Rok výroby:1997Typ motoru:1,7 TDStav km při koupi:210 000 kmStav km nyní:245 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:16. 10. 2006
Kromě malicherností s elektrikou a průsaku nafty ze vstřikovacího čerpadla, to je při tomhle nájezdu pochopitelný a vyřešila to výměna gumiček, mě trápila jen a pouze koroze.
Je věčná a všudepřítomná, blatníky, prahy, dveře, zadní víko, nápravy atd. Když přerezatěl držák stabilizátoru a v řidičových dveřích to vypadalo na stav za chvíli skrz, došlo mi trpělivost a pustil jsem Astru dál, k někomu ještě chudšímu než jsem já,
Opel je prostě auto pro chudý a Astra je vzorným příkladem.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Astra je mimořádný vůz pro lidi co mají hluboko do kapsy. Už koupit se dá levně, spotřeba je přímo skvělá - dá se i pod 5 litrů, a nejlepší jsou ceny ND, takový ty spotřební věci, filtry atd., jsou snad levnější než na Škodovku - alespoň dieselovou. Přitom odtahá neskutečný množství nákladu, při zatížení ani moc neroste spotřeba, vyššímu podvozku nevadí horší cesty a nenechá vás nikdy ve štychu.
Motor je vyloženě povedenej, netluče jako V W, perfektně startuje i za -25°C, ani po překročení čtvrt milionu nebere olej, postrádá nepříjemný turbo efekt, plynule táhne od volnoběhu až nahoru jako traktor, a i když má jen 68 koníků, tak když ho pěkně poprosíte dokáže Astřičku slušně rozparádit, s těmi 12 metráky prostě nemá tolik práce.
Převodovka je naprosto úžasná, po předchozí zkušenosti s Dedrou jsem se s řadičkou vyloženě mazlil a na úzký vysoký podvozek jsou jízdní vlastnosti v zatáčkách obdivuhodný. Brzdy na úrovni, předek má dutý kotouče - ty to odedřou, zadní bubny jsou u kombíka přes zátěžák jako u náklaďáku, když naložíte tak zaberou. Za to všechno musí člověk přijmout i druhou stranu mince. Interiér vypadá kvalitně, ale je zařízen prostě a pro pětičlennou rodinu je dost těsný.
Ovládací síly na volant vyhovují sportovcům, ale spojka to už je posilovna. Přední jednoduchá světla se pro noční jízdy nehodí a jejich spínač pod volantem je záludná věc. Základní výbava posádku nehýčká, ale když už jsou okna na kličku, tak by mohla alespoň držet v zavřené poloze, každé bouchnutí dveřmi znamená posun skla o 1 cm dolů ! Centrál- bez DO- je nevyzpytatelný, radím zavírat a otevírat jen přes zámek u řidiče. Teoreticky by to mělo jít i zprava, ale to jen když má Astra dobrou náladu. Nejhorší je ale už zmiňovaná koroze. Astry až do roku 98 byly bez zinku, ale ani potom se to moc nezlepšilo. Ostatně i větší Vectra, která měla pozink mnohdy vypadá jako levnější Astra, koroduje dokonce na stejných místech - lemy zadních blatníků, prahy, dveře.
Prostě jestli nemáte mimořádně vřelý vztah k rezatým předmětům, nekupujte si Opla !!!
Jako první auto sem vlastnil Kadetta 1.6D a jediný, co na tom autě v pohodě fungovalo, byl právě motor. Byl to rok výroby 87, dovezenej někdy začátkem 90. let taky z Holandska. Tady se na něm vystřídalo asi 8 majitelů. Z toho asi 5 posledních auto nikdy nemělo dýl než 1 rok, takže předpokládám, že na nějakou údržbu asi většina z nich více-méně srala. Ale to auto pořád jezdilo, což se dá považovat za menší zázrak. Akorát teda narozdíl od autora recenze, sem měl v zimě docela velký problémy nastartovat.
68 koní má německý motor 1700 ccm, Isuzu byl silnější, turbodmychadlo skutečně má, a že se povedlo ho postupným vývojem dostat na slušnou úroveň v roce 97, nejlíp dokumentuje fakt, že byl beze změn použit do následující generace Astra G od jara 98. Jinak životnost motoru je z větší části ovlivněná kvalitou údržby, tohle auto si svých prvních 200 tisíc natočilo jako firemní vůz v Holandsu a nepostrádalo pravidelný značkový servis, proto jsem ho koupil i tímhle vysokým nájezdem - a vyplatilo se to. Jenom ten fatální střet s českou nasolenou silnicí už holka nezvládla.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
astra caravan 1.7 TD
Nevím jestli je moje astra z r.97 taková vyjímka, ale rezavá není , oproti mé bývalé felicii z r.2000.
19.09.2012 | 14:10:19 | MyraEllen | 109.80.79.* Reagovat
Jako první auto sem vlastnil Kadetta 1.6D a jediný, co na tom autě v pohodě fungovalo, byl právě motor. Byl to rok výroby 87, dovezenej někdy začátkem 90. let taky z Holandska. Tady se na něm vystřídalo asi 8 majitelů. Z toho asi 5 posledních auto nikdy nemělo dýl než 1 rok, takže předpokládám, že na nějakou údržbu asi většina z nich více-méně srala. Ale to auto pořád jezdilo, což se dá považovat za menší zázrak. Akorát teda narozdíl od autora recenze, sem měl v zimě docela velký problémy nastartovat.
19.10.2006 | 00:19:57 | Francesco Reagovat
Reakce na komentáře
68 koní má německý motor 1700 ccm, Isuzu byl silnější, turbodmychadlo skutečně má, a že se povedlo ho postupným vývojem dostat na slušnou úroveň v roce 97, nejlíp dokumentuje fakt, že byl beze změn použit do následující generace Astra G od jara 98. Jinak životnost motoru je z větší části ovlivněná kvalitou údržby, tohle auto si svých prvních 200 tisíc natočilo jako firemní vůz v Holandsu a nepostrádalo pravidelný značkový servis, proto jsem ho koupil i tímhle vysokým nájezdem - a vyplatilo se to. Jenom ten fatální střet s českou nasolenou silnicí už holka nezvládla.
17.10.2006 | 22:11:56 | jindra Reagovat
chvály pominú, až na tom motore niečo odíde... Je to Isuzu motor a diely sú naňho sakra drahé!
17.10.2006 | 21:53:07 | Janíčko Reagovat
Tenhle motor o výkonu 68 koní opravdu postrádá turbo efekt, což bude pravděpodobně způsobeno tim, že žádný turbo nemá :-)
17.10.2006 | 02:49:00 | Reagovat
Tolik chvalozpěvů na diesel od opla z 90. let jsem dlouho neslyšel. Hodně šťastnejch kilometrů a dobrý zimní starty.
17.10.2006 | 00:03:03 | Aleš Reagovat