoval. Nemal som ho síce od novoty ale túto vec som vôbec neriešil. Jazdil som oveľa komótnejšie, na spotrebu, ako na súčasnom aute - novom. Inak som som s autom veľmy spokojný - viď moju recenziu na tejto stránke. Za také peniaze ekvivalent neexistuje.

12.04.2008 | 16:38:15 | Sven Reagovat

Ja mám Astru Enjoy. Nie je to síce Classic, ale motor mám 1.4 ECOTEC, podobný, ako máte Vy, len s nižším obsahom. Je to absolútne spoľahlivé auto. V zábehu som motor vytáčal spôsobom, keď už bol zohriaty, tak som ho na 2., alebo 3. stupni pri rozbiehaní / obiehaní potiahol až k obmedzovaču. Robil som to tak 2-3 krát do týždňa od cca. 2000 km. Auto určite nie je lenivé a nad 3000 otáčok je cítiť jeho silu na každom prevodovom stupni aj do kopca. Spotreba je min. o 1/2 litra nižšia (6,2L), ako som mal na Fábii a to často jazdím razantne. Teraz mám najazdených 40 tis. km a dynamika sa postupne zlepšovala až do cca. 30 tis. km. Pri prvej jazde som mal problém obehnúť Š120 hore kopcom, taký bol ten motor tuhý. Inak s autom jazdím normálne snažím sa vždy byť min. nad 2000 otáčok, čo je pri 4. prevod. stupni cca. 50 km//h. Astra 1.6 bola mierne inak sprevodovaná, takže tam môže byť malý rozdiel. Jazdil som aj s ňou a rozdiel v dynamike medzi 1.4 a 1.6 som nejak extra nepocítil, čo mi potvrdil aj kamarát, s ktorým sme si autá na skúšku vymenili. O zakarbónovaní počujem prvý krát a vôbec sa tým nezaoberám. Podľa mňa ten motor znesie zopár stotisíc kilometrov, samozrejme ak sa vodič nebude k autu správať ako prasa.

12.04.2008 | 01:22:42 | axel Reagovat

Astra II

Co to znamená občas Astru vytočiť. na 100 km raz alebo na 1000 km? A ako vieš, že sa ti oplatilo do paliva nalievať čističe ? Mam najazdenych ešte len 2600 km a je mi ľúto surový motor drviť, len aby sa nezaniesol.

11.04.2008 | 22:25:10 | Sven Reagovat

Odborníci radí auto občas pořádně prohnat. Nechat motor vytáčet do vyšších otáček, třeba do kopce na nižší převodový stupeň. Ten karbon se aspoň dostane ven. Mě se například vyplatilo nalívat do nádrže takové ty čističe, co mají v každé mototechně. Stojí to celkem pár korun a je to až na 60 l benzínu.

11.04.2008 | 11:01:37 | Drs Reagovat

Astra II

Ja mám Astru Classic II od 11/2007 / moja recenzia je na tejto stránke /. Takisto sa často zamyšlam nad možnosťou zakarbonovania motora. Len myslim, že hrozí zakarbonovanie AGR ventilu a nie motora ako takého. Predtým som jazdil na Astre F 1.6 16V a urobil som na nej temer 120000 km a žiadne zakarbonovanie nenastalo.Neviem do akej miery je zakarbonovanie reálne pri normálnom používaní a tankovaní klasického kvalitného paliva.

10.04.2008 | 18:50:15 | Sven Reagovat

karbon

Píšeš správne,preferuj okolo 2500 ot.min.Radil by som maximálne pri 3000 otáčkach,aspoň prvých 3-4 tisích kilometrov.Po zábehu doplna.16 V som jazdil,so zakarbonovaním motora žiaden problém.Nikdy som to extrémne nehnal, jazdil skôr na spotrebu.Zabiehal som do 110km/h,V-Power na výkon,ale po zábehu.

10.04.2008 | 18:49:44 | mate59 Reagovat

Ja by som zakarbonizovanie motoru neriesil. Skor by som ho v klude zabehol, nejazdil pod 2000ot, prvych par tisic km nevytacal nad 4000 a ked budete tankovat V-power, urcite neurobite zle.

10.04.2008 | 17:23:33 | olso Reagovat