Rok výroby:1997Typ motoru:1.4 16VStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:107 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:27. 7. 2007
Ihned po koupi asi po dvou ujetých kilometrech od bazaru se rozsvítila kontrola elektroniky motoru, na diagnostice zjištěna vadná lambda sonda, v autobazaru díky pojištění vyměnili za novou na počkání a zdarma.
Dále jsem preventivně vyměnil rozvody (včetně kladek a vodní pumpy), kompletní spojku, která už pomalu dosluhovala, všechny náplně (oleje, kapaliny) i všechny filtry a střední a zadní část výfuku.Toto vše v autorizovaném servisu, stálo to skoro dvacet tisíc.
Poté jsem ještě opravil podsvětlení ovládacích tlačítek a displeje, kompletně vyčistil konektory elektroinstalace (hlavně na zadních světlech zoxidované, v motoru a na zadních kolech díky těsnění kontakty jako nové) a koupil nové rádio na CD a MP3, protože v něm bylo původní pouze na kazety.
Ještě mě čeká výměna pneumatik a možná i disků, vystříkání dutin a nástřik podvozku a oprava drobných korozí na karoserii a další drobné opravy.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem nadmíru spokojený, je velmi pohodlné, nízká spotřeba, vypadá hezky a navíc je v něm dostatek místa i pro spaní.
Co se týče výkonu tak jsem byl docela překvapený, že na tak dlouhé auto je dostatečně živé, jen má trošku nevýhodu při parkování.
Docela nepříjemné je při jízdě klepání v předních dveřích u řidiče, patrně okno. Dále lehce vibruje volant, bohužel toto nepřestalo ani po vyvážení kol, seřízení geometrie, dotažení náprav a kontrole silent bloků, čepů atd. Možná to ale bude těmi pneumatikami, mají už nejlepší léta za sebou.
Přes počáteční investice, se kterými je třeba počítat asi po každé koupi ojetého auta, jsem velmi spokojený a auto mohu doporučit. Ukáže se ale časem, zda to byla dobrá volba, zatím ho mám jen krátce.
Opel Astra F 1,4 44kW r.v.1996, najeto necelých 200000. Lepší auto jsem v životě neměl. Jednoduchá technika a nic elektronickýho, co by se mohlo vy..at. Koupil jsem v bazaru s nájezdem cca 175000 jako čtvrtý majitel a chytlo na poprcé. Říkal jsem si,že na pár týdnů na dojíždění do práce bude stačit. To auto jsem si zamiloval. Drží na silnici, neklepe se a hlavně doveze všude. Ústí n/L - Ostrava po okreskách v zimě,létě. Za pařáků i deště, sněhu a námrazy. Furt. Na dálnici nedřepím jen v pravým pruhu. Můžu doložit pokutou za rychlou jízdu v levým pruhu 😀. 180 tachometrických dva dospělí, dvě děti a plný kufr. Plná nádrž stačí na cestu tam i zpět. Znám historii auta a bylo pravidelně servisováno. I já dodržují. Výměna olej + filtr 8000-10000 km. Technickou prošlo jen s nefunkčí páčkou ostřikovačů a korozí brzd. kotoučů. Ve 180000 výměna rozvodů včetně pumpy, nový svíčky a nový kotouče. Nový alternátor a teď bude nový startér, jedu na STK,tak ať není ostuda 😀. Drobný škrábance a rez na karoserii,ale už znám dobrýho karosáře. A na 100% vím, do jakýho servisu už nikdy nepojedu. Za mne je to luxusní kus automobilového průmyslu a v životě už nebudu mít lepší vůz. A vlastně ani jiný nechci.
