Rok výroby:2006Typ motoru:1,6 twinportStav km při koupi:0 kmStav km nyní:113 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:26. 8. 2013
V rámci záruky řešena oprava posilovače řízení. cena cca 40.000,- Po 70.000 km odešlo teplotní čidlo, motor se dlouho zahříval. cena cca 6.000,- Po 80.000 km porucha lambda sondy, svítila kontrolka emisí. Po 105.000 km upadl jeden držák výfuku. Jinak běžný servis a údržba dle doporučení výrobce.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V autě je dostatek prostoru vpředu/i vzadu pro osoby 180 cm vysoké. Když jsem zkoušel OktávkuI tak Astra byla kvůli místu vzdadu jasnou volbou. Výhled z vozu vlevo dopředu je omezován A sloupkem a už se mi párkrát stalo, že se za něj schová přijíždějící automobil. Na to je třeba dát si pozor. V létě na okreskách a s malým podílem města mám spotřebu pod 6 litrů/100 km. Můj rekord je 5,4 litru/100 km, měřeno dotankováním na benzínce. V zimě je průměr kolem 6,5 litru/100 km. Maximum je asi někde u 8 litrů/100 km, ale to musí člověk jet opravdu jako pr_se. Motor 1,6 twinport se 74 kw je pro toto auto dostačující a nad 3.500 tisíci otáčkami poskytuje celkem rozumnou dynamiku pro předjíždění. I ze 130 km/hod celkem slušně zrychluje až ke 170 km/hod. U auta mě překvapila poměrně velká nedotáčivost v zatáčkách, někdy i na suchém asfaltu je cítit jak se auto sune ze zatáčky ven. Na mokrém kruhovém objezdu je také někdy problém. Řešení je samozřejmě s tímto počítat a upravit rychlost. Nicméně u podvozku údajně laděného Lotusem bych čekal o něco víc. Při jízdě do 100 km/hod a se zavřenými okny je v autě poměrně ticho, ale třeba na dálnici (tankodromu) kolem Vyškova v tachometrových 140 km/hodinu je v autě velký hluk. Asi jsem na hluk příliš citlivý, za stejných podmínek pro mě není žádnou výhrou ani starý Superb. Palubní deska je z měkkých plastů, středová konzole také, což mi vyhovuje, protože se o ni pravým kolenem opírám. Volant je dostatečné tlustý, takže dobře padne do ruky.
S podobnou astrou stejného ročníku mám najeto asi devadesát tisíc a musím říci že jsem ani jednou nezalitoval, že jsem si nepořídil třeba octávku. Kromě jedné tyčky stabilizátoru za cirka pětistovku (na doporučení servisu) a potkávacích žárovek se zatím neměnilo nic. Co se týče jízdních vlastností, je pravda že auto pěkně kopíruje terén a člověk si na horších cestách kolikrát připadá jako by sledoval video z rallye, kdy jezdci mají vzadu kameru a hlavy se jim pohybují zleva doprava, ale žádnou atypickou nedotáčivost jsem nezaznamenal. V zimě je to už horší, kombinace poměrně nízké hmotnosti a širokých kol na náledí asi fakt není to pravé... Značkový servis musím jen pochválit, u starších aut mají slevový program na komponenty, takže člověk nemusí shánět různé filtry po internetu a bastlit doma v garáži - i s výměnou oleje to bylo zatím každý rok kolem tří tisíc, a zas se rok jezdí... No nic, češi milují dacie, japonce, fordy a koncernová auta a opel tu má špatnou pověst. Přispět k tomu může nakonec i tato recenze - nevím za co dal autor 6000,- u předchozího staršího oplíka se výměna termostatu když se motor dlouho prohříval vešla do tisícovky - a to byla ještě větší část za práci, protože termostat byl pod rozvodovým řemenem, který se musel demontovat...
6000,- stála součástka, která se pokazila. Už si bohužel nepomatuji co to přesně bylo. Možná nějaké teplotní čidlo, ale opravdu už nevím. Kupoval jsem originální díl. Za práci jsem neplatil nic.
Z mé zkušenosti mohu také potvrdit, že jsou většinou lidé k Oplu trochu přezíraví. Nicméně tuto Astru bych všem, kdo potřebuje spolehlivé a finančně nenáročné auto vřele doporučil.
Oplu fandím ale vyplájznout 6000 kč a nepamatovat si za co.Bohu dík za takové zakazníky.Nic ve zlém Astru jsem měl a v podstatě nevědět za co utratit pro někoho těžce vydělané peníze.. no dobře.Opel stojí i za ty peníze.Servisy takové zakázníky vítají.