vlastním oastru rok výroby 2001.najeto má 140000.km.začala mě zlobit .po nastartování jede v pohodě ale po chvíli se začne dusit,jede nejspíš na 3.válce nevím co stím.už sem vyměnil palivový filtr,čerpadlo ,vyčistil nádrž,profukal trbky ,odstranil katalyzátor a pořád to zlobí .Může mi tu někdo poradit co stím je.DÍKY
Nedá mi to, ale musím se podělit o zkušenost s touto Astrou. První Astru jsem si koupil v roce 2001 byl to Caravan z roku 1993 s atmosférou 1.7D výkon už ani nevím, byl to "lenochod" ale naprosto mne okouzlil svojí spotřebou a skutečností, že "sežral" úplně všechno co jsem do něho nalil(samozřejmě se začátkem podnikání nebylo moc peněz). Jelikož se Astřička Caravan osvědčila, koupil jsem následně ještě jednu s "turbem" o výkonu 55kw rok 1996 a do současnosti ještě další dvě taky Astra Caravan ale s motorem 1.7TDS 60kw a musím za sebe napsat, že nemá nejmenší chybu. Uvědomte si prosím poměr cena/výkon/spolehlivost, za tu cenu se jedná dle mého názoru o bezkonkurenční auto, u všech Aster měněn pouze olej, filtry, a spotřební materiál, jezděno valnou většinu roku na BIO naftu se spotřebou do 6L a to je směs Praha / dálnice jede až 180 / okresky 100. Když to vezmu kolem a kolem myslím, že v otázce spolehlivosti nikdy nebyl problém, a to mají najeto 376tis a 495tis(na budíku) rozhodně vím že novější Astru už určitě ne, pouze stačí opravdu velice dobře prověřit při nákupu auta jeho stav o ničem jiném to opravdu není
Mám 1,6/16V nemá chybu akorát chci všechny upozornit na rozvody. Hlídejte si řemen a při sebemenším otřepením kraje vyměnit, tenhle opel má malou výrobní vadu a to v řemeničce ( která má snahu tlačit řemen na kraj ) jakmile malinko povolí tlačí řemen na vysoký kraj kde se odírá, mám vyzkoušeno ji měnit pravidelně i s řemenem (taková investice to není) a z aty problémy při roztržení řemenu to nestojí šetřit. A možná vás stejně jako mě zaskočila i vyšší provozní teplota u opelů je to normální a teplota v letních vedrech při stání může skočit i na 100 stupňů nebojte se toho pak spíná ventilátor u klasických aster bez klim. je spínací teplota okolo 100 u ster s klim. to může být i na 107, pokud se vám ručička na teploměru nedrží v červeným poli tak je to ok, ze začátku mě to vylekalo ale je to opravdu normální.
Tak to já s mojí astřičkou, ten samej typ, rok výroby i motor, ale světle hnědá pro mě "zlatá" a to nejen kvůli té barvě i protože sem na ní nic nemusel dělat, měnim olej, filtr apd. a zpočátku výfuk a nedávno baterku. Auto mám 28 měsíců a najel sem s ním 38 000Km bez problémů, nikdy mě nikde nenechalo vše funguje jak má... Základní údržba mé astře stačí šlape jak hodinky a dnes má najeto cca 155 000Km.... :)))
K tomu doplnění recenze bych ještě dodal, že s autem už mám za ten rok naježděných asi 20.000 km a průměrná spotřeba je na benzín asi 7 litrů a na LPG (které tam mám asi tři měsíce) je průměrná spotřeba lehce pod 8 litrů, což je zhruba 1,20 Kč za kilometr. Takže pokud někdo uvažujete o předělání na LPG, určitě to udělejte, vyplatí se to a na výkonu auta to téměř nepoznáte (mám "starší" systém LPG, nikoliv SGI, které je podle mého názoru do tohoto auto zbytečné).
Rád bych po nějaké době zaktualizoval recenzi, kterou jsem tu psal před necelým rokem. Nebudu tu zmiňovat všechny opravy a úpravy, které jsem na tomto autě provedl, ale pravdou je, že tak šťastný kup to nebyl. Takže možná uživatel Rolb bude malinko spokojenější, že není sám v tom, že se mu nepodařilo narazit na extra dobré auto. Pravdou je, že bylo unáhlené dělat závěry po měsíci používání auta. Od koupě už uběhl skoro rok a do auta jsem bohužel nasypal spoustu dalších peněz. Je pravdou, že většina nebyla úplně nezbytných (například přestavba na LPG, nové disky a pneumatiky, GPS, nové autorádio, lehký tuning atd.), ale mezi výdaji se objevily i nezbytné položky, ale i tak většina z nich by se dala zařadit do kategorie běžné údržby. Tedy až na poslední problém - prasklou pružinu na zadním kole. Stále ale platí, že to je nejlepší auto, které jsem měl a že Opela bych si koupil zase, ale asi už bych váhal, jestli jej koupím v autobazaru.
Každý soudný člověk, co trochu umí hledat na internetu a číst, ví, že starý 1.7TDS byla katastrofa, o malinko líp na tom byl stejný motor, ale od isuzu, který se do oplu montoval. Každopádně co se živtonosti, né úplně výkonu byla nejlepší 1.6i 8V a co se týče výkonu a spolehlivosti 1.8 16V, kterých není mnoho. 1.6 16V jede sice pěkně, ale žere strašně olej.
Díky za radu, ale už jsem vyměnil čepy i všechny čtyři silentbloky na ramenech, ale vibrace jsou tam pořád. :( Asi už zbývají opravdu jen ty pneumatiky, jsou už fakt děsné.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Astra F
Opel Astra F 1,4 44kW r.v.1996, najeto necelých 200000.
Lepší auto jsem v životě neměl. Jednoduchá technika a nic elektronickýho, co by se mohlo vy..at. Koupil jsem v bazaru s nájezdem cca 175000 jako čtvrtý majitel a chytlo na poprcé. Říkal jsem si,že na pár týdnů na dojíždění do práce bude stačit. To auto jsem si zamiloval. Drží na silnici, neklepe se a hlavně doveze všude. Ústí n/L - Ostrava po okreskách v zimě,létě. Za pařáků i deště, sněhu a námrazy. Furt. Na dálnici nedřepím jen v pravým pruhu. Můžu doložit pokutou za rychlou jízdu v levým pruhu 😀. 180 tachometrických dva dospělí, dvě děti a plný kufr. Plná nádrž stačí na cestu tam i zpět.
Znám historii auta a bylo pravidelně servisováno. I já dodržují. Výměna olej + filtr 8000-10000 km. Technickou prošlo jen s nefunkčí páčkou ostřikovačů a korozí brzd. kotoučů. Ve 180000 výměna rozvodů včetně pumpy, nový svíčky a nový kotouče. Nový alternátor a teď bude nový startér, jedu na STK,tak ať není ostuda 😀. Drobný škrábance a rez na karoserii,ale už znám dobrýho karosáře. A na 100% vím, do jakýho servisu už nikdy nepojedu.
Za mne je to luxusní kus automobilového průmyslu a v životě už nebudu mít lepší vůz. A vlastně ani jiný nechci.
30.03.2022 | 11:51:54 | Jirka | 78.80.108.* Reagovat
opel astra 1.6
vlastním oastru rok výroby 2001.najeto má 140000.km.začala mě zlobit .po nastartování jede v pohodě ale po chvíli se začne dusit,jede nejspíš na 3.válce nevím co stím.už sem vyměnil palivový filtr,čerpadlo ,vyčistil nádrž,profukal trbky ,odstranil katalyzátor a pořád to zlobí .Může mi tu někdo poradit co stím je.DÍKY
19.04.2015 | 21:01:52 | | 88.101.118.* Reagovat
Astra Caravan 1.7TDS
Nedá mi to, ale musím se podělit o zkušenost s touto Astrou. První Astru jsem si koupil v roce 2001 byl to Caravan z roku 1993 s atmosférou 1.7D výkon už ani nevím, byl to "lenochod" ale naprosto mne okouzlil svojí spotřebou a skutečností, že "sežral" úplně všechno co jsem do něho nalil(samozřejmě se začátkem podnikání nebylo moc peněz).
Jelikož se Astřička Caravan osvědčila, koupil jsem následně ještě jednu s "turbem" o výkonu 55kw rok 1996 a do současnosti ještě další dvě taky Astra Caravan ale s motorem 1.7TDS 60kw a musím za sebe napsat, že nemá nejmenší chybu. Uvědomte si prosím poměr cena/výkon/spolehlivost, za tu cenu se jedná dle mého názoru o bezkonkurenční auto, u všech Aster měněn pouze olej, filtry, a spotřební materiál, jezděno valnou většinu roku na BIO naftu se spotřebou do 6L a to je směs Praha / dálnice jede až 180 / okresky 100. Když to vezmu kolem a kolem myslím, že v otázce spolehlivosti nikdy nebyl problém, a to mají najeto 376tis a 495tis(na budíku) rozhodně vím že novější Astru už určitě ne, pouze stačí opravdu velice dobře prověřit při nákupu auta jeho stav o ničem jiném to opravdu není
30.01.2015 | 23:18:21 | artuš | 217.169.181.* Reagovat
rozvody a teplota
Ahoj
Mám 1,6/16V nemá chybu akorát chci všechny upozornit na rozvody. Hlídejte si řemen a při sebemenším otřepením kraje vyměnit, tenhle opel má malou výrobní vadu a to v řemeničce ( která má snahu tlačit řemen na kraj ) jakmile malinko povolí tlačí řemen na vysoký kraj kde se odírá, mám vyzkoušeno ji měnit pravidelně i s řemenem (taková investice to není) a z aty problémy při roztržení řemenu to nestojí šetřit. A možná vás stejně jako mě zaskočila i vyšší provozní teplota u opelů je to normální a teplota v letních vedrech při stání může skočit i na 100 stupňů nebojte se toho pak spíná ventilátor u klasických aster bez klim. je spínací teplota okolo 100 u ster s klim. to může být i na 107, pokud se vám ručička na teploměru nedrží v červeným poli tak je to ok, ze začátku mě to vylekalo ale je to opravdu normální.