Nejsem automechanik, takže stejně nedokážu relevantně posoudit jakým způsobem je nejlepší opravu provést. Někdo jezdí ke "známému, který je fakt expert", auto pořád dokola opravuje/ladí, ale závada se vyskytuje stále znova. Někdo zaplatí novou součástku a má klid. Auto nechávám opravovat pouze na jednom místě, ve které mám plnou důvěru. Naštěstí mimořádný výdaj 6000,- 1x v roce nezničil náš rodinný ropočet, takže bližší technické informace jsem opravdu pustil z hlavy.
Pokud to byl nový dík tak se ceně nelze divit. Osobně kupuji díky na vrakovišti a nemám si nač stěžovat. Většinou stačí když navštívím jedno dvě vrakoviště případně zavolám na www.ekoautovrakoviste.cz/nabizime/opel/ a tam mi seženou všechno co potřebuji. Osobně bych za Oktávii ve stejné cenové hladině neměnil.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Dobré...
S podobnou astrou stejného ročníku mám najeto asi devadesát tisíc a musím říci že jsem ani jednou nezalitoval, že jsem si nepořídil třeba octávku. Kromě jedné tyčky stabilizátoru za cirka pětistovku (na doporučení servisu) a potkávacích žárovek se zatím neměnilo nic. Co se týče jízdních vlastností, je pravda že auto pěkně kopíruje terén a člověk si na horších cestách kolikrát připadá jako by sledoval video z rallye, kdy jezdci mají vzadu kameru a hlavy se jim pohybují zleva doprava, ale žádnou atypickou nedotáčivost jsem nezaznamenal. V zimě je to už horší, kombinace poměrně nízké hmotnosti a širokých kol na náledí asi fakt není to pravé... Značkový servis musím jen pochválit, u starších aut mají slevový program na komponenty, takže člověk nemusí shánět různé filtry po internetu a bastlit doma v garáži - i s výměnou oleje to bylo zatím každý rok kolem tří tisíc, a zas se rok jezdí... No nic, češi milují dacie, japonce, fordy a koncernová auta a opel tu má špatnou pověst. Přispět k tomu může nakonec i tato recenze - nevím za co dal autor 6000,- u předchozího staršího oplíka se výměna termostatu když se motor dlouho prohříval vešla do tisícovky - a to byla ještě větší část za práci, protože termostat byl pod rozvodovým řemenem, který se musel demontovat...
28.08.2013 | 20:35:38 | fabian | 194.228.16.* Reagovat
RE: Dobré...
6000,- stála součástka, která se pokazila. Už si bohužel nepomatuji co to přesně bylo. Možná nějaké teplotní čidlo, ale opravdu už nevím. Kupoval jsem originální díl. Za práci jsem neplatil nic.
Z mé zkušenosti mohu také potvrdit, že jsou většinou lidé k Oplu trochu přezíraví. Nicméně tuto Astru bych všem, kdo potřebuje spolehlivé a finančně nenáročné auto vřele doporučil.
01.09.2013 | 14:03:51 | M | 188.95.60.* Reagovat
RE: Dobré...
Oplu fandím ale vyplájznout 6000 kč a nepamatovat si za co.Bohu dík za takové zakazníky.Nic ve zlém Astru jsem měl a v podstatě nevědět za co utratit pro někoho těžce vydělané peníze.. no dobře.Opel stojí i za ty peníze.Servisy takové zakázníky vítají.
01.09.2013 | 21:03:03 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: Dobré...
Nejsem automechanik, takže stejně nedokážu relevantně posoudit jakým způsobem je nejlepší opravu provést. Někdo jezdí ke "známému, který je fakt expert", auto pořád dokola opravuje/ladí, ale závada se vyskytuje stále znova. Někdo zaplatí novou součástku a má klid. Auto nechávám opravovat pouze na jednom místě, ve které mám plnou důvěru. Naštěstí mimořádný výdaj 6000,- 1x v roce nezničil náš rodinný ropočet, takže bližší technické informace jsem opravdu pustil z hlavy.
19.09.2013 | 21:37:18 | M | 76.73.44.* Reagovat
RE: Dobré...
Pokud to byl nový dík tak se ceně nelze divit. Osobně kupuji díky na vrakovišti a nemám si nač stěžovat. Většinou stačí když navštívím jedno dvě vrakoviště případně zavolám na www.ekoautovrakoviste.cz/nabizime/opel/ a tam mi seženou všechno co potřebuji. Osobně bych za Oktávii ve stejné cenové hladině neměnil.
06.02.2014 | 13:05:35 | Víta | 91.187.58.* Reagovat