Hodně km bez nehod Ahoj
18.07.2010 | 11:48:35 | Ha-ry Reagovat
Tak to já s mojí astřičkou, ten samej typ, rok výroby i motor, ale světle hnědá pro mě "zlatá" a to nejen kvůli té barvě i protože sem na ní nic nemusel dělat, měnim olej, filtr apd. a zpočátku výfuk a nedávno baterku. Auto mám 28 měsíců a najel sem s ním 38 000Km bez problémů, nikdy mě nikde nenechalo vše funguje jak má... Základní údržba mé astře stačí šlape jak hodinky a dnes má najeto cca 155 000Km.... :)))
27.08.2008 | 00:23:04 | Reagovat
opel astra
Mám lpg v astře se sekvenčním vstřikem a je to super. Spotřebu zatím pravidelně kontroluji,ale víc jak 8,5 to nebere.
Jinak stále něco vychytávám, sháním levně díly a řeším nedostatky. Je to pořád něco, ale jezdím do práce, tak se radši tomu věnuji.
13.06.2008 | 23:31:46 | Filip Reagovat
Doplnění recenze
K tomu doplnění recenze bych ještě dodal, že s autem už mám za ten rok naježděných asi 20.000 km a průměrná spotřeba je na benzín asi 7 litrů a na LPG (které tam mám asi tři měsíce) je průměrná spotřeba lehce pod 8 litrů, což je zhruba 1,20 Kč za kilometr. Takže pokud někdo uvažujete o předělání na LPG, určitě to udělejte, vyplatí se to a na výkonu auta to téměř nepoznáte (mám "starší" systém LPG, nikoliv SGI, které je podle mého názoru do tohoto auto zbytečné).
02.05.2008 | 21:55:55 | Reagovat
Doplnění recenze
Rád bych po nějaké době zaktualizoval recenzi, kterou jsem tu psal před necelým rokem. Nebudu tu zmiňovat všechny opravy a úpravy, které jsem na tomto autě provedl, ale pravdou je, že tak šťastný kup to nebyl. Takže možná uživatel Rolb bude malinko spokojenější, že není sám v tom, že se mu nepodařilo narazit na extra dobré auto. Pravdou je, že bylo unáhlené dělat závěry po měsíci používání auta. Od koupě už uběhl skoro rok a do auta jsem bohužel nasypal spoustu dalších peněz. Je pravdou, že většina nebyla úplně nezbytných (například přestavba na LPG, nové disky a pneumatiky, GPS, nové autorádio, lehký tuning atd.), ale mezi výdaji se objevily i nezbytné položky, ale i tak většina z nich by se dala zařadit do kategorie běžné údržby. Tedy až na poslední problém - prasklou pružinu na zadním kole. Stále ale platí, že to je nejlepší auto, které jsem měl a že Opela bych si koupil zase, ale asi už bych váhal, jestli jej koupím v autobazaru.
02.05.2008 | 21:50:47 | Reagovat
1.7TDS
Každý soudný člověk, co trochu umí hledat na internetu a číst, ví, že starý 1.7TDS byla katastrofa, o malinko líp na tom byl stejný motor, ale od isuzu, který se do oplu montoval. Každopádně co se živtonosti, né úplně výkonu byla nejlepší 1.6i 8V a co se týče výkonu a spolehlivosti 1.8 16V, kterých není mnoho. 1.6 16V jede sice pěkně, ale žere strašně olej.
06.02.2008 | 06:38:45 | maajkee Reagovat
RE: 1.7TDS
kecy 1.7 tds 60kw isuzu-nejlepší td motor supr,supr
04.10.2014 | 11:16:49 | Slava | 31.28.153.* Reagovat
OPEL
To jsi stastny clovek a mas stastnou ruku,tohle ti zavidim. Ja mam OPEL ASTRA 1.7 TDS. Total srot. UZ NIKDY VICE.
16.09.2007 | 19:31:19 | rolba Reagovat
Re: Vibrace
Díky za radu, ale už jsem vyměnil čepy i všechny čtyři silentbloky na ramenech, ale vibrace jsou tam pořád. :( Asi už zbývají opravdu jen ty pneumatiky, jsou už fakt děsné.
17.08.2007 | 08:26:54 | MetalKalic Reagovat
vibrácie
Odporúčam prekontrolovať, prípadne aj vymeniť guľové čapy, ako na ramenách, tak aj na riadení.
09.08.2007 | 18:36:06 | macil Reagovat